Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Licencje lotnicze

 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
comands




Dołączył: 30 Paź 2006
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 17:13, 30 Paź 2006    Temat postu: Licencje lotnicze

Witam mógłby mi ktoś przedstawić jak wygląda zdobywanie licencji dla pilota.
Wiem że najpierw trzeba zrobić licencje turystyczną lub szybowcową i tu 1 moje pytanie czy można robić zamiast licencji turystycznej PPL tzw świadectwo na samoloty ultralekkie bo wiadomo że jest to połowe tańsze i po tym czy jest możliwość przystąpienia do licencji CPL(A) zawodowej. Podobno aby móc przystąpić do licencji zawodowej trzeba mieć ogólny nalot 150 godzin i tu kolejne moje pytanie Smile czy te 150 godzin może wyglądać tak ( 55 godzin z kursu na wyciągarce szybowcowego, 45 godzin z kursu PPL, potem brakujące godziny dolatąc szybowcem, czy nie można nabijać godzin szybowcem a potem przystapić do CPL. Następnie mając uprawniena MEP(L) na samoloty wielosilnikowe czy konieczne jest zrobienie IFR jeśli tak to ile to kosztuje, oraz czy już mając to wszytsko czy można podjąć pracę zarobkową. Teraz najważniejsze pytanie jak to wygląda z tym nalotem czy każda godzina jest jakoś odnotowywana czy np wypożyczając na godzine samolot jest to odnotowane aby wiadomo było ze taki nalot ktoś zrobił oraz chcąc po tym wszystkim zrobić licencje ATPL liniową ten 1000 godzin nalotu jak wygląda czy jak np ktoś podejmie prace zarobkową i wiadomo że z samej pracy lata ileś tam godzin miesięcznie to czy to się liczy jako nalot czy jak to jest naliczane, jeszce jedno czy do licencji PPL i CPL wymagany jest egzamin z jezyka angielskiego tak jak w ATPL, oraz ile mniej więcej zarabia pilot zawodowy zwykły CPL. WIEM ŻE TROCHĘ ZAGMATWANE TO ALE BYŁBYM WDZIĘCZNY JAK BY MI TO KTOŚ DOKŁADNIE OPISAŁ BO CHCE SPRAWDZIC CZY WOGÓLE JEST TO REALNE ZOSTAĆ PILOTEM BO KASA TO NIE MAŁA JAKBY NIE BYŁOSmile[/b]


Temat był wielokrotnie wałkowany na forum. M.in tutaj http://www.lotnictwo.fora.pl/viewtopic.php?t=1527
Temat zamykam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Butik




Dołączył: 13 Lis 2005
Posty: 67
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: MEDUR

PostWysłany: Pon 17:20, 30 Paź 2006    Temat postu: Re: Licencje lotnicze

>czy można robić zamiast licencji turystycznej PPL tzw świadectwo na
>samoloty ultralekkie bo wiadomo że jest to połowe tańsze i po tym czy
>jest możliwość przystąpienia do licencji CPL(A) zawodowej.

Nie. Mając świadectwo ULM możesz skrócić nalot praktyczny do PPL o 10% nalotu na ULM, ale i tak o nie więcej niż 10 godzin. Jeśli więc myślisz o dalszej ścieżce kariery lepiej sobie ULMy darować.

>Podobno aby móc przystąpić do licencji zawodowej trzeba mieć ogólny
>nalot 150 godzin i tu kolejne moje pytanie Smile

Musi być 150 godzin jako dowódca samolotu.

>Następnie mając uprawniena MEP(L) na samoloty wielosilnikowe czy
>konieczne jest zrobienie IFR

Nie, to jest niezależne od siebie, można robić IFR bez ME i odwrotnie.

>czy każda godzina jest jakoś odnotowywana

Tak, odnotowujesz to w sojwj książce pilota.

>licencje ATPL liniową ten 1000 godzin nalotu

1500h

>samej pracy lata ileś tam godzin miesięcznie to czy to się liczy

Tak

>czy do licencji PPL i CPL wymagany jest egzamin z jezyka angielskiego

Nie

>ile mniej więcej zarabia pilot zawodowy zwykły CPL.

Zależy gdzie i na czym, rozrzut może być ogromny.

>CZY WOGÓLE JEST TO REALNE ZOSTAĆ PILOTEM BO KASA TO NIE
>MAŁA JAKBY NIE BYŁOSmile

Circa 3 stówki w 3 lata powinno być OK do liniowej.

Pozdrawiam - Butik


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
piopil




Dołączył: 05 Gru 2005
Posty: 103
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWR/WRO

PostWysłany: Pon 17:36, 30 Paź 2006    Temat postu: Re: Licencje lotnicze

comands napisał:
czy te 150 godzin może wyglądać tak ( 55 godzin z kursu na wyciągarce szybowcowego, 45 godzin z kursu PPL, potem brakujące godziny dolatąc szybowcem, czy nie można nabijać godzin szybowcem a potem przystapić do CPL.

Nie możesz liczyć nalotu szybowcowego jako samolotowy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin