Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Lotnisko Opole- Kamień Śląski
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
RES




Dołączył: 16 Paź 2005
Posty: 749
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: RZE

PostWysłany: Śro 14:34, 15 Mar 2006    Temat postu: Lotnisko Opole- Kamień Śląski

Czyli że co kroi nam sie kolejne lotnisko w kraju. Wyczytałem że ma pas startowy 2300 m jak toś wie coś wiecej to pisaćSmile


Pierwsze małe samoloty pasażerskie w ruchu krajowym wylądują na Opolszczyźnie już na przełomie czerwca i lipca

Pod koniec roku, gdy na lotnisku zostanie uruchomione przejście graniczne, będą tam przyjmowane samoloty z zagranicy. Za rok regularne rejsy tanich linii lotniczych.

Będzie to prawdziwa gratka dla Opolan, którzy najbliższe lotnisko mają we Wrocławiu, a którym wygodniej będzie udać się do pracy czy w odwiedziny do rodziny w Niemczech samolotem z podopolskiego Kamienia.

We wtorek z wojewodą Bogdanem Tomaszkiem rozmawiał o tej perspektywie Tomasz Górzeński, dyrektor ds. operacyjnych spółki Lotnisko Kamień Śląski, która jest właścicielem lotniska.

- Wojewoda obiecał nam pełne poparcie w MSWiA w staraniach o przejście graniczne. Będzie też na nie łożył - mówi Górzeński. - Wiem, że już rozmawiał z ministrem Ludwikiem Dornem. Gdy w czerwcu lotnisko zostanie wpisane do krajowego rejestru lotnisk cywilnych, wystąpimy oficjalnie o utworzenie na nim przejścia granicznego. Chodzi o to, by pasażerowie z zagranicy zmierzający na Opolszczyznę nie byli zmuszeni latać do Wrocławia, gdzie jest odprawa graniczna, tylko przylatywali bezpośrednio do nas - tłumaczy.

Żeby jednak zrealizować plany, trzeba opracować kwestie ratownictwa lotniskowego. - Musimy opracować z wojewodą wspólny plan działania na wypadek katastrofy - dodaje dyrektor spółki.

Zrobiono już sporo

Lotnisko w Kamieniu Śląskim na razie będzie obsługiwać nieregularne loty samolotów o masie do 10 ton, przewożących najwyżej kilkunastu pasażerów. - W ciągu najbliższego roku chcielibyśmy jednak otworzyć się dla regularnych lotów pasażerskich obsługiwanych przez linie lotnicze - zapowiada Górzeński. - Kilka z nich jest zainteresowanych współpracą z nami, odbieramy telefony z pytaniami, od kiedy będzie można lądować. Odzywają się polskie i niemieckie firmy, tak małe, dysponujące niewielkimi samolotami mieszczącymi do 30 pasażerów, jak i te organizujące tanie przeloty dużymi jednostkami. Które? To tajemnica handlowa. I tak na razie brakuje nam odpowiedniej infrastruktury. Wobec faktu, że ma to być lotnisko użytku publicznego, będziemy chcieli starać się o pieniądze z UE na budowę potrzebnej infrastruktury. Liczymy tu na pomoc posłów, władz Opola czy Gogolina, bo lotnisko na pewno będzie ważnym punktem w rozwoju regionu.

Jest zaplecze

Na razie w Kamieniu są powojskowe nawierzchnie do kołowania i startowania w bardzo dobrym stanie. - Gdyby dzisiaj chcieć wybudować taką sieć, trzeba by wyłożyć co najmniej 80 milionów zł. Mamy więc wielki majątek zakopany w ziemi - cieszy się Górzeński.

Na lotnisku jest też hangar dla samolotów, który można szybko i stosunkowo niewielkim nakładem przerobić na tymczasowy terminal pasażerski oraz hangar remontowy. Są także budynki (już wyremontowane), gdzie swoje biura mogłyby pomieścić ewentualnie firmy lotnicze, które nawiązałyby współpracę.

Spółka Lotnisko Kamień Śląski ogrodziła już także cały teren specjalnym płotem na podmurówce, wykończonym drutem kolczastym. Ogrodzenie ma 8,5 km długości, w przyszłości pojawią się na nim czujniki.

- W tym roku planujemy naniesienie na pasy oznakowania poziomego, postawienie oznakowania pionowego i oświetlenia, tak, by samoloty mogły lądować także w nocy - wyjaśnia Górzeński. - Sprzyja nam Agencja Ruchu Lotniczego, od której dostaniemy urządzenia nawigacyjne umożliwiające podprowadzanie samolotów do lądowania podczas trudnej pogody.

Lotnisko: żyła złota

Profesor Robert Rauziński, demograf z Instytutu Śląskiego, jest zdania, że nie ma mowy o rozwoju miasta, jeśli nie posiada ono lotniska. - Lotnisko w Kamieniu Śląskim to bardzo perspektywiczny czynnik dla Opola - uważa. Szacuje, że z około 80 tysięcy mieszkańców regionu, którzy rocznie spędzają za granicą (głównie w Niemczech i w Holandii) w celach zarobkowych ponad dwa miesiące, od 100 do 300 tygodniowo korzystałoby z połączenia lotniczego, by odwiedzać rodziny.

Poseł Tadeusz Jarmuziewicz, minister infrastruktury w gabinecie cieni Platformy Obywatelskiej, oszacował opłacalność inwestycji. - Na Wyspach Brytyjskich pracuje obecnie około 400 tysięcy z 40 milionów Polaków. Przy założeniu, że milionowa populacja Opolszczyzny to jedna czterdziesta populacji Polski, można statystycznie założyć, że na Wyspach pracuje około 10 tysięcy Opolan. Jeśli każdy z nich zechce być w Opolu na święta, to już mamy 20 tysięcy lotów. Spekulując dalej, tygodniowo latałoby średnio około 400 osób, co daje cztery loty na tydzień samolotami stuosobowymi - wyjaśnia. - Ja sam chciałbym tu lądować, dla mnie nie ulega kwestii, że lotnisko musi zacząć działać i że z pewnością się utrzyma. Liczby bronią się same. W Polsce w ostatnich czasach liczba pasażerów samolotów wzrosła o 40 procent, i są to ludzie z regionów. Te miasta, które już uruchomiły tanie linie lotnicze, wiedzą, jaka to żyła złota - dodaje.

Będziemy korzystać

Tomasz Kędziora z firmy Otto, która co tydzień wysyła do pracy w Holandii od 100 do 200 mieszkańców Opolszczyzny, uważa, że współpraca z lotniskiem w Kamieniu to interesująca perspektywa. - Oczywiście musimy poczekać na konkrety - mówi. - Gdyby w grę wchodziły małe samoloty, to mogłaby korzystać z nich kadra naszej firmy, jeśli duże - to pracownicy. Liczyłaby się tu wypadkowa czasu i ceny: ważne byłoby, że czas podróży skróciłby się kilkakrotnie, jednak jej cena nie mogłaby być zbyt wysoka. Myślę jednak, że wszystko jest do uzgodnienia. Słyszeliśmy o planach dotyczących lotniska i chętnie będziemy rozmawiać - dodaje.

Firma Centralwings oferująca tanie przeloty nie jest na razie zainteresowana współpracą z Kamieniem. - W tym roku nie planujemy włączenia tego lotniska w naszą siatkę połączeń - powiedziała rzecznik firmy Iza Bogus.


Natasa Kázmér, dyrektor ds. komunikacji Wizz Air, mówi jednak: - Jesteśmy otwarci na współpracę z większą liczbą polskich portów lotniczych. Oczywiście nie mogę podać teraz więcej szczegółów. Z chwilą, gdy zapadnie decyzja, na pewno ogłosimy jej rezultat.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
psotter




Dołączył: 08 Lis 2005
Posty: 286
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 14:54, 15 Mar 2006    Temat postu:

O konkretach to będzie można powiedzieć jak policzą nośność pasa...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
G@wron




Dołączył: 15 Gru 2005
Posty: 692
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Zamość - EPZA

PostWysłany: Śro 14:56, 15 Mar 2006    Temat postu:

Nastała moda w samorządach na tworzenie lotnisk Smile Teraz nawet gminy chcą mieć połączenie z Anglią <lol2>

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
FlyWRO
Moderator



Dołączył: 10 Paź 2005
Posty: 269
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: WRO

PostWysłany: Śro 14:57, 15 Mar 2006    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Oskar Lima




Dołączył: 15 Sty 2006
Posty: 145
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPSC

PostWysłany: Śro 15:30, 15 Mar 2006    Temat postu:

G@wron napisał:
Nastała moda w samorządach na tworzenie lotnisk Smile Teraz nawet gminy chcą mieć połączenie z Anglią <lol2>


Wybory samorządowe za pół roku...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Quantas
Moderator



Dołączył: 26 Wrz 2005
Posty: 1150
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Pyrlandia

PostWysłany: Śro 19:05, 15 Mar 2006    Temat postu:

Od samego początku pomysł był chory. Ziemię kupiono za bezcen (niestety Automobilklubu Opolskiego niebyło na nią stać) i pojawił się problem co z ziemią zrobić. Budowa domów odpadała bo do Opola za daleko (ponad 30 km) budowa toru wyścigowego z prawdziwego zdarzenia odpada bo w chorym kraju naszym na wyścigach zarobić się nieda. Podejrzewam że na polu golfowym z hotelem i tym podobnymi klimatami szło by zarobić dużo dużo więcej tym bardziej że okolice Kamienia czyli Gogolin, Krapkowice i inne miejscowości to praktycznie Bundes Republik na polskiej ziemi.
Pomijam kwestię bezsensu z racji bliskości WRO i KTW. Z Opola do WRO lub Katowic jedziemy około 1h. Jeśli ten tok rozumowania przyjąć to między Okęciem a Modlinem powinno być jeszcze lotnisko Warsaw City.
Ale dopóki gość swoją kasę ładuje to jego cyrk jego małpy, gorzej jak kasa samorządowa czyli nasza na ta durną inwestycję popłynie.

Sorki że w tak ostrym tonie ale poza bezsensem tej inwestycji przemawia za mną jeszcze flustracja i wielki żal z powodu likwidacji toru wyścigowego w Kamieniu Śląskim.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gabik




Dołączył: 06 Lis 2005
Posty: 614
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KORD/EPKK

PostWysłany: Czw 3:52, 16 Mar 2006    Temat postu:

Czyli rozumiem ze tor wyscigowy juz tam nie istnieje... [dwa razy sie tam scigalem w pucharowce]. Troche szkoda. Ale cieszy wiadomosc ze powstanie lotnisko...
Tam tez pierwszy raz lecialem motolotnia (ogladajac wyscigi z powietrza)
Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Witek Z
Moderator



Dołączył: 05 Paź 2005
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: WAW

PostWysłany: Czw 9:38, 16 Mar 2006    Temat postu:

Trochę dziwi mnie ton niektórych wypowiedzi:

1. W Polsce ruch tzw. general aviation - nazwijmy to sobie taksówek powietrznych i małych samolotów pasażerskich - jest śladowy. Tymczasem w USA i UE jest to naszybciej rozwijająca się część lotnictwa wogóle.
2. Liczba lotnisk tego typu jest u nas 7 razy mniejsza niż w Niemczech na 1000 mieszkańców i ponad 10 razy mniejsza niż w USA, ale USA to zły przykład z uwagi na przestrzenie i stopień urbanizacji niektórych terenów
3. Wzrost liczby prywatnych samolotów komunikacyjnych (nie sportowych, bo to inna bajka) jest w ciągu ostatnich 5 lat większy niż w ciągu poprzednich 10 lat
4. Szacuje się, iż około 40% firm na Opolszczyźnie ma powiązania kapitałowa, a około 50% powiązania rynkowe z Niemcami, którzy latają ostatnio intensywnie.
5. Infrastruktura lotniskowa na poziomie general aviation jest stosunkowo... tania. A biznes ten ma bardzo przyzwoity czas zwrotu z inwestycji.
6. Pomimo tego co dzieje się ostatnio w kraju, mam wciąż nadzieji płomyczek, że nie będziemy na wieki zaściankiem Europy i że większość trendów do nas dotrze.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
RES




Dołączył: 16 Paź 2005
Posty: 749
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: RZE

PostWysłany: Czw 10:15, 16 Mar 2006    Temat postu:

Wrezzcie jakis rozsądny głos, ostatnio od razu zewsząd słychać krytyke jeżeli pojawia sie kwestia nowego lotniska, dlaczego?? ano dlatego że wszyscy słysząc lotnisko wyobrażają sobie conajmniej lokalizacje nowej bazy FR Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
zasieki1




Dołączył: 16 Paź 2005
Posty: 193
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 11:57, 16 Mar 2006    Temat postu:

Witek Z napisał:
Trochę dziwi mnie ton niektórych wypowiedzi:

1. W Polsce ruch tzw. general aviation - nazwijmy to sobie taksówek powietrznych i małych samolotów pasażerskich - jest śladowy. Tymczasem w USA i UE jest to naszybciej rozwijająca się część lotnictwa wogóle.
2. Liczba lotnisk tego typu jest u nas 7 razy mniejsza niż w Niemczech na 1000 mieszkańców i ponad 10 razy mniejsza niż w USA, ale USA to zły przykład z uwagi na przestrzenie i stopień urbanizacji niektórych terenów
3. Wzrost liczby prywatnych samolotów komunikacyjnych (nie sportowych, bo to inna bajka) jest w ciągu ostatnich 5 lat większy niż w ciągu poprzednich 10 lat
4. Szacuje się, iż około 40% firm na Opolszczyźnie ma powiązania kapitałowa, a około 50% powiązania rynkowe z Niemcami, którzy latają ostatnio intensywnie.
5. Infrastruktura lotniskowa na poziomie general aviation jest stosunkowo... tania. A biznes ten ma bardzo przyzwoity czas zwrotu z inwestycji.
6. Pomimo tego co dzieje się ostatnio w kraju, mam wciąż nadzieji płomyczek, że nie będziemy na wieki zaściankiem Europy i że większość trendów do nas dotrze.


witek, z calym szacunkiem, nie mozna porownywac polskiego GA do niemieckiego czy usa. nie mozna nawet do czeskiego! jestesmy 40 lat za krajami zachodniej europy. co tu mowic o samolotach, jesli my nawet samochodow i drog normalnych nie mamy. w tej chwili GA w polsce polega na tym, ze jacys zaciekli pasjonaci sie w to bawia. aby przybralo to wymiar taki jak jest w niemczech czy anglii musi minac 20 lat. opisywany przez wszystkie media boom na latanie w polsce ma miejsce tylko dlatego, ze polacy, jesli chodzi o podroze samolotami, byli w trzecim swiecie, z ktorego powoli, podkreslam powoli sie wydostaja.

wracajac do kamienia. bardzo podoba mi sie taki sposob na dzialanie lotniska. ktos wklada w to swoja kase, bo policzyl sobie, ze mu sie to oplaca, albo ma po prostu takie hobby, schody zaczynaja sie w momencie ladowania kasy publicznej, tak jak to ma miejsce np. w babimoscie. na to juz sie nie godze.

btw kto zgadnie jaki jest ruch GA na takim lotnisku jak babimost w skali miesiaca?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
RES




Dołączył: 16 Paź 2005
Posty: 749
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: RZE

PostWysłany: Czw 12:13, 16 Mar 2006    Temat postu:

nie moza ciagle przytaczac populrnego hasła iż jesteśmy daleko za wszystkimi, no i co z tego wlasnie inwestując będziemy doganiać te inne kraje, nie można wychodzic z założenia że po co, bo mając takie podejście do życia dalej mieszkalibyśmy w lepiankach!!!!!!!!!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Quantas
Moderator



Dołączył: 26 Wrz 2005
Posty: 1150
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Pyrlandia

PostWysłany: Czw 12:29, 16 Mar 2006    Temat postu:

Gabik napisał:
Czyli rozumiem ze tor wyscigowy juz tam nie istnieje... [dwa razy sie tam scigalem w pucharowce]. Troche szkoda. Ale cieszy wiadomosc ze powstanie lotnisko...
Tam tez pierwszy raz lecialem motolotnia (ogladajac wyscigi z powietrza)
Pozdrawiam

Ostatnie wyścigi odbyły się tam w roku 2003 i już wówczas był to częściowo teren sprzedany. Szkoda wielka. Mimo że tor niemiał ani infrastruktury ani niebył bardzo wymagający , to atmosfera jaką robili tam kibice była najlepsza w Polsce. Ściganie się tam było przyjemnością.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mallard




Dołączył: 06 Mar 2006
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Lublin

PostWysłany: Czw 14:13, 16 Mar 2006    Temat postu:

Mnie się wydaje ,że najlepszym miejscem gdzie mółby powstać port lotniczy i przede wszystkiem powinien jest Lublin. Największe miasto w polsce które nie ma lotniska. Myśle ,że nie było by tak jak z lotniskiem w Zielonej Górze bo oprócz Lublina niedaleko jest Świdnik i inne mniejsze miasta. A przewoźnicy niskokosztowi któży chcialiby operować z Lublina zarobiliby ponieważ ,trzeba to przyznać wschód jest biedny i dużo ludzi wyjeżdża za granice do pracy. Ale raczej jak to bywa w tym regionie długo sobie poczekamy na lotnisko!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Quantas
Moderator



Dołączył: 26 Wrz 2005
Posty: 1150
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Pyrlandia

PostWysłany: Czw 15:31, 16 Mar 2006    Temat postu:

No i tu z Mallardem trzeba się zgodzić. Z najwyższym szcunkiem dla Zielonej czy Opola ale właśnie jeśli gdzieś to w Lublinie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
zasieki1




Dołączył: 16 Paź 2005
Posty: 193
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 15:50, 16 Mar 2006    Temat postu:

Quantas napisał:
No i tu z Mallardem trzeba się zgodzić. Z najwyższym szcunkiem dla Zielonej czy Opola ale właśnie jeśli gdzieś to w Lublinie.


no wlasnie. jesli w ogole? moim zdaniem nawet lublina, przy dosyc korzystnym polozeniu i potencjale, nie stac na porywanie sie na budowe lotniska (oczywiscie mam na mysli jedynie aspekt ekonomiczny). zacznijmy od autostrad. a jeszcze wczesniej zacznijmy od posprzatania przed wlasnym domem w sobote. jak widac nawet z wymienionymi przeze mnie kwestiami nie mozemy sobie na razie poradzic bez powolywania komisji sledczej;)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Strona 1 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin