|
Forum lotnictwa To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
eu01
Dołączył: 18 Lis 2005
Posty: 625
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Wto 20:10, 05 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
RZE napisał: | kazda linia ma swoje wady i zalety - tylko ze jedna linia ma wiecej wad inna zalet | truizm
rz. mnż I, D. -u ‘stwierdzenie prawdziwe, ale o treści banalnej, oczywistej; treść zbyt znana (a. zbyt błaha), aby warto ją było głosić’
Źródło: słownik języka polskiego
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez eu01 dnia Wto 20:13, 05 Gru 2006, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Lukasz Kaluski
Dołączył: 07 Sie 2006
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: NDB PNO ILS 33
|
Wysłany: Wto 20:11, 05 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
Sadze, ze LOT dopiero postawi sie na nogi gdy otrzymamy Boeingi 787. Byc moze wtedy otworzymy polaczenia m.in z Dubajem, Hong Kongiem czy Sydney co dadza mu wiecej kasy i zainteresowania..
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Stoarn
Dołączył: 06 Sty 2006
Posty: 918
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPWA/EPGD/LSGG
|
Wysłany: Śro 8:42, 06 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
Lukasz Kaluski napisał: | Sydney | A teraz coś a propos LO/C0 [link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
eu01
Dołączył: 18 Lis 2005
Posty: 625
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Śro 9:27, 06 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
Cytat: | Najpierw chcielibyśmy uplasować emisję LOT-u, a potem sprzedać Centralwings. Dlaczego by nie sprzedać tego (Centralwings) także przez giełdę, ale nie wiem, czy zdążymy to zrobić w przyszłym roku (powiedział Gazecie wiceminister skarbu Ireneusz Dąbrowski). |
Hmm, wygląda na to, ze jezeli nie zdązycie w przyszłym roku, to juz potem nie będziecie się musieli spieszyc.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
CR9
Dołączył: 15 Lis 2006
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPWR
|
Wysłany: Śro 10:33, 06 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
Danny napisał: | CR9 napisał: |
1. Nie odpowiedziałeś dlaczego EI jest lepszy od C0 |
EI jest lepszy poniewaz:
1. Jest punktualny.
2. Bardzo rzadko odwoluje rejsy.
3. Posiada nowoczesne i wygodne samoloty, skorzane siedzenia itp.
4. Czesto jest tanszy od C0, nie dolicza ukrytych oplat.
5. Jest mozliwosc wyboru miejsca online przy rezerwacji oraz online check-in.
6. Posiada duza siatke polaczen.
7. Ma FF program.
8. Jest punktualny.
W kwestii C0 polecam opinie na forum gazeta.ie. Sprawa anulacji rejsow przed Swietami jest juz szczytem bezczelnosci. |
Z p 1 i 8 zgadzam się całkowicie, jest to bolączka i LO i CO
P 3,4,5 i 7 - jako semi klasyk oferuje to czego LCC nie muszą. C0 przynajmniej przydziela miejsca przy odprawie.
P 6 - chyba z DUB bo w Polsce raczej cieniutko. (Uwielbiam SQ ale niestety moge lecieć tlko z FRA a tak przyjemnie by było polecieć WAW-BRU SQ)
Jeżeli chodzi o opinie na forum to 95% wynika z kompletnego braku umiejetności czytania ze zrozumieniem (warunki przewozu). Lot Z DUB do KTW nadal jest dostepny 21 i 23 DEC a zmiany godzin w tym samym dniu powodują automatyczne i bezpłatne przebukowanie. Trzeba ew skontaktować sie z call center. Wspólpracuje z biurem podrózy które sprzedaje m.in LCC i to oni zawsze powoadamija klienta o zmianach. Niestety widze ze 80% bior tego nie robi (a jako kontakt wpisuje wlasny e mail). Druga sprawa to podawanie kontaktu przez pasazera - 50% jet nieaktualna. Ciekawy jestem co pisali o FR i jego serwisie dla pax ale nie mam sily czytac bo ma tego typu komentarze na co dzien.
Nikt nie czyta warunkow przewozu i nawet "biznesy" przy odwolaniach/zakloceniach LH czy SK "straszą" procesami. Jezeli sa jakiekolwiek zaklocenia to KAZDY bedzie pisal na forach ze linia jest do ... nie zastanawiajac sie nad powodami (ostatnie mgly, KRK LGW przeniesiony po 24 h do WRO, oczywiscie LGW KRK tez. Samolot zarocony z KRK laduje we WRO. Paszerowie z KRK jada autobusami do WRO. Ci co wyladowali dostali posilek i musza poczekac na autobusy ok 2 h (nie da sie wczesniej zalatwic ad hoc transportu, nikt nie trzyma autobusow na lotnisku) - i co? awantura !!! Argumenty typu polozyli nas spac w HILTONIE !!! i jeszcze w nocy byl alarm p.poz a teraz musimy czekac. Jednym z plusow C0 jest nie odwolywanie lotow i oferowanie serwisu. Wtrakcie mgiel ich 2 samoloty laądowaływ WAW a rejsy z KRK, KTW i WRO były "wozone" tam gdzie jest pogoda. FR po prostu odwolal raejsy i mozesz dostac zwrot albo jak masz szczesci isa wolne miejsca przebukowac sie. Oprócz C0 z WRO tylko LH wozila ludzi do TXL oferujac wylot nastepnego dnia. LO proponowal WAW dla domestic lub czekanie w HTL na poprawe pogody.
Tal że zgadzam się z Toba w jednym: C0 powinna poprawic punktualność (oczywiscie wtedy kiedy moze). Patrzac na rotacje wydaje mi sie ze bedzie duzo lepiej niz w zeszlym sezonie (mniej napieta siatka polaczen)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
frik
Dołączył: 07 Wrz 2006
Posty: 420
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPWA
|
Wysłany: Śro 20:14, 06 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
gospodarka.gazeta.pl napisał: | Do rządu należy 68 procent akcji Swissairu, 25,1 procent ma syndyk Swissairu, a siedem procent pracownicy LOT-u. | hyhy, pracownicy lotu są właścicielem nieistniejącego Swissaira?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Stoarn
Dołączył: 06 Sty 2006
Posty: 918
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPWA/EPGD/LSGG
|
Wysłany: Śro 22:44, 06 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
frik napisał: | gospodarka.gazeta.pl napisał: | Do rządu należy 68 procent akcji Swissairu, 25,1 procent ma syndyk Swissairu, a siedem procent pracownicy LOT-u. | hyhy, pracownicy lotu są właścicielem nieistniejącego Swissaira? |
Moje logo nabiera mocy urzędowej poniekąd...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Danny
Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1208
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EIDW
|
Wysłany: Czw 9:37, 07 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
frik napisał: | gospodarka.gazeta.pl napisał: | Do rządu należy 68 procent akcji Swissairu, 25,1 procent ma syndyk Swissairu, a siedem procent pracownicy LOT-u. | hyhy, pracownicy lotu są właścicielem nieistniejącego Swissaira? |
Odwrotnie - nieistniejacy Swissair jest wspolwlascicielem LOTu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
olekorlo
Dołączył: 10 Paź 2006
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPGD
|
Wysłany: Czw 13:11, 07 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
polecam dzisiejszy artukuł w Pulsie Biznesu na temat sprzedaży Centralwings - cała strona i generalnie napisane w dosyć optymistycznym tonie.
Może ma ktoś dostep do wersji on-line??
Jeżeli nie to postaram się streścić wieczorem
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
frik
Dołączył: 07 Wrz 2006
Posty: 420
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPWA
|
Wysłany: Czw 15:26, 07 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
Danny napisał: | frik napisał: | gospodarka.gazeta.pl napisał: | Do rządu należy 68 procent akcji Swissairu, 25,1 procent ma syndyk Swissairu, a siedem procent pracownicy LOT-u. | hyhy, pracownicy lotu są właścicielem nieistniejącego Swissaira? |
Odwrotnie - nieistniejacy Swissair jest wspolwlascicielem LOTu. | Wiem, dokładniej syndyk masy upadłościowej Swissaira, mi chodziło o ewidentną pomyłkę w artykule
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Danny
Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1208
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EIDW
|
Wysłany: Czw 17:02, 07 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
Znalazlem (a moze juz znacie) stronke z super danymi m.in odnosnie punktualnosci rejsow:
Oto co znalazlem:
Historical Ontime Performance Ratings
Date Range: Oct 01, 2006 through Nov 30, 2006
Airline: (C0) Centralwings
Ontime Performance Delay StatisticsOntime Arrival Performance for this Airline (All Flights)
--------------------------------------------------------------------------------
Ontime 190 68%
Late 35 12%
Very Late 15 5%
Excessive 23 8%
Cancelled 15 5%
Diverted 0 0%
Average Delay (min.) 41.18
Min 0
Max 355
----------------------------------------
Historical Ontime Performance Ratings
Date Range: Oct 01, 2006 through Nov 30, 2006
Airline: (EI) Aer Lingus
Ontime 7562 74%
Late 1463 14%
Very Late 549 5%
Excessive 587 5%
Cancelled 24 0%
Diverted 0 0%
Average Delay (min.) 19.24
Min 0
Max 413
Zrodlo:
[link widoczny dla zalogowanych]
Ontime = <15 min
Late = 15-30 min
Very Late 30-45 min
Excessive = >45 min
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Danny dnia Czw 17:28, 07 Gru 2006, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Danny
Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1208
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EIDW
|
Wysłany: Czw 17:11, 07 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
Historical Ontime Performance Ratings
Date Range: Oct 01, 2006 through Nov 30, 2006
Airline: (FR) Ryanair
Ontime 16709 75%
Late 2735 12%
Very Late 1110 5%
Excessive 1272 5%
Cancelled 141 0%
Diverted 51 0%
Average Delay (min.) 20.51
Min 0
Max 595
--------------------------------
Historical Ontime Performance Ratings
Date Range: Oct 01, 2006 through Nov 30, 2006
Airline: (NE) Skyeurope Airlines
Ontime 544 78%
Late 51 7%
Very Late 23 3%
Excessive 23 3%
Cancelled 54 7%
Diverted 0 0%
Average Delay (min.) 19.64
Min 0
Max 313
---------------------------------------
Historical Ontime Performance Ratings
Date Range: Oct 01, 2006 through Nov 30, 2006
Airline: (W6) Wizzair
Ontime 461 64%
Late 123 17%
Very Late 45 6%
Excessive 57 7%
Cancelled 30 4%
Diverted 3 0%
Total Flights 719
Average Delay (min.) 23.68
Min 0
Max 358
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Stoarn
Dołączył: 06 Sty 2006
Posty: 918
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPWA/EPGD/LSGG
|
Wysłany: Czw 18:39, 07 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
LOT:
Ontime 23419 70%
Late 4389 13%
Very Late 1766 5%
Excessive 2702 8%
Cancelled 918 2%
Diverted 16 0%
Observations 19451
Average Delay (min.) 22,81
Min 0
Max 485
Nie jest tak źle widać...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
olekorlo
Dołączył: 10 Paź 2006
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPGD
|
Wysłany: Czw 20:51, 07 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
olekorlo napisał: | polecam dzisiejszy artukuł w Pulsie Biznesu na temat sprzedaży Centralwings - cała strona i generalnie napisane w dosyć optymistycznym tonie.
Może ma ktoś dostep do wersji on-line??
Jeżeli nie to postaram się streścić wieczorem |
oto i artukuł: [link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
CR9
Dołączył: 15 Lis 2006
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPWR
|
Wysłany: Sob 10:38, 09 Gru 2006 Temat postu: Do Witka Z |
|
|
Masz doswiadczenie w prywatyzacji wiec mam kilka pytan:
1. Jezeli najpierw sprywatyzuja LO to C0 bedzie de facto "prywatne" i chyba nie bedzie juz potrzeby ponownej prywatyzacji? (Prywatna "matka" może po prostu sprzedac spólke zależną lub wprowadzic ja na gielde)
2. Jak z punktu formalno-prwanego wyglada "prywatyzowanie" spółki zaleznej w PP. Wiem ze w wielu PP wydzielano spółki (np dochodowe oddziały) i potem je sprzedawano. Czy struktura i statut LO pozwala na taka prywatyzacje lub sprzedaz (wydaje mi sie że tak-ale wtedy LO traci kompletnie kontrole nad C0)
3. Jakikolwiek powazny ruch wymaga zgody syndyka SR (o zwiazkach nie wspomne). oczywiscie zwiazki sa za jak najszybsza sprzedaza (zobaczymy jak zareaguja gdy niezalezne C0 przestanie korzystac z uslug LO). Czy minister ma wogole szanse na prywatyzacje/sprzedaz C0?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|