 |
Forum lotnictwa To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
eu01
Dołączył: 18 Lis 2005
Posty: 625
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Śro 13:14, 26 Kwi 2006 Temat postu: LCC: Nadchodzą zmiany - twierdzi Jozsef Varadi |
|
|
Szef Wizzaira Jozsef Varadi różni się sposobem bycia od CEO Ryanaira Michaela O'Leary, lecz poglądy na przyszłość tanich linii lotniczych mają bardzo zbliżone.
"Nadchodzi czas konsolidacji" - twierdzi Varadi, dodając: - "Tylko jeden przewoźnik z Europy Śr.-Wschodniej przetrwa, a jego prawdziwym kompetytorem będzie Ryanair". "Polem bitwy będzie Polska, której rynek podzielony zostanie równo między Wizza i Ryanaira, inni się wycofają".
Oryginalny tekst (w jęz. angielskim) znajduje się w [link widoczny dla zalogowanych] i [link widoczny dla zalogowanych].
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
k_sko
Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 520
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Śro 13:19, 26 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
Odważna teoria, ale jak na razie widać Varadi ma rację.
KS
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
chavez
Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 434
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Echo-Papa-Golf-Delta
|
Wysłany: Śro 13:20, 26 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
No to jednak mają różne poglądy w kwestii kto zostanie, bo FR butnie twierdzi, że zje cały tort.
Oby mu w gardle stanęło.
A Varadi jest blisko prawdy. Moim zdaniem zostanie jeszcze EZY.
Pozdroofka
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Danny
Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1208
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EIDW
|
Wysłany: Śro 13:43, 26 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
EZY jest ograniczony do KRK. Bo zalozeniu tam bazy przez RYR zostanie wyciety.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
YoNasHek
Dołączył: 30 Gru 2005
Posty: 140
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Śro 14:12, 26 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
Z tym, że EZY prawdopodobnie uderzy do WAW z dwoma samolotami. Wiele na to wskazuje, LF do Luton jest bardzo wysoki.
Poszkodowanym napewno będzie NE: już dziś widać, że ich polityka nie przynosi oczekiwanych sukcesów. Poza tym linia, która ma tak wiele wpadek, jak NE, nie będzie miała wielkich szans w środowisku, w którym punktualność jest w sumie kluczowa (słynne potyczki FR / U2). Wizz mocno poprawił te statystyki, chociaż do tych dwóch graczy jeszcze mu daleko.
A co do wypowiedzi Varadiego - tak, ma rację, że to będzie Polska:
1. potencjał ekonomiczny
2. kraj, w którym najszybciej rozwija się rynek LCC
3. duża ilość lotnisk
Myślę, iż po wielkim ataku na PRG i BUD, jaki miał miejsce 2 lata temu, teraz przyjdzie czas odchodzenia od tamtego rynku i przerzucania sił do PL - to zbyt ambitny i duży rynek, aby mógł zostać pominięty.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
chavez
Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 434
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Echo-Papa-Golf-Delta
|
Wysłany: Śro 16:10, 26 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
Ja jeszcze liczę na wejście EZY do GDN. Gdyby wszedł mądrze, tzn nie dublując kierunków W6 i FR a z kapitałem dobrze przeprowadzonych badań na potencjały różnych tras poza Niemcami, Wyspami i Skandynawią, to uważam, że mieli by w GDN szanse.
Pozdroofka
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
marcinj
Moderator
Dołączył: 29 Wrz 2005
Posty: 1499
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Śro 16:27, 26 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
jakoś mi się wydaje, że Sky zostanie (w Galicji, bo w Kongresówce to raczej nie). no i EZ może się włączy (a może nie). z Centralem też może być różnie. jeżeli polem bitwy ma być Polska, to C0 ma najbliżej.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Atco
Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Śro 16:32, 26 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
CLW to faktycznie potęga. RYR i EZY się pewnie trzęsą.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
marcinj
Moderator
Dołączył: 29 Wrz 2005
Posty: 1499
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Śro 16:37, 26 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
ja nie mówię, że potęga, tak czy owak na razie więcej niż EZY wozi. wydaje mi się, że ma niezły marketing. ma szansę, jak przytną koszty.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
TravelAir
Dołączył: 05 Mar 2006
Posty: 112
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Śro 17:08, 26 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
marcinj napisał: | ja nie mówię, że potęga, tak czy owak na razie więcej niż EZY wozi. wydaje mi się, że ma niezły marketing. ma szansę, jak przytną koszty. |
Będą musieli (C0) nieźle pociąć koszty.
Zgodnie z informacjami zawartymi w Pulsie Biznesu mieli 59 mln pln straty w sprawozdaniu finansowym (wypowiedź p. Chorzewskiego - rzecznika prasowego LOTu), przy sprzedaży na poziomie 250 mln pln (wypowiedź p. Grabowskiego - członka rady nadzorczej C0). Czyli koszty mieli na poziomie 309 mln pln, które teraz muszą zmiejszyć o 19% aby wyjść na zero - przy utrzymaniu tej samej struktury kosztów co w roku poprzednim. Kontynuując cytaty z Pulsu Biznesu - po. prezesa p. Polaniecki oświadczył, że będą mieli stratę w tym roku (2006) na poziomie ok. 60 mln pln a jak się domyślam (z rozkładu) sprzedaż mogą mieć na poziomie ok. 400 mln pln, czyli chcą zredukować koszty o 6pp.
To jest zbyt mało aby osiągnąć BEP jak zapowiedział p. Grabowski na koniec 2007 roku. Ponieważ w 2007 musieli by mieć zysk na poziomie min. 120 mln pln, a przychód ze sprzedaży na poziomie 1 500 mln pln. przy 25 samolotach.
Podsumowując: według mnie LOT przejmie chartery od sezonu Zima 2006/2007 a Centralwings zostanie zamknięty na koniec 2007 roku, przy stracie w przedziale 150 - 200 mln pln. - dlatego, że nie uda się tak szybko i w takim wymiarze zredukować kosztów.
A na koniec mam pytanie: czy to jest możliwe aby C0 w roku 2005 "wylatał" 20 000 godzin na swoich rejsach?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
HG
Dołączył: 17 Paź 2005
Posty: 507
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Śro 18:27, 26 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
Moim zdaniem pan Varadi dal sie poniesc marzeniom. Zostanie dwoch graczy FR i W6 .
To tak jakby pan Kapis stwierdzil, ze za kilka lat zostanie BA i LO, i to te linie stocza ostateczna walke o prym na calym swiecie.
W zasadzie juz teraz mamy dwoch dominujacych LCC : Ryan i Easy. Nie wydaje mi sie zeby w ciagu nastepnych kilku lat cos sie zmienilo. Obie firmy przynosza spore zyski, maja najwieksze floty i dobre zarzadzanie. Pozostali gracze sa duzo slabsi. W6, NE, C0 nie naleza nawet do czolowych LCC, a raczej do slabeuszy i jak na razie przynosza straty i w kazdej chwili grozi im powazny kryzys (wycofanie sie inwestora, utrata plynnosci finansowej itp). Polska to bardzo obiecujacy rynek, ale obiecujacy nie znaczy latwy. W chwili obecnej mamy prawie 40 milionow biednych (jak na EU) mieszkancow. Dojscie do jakiegos przyzwoitego poziomu zamoznosci zajmie nam jeszcze sporo czasu, wiec na kokosy na rynku lotniczym trzeba jeszcze dlugo czekac.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
HG
Dołączył: 17 Paź 2005
Posty: 507
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Śro 18:31, 26 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
chavez napisał: | Ja jeszcze liczę na wejście EZY do GDN. Gdyby wszedł mądrze, tzn nie dublując kierunków W6 i FR a z kapitałem dobrze przeprowadzonych badań na potencjały różnych tras poza Niemcami, Wyspami i Skandynawią, to uważam, że mieli by w GDN szanse.
Pozdroofka |
ciekawe jakie to mialyby byc trasy poza wyspami, Niemcami i Skandynawia . Taki Paryz czy Rzym ledwo sie utrzymuja z WAW, KRK, czy KTW. Easy nie bedzie wchodzil na trase ryzykowna tylko dlatego, ze nie ma tam konkurencji.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
chavez
Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 434
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Echo-Papa-Golf-Delta
|
Wysłany: Śro 18:56, 26 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
HG napisał: | ciekawe jakie to mialyby byc trasy poza wyspami, Niemcami i Skandynawia . Taki Paryz czy Rzym ledwo sie utrzymuja z WAW, KRK, czy KTW. Easy nie bedzie wchodzil na trase ryzykowna tylko dlatego, ze nie ma tam konkurencji. |
Na przykład (ze szczególnym naciskiem na słowo PRZYKŁAD):
Mediolan (kierunek wakacyjny, ale zarówno letni jak i zimowy)
Republiki Nadbałtyckie (biznes z nimi jakiś jest a będzie jeszcze lepszy zwłaszcza jak w ramach UE wejdą do Shengen)
Bruksela(UE)
Hiszpania(Otworzyli rynek pracy)
Grecja(na to nie mam argumentów, ale bym chciał )
Nie mówiąc już o Austrii czy Szwajcarii (biznes oraz narty)
Pozdroofka
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
marcinj
Moderator
Dołączył: 29 Wrz 2005
Posty: 1499
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Śro 19:03, 26 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
HG napisał: |
W zasadzie juz teraz mamy dwoch dominujacych LCC : Ryan i Easy. Nie wydaje mi sie zeby w ciagu nastepnych kilku lat cos sie zmienilo. |
jak rozumiem jego wypowiedź odnosiła się do rynku Europy Śr-Wsch. a nie całości. nie wiem jak w innych krajach, ale nie wydaje mi się, żeby pozycja EasyJeta była u nas dominująca. natomiast oczywiście ta linia ma potencjał, bo na rynku Europy Zachodniej jest mocna.
myślę raczej, że to jest takie potrząsanie szabelką. może próba obrony przed wrogim przejęciem?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
chavez
Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 434
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Echo-Papa-Golf-Delta
|
Wysłany: Śro 19:07, 26 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
Jeszcze chciałem dodać, że to, ze nie ma tam konkurencji może być dość poważnym atutem - bycie pierwszym na takiej trasie i ugruntowanie sobie pozycji.
Jak świat stary, ci co zrobili coś pierwsi stłukli najwięcej kasy.
Widziałeś kiedyś jakiś biznes bez ryzyka ?
Tylko FR idzie na łatwiznę wchodząc na wszystkie trasy dublując innych, co nikomu nie wychodzi na dobre (patrząc z punktu widzenia linii).
Gdańsk właśnie osiąga pozycję Krakowa z czasów, gdy EZY tam wchodził, jeśli dobrze kojarzę, po rozbudowie która rozpocznie się w tym roku EZY jest pierwszą linią której się spodziewam.
Pozdroofka
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|