|
Forum lotnictwa To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Danny
Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1208
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EIDW
|
Wysłany: Czw 14:42, 01 Gru 2005 Temat postu: |
|
|
Pytanko: czy wie ktos kiedy rozpoczyna sie sprzedaz DUB-GDN?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Researcher
Dołączył: 26 Paź 2005
Posty: 65
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EDDV
|
Wysłany: Czw 15:33, 01 Gru 2005 Temat postu: |
|
|
central_spotter napisał: | Czytałem o tych problemach na początku roku na forum personelu pokładowego |
Czy jest to forum otwarte? Prosiłbym o link.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Artur
Dołączył: 29 Lis 2005
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 16:43, 01 Gru 2005 Temat postu: |
|
|
Danny napisał: |
Typowo warszawskie myslenie. Nietstety fakty sa takie, za ruch w WAW generowano latami sztucznie zmuszajac ludzi z celego kraju do przesiadek w WAW. Na szczescie te czasy mamy juz za soba. |
Odpowiadając w tym samym stylu mógłbym odbić piłeczkę stwierdzeniem "typowo antywarszawskie kompleksy". Na jumbopics do awantur dochodziło rzadko, a tu widzę, że niektórym chodzi tylko o to, żeby dowalić. Mnie to nie interesuje. Wolę w cywilizowany sposób wymieniać poglądy z innymi, a nie bić pianę.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Artur
Dołączył: 29 Lis 2005
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 16:53, 01 Gru 2005 Temat postu: |
|
|
rob_sad napisał: | To ze do wschodniej ukrainy lata sie w interesach nie oznacza ze tylko z wawy )) Malo tego mysle ze lacznie z wszyskich polskich miast bedzie wiekszy popyt niz z wawy wiec niby czemu ma byc akurat wawa ??? |
A choćby dlatego, że z Warszawy i tak ten ruch będzie największy. Ja tego nie wymyśliłem, ale już od dawna jest tak, że połączenie w pierwszej kolejności uruchamia się z tego portu, z którego ruch jest największy. Jeżeli inne połączenie na Ukrainę może być rentowne to nie widzę żadnych przeszkód, ale jakoś nikt tego nie robi, mimo że przeszkód formalnych nie ma. Z Krakowa na wschodnią Ukrainę może polecieć dowolny przewoźnik z Polski i Ukrainy.
Artur
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Researcher
Dołączył: 26 Paź 2005
Posty: 65
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EDDV
|
Wysłany: Czw 17:52, 01 Gru 2005 Temat postu: |
|
|
Danny napisał: | Typowo warszawskie myslenie. Niestety fakty sa takie, za ruch w WAW generowano latami sztucznie zmuszajac ludzi z celego kraju do przesiadek w WAW. Na szczęscie te czasy mamy juz za soba. |
(Po zacytowaniu Danny'egi i napisaniu odpowiedzi przed kilkoma godzinami pojawiło się kilka nowych postów - ich też odpowiedź dotyczy).
Ja bym to nazwał myśleniem centralistycznym. Jest w takim podejściu pewien sens, bowiem jest w interesie rozwoju polskiego transportu lotniczego posiadanie węzłowego portu spelniającego funkcję hubu regionalnego. Warszawa jest i powinna być silnym hubem, zdominowanym przez LOT (prosze, nie dyskutujemy teraz o tym, czy nasz narodowy przewoźnik ze względu na cytuję rozpowszechnione nastroje - czyli "...beton, socjalizm, marazm itp" jest w stanie sprostać potrzebie chwili).
Faktem jest, że w aktualnej sytuacji geopolitycznej i aktualnej sytuacji w branży lotniczej Polska takiego hubu potrzebuje. W końcu powinniśmy w świadomy i konsekwentny sposób zagospodarować NASZ WŁASNY rynek, a nie oddawać go - niekiedy za dopłatą - obcym przewoźnikom.
Spójrzmy jak zacięcie walczą Austriacy w obronie własnego rynku, niezbyt przecież dużego w porównaniu do Niemiec. Jak konsekwentnie Airport Vienna pozycjonuje się względem Airport Munich! Kopenhaga, port w stolicy małego kraju, ale na skrzyżowaniu dróg handlowych, również jest znaczącym europejskim portem tranzytowym. Warszawa-Okęcie podobnie jak CPH i VIE może wciąż jeszcze stać się ważnym portem tranzytowym, bowiem w odróżnieniu od Kopenhagi i Wiednia obsługuje znacznie większy rynek. Ale, jak w kilku dyskusjach n/t teorii hubów na Jumbopics podkreślano: hub potrzebuje silnego przewoźnika, a takim dla Warszawy są POLSKIE LINIE LOTNICZE.
Jednakże nie mam najmniejszej wątpliwości, że dla utrzymania pozycji rynkowej i stworzenia warunków do dalszej ekspansji PLL LOT (grupa) musi rozwijać połączenia zagraniczne z portów regionalnych.
Stworzenie w Polsce - w portach regionalnych - dodatkowych możliwości przesiadek na połączenia zagraniczne obsługiwane przez PLL LOT, EUROLOT i CENTRALWINGS może w interesujący sposób zwiększyć efektywność operacyjną i wynik finansowy grupy. Ale to temat na oddzielny post.
W całej rozciągłości podzielam poglądy Artura i Central_spottera:
Artur napisał: | Na miejscu zarządu Lotu głęboko bym się zastanowił nad przesunięciem do C0 większości swoich połączeń europejskich i pozostawieniem tylko tych na wschód i południowy-wschód plus może jeszcze kilka destynacji, na których jest istotny ruch biznesowy plus oczywiście długi dystans |
Spójrzmy, jak kształtuje się rynek w Niemczech. Przecież potencjalnie możliwy alians Air Berlin, dba i LTU ma działać tak jak to opisuje Artur.
Przestrzegam jednak przed niedocenianiem pasażera biznesowego. To właśnie ta kategoria pasażerów zapewniała Poznaniowi zupełnie przyzwoitą jak na warunki zachodnioeuropejskie dynamikę wzrostu i to bez lowcostów!
central_spotter napisał: | Niezbędne są zmiany w PLL LOT S.A. dotyczące działalności handlowej w Europie oraz samej oferty produktowej /odprawy, posiłki, obsługa na pokładzie itp/. LOT nie może zbliżać się ze swoją ofertą do poziomu LCC /low cost carrier/ tylko wyróżniać się. Podróżny musi wiedzieć, iż płacąc więcej za przelot znacznie więcej otrzyma......Dla dalszego funkcjonowania Centralwings konieczne jest, aby udziały odkupił potężny inwestor finansowy. Wówczas C0 będzie znacznie normalniej mógł się rozwijać, a sam PLL LOT S.A. korzystać finansowo z istnienia na polskim rynku tego przewoźnika /usługi serwisowe, raty za samoloty |
Popieram wszelkie przejawy walki przeciwko pauperyzacji latania. Tak właśnie ma być: LOT musi oferować produkt premium. Również CENTRALWINGS, zwłaszcza, gdyby miał przejąć liniowe połączenia w Europie, warunek ten musi spełniać. A oprócz tego potrzebny jest feeder regionalny - EUROLOT. W tym przypadku, też byłoby lepiej, gdyby udało się wyeliminować catering typu landrynka (o.k. - w ładnym papierku)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
higher
Dołączył: 26 Paź 2005
Posty: 52
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Czw 18:24, 01 Gru 2005 Temat postu: |
|
|
To ja tylko wtrącę, że C0 6 grudnia ogłasza letni rozkład...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
HG
Dołączył: 17 Paź 2005
Posty: 507
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Czw 18:29, 01 Gru 2005 Temat postu: |
|
|
Researcher napisał: |
Przestrzegam jednak przed niedocenianiem pasażera biznesowego. To właśnie ta kategoria pasażerów zapewniała Poznaniowi zupełnie przyzwoitą jak na warunki zachodnioeuropejskie dynamikę wzrostu i to bez lowcostów!
|
Ciezko mi sie z tym zgodzic. Z tego co pamietam dynamika ta nie byla w stanie zrekompensowac braku AirPolonii (latajacej w szczycie 4Xtyg) w pierwszych trzech kwartalach tego roku. A gdy nie uwzglednimy LCC i porownamy biezacy rok z poprzednim wzrost ruchu bedzie znikomy (ponizej 8%).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
VSguy
Dołączył: 22 Lis 2005
Posty: 34
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Czw 23:34, 01 Gru 2005 Temat postu: |
|
|
Danny napisał: | Typowo warszawskie myslenie. Nietstety fakty sa takie, za ruch w WAW generowano latami sztucznie zmuszajac ludzi z celego kraju do przesiadek w WAW. Na szczescie te czasy mamy juz za soba. |
danny, a czy to co np. robi LH to myslenie typowo frankfurckie lub typowo monachijskie i frankfurto/monachijsko-centryczne? I LH tez sztucznie generuje ruch we FRA czy MUC i zmusza ludzi by sie przesiadali wlasnie w tych dwoch portach gdzie LH ma swoje huby?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rob_sad
Dołączył: 22 Wrz 2005
Posty: 760
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Poznan
|
Wysłany: Pią 8:13, 02 Gru 2005 Temat postu: |
|
|
VSguy - pocztaj rozklad LH.. w wiele miejsc w europie dolecisz z Hamburga Dusseldorfu. Jak jeden hub okazal sie za malo LH w pore pomyslala o 2...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Atco
Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pią 8:48, 02 Gru 2005 Temat postu: |
|
|
VSguy napisał: | Danny napisał: | Typowo warszawskie myslenie. Nietstety fakty sa takie, za ruch w WAW generowano latami sztucznie zmuszajac ludzi z celego kraju do przesiadek w WAW. Na szczescie te czasy mamy juz za soba. |
danny, a czy to co np. robi LH to myslenie typowo frankfurckie lub typowo monachijskie i frankfurto/monachijsko-centryczne? I LH tez sztucznie generuje ruch we FRA czy MUC i zmusza ludzi by sie przesiadali wlasnie w tych dwoch portach gdzie LH ma swoje huby? |
Przypominam, że nie zawsze Polska była członkiem UE i że jeszcze całkiem niedawno na otwarcie jakiegokolwiek połączenia wymagane były uzgodnienia na szczeblu ministerstw.
Przypominam, że Lityński jako prezez Lotu nie widział potrzeby uruchamiania połączenia Poznań-Londyn jako nieopłacalnego, taki połączenie stało się natychmiast opłacalne, kiedy Lityński został prezesem Air Polonii.
Przypominam też, że co prawda istniała szansa na liberalizacjęprzewozów lotniczych przed wejściem do UE, ale dzięki zabiegom ministra Pola (za któego w imieniu poznaniaków niniejszym przepraszam) zostalo to odwleczone w czasie najbardziej, jak się dało.
Przypominam również, że Dyrektor PL Okęcie p. Kalita po tym, jak został p.o. dyrektora PPL oznajmił w prasie, że latanie przez Okęcie pasażerów z innych polskich lotnisk leży w narodowym interesie Polski. Do sprawdzenia w archiwum "Polityki".
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Researcher
Dołączył: 26 Paź 2005
Posty: 65
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EDDV
|
Wysłany: Pią 9:27, 02 Gru 2005 Temat postu: |
|
|
HG napisał: | A gdy nie uwzglednimy LCC i porownamy biezacy rok z poprzednim wzrost ruchu bedzie znikomy (ponizej 8%). |
Czy to jest zły wynik w skali branży w Europie?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Researcher
Dołączył: 26 Paź 2005
Posty: 65
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EDDV
|
Wysłany: Pią 9:30, 02 Gru 2005 Temat postu: |
|
|
rob_sad napisał: | VSguy - pocztaj rozklad LH.. w wiele miejsc w europie dolecisz z Hamburga Dusseldorfu. Jak jeden hub okazal sie za malo LH w pore pomyslala o 2... |
Dokładnie tak ma być i w Polsce! Atco powyżej słusznie cytuje zaszłości. Albo Grupa LOT zacznie konsekwentnie uwzględniać w planowaniu porty regionalne, albo...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rob_sad
Dołączył: 22 Wrz 2005
Posty: 760
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Poznan
|
Wysłany: Pią 10:02, 02 Gru 2005 Temat postu: |
|
|
Researcher napisał: | Dokładnie tak ma być i w Polsce! Atco powyżej słusznie cytuje zaszłości. Albo Grupa LOT zacznie konsekwentnie uwzględniać w planowaniu porty regionalne, albo... |
LOT nie bedac w stanie rozbudowac przyzwoitej siatki polaczen nawet w europie nie mowiac o swiecie ciagle uparcie broni sie przed zarabieniem kasy dowozem pax do obcych HUBow - a na tej ubogiej siatce do glownych miast ktora ma coraz szybciej zaczna mu podkradac klientow LCC. A dla jednego krakowskiego profesora latac chyba nie beda
Malo tego LCC robia to czego lot nie potrafi - lataja z portow regionalnych do portow europejskich. Jesli LOT pewnych rzeczy nie zrozumie to poistnieje zapewne jeszcze tylko kilka lat.
Nawet alternatywa do lotow atlantyckich zapewne szybko sie pojawi - zreszta juz teraz z portow regionalnych mozna i latac taniej niz z przez wawe i tez z 1 przesiadka.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Witek Z
Moderator
Dołączył: 05 Paź 2005
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: WAW
|
Wysłany: Pią 10:23, 02 Gru 2005 Temat postu: |
|
|
Mam deja vu, i wydaje mi się, że kilka razy żeśmy o tym dyskutowali, ale co tam, temat ciekawy, to i ja się wypowiem, co mi tam.
Zwracam uwagę, że LOT jeszcze kilka lat temu miał flotę, która w zasadzie wykluczała połączenia bezpośrednie z portów regionalnych do krajów europejskich. Dywersyfikacja floty - przypominam biadolenia części spośród Szanownych Znawców, że LOT oddaje Boeingi w zamian za chmarę pierdolotów - stwarza szanse na połączenie 2p2. Wszelako rozwój ruchu chyba idzie szybciej niż zmiany we flocie
Jak długo wolną maszynę będzie można posłać na trasę pewną z WAW lub niepewną z POZ, to LOT będzie wybierał połączenie z WAW
Dalej, zwracam uwagę, że otwarcie nieba nie zaowocowało jakimś niebotycznym przyrostem połączeń z portów regionalnych - nie licząc nofrlilsów, a tych nie można porównywać do LOTu.
Dwie rzeczy doprowadzają mnie do gorączki krwotocznej: 1. Spiskowa teoria dziejów, objawiająca się tu w tezie o jakimś spisku Warszawy, Warszawiaków, rządu i masonów przeciw portom regionalnym. 2. Walenie w nutę narodową. Nie rozumiem, dlaczego to mamy wspierać polskich przewoźników. Jak mamy ich wspierać ? I wogóle o co w tym chodzi w kontekście zglobalizowanej gospodarki postmodernistycznej - to są jakieś poglądy XIX wieczne - ale to jest zupełnie inna dyskusja.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Artur
Dołączył: 29 Lis 2005
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 10:25, 02 Gru 2005 Temat postu: |
|
|
Researcher napisał: | HG napisał: | A gdy nie uwzglednimy LCC i porownamy biezacy rok z poprzednim wzrost ruchu bedzie znikomy (ponizej 8%). |
Czy to jest zły wynik w skali branży w Europie? |
Zły może nie jest, ale nasza skala przewozów jest kompletnie nieporównywalna z tym co jest na Zachodzie, dlatego tempo wzrostu rzędu 8 proc. chyba nie powinno nas zadowalać. Z drugiej strony może to jest wszystko co mogą zrobić linie tradycyjne pod presją low costów. Pozostaje pocieszyć się, że rynek w tym roku rośnie o ponad 30 proc., a w przyszłym roku pewnie znów urośnie o jakieś 20. Gdyby tak się stało, to w ciągu trzech lat przewozy wzrosłyby prawie dwukrotnie!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|