|
Forum lotnictwa To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Marcin747
Dołączył: 22 Sty 2006
Posty: 320
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pon 13:24, 27 Lis 2006 Temat postu: Najbardziej spóźnialską europejską linią jest ..... |
|
|
Najbardziej spóźnialską europejską linią lotniczą jest British Airways, po piętach w tej niechlubnej statystyce depcze jej LOT. W czołówce są również islandzkie linie Icalandair i narodowe linie lotnicze Malty. Takich problemów z punktualnością jak w trzecim kwartale 2006 roku europejskie linie lotnicze nie miały już od czterech lat - podaje Stowarzyszenie Europejskich Linii Lotniczych ( Association of European Airlines). Ponad jedna czwarta lotów wykonanych między lipcem a wrześniem 2006 r. odbyła się z większym niż 15 minut opóźnieniem. Dla porównania, w drugim kwartale tego roku ze zwłoką startowała, co piąta maszyna należąca do europejskiego przewoźnika. Na fatalną statystykę miał wpływ lipiec, kiedy prawie 28 proc. lotów odbyło się niezgodnie z rozkładem. Jeszcze gorzej było w sierpniu, co można tłumaczyć zaostrzeniem i automatycznie wydłużeniem odpraw pasażerskich po udaremnieniu zamachu terrorystycznego na Heathrow. Najwięcej opóźnień notują samoloty startujące z londyńskiego Gatwick. Tu aż 47,5 proc. przewoźników mija się z rozkładem lotów więcej niż o 15 minut. Spore problemy z terminowym startem mają również samoloty odlatujące z sąsiedniego Heathrow czy portów w Rzymie i Barcelonie. Z kolei najlepiej zorganizowany jest niemiecki port w Düsseldorfie - kłopoty z punktualnością ma tylko 16,4 proc. samolotów. W trzecim kwartale bieżącego roku, w zależności od europejskiego lotniska, opóźnionych było 15 - 45 proc. lotów. Średnio samoloty mijały się z rozkładem od 35 do 50 minut. Samoloty LOT, w zależności od lotniska w kraju, wylatują później w 18 - 60 proc. wszystkich lotów, średnie opóźnienie również wynosi 30 - 50 minut. Na statystyce naszego narodowego przewoźnika najbardziej ciąży warszawskie Okęcie, na którym przez cały czas trwają prace budowlano-remontowe, wpływające na organizację i jakość funkcjonowania portu. Generalnie, według stowarzyszenia głównymi powodami opóźnień są zaostrzone wymogi bezpieczeństwa, pogoda, drobne usterki techniczne czy oczekiwanie na pasażerów tranzytowych. A nie zawsze samolot, który wystartuje po czasie, może nadrobić spóźnienie w powietrzu. Niepunktualność jednej linii wpływa na pracę całego lotniska, a co za tym idzie psuje, statystyki innych przewoźników.
(Rzeczpospolita)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
zione
Dołączył: 03 Lis 2005
Posty: 339
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Dąbrowa Górnicza / EPKT
|
Wysłany: Pon 23:04, 27 Lis 2006 Temat postu: |
|
|
ciekawe dlaczego polska zajmuje zawsze miejsce w pierwszej 10 jeżeli sprawa dotyczy jakiegoś niechlubnego rankingu :/// Linią Lot Gratuluje syfu w organizacji
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Johnerito
Dołączył: 03 Sty 2006
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pon 23:08, 27 Lis 2006 Temat postu: |
|
|
Jeśli już chcesz im pogratulować , to zrób to przynajmniej poprawnie gramatycznie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Stoarn
Dołączył: 06 Sty 2006
Posty: 918
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPWA/EPGD/LSGG
|
Wysłany: Wto 12:42, 28 Lis 2006 Temat postu: |
|
|
Wszelka krytyka za spóźnienia należy się nie LOTowi a PPLowi, LOT ma pecha mieć bazę na Okęciu, które jest rozbudowywane i pękające w szwach, tragicznie zorganizowane a w braku lotnisk wokół Warszawy nie było gdzie tymczasowo przenieść ruchu. I na dodatek mamy jeszcze tkwiące głęboko w PRLu służby celne i obsługę lotniska, która np. w 70 minut (!) nie jest w stanie uporać się z dostarczeniem bagażu z Embraera 170 (70 pax.!) na baggage claim. To żałosne i przykre, że LOT musi znosić grad obleg za rażące niedbalstwo PPLuchów.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rob_sad
Dołączył: 22 Wrz 2005
Posty: 760
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Poznan
|
Wysłany: Wto 12:47, 28 Lis 2006 Temat postu: |
|
|
Stoarn w Poznaniu od rozpakowania samolotu przylatujacego przed północą z monachium (zwykle nie ma innej maszyny obslugiwanej w tej czasie) trzeba czekac czasem ponad 30minut
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Stoarn
Dołączył: 06 Sty 2006
Posty: 918
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPWA/EPGD/LSGG
|
Wysłany: Wto 12:50, 28 Lis 2006 Temat postu: |
|
|
rob_sad napisał: | Stoarn w Poznaniu od rozpakowania samolotu przylatujacego przed północą z monachium (zwykle nie ma innej maszyny obslugiwanej w tej czasie) trzeba czekac czasem ponad 30minut |
Sytuacji w Warszawie to nie poprawia...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
k_sko
Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 520
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Wto 12:58, 28 Lis 2006 Temat postu: |
|
|
Stoarn napisał: | Wszelka krytyka za spóźnienia należy się nie LOTowi a PPLowi, LOT ma pecha mieć bazę na Okęciu, które jest rozbudowywane i pękające w szwach, tragicznie zorganizowane a w braku lotnisk wokół Warszawy nie było gdzie tymczasowo przenieść ruchu. I na dodatek mamy jeszcze tkwiące głęboko w PRLu służby celne i obsługę lotniska, która np. w 70 minut (!) nie jest w stanie uporać się z dostarczeniem bagażu z Embraera 170 (70 pax.!) na baggage claim. To żałosne i przykre, że LOT musi znosić grad obleg za rażące niedbalstwo PPLuchów. |
Zmien płytę.
KS
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Stoarn
Dołączył: 06 Sty 2006
Posty: 918
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPWA/EPGD/LSGG
|
Wysłany: Wto 12:59, 28 Lis 2006 Temat postu: |
|
|
k_sko napisał: | Stoarn napisał: | Wszelka krytyka za spóźnienia należy się nie LOTowi a PPLowi, LOT ma pecha mieć bazę na Okęciu, które jest rozbudowywane i pękające w szwach, tragicznie zorganizowane a w braku lotnisk wokół Warszawy nie było gdzie tymczasowo przenieść ruchu. I na dodatek mamy jeszcze tkwiące głęboko w PRLu służby celne i obsługę lotniska, która np. w 70 minut (!) nie jest w stanie uporać się z dostarczeniem bagażu z Embraera 170 (70 pax.!) na baggage claim. To żałosne i przykre, że LOT musi znosić grad obleg za rażące niedbalstwo PPLuchów. |
Zmien płytę.
KS |
Pojedź sobie raz na Okęcie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
k_sko
Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 520
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Wto 13:00, 28 Lis 2006 Temat postu: |
|
|
Jestem tam prawie codziennie.
KS
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Danny
Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1208
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EIDW
|
Wysłany: Wto 13:02, 28 Lis 2006 Temat postu: |
|
|
Stoarn napisał: | k_sko napisał: |
Zmien płytę.
KS |
Pojedź sobie raz na Okęcie. |
Post miesiaca Stoarn. Gratuluje.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Stoarn
Dołączył: 06 Sty 2006
Posty: 918
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPWA/EPGD/LSGG
|
Wysłany: Wto 13:04, 28 Lis 2006 Temat postu: |
|
|
k_sko napisał: | Jestem tam prawie codziennie.
KS |
I nie widzisz tego bajzlu i tych awantur? Grubiańskości nie-LOTowskiej obsługi wobec dopytujących się pasażerów? A może tam pracujesz po prostu? LOT was wszystkich wkurza. Z zasady. A mnie jest przykro, bo ta krytyka jest niesprawiedliwa. LOT gubi bagaże czy pracownicy lotniska nie są ich w stanie odpowiednio posortować? Krytykujmy linie za to, co mogłoby zmienić. LOT sobie bazy nie zmieni, bo w Warszawie porządniejszego (innego) lotniska nie ma.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
k_sko
Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 520
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Wto 16:00, 28 Lis 2006 Temat postu: |
|
|
A kto obsługuje pasażerów tak faktycznie?
KS
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Stoarn
Dołączył: 06 Sty 2006
Posty: 918
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPWA/EPGD/LSGG
|
Wysłany: Wto 16:22, 28 Lis 2006 Temat postu: |
|
|
k_sko napisał: | A kto obsługuje pasażerów tak faktycznie?
KS |
Tak faktycznie to częściowo pracownicy LOT (np. FAs), a częściowo nie-LOT (np. straż graniczna czy pracownicy portu). Na odcinkach spóźnieniogennych zdecydowanie ci drudzy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
k_sko
Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 520
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Wto 17:15, 28 Lis 2006 Temat postu: |
|
|
Stoarn ok, ale pracownik portu to bardzo ogólne pojęcie.
KS
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
CR9
Dołączył: 15 Lis 2006
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPWR
|
Wysłany: Śro 16:21, 29 Lis 2006 Temat postu: Nieprawdą jest jakoby |
|
|
Niestety sporo opóźnień spowodowanych jest przez pracowników PLL LOT.
Przykłady z ostatnich dni. Załoga jest w HTL może wykonać lot, pogoda do 8.00 jest OK wylot do MUC 07.15. Niestety -nikt ich nie powiadomił i zanim dojechali z HTL pogoda padła.
Piloci Eurolotu z niska kategoria (anulowane rejsy kiedy inni latają)
Egzekwowanie od obsługi naziemnej własciwego wykonywania umów (nikt sie tym nie interesuje). W WAW firma handlingowa należy w 100% do LO więc wszelkie późnienia w dostarczaniu pax/bagazu to wina LO. jeżeli wiedzą że terminal jest w przebudowie to powinni tak zorganizować prace żeby temu zapobiegać (niejeden terminal był przebudowywany i radzono sobie) jest to w końcu ich "home base".
Jest koncepcja hubu w WAW a nie ma nikogo kto się zajmuje tranzytami (tzn jest sekcja pasażerska ale siedzi w "szklanej pułapce" i nie ma pojęcia co się dzieje na lotnisku-standartowa odpowiedz przy spóźnieniu - nie wysyłajcie pasażerów do WAW. Przykłady mozna mnożyć ale to wymagało by założenia osobnego forum.
Generalnie - brak motywacji, wygórowane żadania i kompletny brak koncepcji co robić.
ps . kilka lat temu modyfikowano ATR LO. Podobno wymieniono też zegary. Stare, które pokazywały godziny, minuty i sekundy wyminiono na nowe- pokazuja dzień tygodnia.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|