|
Forum lotnictwa To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Danny
Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1208
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EIDW
|
Wysłany: Czw 9:50, 17 Lis 2005 Temat postu: |
|
|
slepowron napisał: | Sluchaj, akurat sie troche znam na tym temacie. Pracujemy w symulacjach ATC.
....
Niestety cos kiepsko u ciebie ze zrozumieniem sytuacji. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
slepowron
Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KOAK
|
Wysłany: Czw 10:02, 17 Lis 2005 Temat postu: |
|
|
Atco napisał: | Skupmy się na Polsce:
1. Mój numer licencji to PL-10248-ATCL04
2). |
Zapewniam ciebie ze w USA nie ma zadnej roznicy w separacji na trasie miedzy E145, 737 i 747. Kontrolerzy staraja sie utzymywac minimum 7 mil ale wolno im zejsc do 5. Co jest w Polsce to nie wiem. Sadze ze jest troche wieksza szansa na to ze A380 beda ladowac poza Polska - skupmy sie wiec na najwiekszych lotniskach swiata. Tam kazda odchylka od 90sek/2 min standartu sie liczy. To nie EPWA.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Danny
Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1208
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EIDW
|
Wysłany: Czw 10:08, 17 Lis 2005 Temat postu: |
|
|
A slyszeliscie o ICAO w USA?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
slepowron
Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KOAK
|
Wysłany: Czw 10:27, 17 Lis 2005 Temat postu: |
|
|
Danny napisał: | A slyszeliscie o ICAO w USA? |
Panie madralo - a czy Pan slyszal o FAA? ICAO nie ma zadnych praw odnosnie wprowadzania zarzadzen i przepisow w lotnictwie na terenie USA. FAA jest od tego. W Polsce jest pewnie odpowiednik FAA. Przyczytaj sobie na temat ICAO i na czym ta organizacja polega i gdzie przebiega granica miedzy takim ICAO i biurokracjami lotniczymi krajow czlonkowskich ONZ.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Danny
Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1208
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EIDW
|
Wysłany: Czw 10:30, 17 Lis 2005 Temat postu: |
|
|
No jak ICAO stwierdzi, ze potrzeba 10NM za A380 to FAA zarzadzi ze wystarczy 4NM?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Austrian
Moderator
Dołączył: 01 Paź 2005
Posty: 286
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Warszawa (EPWA)
|
Wysłany: Czw 11:40, 17 Lis 2005 Temat postu: |
|
|
styrian napisał: | EPWA nie może przyjmować A380. |
Styrian przedstawiasz się wszystkim jako pracownik Polskich Linii Lotniczych Lot więc proponuję żebyś napisał coś więcej na ten temat. Stwierdzasz, że nie może lądować na EPWA A380. Może napisz coś więcej.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Czterosilnik
Dołączył: 19 Paź 2005
Posty: 227
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: WAW
|
Wysłany: Czw 12:09, 17 Lis 2005 Temat postu: |
|
|
Gabik napisał: | Czterosilnik napisał: | No wlasnie (z redaktorskiego punktu widzenia): nm to nanometr. A mila nautyczna to NM. |
Z redaktorskiego punktu widzenia to nie nautyczna tylko morska (w zasadzie oznacza to samo) . |
Totez zamiescilem duzego smileya. Slowa "nautyczny" uzywa sie pewnie raczej w odniesieniu do rodzaju cyfr (by pozostac przy typograficznych tematach). Szybkie wyjasnienie: to takie cyfry nierownej wysokosci. Jedne wystają w dol, drugie w gore, trzecie wcale. Podobno (kwestia wprawy) ulatwiają czytanie dlugich zestawien liczbowych, np. tablic.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Witek Z
Moderator
Dołączył: 05 Paź 2005
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: WAW
|
Wysłany: Czw 12:12, 17 Lis 2005 Temat postu: |
|
|
Cóż za pasjonująca pyskówka !!! No cóż część Szanownych Znawców jest gwarantami awantury na każdy temat
Bardzo fajnie że dużo wiecie, macie licencje o zawiłych numerach, pracujecie w centralnych centalach itd, ale ta dyskusja powoli staje się dość hermetyczna. Przeczytałem ostatnich 10 postów 3 razy i rozumiem tylko tyle, że:
a) z pierwszych testów wynika, że jak A380 ląduje to powstają za nim większe turbulencje niż przypuszczano (zakładano),
b) może to oznaczać, że stosowne służby (o skomplikowanych skrótach literowych, co do tego jakich nie jesteście zgodni, ale mnie to w zasadzie...) wprowadzą (już wprowadziły?) zakaz lądowania za A380 w odległości mniejszej niż 10 mil morskich (bo tezę, że chodzi o nanomentry definitywnie odrzucam).
c) jeśli by tak było, to taki A380 zabierałby dwa sloty - tak jakby ciągnął za sobą długi ogon
d) jeśli by tak było to cała koncepcja superjumbo bierze w łeb, bo powstał m.in dlatego, że na głównych lotniskach świata (a tylko takie będzie obsługiwał) slotów wolnych niet.
e) nie zdołałem na podstawie waszej dyskusji stwierdzić, czy przy starcie też powstają aż takie turbulencje.
Jeśli to o to wam chodzi to dajcie znać, żeby też mniej wiedząca część klasy coś skumała
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Witek Z dnia Czw 12:30, 17 Lis 2005, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bmp
Dołączył: 02 Lis 2005
Posty: 413
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPKT / Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: Czw 12:21, 17 Lis 2005 Temat postu: |
|
|
Z mojej wiedzy wynika, że większe turbulencje występują przy lądowaniu ponieważ powstaje efekt fali uderzeniowej odbitego powietrza od pasa.
Podczas startu powietrze ma większą przestrzeń pod skrzydłami więc szybciej zanikają wiry.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Atco
Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Czw 12:25, 17 Lis 2005 Temat postu: |
|
|
slepowron napisał: | Atco napisał: | Skupmy się na Polsce:
1. Mój numer licencji to PL-10248-ATCL04
2). |
Zapewniam ciebie ze w USA nie ma zadnej roznicy w separacji na trasie miedzy E145, 737 i 747. Kontrolerzy staraja sie utzymywac minimum 7 mil ale wolno im zejsc do 5. Co jest w Polsce to nie wiem. Sadze ze jest troche wieksza szansa na to ze A380 beda ladowac poza Polska - skupmy sie wiec na najwiekszych lotniskach swiata. Tam kazda odchylka od 90sek/2 min standartu sie liczy. To nie EPWA. |
Jakie w takim razie znaczenie ma separacja zbliżaniowa, skoro A380 będzie nad Polskąprzelatywać?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Atco
Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Czw 12:33, 17 Lis 2005 Temat postu: |
|
|
Witek Z napisał: |
a) z pierwszych testów wynika, że jak A380 ląduje to powstają za nim większe turbulencje niż przypuszczano (zakładano), |
Zgadza się
Cytat: |
b) może to oznaczać, że stosowne służby (o skomplikowanych skrótach literowych, co do tego jakich nie jesteście zgodni, ale mnie to w zasadzie...) wprowadzą (już wprowadziły?) zakaz lądowania za A380 w odległości mniejszej niż 10 mil morskich (bo tezę, że chodzi o nanomentry definitywnie odrzucam).
|
ICAO: Międzynarodowa Organizacja Lotnictwa Cywilnego ustalająca obowiązujące w prawie całym świecie standardy, jeśli chodzi o ruch lotniczy
FAA: lokalne władze lotnicze w USA, gwiżdżące na ustalenia ICAO
To nie jest zakaza, ale zalecnie, po prostu za A380 musi zostać nieco więcej miejsca, niż za innymi samolotami, żeby ich nie telepało
Cytat: |
c) jeśli by tak było, to taki A380 zabierałby dwa sloty - tak jakby ciągnął za sobą długi ogon
|
Ja tam nie wiem, o co chodzi z tymi slotami - ostatecznie kolejność do lądowania i tak zależy od kontrolera, choć niewątpliwie konieczność stosowania zwiększonych minimów jest dla kontrolerów upierdliwa.
Cytat: |
d) jeśli by tak było to cała koncepcja superjumbo bierze w łeb, bo powstał m.in dlatego, że na głównych lotniskach świata (a tylko takie będzie obsługiwał) slotów wolnych niet.
|
Bez przesady: po prostu nieznacznie się opóźni: może z półtorej minuty (wszak przy tej masie i prędkośc podejścia będzie znacznie większa, niż innych samolotów. Równie dobrze możnaby taki zarzut postawić każdemu samolotowi o MTOW powyżej 136 ton; bo i one muszą mieć większe separacje za sobą.
Cytat: |
e) nie zdołałem na podstawie waszej dyskusji stwierdzić, czy przy starcie też powstają aż takie turbulencje.
|
Powstają, dlatego czasowy odstęp przy starcie jest zawsze większy, jeśli drugi samolot jest cięższy niż pierwszy. Co zresztą jest permanenetnie łamane, czego przykładem może być choćby Airbus, który spadł na Nowy Jork bodaj w 2002.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Atco
Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Czw 12:36, 17 Lis 2005 Temat postu: |
|
|
slepowron napisał: |
Zapewniam ciebie ze w USA nie ma zadnej roznicy w separacji na trasie miedzy E145, 737 i 747. Kontrolerzy staraja sie utzymywac minimum 7 mil ale wolno im zejsc do 5. Co jest w Polsce to nie wiem. Sadze ze jest troche wieksza szansa na to ze A380 beda ladowac poza Polska - skupmy sie wiec na najwiekszych lotniskach swiata. Tam kazda odchylka od 90sek/2 min standartu sie liczy. To nie EPWA. |
Nie wiem, nie znam się i nie obchodzą mnie lokalne przepisy w innym kraju.
Jakie ma to w ogóle znaczenie, co postanowi FAA dla norm ICAO? Odpowiadam: żadnego.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
HG
Dołączył: 17 Paź 2005
Posty: 507
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Czw 15:07, 17 Lis 2005 Temat postu: |
|
|
Troche dziwi mnie problem A380 z turbulencja. Przeciez An225 jest ciezszy a nie ma dla niego specjalnych separacji - jest traktowany jak kazdy inny Heavy (posiada certyfikaty ICAO jak i FAA).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bmp
Dołączył: 02 Lis 2005
Posty: 413
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPKT / Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: Czw 17:29, 17 Lis 2005 Temat postu: |
|
|
Ale ma inny profil skrzydła: większa rozpiętość i powierzchnia nośna. Oprócz tego kadłub jest zawieszony pod skrzydłami a to powoduje, że wiry są mniejsze.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bbb
Dołączył: 13 Paź 2005
Posty: 197
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: WAW
|
Wysłany: Czw 18:38, 17 Lis 2005 Temat postu: |
|
|
bmp napisał: | Ale ma inny profil skrzydła: większa rozpiętość i powierzchnia nośna. Oprócz tego kadłub jest zawieszony pod skrzydłami a to powoduje, że wiry są mniejsze. |
A propos dużej rozpiętości skrzydeł... Proponuję kliknąć w poniższy link:
[link widoczny dla zalogowanych]
Pozdrawiam,
BN
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|