Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

LOT wygrywa na wojnie producentów samolotów [ZW]
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
emelyn




Dołączył: 03 Lis 2005
Posty: 62
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 13:46, 26 Cze 2006    Temat postu:

LOT wygrywa na wojnie producentów samolotów

Postawienie na embraery i boeingi to na razie dobre posunięcia

Dwa nowe embraery 175 pojawią się lada dzień we flocie PLL LOT. Być może w przyszłości brazylijskie maszyny zastąpią wysłużone boeingi 737 –uważają eksperci lotnictwa.

Spodziewana dostawa to jeden z wyników współpracy, jaką od kilku lat LOT prowadzi z Brazylijczykami. W polskich barwach latają już dwadzieścia trzy embraery – najwięcej – 11– jest maszyn ERJ 145, mających zasięg 1,5 tys. km i zabierających na pokład do 48 osób. Są też już dwa samoloty 175.

Gwarancja zysku

Najnowsze maszyny zamówione w fabryce w miejscowości San Jose Dos Campos pod Sao Paolo mają dwa razy większy zasięg (trzy tys. km) i niemal dwa razy większą pojemność. Mogą zabrać na pokład 82 osoby. Są przygotowane do obsługi rejsów na terenie całej Europy.

Maszyny są niezwykle ekonomiczne, a ich wykorzystywanie znacznie bardziej uzasadnione finansowo niż większych, cięższych i pochłaniających więcej paliwa boeingów 737 czy airbusów A320 (embraery 175 nie są bezpośrednimi rynkowymi konkurentami wspomnianych samolotów, choćby ze względu na mniejszą ładowność).

– Maszyny, które zamówiliśmy, doskonale odpowiadają naszym potrzebom – ocenia Leszek Chorzewski, rzecznik PLL LOT. – Stąd w kontrakcie na embraery 175 możliwość dokupienia kolejnych ośmiu maszyn, tak by wszystkich embraerów 175 było u nas dwanaście.

LOT nie ujawnia, ile zapłacił za brazylijskie cacka, ale średnia cena rynkowa embraera 175 to około 20 mln dolarów (boeinga 737 około 35-40 mln dolarów). Ale embraery to dla LOT-u maszyny idealne. Polski przewoźnik, jak na warunki światowe, jest linią średniej wielkości, nie potrzebuje zatem wielu samolotów o zasięgu większym od trzech tys. km (czyli obszar całej Europy). Nie najwyższa ładowność brazylijskich maszyn pozwoli bez większych problemów zapełnić pasażerami prawie wszystkie fotele na prawie wszystkich trasach. Do tego po cenach, które pozwolą LOT-owi na coroczne wypracowywanie dobrych wyników finansowych i kolejne inwestowanie w sprzęt. A to rzecz najistotniejsza w lotniczym biznesie.

Bezpieczne zamówienia

Wydaje się zresztą, że nie tylko bliska współpraca z Embraerem wyjdzie polskiemu przewoźnikowi na dobre. W świetle ostatniej nie najlepszej passy Airbusa (kłopoty z programem rozwojowym A350) także podjęta w ub.r. strategiczna decyzja o zakupie nowych maszyn długodystansowych w Seattle (siedziba Boeinga), a nie w Tuluzie (centrala Airbusa) jest uzasadniona.

W 2008 roku LOT odbierze, jako pierwsza linia w Europie, nowoczesne boeingi 787 dreamliner. Kontrakt z Amerykanami zakłada, że w 2010 roku w polskich barwach będzie latać osiem dreamlinerów. LOT ma możliwość dokupienia maszyn po atrakcyjnych cenach. Otrzymał bowiem status tzw. launch customera, czyli pierwszego klienta w danym rejonie świata.

787 planowo przechodzi testy, tymczasem program budowy nowej konkurencyjnej maszyny z Tuluzy został wyhamowany i nie wiadomo, kiedy pierwsze A350 trafią do klientów. Do tego Airbus i Boeing stale się atakują, walcząc o nowych klientów. LOT, a tym samym polscy pasażerowie, są na razie bezpieczni. Zamówienia są realizowane na czas.

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Danny




Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1208
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EIDW

PostWysłany: Pon 14:01, 26 Cze 2006    Temat postu:

Zapomnieli dodac "Artykul sponsorowany przez PLL LOT" Rolling Eyes

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ksebki




Dołączył: 15 Cze 2006
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Łomża

PostWysłany: Pon 14:03, 26 Cze 2006    Temat postu:

"Otrzymał bowiem status tzw. launch customera, czyli pierwszego klienta w danym rejonie świata."

...kiedyś to mówili o tym, lotnictwo doświadczalne Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Krzysiek




Dołączył: 22 Sty 2006
Posty: 160
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 14:09, 26 Cze 2006    Temat postu:

Danny napisał:
Zapomnieli dodac "Artykul sponsorowany przez PLL LOT" Rolling Eyes

Sądzisz, że na Airbusach lepiej by wyszli? Polacy są od dawien dawna proamerykańscy, zresztą termin dostarczenia 787 jeszcze jest realny a kiedy będzie A350 - niewiadomo...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gabec
Moderator



Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KRK

PostWysłany: Pon 14:21, 26 Cze 2006    Temat postu:

Danny napisał:
Zapomnieli dodac "Artykul sponsorowany przez PLL LOT" Rolling Eyes

Raczej przez Embraera...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Danny




Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1208
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EIDW

PostWysłany: Pon 14:24, 26 Cze 2006    Temat postu:

Krzysiek napisał:
? Polacy są od dawien dawna proamerykańscy, ...


Trudno nie zauwazyc - kupno w latach 90tych 737 classic to juz decyzja z pogranicza sabotazu gospodarczego.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Krzysiek




Dołączył: 22 Sty 2006
Posty: 160
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 14:32, 26 Cze 2006    Temat postu:

OK może nie będę się wdawał w dyskusje A vs. B Smile
Jednak nie rozumiem dlaczego LOT miałby sponsorować taki artykuł?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Danny




Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1208
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EIDW

PostWysłany: Pon 14:41, 26 Cze 2006    Temat postu:

Ze sponsorowaniem to oczywiscie zartowalem - chodzilo mi o jednostronnosc artykulu. Prawdopodobnie bylo tak, ze poczatkowy dziennikarzyna poszedl na wywiad z rzecznikiem LO. Rzecznik zaprezentowal mu wyuczone oficjalne wersje wydarzen ktore dziennikarzyna bezkrytycznie kupil i wydrukowal nie zadajac sobie nawet trudu zweryfikowania informacji czy tez przedstawienia innych punktow widzenia.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Adams_




Dołączył: 22 Paź 2005
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA

PostWysłany: Pon 14:49, 26 Cze 2006    Temat postu:

Danny napisał:
Zapomnieli dodac "Artykul sponsorowany przez PLL LOT" Rolling Eyes


Raczej dobra robota PR LOTu, przedstawili swoje posuniecia jako jedyne i najlepsze. Napisali tam nieprawde? Nie. Opisana jest rzeczywistosc? Tak. No to co w tym zlego?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gabec
Moderator



Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KRK

PostWysłany: Pon 15:32, 26 Cze 2006    Temat postu:

Adams_ napisał:
Danny napisał:
Zapomnieli dodac "Artykul sponsorowany przez PLL LOT" Rolling Eyes


Raczej dobra robota PR LOTu, przedstawili swoje posuniecia jako jedyne i najlepsze. Napisali tam nieprawde? Nie. Opisana jest rzeczywistosc? Tak. No to co w tym zlego?

Ano to ze LO nie lata Airbusami Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Old




Dołączył: 19 Gru 2005
Posty: 325
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: WAW

PostWysłany: Pon 15:44, 26 Cze 2006    Temat postu:

Artykuł jak na zamówienie Lotu, ale trudno się nei zgodzić z pewnymi tezami. B787 jest bardziej prawdopodobny niż A350, a maszyny rozmiaru Embraerów Lot może zapełnić, w odróżnieniu od większych B737 czy A320. Tylko tytuł jakby mylący, bo z treści nie wynika, by stawkli leasingowe za którykolwiek model były okazyjnie niskie. [/list]

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gabec
Moderator



Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KRK

PostWysłany: Pon 15:48, 26 Cze 2006    Temat postu:

Danny napisał:
Krzysiek napisał:
? Polacy są od dawien dawna proamerykańscy, ...


Trudno nie zauwazyc - kupno w latach 90tych 737 classic to juz decyzja z pogranicza sabotazu gospodarczego.


LO zamowil swoje B737 w '91, zobaczmy kto jeszcze w tym samym czasie zamowil cassic's:
Air New Zealand -300 - '91
Alaska Airlines -400 - '91
China Southern Airlines -300 '91
CSA -500 - '92
easyJet -300 - '97
Hainan Airlines -400 '97
JAL -400 '95
Jet Airways -400 '96
Lufthansa -400 '91
QANTAS -400 '95
i jeszcze pare innych. Jak widac,nie tylko Polacy byli tymi pomylencami Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Danny




Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1208
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EIDW

PostWysłany: Pon 15:53, 26 Cze 2006    Temat postu:

W znakomitej wiekszosci byly to dodatkowe zamowienia od lini bedacych juz operatorami tego typu samolotu. To nieco inna sytuacja niz LO ktory mial wolny wybor pozbywajac sie ruskich maszyn.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Krzysiek




Dołączył: 22 Sty 2006
Posty: 160
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 16:26, 26 Cze 2006    Temat postu:

Widzę, że Danny'ego nie da się przekonać Smile Airbus za bardzo zaczął się zachwycać tym swoim A380 i zapomnieli o Bożym świecie a tak nie powinno być!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gabec
Moderator



Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KRK

PostWysłany: Pon 16:52, 26 Cze 2006    Temat postu:

A co z Embraerem, bo artykul w ok 50% poswiecony jest tej firmie. Czy oni sa w stanie stworzyc cos wiekszego, czy tez pozostana przy obecnej gamie samolotow. W niedlugiej przyslosci przybedzie im dodatkowy konkurent w postaci RRJ - tu zacheta moze byc nizsza cena rosyjskiego samolotu. szkoda ze Bombardier zamknal pojekt swojego nowego regional jet'a.
No i pasowaloby juz zamowic dodatkowe E90/95, bo niedlugo Lo nie bedzie mial czym latac.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Strona 1 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin