 |
Forum lotnictwa To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Witek Z
Moderator
Dołączył: 05 Paź 2005
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: WAW
|
Wysłany: Śro 19:44, 26 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
TravelAir napisał: | To jest zbyt mało aby osiągnąć BEP jak zapowiedział p. Grabowski na koniec 2007 roku. Ponieważ w 2007 musieli by mieć zysk na poziomie min. 120 mln pln, a przychód ze sprzedaży na poziomie 1 500 mln pln. przy 25 samolotach.
|
Wiem, że ma to marginalne znaczenie dla tej dyskusji, ale m u s z ę zwrócić uwagę na błąd merytoryczny zawarty w tej - jakże ciekawej - wypowiedzi. Mylisz tu BEP, czyli punkt "od którego zaczyna się opłacać", czyli miejsce od którego każda złotówka kosztów daje ponad złotówkę przychodów od stanu pokrycia strat z lat ubiegłych. Żeby osiągnąć BEP wystarczy na dzialalności operacyjnej mieć choćby minimalny zysk. Te 120 mln to by było potrzebne do "odbicia sobie strat z lat ubiegłych". Ale to już niestety nieco bardziej wyrafinowana ekonometria, bo wymaga dyskontowania, uwzględnienia nakładów początkowych itd.
To tak z belferskiego nawyku
Co do samego meritum, to zastanawiają mnie głosy nt. EZY - dla mnie to linia zupełnie marginalna (jak na razie) Może jak zdecydują się na jakieś poważniejsze wejście, może tylko się czają...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Old
Dołączył: 19 Gru 2005
Posty: 325
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: WAW
|
Wysłany: Śro 22:29, 26 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
Varadi ma rację, że zostanie dwóch, w tym Ryanair, ale nie za szybko. Poza nimi będa w dalszym ciągu inni, na połaczeniach o charakterze "niszowym". Np. loty z miasta X, gdzie nikt inny nie ma bazy. Ryanair na pewno prędzej czy później będzie LCC nr 1 w Polsce, bo stawia na masówkę. Obstawia pewniaki, szybko likwiduje pomyłki i podbiera opłacalne kierunki innym. Ale do pewnych miast i na pewne lotniska latał nie będzie, więc tu jest miejsce i dla jego rywala i dla linii niszowych (np. z naszego punktu widzenia Germanwings, który raczej nie odda pola w Kolonii czy Stuttgarcie, Norwegian i Oslo). Wizzair mi nie pasuje na rywala Ryanaira, bo jest jego lustrzanym odbiciem (tylko z lepszymi samolotami ), ale wydają się elastyczni. Z kolei EasyJet moim zdaniem jak na Polskę jest zbyt drogi. Klient LCC z Polski ma mniej do wydania niż gdzie indziej (nawet mnież niż Czech czy Wegier, skąd LCC oferują jednak inne destynacje), stąd sukcesy właśnie Węgrów i Irlandczyków. Niska cena przyciąga ponad wszystko. U nas sprawdzają się tylko kierunki związane z dowozem ludzi do pracy i ich rodzin. U naszych sąsiadów latają głównie turystycznie no i przyciągają zachodnich turystów do siebie. Co do Sky Europe, to sądzę, że wycofa się całkiem z Warszawy, a w Krakowie zlikwiduje kierunki konkurencyjne z Ryanairem a w przyszłości może EasyJetem. Jeśli chodzi o Centralwings to jestem pełen złych obaw, głownie z powodu ... ich właściciela a co za tym idzie polityki. Czym jest ich strata w porównaniu z ubiegłoroczną startą Air Berlin . Warto więc skorzystac póki co z tego, co prędzej czy później zniknie, niestety .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
marcinj
Moderator
Dołączył: 29 Wrz 2005
Posty: 1499
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Śro 22:47, 26 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
Witek Z napisał: |
Co do samego meritum, to zastanawiają mnie głosy nt. EZY - dla mnie to linia zupełnie marginalna (jak na razie) |
bo Ryan to jest "ten zły" low-cost, a Easy "ten dobry". wiesz, równowaga między dobrem a złem, ying-yang i inne takie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Stoarn
Dołączył: 06 Sty 2006
Posty: 918
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPWA/EPGD/LSGG
|
Wysłany: Czw 9:20, 27 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
EZY to marginalna linia głównie w Polsce, bo na przykład w takiej Francji to nikt normalny Ryanairem nie lata, EZY za to święci triumfy... Mam nadzieję, że przytrafi się Ryanairowi kiedyś jakiś porządny kryzysik, bo jeśli już ktoś ma ten rynek opanować, to niech to chociaż nie będzie syf...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Atco
Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Czw 9:25, 27 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Tu najlepiej widać po liczbie obsługiwanych lotnisk.
Widocznie w zachodniej, południowej i południowo-zachodniej mieszkają nienormalni Francuzi. Albo RYR prowadzi nieortodoksyjną kampanię wożenia powietrza.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Stoarn
Dołączył: 06 Sty 2006
Posty: 918
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPWA/EPGD/LSGG
|
Wysłany: Czw 9:37, 27 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
Atco napisał: | http://ryanair.com/site/PL/dests.php?flash=chk
[link widoczny dla zalogowanych]
Tu najlepiej widać po liczbie obsługiwanych lotnisk.
Widocznie w zachodniej, południowej i południowo-zachodniej mieszkają nienormalni Francuzi. Albo RYR prowadzi nieortodoksyjną kampanię wożenia powietrza. |
Ilość lotów tygodniowo z Francji:
RYR 339 + 132 z Brukseli Charleroi (z tego korzysta Nord-Pas-de-Calais)
EZY 551 + 309 z Genewy (z tego korzysta Sabaudia i region Lyonu)
860 - 471 = 389
Zobacz że RYR lata głównie do UK i IRL, są to połączenia pod kątem wyspiarzy.... Jedynie z Beauvais do kilku miast na kontynencie można
polecieć. Za to EasyJet konkuruje z Navette AirFrance, ma domestiki...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Atco
Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Czw 9:39, 27 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
A dlaczego zamiast latać z Lyonu mieszkańcy jego okolic mieliby się tłuc do Genewy?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Stoarn
Dołączył: 06 Sty 2006
Posty: 918
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPWA/EPGD/LSGG
|
Wysłany: Czw 9:42, 27 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
Atco napisał: | A dlaczego zamiast latać z Lyonu mieszkańcy jego okolic mieliby się tłuc do Genewy? |
Tłuc? Przyjemne to tłuczenie się. To niedaleko, czyni tak wiele osób, jest szybkie i tanie połączenie TGV, a Lyon to lowcostowe odludzie...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Danny
Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1208
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EIDW
|
Wysłany: Czw 9:44, 27 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
Prawie 2 godziny nawet jadac TGV, wiec nie jest to tak niedaleko.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Stoarn
Dołączył: 06 Sty 2006
Posty: 918
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPWA/EPGD/LSGG
|
Wysłany: Czw 9:51, 27 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
Niecałe dwie godziny to nie jest daleko.... Corail jedzie niewiele dłużej... A zresztą: czy ktoś mając do wyboru na tę samą trasę EZY vs RYR za podobna cenę wybrałby RYR? Ciekawy jestem...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
TravelAir
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 112
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Czw 10:16, 27 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
[quote="Witek Z"] TravelAir napisał: | To jest zbyt mało aby osiągnąć BEP jak zapowiedział p. Grabowski na koniec 2007 roku. Ponieważ w 2007 musieli by mieć zysk na poziomie min. 120 mln pln, a przychód ze sprzedaży na poziomie 1 500 mln pln. przy 25 samolotach.
|
Wiem, że ma to marginalne znaczenie dla tej dyskusji, ale m u s z ę zwrócić uwagę na błąd merytoryczny zawarty w tej - jakże ciekawej - wypowiedzi. Mylisz tu BEP, czyli punkt "od którego zaczyna się opłacać", czyli miejsce od którego każda złotówka kosztów daje ponad złotówkę przychodów od stanu pokrycia strat z lat ubiegłych. Żeby osiągnąć BEP wystarczy na dzialalności operacyjnej mieć choćby minimalny zysk. Te 120 mln to by było potrzebne do "odbicia sobie strat z lat ubiegłych". Ale to już niestety nieco bardziej wyrafinowana ekonometria, bo wymaga dyskontowania, uwzględnienia nakładów początkowych itd.
quote]
Racja, powaliłem BEP z "odrobieniem" strat - z tym, że w tej sytuacji trudno policzyć BEP dla działalności C0 a kumulatę zysku (po zdyskontowaniu strumieni....itd...) można potraktować jako "materiał", który trzeba odrobić.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
TravelAir
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 112
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Czw 11:48, 27 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
Witek Z napisał: | TravelAir napisał: | To jest zbyt mało aby osiągnąć BEP jak zapowiedział p. Grabowski na koniec 2007 roku. Ponieważ w 2007 musieli by mieć zysk na poziomie min. 120 mln pln, a przychód ze sprzedaży na poziomie 1 500 mln pln. przy 25 samolotach.
|
Wiem, że ma to marginalne znaczenie dla tej dyskusji, ale m u s z ę zwrócić uwagę na błąd merytoryczny zawarty w tej - jakże ciekawej - wypowiedzi. Mylisz tu BEP, czyli punkt "od którego zaczyna się opłacać", czyli miejsce od którego każda złotówka kosztów daje ponad złotówkę przychodów od stanu pokrycia strat z lat ubiegłych. Żeby osiągnąć BEP wystarczy na dzialalności operacyjnej mieć choćby minimalny zysk. Te 120 mln to by było potrzebne do "odbicia sobie strat z lat ubiegłych". Ale to już niestety nieco bardziej wyrafinowana ekonometria, bo wymaga dyskontowania, uwzględnienia nakładów początkowych itd.
|
Racja, powaliłem BEP z "odrobieniem" strat - z tym, że w tej sytuacji trudno policzyć BEP dla działalności C0 a kumulatę zysku (po zdyskontowaniu strumieni....itd...) można potraktować jako "materiał", który trzeba odrobić.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Atco
Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Czw 11:54, 27 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
Stoarn napisał: | Niecałe dwie godziny to nie jest daleko.... Corail jedzie niewiele dłużej... A zresztą: czy ktoś mając do wyboru na tę samą trasę EZY vs RYR za podobna cenę wybrałby RYR? Ciekawy jestem... |
Z całą pewnością by wybrał.
Z Poznania do warszawy jadę niecałe 3h pociągiem ale jeszcze na łeb nie upadłem, żeby lecieć z okęckiego kurnika, skoro pod nosem mam 2 tanie linie. Za dojazd w stolicy też mi nikt nie zwróci.
Podsumowując: na takie dojazdy szkoda czasu i pieniędzy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Stoarn
Dołączył: 06 Sty 2006
Posty: 918
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPWA/EPGD/LSGG
|
Wysłany: Czw 12:00, 27 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
Z Lyonu tanio nie da się za bardzo polatać, poza tym zapewniam, że połączenie Lyonu z Cointrin jest lepsze niż Poznania z Okęciem.... Ryanair nie lata z Lyonu.
Chwała bądź EasyJetowi bo ma naprawdę wygodne rozkłady, i wspaniałą sieć
krajową. Ryanair nie wszedł we Frncuskie domestiki, mimo że w wykonaniu
EZY mają się świetnie...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Atco
Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Czw 12:10, 27 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
Taaaa. W innym wątku Findel jest megahubem, w tym z Lyonu nie da się polatać.
Sofistyka. Sprawdź w słowniku.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|