|
Forum lotnictwa To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Witek Z
Moderator
Dołączył: 05 Paź 2005
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: WAW
|
Wysłany: Czw 11:01, 27 Kwi 2006 Temat postu: LF w PLL na trasach atlantyckich |
|
|
Najpierw cytat ze strony PLL (na temat wprowadzenia PF):
Cytat: | W 2006 r. PLL LOT planuje przewieźć na połączeniach transatlantyckich ponad 563 tys. pasażerów w stosunku do 510 tys. przewiezionych w 2005 r. Siódmy samolot we flocie PLL LOT spowoduje wzrost liczby rejsów transatlantyckich do 2 900 w 2006 r. z 2 598 wykonanych w roku 2005 r. Liczba oferowanych miejsc na połączeniach transatlantyckich wzrośnie w 2006 r. do 649 tys. w stosunku do blisko 575 tys. oferowanych w 2005 r. W szczycie sezonu letniego 2006 r. wzrost liczby rejsów transatlantyckich wyniesie w stosunku do sezonu letniego roku ubiegłego 14,4%. Wzrost liczby przewiezionych pasażerów wyniesie odpowiednio 18,5%.
|
Jeśli dobrze rozumiem to co czytam, to:
a) w 2005 roku PLL przez Atlantyk przewiózł 510 tys. a miał możliwości 575 tys. To oznacza, że LF na lotach transatlantyckich wyniósł średnio rocznie ... 88,7% Przy takim wskaźniku tylko idioci zdejmowaliby maszyny z tych destynacji po to żeby podbijać Chiny !!!
b) w tym roku planują zmniejszenie LF pomimo wprowadzenia nowej klasy biznes i ogólnej tendencji do poprawy jakości - spadek niewielki bo do 86,75%
I pytanko, czy przy takim LF cokolwiek może zmusić firmę do poprawy jakości. Skoro biorą...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rob_sad
Dołączył: 22 Wrz 2005
Posty: 760
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Poznan
|
Wysłany: Czw 11:04, 27 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
Moze sie myle ale ze swoim skromnym oblotem na dalekich trasach (lima, sin, bkk, i yaunde) wydaje mi sie ze oblozenie ponad 80% to chyba nic wielkiego. Na ogol takie trasy i pojemnosc maszyn dopasowuje sie tak by mniejszego LF nie bylo.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Stoarn
Dołączył: 06 Sty 2006
Posty: 918
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPWA/EPGD/LSGG
|
Wysłany: Czw 11:52, 27 Kwi 2006 Temat postu: Re: LF w PLL na trasach atlantyckich |
|
|
Witek Z napisał: | Najpierw cytat ze strony PLL (na temat wprowadzenia PF):
Cytat: | W 2006 r. PLL LOT planuje przewieźć na połączeniach transatlantyckich ponad 563 tys. pasażerów w stosunku do 510 tys. przewiezionych w 2005 r. Siódmy samolot we flocie PLL LOT spowoduje wzrost liczby rejsów transatlantyckich do 2 900 w 2006 r. z 2 598 wykonanych w roku 2005 r. Liczba oferowanych miejsc na połączeniach transatlantyckich wzrośnie w 2006 r. do 649 tys. w stosunku do blisko 575 tys. oferowanych w 2005 r. W szczycie sezonu letniego 2006 r. wzrost liczby rejsów transatlantyckich wyniesie w stosunku do sezonu letniego roku ubiegłego 14,4%. Wzrost liczby przewiezionych pasażerów wyniesie odpowiednio 18,5%.
|
Jeśli dobrze rozumiem to co czytam, to:
a) w 2005 roku PLL przez Atlantyk przewiózł 510 tys. a miał możliwości 575 tys. To oznacza, że LF na lotach transatlantyckich wyniósł średnio rocznie ... 88,7% Przy takim wskaźniku tylko idioci zdejmowaliby maszyny z tych destynacji po to żeby podbijać Chiny !!!
b) w tym roku planują zmniejszenie LF pomimo wprowadzenia nowej klasy biznes i ogólnej tendencji do poprawy jakości - spadek niewielki bo do 86,75%
I pytanko, czy przy takim LF cokolwiek może zmusić firmę do poprawy jakości. Skoro biorą... |
W zimę nawet 5 maszyn z 7 nie ma w obecnym rozkładzie pełnego wykorzystania więc tak się tym latem nie podniecajmy. W lato większość tras ma LF bliski 100, więc w takim grudniu, listopadzie czy styczniu jest daleko do ideału... LOT powinien dokooptować jeszcze 8 maszynę, dzięki której latałby w lato rzadziej, a zimą częsciej na far east. Trasy na far east są bardziej stabilne jeśli chodzi o ilość paxów niż transatlantyki...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Witek Z
Moderator
Dołączył: 05 Paź 2005
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: WAW
|
Wysłany: Czw 12:14, 27 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
rob_sad napisał: | Moze sie myle ale ze swoim skromnym oblotem na dalekich trasach (lima, sin, bkk, i yaunde) wydaje mi sie ze oblozenie ponad 80% to chyba nic wielkiego. Na ogol takie trasy i pojemnosc maszyn dopasowuje sie tak by mniejszego LF nie bylo. |
No tak, ale leciałeś pewnie "upychaczami" Obstawiam, że Limę robiłeś KLMem (międzylądowanie na Arubie, czy już Bonair - ja Aruba), singapur pewnie jakimś BA itd. A to oznacza, że byłeś w tych samolotach właśnie po to, żeby zapchać miejsca, które im zostały. W PLL to w 90% ruch p2p, z niewielkim dolotem z Rzeszowa np. To cała różnica
Stoarn: Tu się muszę zgodzić. rzeczywiście ten wskaźnik bardzo poprawiają wycofując maszyny do jakichś Air Italy itd. Nie pomyślałem Ale i tak wskaźnik światny
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
falubaz
Dołączył: 13 Sty 2006
Posty: 160
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Czw 13:38, 27 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
Ale chyba o to chodzi aby jak najekonomiczniej wykorzystywać samoloty. A jak zimą nie ma racjonalnych pomysłów na latanie to lepiej je wynająć.
Jesli chodzi o LF na atlanyku to LO jest w czołówce, nalezy mieć nadzieję, że bedą poprawiać serwis......... pierwsze jaskołki się pojawiły.....
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|