|
Forum lotnictwa To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gata
Moderator
Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 320
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Pią 10:50, 21 Paź 2005 Temat postu: Lotniska centralnie sterowane |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Spotter
Dołączył: 18 Paź 2005
Posty: 523
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: GDN
|
Wysłany: Pią 11:09, 21 Paź 2005 Temat postu: |
|
|
Niech zyje komuna!!!!
Czy Ci ludzie zdaja sobie sprawe co robia? Ja juz mam dosc tego, co sie dzieje w naszym kraju Kazdy robi kazdemu pod gorke. I tutaj tez widac pobudki osobiste, a nie dobro kraju. Jezeli WAS przejmie ULG i podobne spolki, to oznacza, ze beda tez takie same stawki. A wtedy mozemy sie pozegnac z regionalnymi portami lotniczymi. No, moze beda polaczenia do WAW. Szkoda mi juz slow na nich
Na koniec pewien cytat: "Na niebie i ziemi sa takie idiotzmy, o ktorych sie nawet filozofom nie snilo. Ale czemu na Boga wiekszosc jest w Polsce?".
Cytat Kazika
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gata
Moderator
Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 320
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Pią 11:33, 21 Paź 2005 Temat postu: |
|
|
Czyli jak rozumiem, porty obsługujące do 2 mln pasażerów, mogą podziękować WAS i stworzyć własną firmę? Czy skorzystają z tej mozliwości?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Estraven
Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 589
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Poznań
|
Wysłany: Pią 13:44, 21 Paź 2005 Temat postu: |
|
|
Gata napisał: | Czyli jak rozumiem, porty obsługujące do 2 mln pasażerów, mogą podziękować WAS i stworzyć własną firmę? Czy skorzystają z tej mozliwości? |
Skoro Wrocław już to zrobił, znaczy że w praktyce mogą nie tylko takie powyżej dwóch milonów.
Chyba teraz okaże się, kto ma nabiał...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rob_sad
Dołączył: 22 Wrz 2005
Posty: 760
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Poznan
|
Wysłany: Pią 13:51, 21 Paź 2005 Temat postu: |
|
|
No jest odwrotnie.. tylko porty PONIEZEJ 2mln moga tak zrobic
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Danny
Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1208
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EIDW
|
Wysłany: Pią 13:55, 21 Paź 2005 Temat postu: |
|
|
Kazdy port moze miec swoja firme. Z tym, ze porty ponizej 2 mln moga te firmy subsydiowac.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Estraven
Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 589
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Poznań
|
Wysłany: Pią 14:02, 21 Paź 2005 Temat postu: |
|
|
rob_sad napisał: | No jest odwrotnie.. tylko porty PONIEZEJ 2mln moga tak zrobic |
Fakt Jak dla mnie zaprzecza to elementarnej logice (silniejszy ekonomicznie -> bardziej samodzielny, a nie odwrotnie) że odruchowo przyjąłem coś, co uznałem za naturalniejsze.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Witek
Administrator
Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 1333
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Skąd: Poznań
|
Wysłany: Nie 20:50, 23 Paź 2005 Temat postu: |
|
|
Cytat: | Decyzja Przedsiębiorstwa Państwowego "Porty lotnicze" o połączeniu stołecznego agenta handlingowego Warsaw Airport Services ze spółkami działającymi w portach regionalnych, wywołała zaniepokojenie przedstawicieli tych ostatnich.
Przypomnijmy, dziennikarze Gazety Wyborczej w atrykule "Okęcie pokieruje lotniskami" (GW 21.10.2005) poinformowali o planach reorganizacji działalności firm handlingowych istniejących w Poznaniu, Krakowie, Gdańsku i Szczecinie i połączeniu ich z działającym w Warszawie - Warsaw Airport Services. Decyzja ta oznacza także centralizację zarządzania w firmie. Zdaniem przedstawicieli lotnisk regionalnych to zamach na niezależność decyzji poszczególnych spółek, dotyczących opłat pobieranych od przewoźników. Zdaniem portów regionalnych może to doprowadzić do niezdrowej sytuacji decydowania o losach połączeń z portów regionalnych w Warszawie. Każdy z przewoźników chcących operować z lotnisk regionalnych musi bowiem porozumieć się z działającym na lotnisku agentem handlingowym w sprawie opłat i zakresu usług. W przypadku centralizacji firmy, tego typu decyzje jak i negocjacje będa odbywały się w Warszawie.
Zaniepokojenia portów nie podziela PPL. Zdaniem Przedsiębiorstwa, centralizacja i połączenie spółek regionalnych ze spółką stołeczną to przygotowywanie się do konkurencji, bowiem do wejściedo Polski planują firmy z innych krajów, między innymi światowy potentat Servisair/Globe Ground.
Tymczasem przedstawiciele portów regionalnych, w których działaja spółki kontrolowane przez PPL coraz częściej mówią o konieczności powołania niezależnych firm handlingowych. Nie wykluczona jest również współpraca pomiędzy portami w tym zakresie.
-W tej chwili nie planujemy rozwijać naszej działalności poza lotnisko, w którym jesteśmy obecni. Trzeba jednak przyznać, że zaistniała sytuacja jest dla niezależnych firm handlingowych szansą i w najblizszej przyszłości rozważymy mozliwość oferowania swoich usług w innych regionalnych portach - powiedział nam przedstawiciel jednej z firm handlingowych, niezależnej od PPL.
Sprawa centralizacji usług agentów handlingowych ma również kontekst polityczny. Przedstawiciele władz samorzadowych Małopolski uważają, że to krok zmierzajacy do utrudnienia komunalizacji portu w Balicach, o której mówił Jan Rokita podczas kampanii wyborczej Platformy Obywatelskiej. Podobne opinie wyrażają politycy w Poznaniu. Samorządowcy obiecują twardą walkę i zapowiadają, że nie dopuszczą do uzależnienia operacji lotniczych w portach regionalnych od warszawskiego agenta handlingowego.
Czym zajmuje się agent handlingowy?
Agent handlingowy to firma obsługująca przylatujące i odlatujące z danego portu statki powietrzne. Zapewnia obsługę pasazerów (np. odprawa w stanowiskach check-in), rozładunek i załadunek samolotu (schody, bagaże, ładunek towarowy) oraz jego przygotowanie do lotu (np. odladzanie, sprzątanie). Opłacenie serwisu na lotnisku to lwia część znanych z tanich linii lotniczych "podatków i opłat lotniskowych". Większa konkurencja na rynku agentów handlingowych oznacza spadek cen usług, co w prosty sposób może przełożyć się na ceny biletów na rejsy z konkurencyjnego pod tym względem portu. W Polsce obecnie działa kilka firm handlingowych: Lot Ground Services (Warszawa), WRO LOT (Wrocław), GTL LOT (Katowice), agent Portu Lotniczego Łódź Lublinek, agent Portu lotniczego Bydgoszcz oraz firmy kontrolowane przez PP "Porty Lotnicze" w Poznaniu, Krakowie, Rzeszowie, Gdańsku i Szczecinie. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|