Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Lot do Szanghaju?
Idź do strony 1, 2  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Witek
Administrator



Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 1333
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Skąd: Poznań

PostWysłany: Czw 9:10, 22 Wrz 2005    Temat postu: Lot do Szanghaju?

Lot rozważa uruchomienie połączenia do Szanghaju w 2006 roku!

Obecnie trwają kalkulacje czy bardziej będzie się opłacało latać do Pekinu czy do Szanghaju.
Problem w tym ze gdyby latał 763 trzy razy w tygodniu to dałoby to rocznie 39tyś paxów a liczba wydawanych wiz nie przekracza 24tyś.
Jedyna nadzieja to chyba współpraca w ramach sojuszu Star Alliance.

pozdro


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
chavez




Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 434
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Echo-Papa-Golf-Delta

PostWysłany: Czw 14:02, 22 Wrz 2005    Temat postu:

Żeby latać na daleki wschód i wozić nie swoich paxów a z innych krajów czyli w ramach ostrej konkurencji, to trzeba mieć CZYM konkurować, a 763 to niestety tym CZYMŚ nie jest. Moja skromna opinia jest taka, że z "podbojem dzikiego wschodu" zaczekać trzeba aż będzie 787.

Pozdroofka
chavez


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
maly




Dołączył: 17 Paź 2005
Posty: 3
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 11:28, 17 Paź 2005    Temat postu:

a ja uwazam iz to dobry pomysl wejsc i byc znowu na rynku azjatyckim potem z nowa flota bedzie latwiej

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Witek Z
Moderator



Dołączył: 05 Paź 2005
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: WAW

PostWysłany: Pon 12:11, 17 Paź 2005    Temat postu:

maly napisał:
a ja uwazam iz to dobry pomysl wejsc i byc znowu na rynku azjatyckim potem z nowa flota bedzie latwiej


A) Nie będzie łatwie, bo niby czemu. Jak wejdziemy z 767 to paxy się przyzwyczają, że LOT lata rupieciami (przypominam dyskusję o stanie kabin w naszych transatlantykach) i może być trudniej a nie łatwiej.
B) Koszty są zbyt duże, żeby pozwalać sobie na takie ryzykowne zabawy, tym bardziej, że na tamtym rynku już byliśmy.
C) Rozumiem, że mówimy jedynie o lotach w sezonie zimowym, no bo w letnim nie ma sensu zabierać maszyn z pewnych tras atlantyckich dla niepewnych azjatyckich.

Reasumując, zgadzam się w 100% z chavezem


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
WZZ048




Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 288
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPPO/EPRZ

PostWysłany: Pon 12:59, 17 Paź 2005    Temat postu:

Witek Z napisał:
A) Nie będzie łatwie, bo niby czemu. Jak wejdziemy z 767 to paxy się przyzwyczają, że LOT lata rupieciami (przypominam dyskusję o stanie kabin w naszych transatlantykach) i może być trudniej a nie łatwiej.
Zgadzam się z tym poglądem! Uważam, że lepiej poczekać na 787 i od samego początku przyzwyczaić paxów do wysokiego standardu podróży! A poza tym latanie 787 ma być tańsze niż latanie na wysłużonych "szóstkach" co może mieć korzystny wpływ na zminimalizowanie strat na samym początku po uruchomieniu tej trasy!

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez WZZ048 dnia Pon 13:03, 17 Paź 2005, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marcinj
Moderator



Dołączył: 29 Wrz 2005
Posty: 1499
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 13:00, 17 Paź 2005    Temat postu:

a jak się do polski dostają wietnamczycy? tylko pytam.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Witek Z
Moderator



Dołączył: 05 Paź 2005
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: WAW

PostWysłany: Pon 13:18, 17 Paź 2005    Temat postu:

marcinj napisał:
a jak się do polski dostają wietnamczycy? tylko pytam.


Najtańsze połaczenia z HAN to: albo przez HongKong i Moskwę Aeroflotem i Vietnamem, albo Lufą przez BKK i FRA, lub bezpośrednio z HAN do FRA Vietnamem


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
chavez




Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 434
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Echo-Papa-Golf-Delta

PostWysłany: Pon 15:17, 17 Paź 2005    Temat postu:

Dokładnie, Wietnamczyk lata do FRA.

Dziękuję za poparcie, Panowie, szkoda tylko, że LO wyskakuje jednak przed orkiestrę i pcha łapy na daleki wschód już teraz. Muszą upatrywać w tym jakiegoś sensu, tylko nie wiem jakiego. Ale ja nie ekspert tylko skromny żuczek hobbysta. Może chodzi im o to, że przewidują taką konkurencję na moment gdy dostaną 787, iż boją się że się nie wepchają. Ja jednak nadal uważam, że tak jak powiedział Witek - jak teraz zepsują sobie opinię 767-kami, to potem będą musieli wydać OGROMNE PIENIĄDZE na kampanię reklamową aby sobie tę opinię poprawić. A co gorsza jak się nie utrzymają z tym latającym złomem, to i tak będzie trzeba zaczynać po raz trzeci. No weźcie mi sensownie wytłumaczcie, dlaczego teraz.

Pozdroofka
chavez


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pawelbelzyce




Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 893
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: UL980

PostWysłany: Pon 16:14, 17 Paź 2005    Temat postu:

Witam

A czy moze wiecie jak sie ma sprawa LO z lotami do Delhi ?

Pozdrawiam Paweł


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tusha




Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 151
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Gostyń

PostWysłany: Pon 17:00, 17 Paź 2005    Temat postu:

Pawelbelzyce napisał:

A czy moze wiecie jak sie ma sprawa LO z lotami do Delhi ?


Sprawa upadła z powodu zbyt silnej konkurencji na tej trasie


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
chavez




Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 434
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Echo-Papa-Golf-Delta

PostWysłany: Pon 19:25, 17 Paź 2005    Temat postu:

Tusha napisał:

Sprawa upadła z powodu zbyt silnej konkurencji na tej trasie


I nie tylko. Gdzieś czytałem, że jeszcze z jakichś powodów organizacyjnych. Nie pamiętam jednak dokładnie o co chodziło.

Tak, wiem, że głupi post mi wyszedł Embarassed , gdyby jednak ktoś pamiętał, o co dokładnie tam chodziło z tymi powodami organizacyjnymi, to niech będzie tak miły przypomnieć Wink

Pozdroofka


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marcinj
Moderator



Dołączył: 29 Wrz 2005
Posty: 1499
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 21:22, 17 Paź 2005    Temat postu:

no to może uruchomić hanoi Smile chyba na wietnamczykom bardziej zależy na cenie niż na komforcie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Witek Z
Moderator



Dołączył: 05 Paź 2005
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: WAW

PostWysłany: Pon 22:23, 17 Paź 2005    Temat postu:

chavez napisał:
Tusha napisał:

Sprawa upadła z powodu zbyt silnej konkurencji na tej trasie


I nie tylko. Gdzieś czytałem, że jeszcze z jakichś powodów organizacyjnych. Nie pamiętam jednak dokładnie o co chodziło.

Tak, wiem, że głupi post mi wyszedł Embarassed , gdyby jednak ktoś pamiętał, o co dokładnie tam chodziło z tymi powodami organizacyjnymi, to niech będzie tak miły przypomnieć Wink

Pozdroofka


Oficjalnym powodem rezygnacji jest brak porozumienia z indyjskim agentem, który miał zajmować się na miejscu sprzedażą biletów polskiego przewoźnika. Władze spółki wskazują także, iż na rynku indyjskim zaostrza się konkurencja, LOT nie jest gotowy do stawienia jej czoła. Połączenie do Delhi miało być alternatywą dla pasażerów z Indii lecących do Stanów Zjednoczonych i Kanady, a także krajów Europy Zachodniej. Trudno jednak mówić tu o sprawnym transferze pasażerów przez rozbudowywane właśnie lotnisko im. Chopina. pasazer.com


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Quantas
Moderator



Dołączył: 26 Wrz 2005
Posty: 1150
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Pyrlandia

PostWysłany: Wto 10:01, 18 Paź 2005    Temat postu:

Uważam że bardzo by się to połaczenie przydało.
Postaram sie podac kilka argumentów.
1. To że wydaje sie mniej wiz do Chin niż mógłby LOT miejsc zaoferować jest pewnym przykłamaniem, poniważ wiele osób lata kilka razy w roku.
2. Polski turysta jest generalnie biedny i nap[ewno jadąc na typowe zwiedzanie bardziej myśli o wygodnych butach niż o standarcie samolotu.
3. Polska podobnie jak Europa chińskim towarem stoi. Mnóstwo ludzi zatem lata w tym kierunku. Ale nie latają szefowie wielkich koncernów a raczej ich kierownicy czy specjaliście oraz właściciele niewielkich firm.
Dla nich liczy się cena i szybkość. Oni chcą szybko dolecieć , załątwić i wrócić. Te kilka kilkanaście godzin zaoszczędzonych jest wielkim argumentem.
4. Kwestia kasy jest najwidoczniejsza gdy patrzeć na obłożenie lotów z Moskwy. O dziwo większość pasażerów z moskwy to niemcy. Mając lot od siebie wybierają aerofłot bo to często 300 - 500- 700 euro do przodu. Przy kilku lotach w roku to kupa kasy a w czasie kryzysiku gospodarczego każde ojro się liczy.
5. Spójrzcie na klientów low-coastów w Niemczech. Kupa z nich wsiadających do dżermana, berlina, ryana czy isi jest w garniturkach czyli lecą służbowo. Oszczędzanie nie jest wstydem.

Tak więc nie mówmy że do Hameryki lecą lotem bo to "prywatni" a do Chin to służbowo. Służbowo na dzień dzisiejszy to maks tanio. W biznesie lub first słynna linią miejsca szukać będzie tylko prawdziwy "boss".

Większym problemem jest uzyskanie "zgody" od Lufthansy. Nie dość że ruski im kasę chińską zabierają to teraz konkurencja wewnątrz alianzu ??? Nie dopuszczą do tego a w każdym razie nie na loty po dużo niższych taryfach. I to jest narazie większy problem.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Witek Z
Moderator



Dołączył: 05 Paź 2005
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: WAW

PostWysłany: Wto 20:45, 18 Paź 2005    Temat postu:

Szanowny Kłantasie,

Zgadzam się ze wszystkim co napisałeś. Uważam jednak, że te wszystkie argumenty które przytoczyłeś działają... przeciw połączeniu. Już wyjaśniam:

Quantas napisał:
Uważam że bardzo by się to połaczenie przydało.
Postaram sie podac kilka argumentów.
1. To że wydaje sie mniej wiz do Chin niż mógłby LOT miejsc zaoferować jest pewnym przykłamaniem, poniważ wiele osób lata kilka razy w roku.


Do chin wydawane są wizy jednorazowe. Jak ktoś lata 3 razy do roku to dostaje trzy wizy, więc jest w statystyce liczony. Tym bardziej jeśli w celu podróży ma "biznes".

Quantas napisał:
2. Polski turysta jest generalnie biedny i nap[ewno jadąc na typowe zwiedzanie bardziej myśli o wygodnych butach niż o standarcie samolotu.


To prawda, ale oznacza to, że... będzie wybierał połaczenie Finna, KLMu, czy Swissa, bo jak już żeśmy o tym nie raz pisali te linie ruchem z Polski (i nie tylko) upychają sobie maszyny, które i tak by leciały z uwagi na duży ruch rodzimy. Mogą zatem sprzedawać bilety po cenach, po których LOT nigdy nie sprzeda miejsa na rynku polskim. Rzeczywiście jakość samolotu w tym przypadku nie ma większego znaczenia, ale jeśli można będzie polecieć taniem MD11 Finna to pax wybierze taką opcję.

Quantas napisał:
3. Polska podobnie jak Europa chińskim towarem stoi. Mnóstwo ludzi zatem lata w tym kierunku. Ale nie latają szefowie wielkich koncernów a raczej ich kierownicy czy specjaliście oraz właściciele niewielkich firm.
Dla nich liczy się cena i szybkość. Oni chcą szybko dolecieć , załątwić i wrócić. Te kilka kilkanaście godzin zaoszczędzonych jest wielkim argumentem.


Co do ceny to patrz wyżej, co do czasu, to różnica nie wynosi kilkunastu godzin, a przy locie przez Helsinki jest w zasadzie pomijana. A jak doda się do tego legendarną punktualność LOTu - spowodowaną głownie problemami z 767, to może lepiej poczejać na 787

Quantas napisał:
4. Kwestia kasy jest najwidoczniejsza gdy patrzeć na obłożenie lotów z Moskwy. O dziwo większość pasażerów z moskwy to niemcy. Mając lot od siebie wybierają aerofłot bo to często 300 - 500- 700 euro do przodu. Przy kilku lotach w roku to kupa kasy a w czasie kryzysiku gospodarczego każde ojro się liczy.


Nie wiem na jakiej podstawie sądzisz, że lOT z 3 latami tygodniowo wykonywanymi małymi maszynami, miałby być tańszy niż np. Lufa, która ma do Chin kilkadziesiąt lotów tygodniowo, i wszystkie koszty stałe (np. biuro w Pekinie, reklama na tamtejszym rynku itd) rozkładają jej się na dużo dużo dużo większą liczbę paxów. Wiadomo nie od dziś, że połaczenia longhulowe 1,2 czy 3 razy w tygodniu prawie nigdy się nie opłacają. LOT NIE BĘDZIE ZATEM TAŃSZY, chyba że poczeka aż będzie miał więcej i tańszych maszyn. I nie ma z tym nic wspólnego ta zła Lufthansa, tfffu

Quantas napisał:
5. Spójrzcie na klientów low-coastów w Niemczech. Kupa z nich wsiadających do dżermana, berlina, ryana czy isi jest w garniturkach czyli lecą służbowo. Oszczędzanie nie jest wstydem.


A to się bierze przede wszystkim z fakty, iż nofrillsy nie mają kretyńskich taryf z koniecznością weekendowania. Ja czasami latam służbowo, przeważnie do Brukselki lub Rzymu i jak mam sprawę, którą mogę załatwić w 1, góra 2 dni to mam wybór: siedzieć przez weekend, lub lecieć we wtorek, wracać w czwartek i bejcelować za biznes klasę. A ponieważ przeważnie to ja płacę, więc mam dylemat. Jak jest okazja to chętnie polecę nofrillsem, bo tam nie ma tego pięknego Twisted Evil zwyczaju (choć ja osobiście mam marne doświadczenia z tanimi liniami).

Reasumując, masz rację, a to oznacza, że lepiej poczekać to 2008 jak będą 787 Laughing Laughing Laughing


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin