Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Licencja pilota śmigłowcowego
Idź do strony 1, 2  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Stefan




Dołączył: 20 Paź 2005
Posty: 97
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Szczecin

PostWysłany: Czw 19:59, 20 Paź 2005    Temat postu: Licencja pilota śmigłowcowego

Witam.
Ile kosztuje i ile trwa zrobienie licencji pilota śmigłowcowego turystycznego?Gdzie takową licencję się robi?
Z góry dziękuję za odpowiedź.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Witek Z
Moderator



Dołączył: 05 Paź 2005
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: WAW

PostWysłany: Czw 21:44, 20 Paź 2005    Temat postu: Re: Licencja pilota śmigłowcowego

Stefan napisał:
Witam.
Ile kosztuje i ile trwa zrobienie licencji pilota śmigłowcowego turystycznego?Gdzie takową licencję się robi?
Z góry dziękuję za odpowiedź.


Bielsko-Biała, firma NORMAL Piotra Jafernika, ma dwa eurokoptery. Kurs kosztuje niesamowite pieniądze, bo lot takim eurokopterem jest 3 razy droższy niż samolotem. Ile dokładnie to nie wiem. Na 172 kosztuje około 20.000 zł. I trwa: 2-3 tygodnie zajęć codziennych i jeszcze z 3-4 weekendy. Myślę, że helikopterowy może być dłuższy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Suhy




Dołączył: 03 Lis 2006
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Nie 18:35, 05 Lis 2006    Temat postu:

Helicopter Commercial Pilot License - min. $45140.00 ( kanadyjskich) - dotyczy R 22 Beta. Obejmuje tylko VFR. Za to masz 100 godzin latania ( po 430 za godzinę), 5 w symulatorze i 80 teorii + podręczniki. Egzamin i inne opłaty też już wrzucone w tą cenę.
To tylko podstawa. Chcesz więcej - płacisz więcej of course.
Ile to wychodzi w US dollars - teraz nie wiem niestety.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
polpol19




Dołączył: 14 Gru 2005
Posty: 140
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA

PostWysłany: Nie 19:56, 05 Lis 2006    Temat postu:

To chyba ok 30.000 USD

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Koneser




Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Nie 20:33, 05 Lis 2006    Temat postu:

Aktualnie w NORMALU są dwa Enstromy i BELL 206. Kurs na Enstroma około rok temu kosztował mniej wiecej 70 tysięcy złotych. Teraz ceny poszły w górę. Pozdrawiam

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
comands




Dołączył: 30 Paź 2006
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Nie 21:03, 05 Lis 2006    Temat postu:

Licencja turystyczna kosztuje 75000 złotych także troche kasy kosztuje.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Alakdae




Dołączył: 06 Lis 2006
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 20:21, 06 Lis 2006    Temat postu: Normal

W NORMALU szkola raczej na Enstromach. Szkola tez jeszcze na EC120 i AS355 jakby ktos chcial. Ale to raczej jako przeszkolenie na typ bo nie wyobrazam sobie zeby ktos wykladal tyle kasy na szkolenie PPL, CPL. No chyba ze sie na swoim smiglowcu szkoli.

Osobiscie polecam NORMAL. Sam wlasnie skonczylem tam szkolenie PPL(H), jestem juz po sesji w ULCu i w srode mam egzamin praktyczny.

A co do R22 to osobiscie balby sie tym latac. Jak widze ten wirnik na kiju od szczotki i pomysle ze musialbym tym zrobic autorotacje to chyba wolalbym wyskoczyc.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Witek Z
Moderator



Dołączył: 05 Paź 2005
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: WAW

PostWysłany: Pon 21:33, 06 Lis 2006    Temat postu:

Zwracam tylko Kolegów uwagę, że mój post o Normalu pochodzi sprzed roku. Wtedy latałem SP-TKM i był to bez wątpienia Eurocopter. Od lata Piotrek ma Bella - latałem nim na początku września (oczywiście jako pax).

BTW, Alakdae, z kim latałeś z Piotrkiem, czy może z Darkiem P?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Alakdae




Dołączył: 06 Lis 2006
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 22:48, 06 Lis 2006    Temat postu: Normal

Latalem w wiekszosci z Piotrem i z nim mi sie najlepiej latalo. Bardzo duzo sie z nim nauczylem. Loty z Darkiem byly raczej do nalotu i przecwiczenia rzeczy, ktorych sie nauczylem z Piotrem.

SP-TKM juz jakis czas temu zostal sprzedany na Slowacje o ile dobrze pamietam. I tak, byl to Eurocopter AS355N.

A co do Bella to lecialem nim jako powiedzmy "copilot" do Mikolajek. Jezeli widziales go w lato to teraz bys go nie poznal. Odmalowany na granatowo, wymienione cale wnetrze i troche zmian w awionice.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Witek Z
Moderator



Dołączył: 05 Paź 2005
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: WAW

PostWysłany: Pon 23:05, 06 Lis 2006    Temat postu:

O ile pamiętam był zielony. jak byłem z córkami na pikniku na górze Żar pod koniec sierpnia, to przeleciałem z Edkiem M. Orką do Bielska i wpadłem do Piotra, a on mówi - o zobaczcie właśnie przyleciał nowy Bell, trzeba nim polatać - no i ku uciesze dziewczynek żeśmy polatali. Piotr mówił też, że jest taki boom na helikoptery, jak nigdy. Kursy idą jak woda, a piloci sa rozchwytywani. Mówił mi tez o jednym bogatym gościu co sobie kupił helikopter, ale nie mógł znaleźć pilota na rynku więc się zdenerwował i sam zapisał na kurs. Może to Ty Laughing
Będę na dniach w Bielsku to zobaczę.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Roberth




Dołączył: 16 Sty 2006
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 12:50, 08 Lis 2006    Temat postu:

Witek Z napisał:
Kursy idą jak woda, a piloci sa rozchwytywani. Mówił mi tez o jednym bogatym gościu co sobie kupił helikopter, ale nie mógł znaleźć pilota na rynku .


Nie chcę nikogo urazić ale... taki tuż po otrzymaniu licencji pilot śmigłowcowy jest mało wart, ja bym się bał zatrudniać kogoś bez doświadczenia, zwłaszcza do latania śmigłowcem. Widocznie jednak niektórzy są mocno zdesperowani Smile
Jak obserwuję, to, z małymi wyjątkami, firmy kupują sobie na własne potrzeby śmigłowiec zamiast samochodu służbowego. Trudno tu o stabilną posadę dlatego też i chętnych brak.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
comands




Dołączył: 30 Paź 2006
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 14:59, 27 Lis 2006    Temat postu:

Witam ja mam pytanie czy są jakieś szkolenia na pilota śmigłowca np na potrzeby straży pożarnej, granicznej , policji za które się nie płaci za wyjątkiem dęblina?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Roberth




Dołączył: 16 Sty 2006
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 12:37, 28 Lis 2006    Temat postu:

Straż pożarna nie posiada własnego lotnictwa. Straż Graniczna i Policja przyjmuje (a raczej przyjmowała, bo sądzę, że mają zapełnione etaty) pilotów z licencją. Jedyne możliwe szkolenie w tych formacjach to zapewne przeszkolenie na typ. Myślę jednak, że szukali osób z odpowiednimi uprawnieniami.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Suhy




Dołączył: 03 Lis 2006
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 18:58, 28 Lis 2006    Temat postu:

poczytaj sobie troche tutaj:
[link widoczny dla zalogowanych]
Wychodzi, że trzeba już mieć licencję. Słyszałem, że w większości policyjnymi helikopterami latają ex-wojskowi piloci.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Roberth




Dołączył: 16 Sty 2006
Posty: 23
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 6:44, 29 Lis 2006    Temat postu:

Suhy napisał:
poczytaj sobie troche tutaj:
[link widoczny dla zalogowanych]
Wychodzi, że trzeba już mieć licencję. Słyszałem, że w większości policyjnymi helikopterami latają ex-wojskowi piloci.

Osobiście znam 3 ex cywilli, płci obojga. Ale to raczej wyjątek od reguły. W Poicji z racji organizacji ex wojskowi dobrze się sprawdzają.
W 1997 roku krakowska Policja szukała pilota z CPL(H), z uprawnieniami minimum na Mi-2 z opcją przeszkolenia na Kanię, z nalotem nie mniejszym niż 500h na śmigłowcach. No ale to było dawno temu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin