|
Forum lotnictwa To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Stoarn
Dołączył: 06 Sty 2006
Posty: 918
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPWA/EPGD/LSGG
|
Wysłany: Pon 15:52, 04 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
rkosarzycki napisał: | Swiss jestes tak tendencyjny w tych swoich wypowiedziach dot. Ryanaira jak zwolennicy Radia Maryja co do PO czy TVN. Nudne się robi Twoje wieczne marudzenie na standard Ryana. Są tacy jak ty, ale niektórzy nie muszą mieć pluszowych dywaników w samolocie żeby wygodnie lecieć. Lubisz wydawać na luksusy to wydawaj, ale nie odmawiaj ludziom ekonomicznego myślenia. Jeżeli mogą polecieć taniej do Londynu, a mieć za to hotel lepszego standardu, to pozwól im.
Dlaczego tacy maruderzy nie spojrzą obiektywnie na statystyki? Ryan odnosi sukces, bo jest tani i ekonomiczny, i tak jak berdzich mówi - przede wszystkim punktualny - za wszelką cenę. Doświadczałem ciśnienia na czas w tych liniach ponad 1000krotnie i wiem co mówię. A to się liczy - ekonomiczna cena, pewność lotu i brak opóźnień. A kanapkę mogę sobie wziąć sam na pokład - nie potrzebuje, zeby mi ktoś dawał dwie kanapki i soczek 0,2l za dodatkowe 100 EUR przy zakupie biletu.
Chcesz to lataj swiss - ja nie chcę choć mnie stać, bo to pieniądze w błoto. Więc przestań agitować. Adios. Możecie mnie nawet zbanować, bo od czytania takich wymiotów i upierania się przy swoich upartych poglądach, to mi się słabo robi.
Revving up the engines, listen to her howling roar... |
SWISS=stoarn zapewne?. To nie tak że ja mam pogardę do tego co tanie. Mam pogardę do Ryanaira, bo ten ma pogardę do paxów. Cięcie kosztów=nie ma się do kogo zwrócić gdy dzieje się coś nieplanowanego. Lubię Easyjeta, kocham Norwegiana. Też są tani. Ale nie chwalą się tym, że skoro są tani, to paxowi nie wolno się skarżyć na nic. BTW co to ma do tematu LOT & Centralwings? Cały passus od wypowiedzi Danny'ego jest nie na temat.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Stoarn
Dołączył: 06 Sty 2006
Posty: 918
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPWA/EPGD/LSGG
|
Wysłany: Pon 16:10, 04 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
Danny napisał: | C0 jest znancznie gorszy od Ryana. |
Subiektywna opinia. Moja (odwrotna) też subiektywna, ale SKYTRAX twierdzi też odwrotnie. Tak wiem, to niewiele znaczy, ale jak do tej pory to najbardziej wiarygodna i miarodajna strona gdzie można standard linii porównać...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
eu01
Dołączył: 18 Lis 2005
Posty: 625
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pon 16:17, 04 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
Stoarn napisał: | Cały passus od wypowiedzi Danny'ego jest nie na temat. |
Nie wiem, Stoarn, czy nie na temat. Zwróć uwagę na ten fragment:
Danny napisał: | Ciekawy jestem jak by wygladal LOT gdyby FR mial kilkadziesiat kierunkow z WAW |
To pytanie to obraz REALNEGO zagrożenia nie tylko dla C0, ale i Lotu. Rzecz jasna, że nie będą konkurowali na long-haulach. Ale wystarczy podebrać Lotowi co nieco pasażerów na kierunkach europejskich... To tak jakby zostawić drzewu pień i zacząć obcinać gałęzie. Nie sądzisz?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Stoarn
Dołączył: 06 Sty 2006
Posty: 918
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPWA/EPGD/LSGG
|
Wysłany: Pon 16:29, 04 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
eu01 napisał: | Stoarn napisał: | Cały passus od wypowiedzi Danny'ego jest nie na temat. |
Nie wiem, Stoarn, czy nie na temat. Zwróć uwagę na ten fragment:
Danny napisał: | Ciekawy jestem jak by wygladal LOT gdyby FR mial kilkadziesiat kierunkow z WAW |
To pytanie to obraz REALNEGO zagrożenia nie tylko dla C0, ale i Lotu. Rzecz jasna, że nie będą konkurowali na long-haulach. Ale wystarczy podebrać Lotowi co nieco pasażerów na kierunkach europejskich... To tak jakby zostawić drzewu pień i zacząć obcinać gałęzie. Nie sądzisz? | Mi chodzi o C0 jest znancznie gorszy od Ryana. I w tym momencie pojawia się dyskusja OT, jak zawsze gdy coś złego o Ryanairze napomknę. A propos drzewa i pnia: dlatego uważam że wszelkimi możliwymi metodami należy zabiegać by Ryanair utworzył bazę we WRO lub LCJ,a obecność w WAW ograniczała się do Wysp. Jestem Polakiem i chcę by LOT kwitł. Ryanair to najtrudniejszy konkurent bo ma super PR i wyrobił sobie markę linii najtańszej (przełożenie na rzeczywistość dyskusyjna), za superrentowne trasy na Zachodzie może sobie wykańczać LOT i C0, i innych w PL... Na pewno Daleki Wschód poprawiłby zapełnienie samolotów na trasach, gdzie LCC koszą...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
eu01
Dołączył: 18 Lis 2005
Posty: 625
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pon 16:46, 04 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
Stoarn napisał: | Jestem Polakiem i chcę by LOT kwitł. | Ja też. Ale jestem również europejczykiem (myślenie globalne ma swoje zalety) i nie widzę szczególnego powodu do popierania tych linii, które nie potrafią się zreformować. Wybieram skutecznych (tanich i efektywnych). Na poziomie europejskim wielu jeszcze przewoźników wymaga głębokich przeobrażeń. FR nie jest tu z pewnością wzorem jakości, natomiast jest pierwszym, który wyszlifował skuteczność. Jeśli do skuteczności umie się dodać wspomnianą jakość (niech będzie tym przykładem choćby Norwegian, jeśli chcesz*) można zyskać sporo. Ale czy nie trzeba by zacząć - wróćmy do LOTu - na przykład od prywatyzacji?
_______
*nie wiem tylko, jak stoją jego finanse - ale zakładam że OK
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Stoarn
Dołączył: 06 Sty 2006
Posty: 918
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPWA/EPGD/LSGG
|
Wysłany: Pon 17:01, 04 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
eu01 napisał: | Stoarn napisał: | Jestem Polakiem i chcę by LOT kwitł. | Ja też. Ale jestem również europejczykiem (myślenie globalne ma swoje zalety) i nie widzę szczególnego powodu do popierania tych linii, które nie potrafią się zreformować. Wybieram skutecznych (tanich i efektywnych). Na poziomie europejskim wielu jeszcze przewoźników wymaga głębokich przeobrażeń. FR nie jest tu z pewnością wzorem jakości, natomiast jest pierwszym, który wyszlifował skuteczność. Jeśli do skuteczności umie się dodać wspomnianą jakość (niech będzie tym przykładem choćby Norwegian, jeśli chcesz*) można zyskać sporo. Ale czy nie trzeba by zacząć - wróćmy do LOTu - na przykład od prywatyzacji?
_______
*nie wiem tylko, jak stoją jego finanse - ale zakładam że OK |
Globalnie to, nie zapominaj, również daleki wschód... I wiele mu zawdzięczamy! Tam linie tradycyjne umieją dynamiczny rozwój rynku przekuć na własny... I chciałbym bardzo, by LOT dostał się kiedyś w ręce grupy SIA, choć to wishful thinking:( Skutecznych wybierasz przy...wyborze linii którą lecisz? Jakość jest bardzo ważnym elementem, naprawdę, jak sam zaznaczyłeś, a nie musi pociągać za sobą jakiś gigantycznych kosztów...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
eu01
Dołączył: 18 Lis 2005
Posty: 625
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pon 17:04, 04 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
Stoarn napisał: | Jakość jest bardzo ważnym elementem, naprawdę, jak sam zaznaczyłeś, a nie musi pociągać za sobą jakiś gigantycznych kosztów... |
I tu się zgadzamy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
CR9
Dołączył: 15 Lis 2006
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPWR
|
Wysłany: Pon 19:09, 04 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
Danny napisał: | C0 jest znancznie gorszy od Ryana. |
1. Nie odpowiedziałeś dlaczego EI jest lepszy od C0
2. A obecne stwierzdzenie (cytat) wprawia mnie w osłupienie (szcególnie po ostatnich mgłach) i serwisie jaki oferowal FR (czyli "spadaj palancie")
3. Na pweno FR lata punktualniej i żąda więcej od lotnisk. Ma nowsze maszyny. Ale zastanowiłbym sie 3 razy czy lecieć FR czy C0 (do FR nie odważylem sie wsiadadac ale bywam na pokładzie i widze co roobia "na ziemi" - jak mam zrobic zakupy to wole Careafura niz Biedronkę (mimo że ma blisko domu)
Bądź uprzejmy odpowiedzieć "merytorycznie" na p 1 i p 2 używająć kilku zdań (mogą być złożone) i NIE uzywając sformułowań z "gazet" Fakt, Bild, SUN ....
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Witek Z
Moderator
Dołączył: 05 Paź 2005
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: WAW
|
Wysłany: Pon 20:13, 04 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
Troszkę głupawa ta wasza syskusja o wyższościach. Teksty typu: nie leciałem nigdy A ale to na pewno syf, albo podobne mnie śmieszą. Nie jestem miłośnikiem LCC więc nimi nie latam, albo latam z musu. Ale to nie powód do tak gorącej dyskusji. A jeśli chodzi o wyższość EI nad C0 to rozumiem to pytanie za żart? To jest jak pytanie co różni Volvo od Trabanta, nie wiem od czego zacząć... może od wyniku finansowego netto? od wskaźnika wzrostu przewozów? a może od wskaźnika spóźnień i odwołań lotów? a może od rozwoju siatki połączeń?... e de capo al fine
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Danny
Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1208
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EIDW
|
Wysłany: Wto 9:17, 05 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
CR9 napisał: |
1. Nie odpowiedziałeś dlaczego EI jest lepszy od C0 |
EI jest lepszy poniewaz:
1. Jest punktualny.
2. Bardzo rzadko odwoluje rejsy.
3. Posiada nowoczesne i wygodne samoloty, skorzane siedzenia itp.
4. Czesto jest tanszy od C0, nie dolicza ukrytych oplat.
5. Jest mozliwosc wyboru miejsca online przy rezerwacji oraz online check-in.
6. Posiada duza siatke polaczen.
7. Ma FF program.
8. Jest punktualny.
W kwestii C0 polecam opinie na forum gazeta.ie. Sprawa anulacji rejsow przed Swietami jest juz szczytem bezczelnosci.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jks
Dołączył: 02 Lis 2005
Posty: 115
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: DUB
|
Wysłany: Wto 11:16, 05 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
Danny napisał: | CR9 napisał: |
1. Nie odpowiedziałeś dlaczego EI jest lepszy od C0 |
W kwestii C0 polecam opinie na forum gazeta.ie. Sprawa anulacji rejsow przed Swietami jest juz szczytem bezczelnosci. |
Jednym z większych problemów C0 jest to, że jego samoloty latają w schemacie litery W rozciągniętym nieomal na cały tydzień (zamiast na 4 sektory w ciągu dnia). W efekcie jeżeli są jakiekolwiek problemy z samolotem, lotniskiem lub pogodą to powstają ogromne opóźnienia, gdyż samoloty najczęsciej nie są tam gdzie powinny i nie mogą nadrobić opóźnień (np wykonując dodatkowy lot nocą). Jeżeli w ogóle mają jakieś wolne, bo C0 eksploatuje je dość mocno.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Stoarn
Dołączył: 06 Sty 2006
Posty: 918
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPWA/EPGD/LSGG
|
Wysłany: Wto 14:36, 05 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
Nikt tu chyba wyższości EI nad C0 w wątpliwość nie poddawał. Wszelkie problemy C0 wynikają z tego co napisał jks, z niejednolitej floty i z tego, by mamusi w drogę niezachodzić. Istnienie Centrala to bezsens utrudniający działalność całej Grupie - obie linie blokują się nawzajem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Danny
Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1208
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EIDW
|
Wysłany: Wto 14:40, 05 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
Stoarn napisał: | Danny napisał: | C0 jest znancznie gorszy od Ryana. |
Subiektywna opinia. Moja (odwrotna) też subiektywna |
Jesli moge spytac ile razy leciales Centralwings i Ryanair?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Stoarn
Dołączył: 06 Sty 2006
Posty: 918
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPWA/EPGD/LSGG
|
Wysłany: Wto 17:55, 05 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
Danny napisał: | Stoarn napisał: | Danny napisał: | C0 jest znancznie gorszy od Ryana. |
Subiektywna opinia. Moja (odwrotna) też subiektywna |
Jesli moge spytac ile razy leciales Centralwings i Ryanair? |
6 i 4 (5). (piąty lot RYR mi odwołał, więc cztery.) 2 loty Ryanaira opóźnione (jeden poważnie - 6h), 2 centrala opóźnione (2h i 3h). Nie muszę chyba dodawać, że loty Centrala (do Bolonii, Rzymu i Norymbergi) wspominam dużo lepiej niż te Ryanaira (do Skavsty). Moja ocena to kwestia subiektywna. Ale nie jestem odosobniony.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
RZE
Dołączył: 12 Wrz 2006
Posty: 138
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: RZ-ÓW
|
Wysłany: Wto 19:53, 05 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
kazda linia ma swoje wady i zalety - tylko ze jedna linia ma wiecej wad inna zalet
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|