Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Malev na sprzedaż (już po raz siódmy)
Idź do strony 1, 2  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
eu01




Dołączył: 18 Lis 2005
Posty: 625
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 10:22, 04 Sie 2006    Temat postu: Malev na sprzedaż (już po raz siódmy)

Wstęp do artykułu mówi wszystko:
International Herald Tribune napisał:
Malev, Hungary's unprofitable national airline, is going back on the auction block as the government tries to rid itself of the debt- laden carrier for the seventh time since the end of communism.

Czyli rząd węgierski nie ustaje w wysiłkach aby pozbyć się deficytowej narodowej linii lotniczej. Więcej [link widoczny dla zalogowanych].
Jak na tym tle wygląda przyszłość naszego krajowego potentata?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rob_sad




Dołączył: 22 Wrz 2005
Posty: 760
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Poznan

PostWysłany: Pią 10:50, 04 Sie 2006    Temat postu:

Wszystko zalezy od tego kto go kupi Wink
Jesli ktos postanowi w wegierska linie zainwestowac sporo kasy to z punktu widzenia statystycznego pasazera tylko pozostanie sie cieszyc ze przybedzie nowa opcja lotow z portow regionalnych. Z punktu widzenia pracownika LOTu za dobrze to nie wyglada Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Adams_




Dołączył: 22 Paź 2005
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA

PostWysłany: Pią 12:42, 04 Sie 2006    Temat postu:

Malev poszedl ostro z kampania bilboardowa w Warszawie. No moze z tym "ostro" to przesadzilem ale na wszystkich stacjach metra sa mocno widoczne bilboardy Maleva. W szoku bylem.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Witek Z
Moderator



Dołączył: 05 Paź 2005
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: WAW

PostWysłany: Pią 13:27, 04 Sie 2006    Temat postu:

Niech sytuacja Malevu będzie "memento mori" dla wszystkich, którzy głoszą upadek PLL LOT, fakt schodzenia na psy, degeneracji i degręgolady. Nie jestem miłośnikiem PLL ale nie zrobiono u nas tak groźnych błędów jak w wielu liniach narodowych postsocjalistycznych (Tarom, Balkan, Malev....)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Danny




Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1208
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EIDW

PostWysłany: Pią 13:36, 04 Sie 2006    Temat postu:

Tzn jakich bledow w LO nie popelniono, ktore popelniono w Malevie?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
falubaz




Dołączył: 13 Sty 2006
Posty: 160
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 14:23, 04 Sie 2006    Temat postu:

rob_sad napisał:
Wszystko zalezy od tego kto go kupi Wink
Jesli ktos postanowi w wegierska linie zainwestowac sporo kasy to z punktu widzenia statystycznego pasazera tylko pozostanie sie cieszyc ze przybedzie nowa opcja lotow z portow regionalnych. Z punktu widzenia pracownika LOTu za dobrze to nie wyglada Wink


Jak na razie to lotniska regionalne zawdzieczają dynamiczny rozwój dzięki tanim liniom. Jakoś nie widać na razie zbyt mocnego wejścia lini tradycyjnych do innych portów niż WAW i KRK. I na pewno nie zmieni tego Malev..... nawet mocno dokapitalizowany...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rob_sad




Dołączył: 22 Wrz 2005
Posty: 760
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Poznan

PostWysłany: Pią 14:35, 04 Sie 2006    Temat postu:

Coz to za czarne wizje Wink A AF w Katowicach, a BA w Gdansku i przymierzajacy sie do Wroclawia i Poznania, a CSA przymierzajace sie do Wroclawia ? Powaznie muslisz ze linie nie widza tego potencjalu. Pewne zmiany w tradycyjnych liniach zachodza duzo wolniej niz u dynamicznych tanich przewoznikow, skoro juz w tym roku ponad 50% polskich pasazerow bedzie spoza wawy, brakuje tylko silnego impulsu i minimalnie wiecej kasy w portfelach by wiekszosc lini zaczela otwierac polaczenia do portow regionalnych nawet kosztem ciecia lotow do wawy. Niby dlaczego Twoim zdaniem np BA nie mialby latac do wszystkich portow regionalnych skoro i tak ceny ma niewiele wyzsze niz operujace LCC, a dodatkowo oferuje przesiadki na dalsze loty?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Witek Z
Moderator



Dołączył: 05 Paź 2005
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: WAW

PostWysłany: Pią 14:44, 04 Sie 2006    Temat postu:

Danny napisał:
Tzn jakich bledow w LO nie popelniono, ktore popelniono w Malevie?


Choćby nie unikano decyzji o powiązaniu z silnym partnerem w ramach aliansu - nie napinano się na niezależność


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
6182




Dołączył: 24 Mar 2006
Posty: 808
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Szczecin

PostWysłany: Pią 16:48, 04 Sie 2006    Temat postu:

Wizz niech kupi wtedy Malev zostanie "w rodzinie" czyli w rękach kogoś z kraju Wink a jak nie to może DF kupi i to będzie ich "drugi rzut połączeń" Razz

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jks




Dołączył: 02 Lis 2005
Posty: 115
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: DUB

PostWysłany: Pią 17:21, 04 Sie 2006    Temat postu:

Witek Z napisał:
Danny napisał:
Tzn jakich bledow w LO nie popelniono, ktore popelniono w Malevie?


Choćby nie unikano decyzji o powiązaniu z silnym partnerem w ramach aliansu - nie napinano się na niezależność


Przynajmniej teraz związali się silnym partnerem (BA w ramach OW) który jest zainteresowany stworzeniem regionalnego hubu w głównym porcie linii (BUD), a nie takim dla którego jest to wyłącznie leżąca tuż obok konkurencja (WAW-FRA,MUC). Po wykupieniu BUD przez BAA jest to jescze bardziej prawdopodobne.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
falubaz




Dołączył: 13 Sty 2006
Posty: 160
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Sob 10:42, 05 Sie 2006    Temat postu:

rob_sad napisał:
Coz to za czarne wizje Wink A AF w Katowicach, a BA w Gdansku i przymierzajacy sie do Wroclawia i Poznania, a CSA przymierzajace sie do Wroclawia ? Powaznie muslisz ze linie nie widza tego potencjalu. Pewne zmiany w tradycyjnych liniach zachodza duzo wolniej niz u dynamicznych tanich przewoznikow, skoro juz w tym roku ponad 50% polskich pasazerow bedzie spoza wawy, brakuje tylko silnego impulsu i minimalnie wiecej kasy w portfelach by wiekszosc lini zaczela otwierac polaczenia do portow regionalnych nawet kosztem ciecia lotow do wawy. Niby dlaczego Twoim zdaniem np BA nie mialby latac do wszystkich portow regionalnych skoro i tak ceny ma niewiele wyzsze niz operujace LCC, a dodatkowo oferuje przesiadki na dalsze loty?

To nie wizje to na razie rzeczywistość. BA obecnie nigdzie nie lata, na razie sa to tylko niepotwierdzone zapowiedzi. AF ok mocno weszła do KTW, ale KTW mozna traktować jako wspólny rejon KTW/KRK ( bardzo duży potencjał lotniczy). W 2005 roku wzrost ruchu w PL to 30%, z tego linie tradycyjne miały wzrost na poziomie 5%( czyli tyle ile w poprzednich latach) W tym roku bedzie podobnie. Wspaniały rozwój KTW, WRO czy GDN to wyłącznie zasługa low-costów. Tradycyjni przewoźnicy nie rosną zbyt szybko i nie decyduja sie tak łatwo na wchodzenie do portów regionalnych.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slepowron




Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KOAK

PostWysłany: Sob 18:58, 05 Sie 2006    Temat postu:

Jak mozna sie domyslac i tym razem nic z tego nie wyjdzie. W atmosferze kiedy zwiazki zawodowe i politycy uwazaja ze kazda cena jest za niska plus prawdopodobnie dodatkowe restrykcje co kupujacy moze zrobic a co nie -przy obecnych cenach paliwa - moze jakby dawali za darmo to ktos by wzial.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rob_sad




Dołączył: 22 Wrz 2005
Posty: 760
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Poznan

PostWysłany: Pon 7:31, 07 Sie 2006    Temat postu:

falubaz ja wiem jak jest, tyle ze dziwie sie, ze zakladasz, iz tak bedzie zawsze. Predzej czy pozniej pasazerowie LCC zaczna przesiadac sie na zwykle linie, tym bardziej ze te zwykle maja czest niewiele wyzsze ceny o daja wiecej mozliwosci. A ciagle ich nie ma dlatego ze o wiele wolniej reaguja na zmiany rynku.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
eu01




Dołączył: 18 Lis 2005
Posty: 625
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 17:10, 08 Wrz 2006    Temat postu:

www.bbj.hu (8.9.) napisał:
Hungary tries to sell Malév for 7th time

The government invited bids yesterday to sell 99.95% of the Budapest-based carrier, to be submitted by November 3, the State Privatization and Holding (ÁPV) Zrt said in an e-mailed statement. Hungary has spent Ft 16.2 billion propping up Malév Zrt over the past six years, yet the airline is still Ft 30 billion in debt and hasn't posted a profit since the 1990s.

No, kto się skusi? Trochę czasu jeszcze zostało. Powyzszy tekst podaje jednak wyraznie, dlaczego nie będzie to łatwe:

- począwszy od lat dziewiecdziesiatych bez profitu
- od panstwa węgierskiego otrzymał juz ponad 16 miliardów forintów
- długu ma nadal 30 miliardów Ft*
_________
* 30 mld Ft to na szczęscie "tylko" trochę ponad 137 mln dolarów


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Airliner
Moderator



Dołączył: 30 Paź 2005
Posty: 1965
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPKK

PostWysłany: Sob 16:07, 30 Wrz 2006    Temat postu:

Malev signed the lease of 3 B767-300s to replace its current fleet of 2 B767-200s. The airline is expected to take delivery of 1 B767-300 each in 2007, 2008 and 2009 while the pair of B767-200s will remain in the fleet through the summer 07 season.

Czyzby zmiana strategii?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin