|
Forum lotnictwa To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Markos
Dołączył: 04 Wrz 2006
Posty: 136
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Mińsk Mazowiecki
|
Wysłany: Czw 15:48, 02 Lis 2006 Temat postu: Loty komercyjne Tu-144 |
|
|
Witam ! Czy ktoś wie może jak długo trwały loty komercyjne Tu-144 rozpoczęte w 1977 roku i czy poza Aeroflotem latały gdzieś jeszcze ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Marcin747
Dołączył: 22 Sty 2006
Posty: 320
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Czw 17:03, 02 Lis 2006 Temat postu: |
|
|
Pierwszy Tu-144S wszedł do służby 26 grudnia 1975 przewożąc ładunki i pocztę na trasie Moskwa- Alma-Ata. Loty pasażerskie rozpoczął w grudniu 1977. W czerwcu 1979 do służby weszła nowa wersja samolotu - Tu-144D, która miała m.in. udoskonalone silniki; ich mniejsze zużycie paliwa pozwalała wydłużyć zasięg samolotu.
Ogółem wyprodukowano 16 samolotów: jeden prototyp, jeden przedprodukcyjny, dziewięć Tu-144S oraz pięć Tu-144D.Niektóre z nich znajdują się w Instytucie im. Żukowskiego pod Moskwą, gdzie stanowią część ekspozycji muzeum lotnictwa, jednakże są nadal zdatne do lotu. Niekiedy jeden egzemplarz Tu-144D wykonuje loty w ramach badań warstwy ozonowej.
W 1997 roku przy współfinansowaniu NASA powstała maszyna doświadczalna TU 144LL wyposażony w cztery silniki Kuzniecow NK321 o ciągu 245 kN każdy, pożyczone od bombowca Tu-160. . Maszyna odbyła kilkadziesiąt lotów, głównie z misjami badawczymi w zakresie materiałoznawstwa. Samolot jest obecnie sprawny technicznie i operacyjny, nie odbywa jednak żadnych lotów komercyjnych. Filmik: [link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Marcin747 dnia Czw 17:33, 02 Lis 2006, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Markos
Dołączył: 04 Wrz 2006
Posty: 136
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Mińsk Mazowiecki
|
Wysłany: Czw 17:14, 02 Lis 2006 Temat postu: |
|
|
Marcin 747 nie obraź się ale wcale nie odpowiedziałeś na postawione w poście pytanie, tylko przepisałeś ogólnie znane wiadomości z tej strony [link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Marcin747
Dołączył: 22 Sty 2006
Posty: 320
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Czw 17:25, 02 Lis 2006 Temat postu: |
|
|
Markos napisał: | Marcin 747 nie obraź się ale wcale nie odpowiedziałeś na postawione w poście pytanie, tylko przepisałeś ogólnie znane wiadomości z tej strony [link widoczny dla zalogowanych] | Miedzy innymi z tej stronki oraz ze Skrzydlatej Polski z 24.10.1976(TU144 w sluzbie Aeroflotu) Pod tym tekstem informacja z ULC:
W 1965 roku na salonie w Paryżu zademonstrowano po raz pierwszy model samolotu naddźwiękowego Tupolew Tu-144. Jednocześnie zostało ogłoszone, że samolot ten wzbije się w powietrze w 1968 roku. Informacja ta była wielkim zaskoczeniem. Na Zachodzie pojawiły się opinie, które trwają do dziś, że Rosjanie do prac nad Tu-144 wykorzystali informacje o Concorde zdobyte przez wywiad. Stąd też, nawet Tu-144 nadano przydomek "Konkordskij". Biorąc jednak pod uwagę układ konstrukcyjny, to tylko on zewnętrznie przypominał Concorde. Rosjanie dotrzymali danego słowa dotyczącego terminu oblotu, który został wykonany 31 grudnia 1968 roku. (oblot Concorda 2 marca 1969 roku). Jednak sukces był połowiczny (prace nad samolotem były prowadzone pod wielką presją kierownictwa partyjno-państwowego ZSRR), a drugoplanowymi były czynniki ekonomiczne. Opracowane specjalnie dla potrzeb Tu-144 silniki Kuźniecow NK-144 były bardzo "poliwożerne" co powodowało, że ich eksploatacja była bardzo kosztowna. Stąd też nie weszły do powszechnego uzytku w liniach lotniczych. W 1973 roku podczas salonu w Paryżu jeden z egzemplarzy Tu-144 uległ katastrofie, co spowodowało, że dalsze prace rozwojowe uległy spowolnieniu. Nieoficjalnie mówi się, że w zaistnienie katastrofy miał swój udział francuski samolot rozpoznawczy filmujący z góry lot pokazowy Tu-144. Francuski samolot mógł przypadkowo wejść na kurs kolizyjny z Tu-144 i zmusił pilota rosyjskiego do wykonania manewru, który spowodował przekroczenie dopuszczalnych obciążeń konstrukcyjnych (załogi innych samolotów, które wykonywały pokazy nad lotniskiem Le Bourget informowały o obecności francuskiego samolotu rozpoznawczego). Ogółem zbudowano 17 egzemplarzu Tu-144, które były w krótkim okresie do regularnej komunikacji pasażerskiej na trasach wewnątrz ZSRR (od listopada 1977 do 1 czerwca 1978 roku). Po zaistnieniu drugiej katastrofy w 1978 roku samoloty Tu-144 wycofano z komunikacji pasażerskiej, a oficjalnie zakończono ja w 1985 roku. Dziesięć lat temu za amerykańskie pieniądze jednego Tu-144 zamieniono na latające laboratorium. Wykonywał on loty z prędkością naddźwiękową ze specjalistami NASA na pokładzie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Markos
Dołączył: 04 Wrz 2006
Posty: 136
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Mińsk Mazowiecki
|
Wysłany: Czw 18:35, 02 Lis 2006 Temat postu: |
|
|
Marcin747 napisał: | (od listopada 1977 do 1 czerwca 1978 roku). |
właśnie o to jedno zdanie mi chodziło, a Ty znów się naprodukowałeś pół strony truizmu :)
dzięki za info,
pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|