Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Loty widokowe

 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
STYRO




Dołączył: 17 Lis 2005
Posty: 576
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Teneryfa, Wyspy Kanaryjskie, Hiszpania

PostWysłany: Wto 16:20, 11 Lip 2006    Temat postu: Loty widokowe

Tak wczoraj siedzac do 6 rano przy JW ze znajomym przedsiebiorca rozmawialismy o samolotach, lotnictwie itp. On - bardziej jest milosnikiem jachtow niz samolotow - ja mam na odrot. Postanowilem zarazic go bakcylem lotnictwa - wykupilem mu godzine lotu na jutro w aeroklubie - mam nadzieje, ze mu sie spodoba - a pozniej ze sie zapisze na PPL. I tak od slowa do slowa zaczelismy zastanawiac sa jakie sa wymagania do tego aby moc wykonywac loty widokowe. Jako, ze on pytal a ja niestety nie znam odpowiedzi na jego pytania, wiec pozwole sobie zapytac tutaj.

1. Jakie wymagania musi spelniac samolot? Czy moze byc to np. Piper Seneca? Czy musi byc to bimotor czy moze tez monomotor przepisy dopuszczaja.

2. Piloci. Czy musi miec ATPL? Jesli nie to jaka licencje musi miec do lotow rekreacyjnych, tak aby moc zabierac pasazerow za oplata.

3. Czy wykonujac loty malym samolotem - 6-10 miejscowym trzeba miec stewy na pokladzie?

No i jeszcze takie tam - jakie sa utrudnienia, biurokracja itp...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bartek_ql




Dołączył: 03 Lip 2006
Posty: 182
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA

PostWysłany: Wto 17:07, 11 Lip 2006    Temat postu:

NA pewno jesli chcialbys to robic zarobkowo, twoja firma powinna byc certyfikowana wedlug Part M

ze strony ULC:
Cytat:
Certyfikat Part M podczęść G "Zarządzanie ciągłą zdatnością do lotu statków powietrznych" potwierdza, iż dany przewoźnik sprawuje pełną kontrolę nad posiadanymi samolotami w zakresie ich obsługi i eksploatacji.

Obowiązek posiadania takiego certyfikatu wynika z Rozporządzenia Komisji Europejskiej (WE) nr 2042/2003 z dnia 20 listopada 2003 r. w sprawie ciągłej zdatności do lotu statków powietrznych oraz wyrobów lotniczych, części i wyposażenia, a także w sprawie zezwoleń udzielanych instytucjom i personelowi zaangażowanemu w takie zadania.

Urząd Lotnictwa Cywilnego na mocy tego rozporządzenia przeprowadza zgodnie z europejskimi regulacjami certyfikację, sprawdzając stopień dbałości operatora (przewoźnika) o poziom bezpieczeństwa sprzętu lotniczego i tym samym bezpieczeństwo pasażerów. Podczas certyfikacji ocenie poddane zostają m.in. system jakości, kwalifikacje personelu, zezwolenia uprawniające do obsługi technicznej floty, programy obsługi technicznej, odpowiednia dokumentacja techniczna prowadzonych obsług i napraw oraz procedury kontroli sprawności poszczególnych podzespołów.

W myśl rozporządzenia certyfikacji powinni zostać poddani wszyscy operatorzy wykonujący przewozy lotnicze za odpłatnością (osób, towarów, poczty) WE do dnia 28 września 2005 roku.


Doswiadczenie zyciowe pokazuje ze sporo z tym zachodu i trzeba sie dobrze zastanowic czy w przypadku wykonywania tylko lotow widokowych (jako jedynej dzialalnosci lotniczej) aby na pewno bedzie sie to oplacalo.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
STYRO




Dołączył: 17 Lis 2005
Posty: 576
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Teneryfa, Wyspy Kanaryjskie, Hiszpania

PostWysłany: Wto 17:13, 11 Lip 2006    Temat postu:

My tak sobie gdybamy tylko przy Johnnym Walkerze - wiesz cos na wzor Nocne Polakow Rozmowy. Tutaj jest nisza na loty widokowe plus aerotaxi, on juz widzi oczyma wyobrazni takie 2 Piper Seneca... Az z ciekawosci zorientuje sie ile taki certyfikat kosztuje tutaj w Hiszpanii. Bartek - dziekuje za tego posta ;)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin