|
Forum lotnictwa To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Atco
Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pon 17:54, 19 Gru 2005 Temat postu: Największe lotnisko w Polsce |
|
|
Od zawsze i na razie Warszawa, ale czy tak będzie zawsze?
[link widoczny dla zalogowanych]
Dla mnie jak najbardziej prawdopodobne, może nie za 3 lata (to tempo jest nie do utrzymania), ale jdnak. Szczególnie w przypadku Krakowa - Katowicom niczego nie ujmując.
Prawde mówiąc czekam na ten dzień z utęsknieniem, jako Poznaniak żałując, że w Poznaniu tak słabo.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lumix
Dołączył: 24 Paź 2005
Posty: 1467
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPRZ - Rzeszów City
|
Wysłany: Pon 18:01, 19 Gru 2005 Temat postu: Odp |
|
|
Atco napisał: | Od zawsze i na razie Warszawa, ale czy tak będzie zawsze? |
.. ktoś musi górować nad Nami niestety .. ale bądźmy dobrej myśli ..
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
marcinj
Moderator
Dołączył: 29 Wrz 2005
Posty: 1499
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pon 22:46, 19 Gru 2005 Temat postu: |
|
|
"Ten rok był fantastyczny dla regionalnych portów lotniczych. Jeśli Kraków i Katowice utrzymają dynamikę wzrostu, to za trzy lata dogonią Warszawę."
"– Lotniska w Krakowie i Katowicach są na etapie tworzenia siatki połączeń, podczas gdy lotnisko na Okęciu ma ją od dawna stworzoną i może co najwyżej ją uzupełniać. Dlatego dynamika wzrostu jest u nas niższa – tłumaczy E. Mikołajczyk.
Niezależnie od tłumaczenia przedstawicielki PPL, matematyka jest jednak nieubłagana. "
no jest nieubłagana i chciałbym tak nieśmiało zauważyć, że to, czy Katowice i Kraków utrzymają dynamikę wzrostu to jeden czynnik. drugi to to, czy ta dynamika się nie zmieni w Warszawie. o czym jakoś zapominają błyskotliwi autorzy artykułu. a dlaczego jest taka, a nie inna w Warszawie, tez zapominają jakoś powiedzieć. i czy w ogóle jest to możliwe, żeby Katowice i Kraków utrzymały taką dynamikę, też jakoś nie wspominają. poza matematyką jest jeszcze coś takiego jak ekonomia.
przed moim blokiem zaparkował samochód. po minucie zaparkował drugi. jeżeli taka dynamika się utrzyma, za pół godziny będzie 536870912 samochodów na 16 metrach kwadratowych. matematyka jest nieubłagalna
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Old
Dołączył: 19 Gru 2005
Posty: 325
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: WAW
|
Wysłany: Pon 23:13, 19 Gru 2005 Temat postu: |
|
|
Dynamika wzrostu to iluzoryczne kryterium. W 2006 największą będzie miała Łódź, i gdyby ją utrzymała za 10 lat to byłaby największym lotniskiem w Europie , ale wiemy, że tak się nie stanie. Nie będzie nawet największym w Polsce . Ale dalszy rozwój lotnisk regionalnych tak naprawdę zależy od rozwoju gospodarczego kraju i nic tego nie zmieni. Linie niskotaryfowe nie przewiozą do Anglii i Irlandii 7 mln rocznie z żadnego lotniska, nawet z pomocą czarterów (reszta na ruch krajowy i linie tredycyjne). Także Okęcie nie bedzie się już tak rozwijac jak do tej pory z tych samych przyczyn, szczegónie po przeprowadzce najdynamiczniej rozwijających się połączeń do Modlina . Dynamika będzie więc spadac (bo najlatwiej jest zaczynac prawie od zera), a Okęcie i nie będzie zagrożone.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Atco
Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Wto 1:36, 20 Gru 2005 Temat postu: |
|
|
Pożywiom, uwidzim.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rob_sad
Dołączył: 22 Wrz 2005
Posty: 760
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Poznan
|
Wysłany: Śro 8:57, 21 Gru 2005 Temat postu: |
|
|
Wawka nawet z nowym terminalem dlugo jeszcze nie dojdze do 10mln...
A Krakow z cala pewnoscia za rok (na podstawie juz zapowiedzianych polaczen) grubo przekroczy 2mln. Katowice 1,5mln. Moze sam krakow czy katowice do wawki nie dojda. ALe z cala pewnoscia razem za kilka lat beda mialy wiecej - co do tego chyba nie ma watpilwosci ze obydwa te lotniska spokojnie moga miec popyt na 3-4mln pax docelowe (pameitajac ze czesc kosztem okecia).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Witek Z
Moderator
Dołączył: 05 Paź 2005
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: WAW
|
Wysłany: Śro 10:00, 21 Gru 2005 Temat postu: |
|
|
rob_sad napisał: | Wawka nawet z nowym terminalem dlugo jeszcze nie dojdze do 10mln...
A Krakow z cala pewnoscia za rok (na podstawie juz zapowiedzianych polaczen) grubo przekroczy 2mln. Katowice 1,5mln. Moze sam krakow czy katowice do wawki nie dojda. ALe z cala pewnoscia razem za kilka lat beda mialy wiecej - co do tego chyba nie ma watpilwosci ze obydwa te lotniska spokojnie moga miec popyt na 3-4mln pax docelowe (pameitajac ze czesc kosztem okecia). |
W życiu!!!!! Ruch KTW to w zasadzie same nofrilsy. Kraków ma potencjał na 2-3 mln. Bardzo łatwo jest mieć wysokie wskaźniki przyrostu jak się startuje z poziomu niemal zerowego (tak jak KTW) - dobry był przykład Łodzi. To trochę tak, jak to, że największy wzrost gospodarczy w ciągu ostatnich lat notuje Somalia. Jakby utrzymała trend to za 20 lat wyprzedzi Norwegię, ale nie utrzyma i nie wyprzedzi, tak jak KRK i KTW nie wyprzedzą WAW (która ma bardzo przyzwoite wskaźniki wzrostu). Jeśli się bawimy w proroków to ja jestem skłonny twierdzić, że okres apogeum wzrostu KRK i KTW już mamy za sobą. Teraz raczej czas na GDN i POZ - jak na takie prężne ośrodki to ruch jest wciąż marniutki. Oddzielną kwestię stanowi WRO, bo jak tak dalej będzie się rozwijać ekonomicznie i miasto i region, to może być za 5 lat liderem wśród regionalnych. Wciąż jednak z wynikiem poniżej 40% WAW
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rob_sad
Dołączył: 22 Wrz 2005
Posty: 760
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Poznan
|
Wysłany: Śro 10:58, 21 Gru 2005 Temat postu: |
|
|
Musze sie z Toba niezgodzic. To oczywiste ze zakladanie stalych przrostow jest smieszne. Rowniez szczytu katowice i krakow nie maja za soba bo juz na 2006 jest tyle nowych polaczen ze przyrost w 2006 bedzie podobny. W 2007 z pewnoscia mniejszy. Jednak potencjal turystyczny krakowa jest w stanie z nowym terminalem przyciagnac baaardzowiele osob - nie jest ich w stanie przyciagnac wawa. Sam region ma duzy potencjal ludzki - szczegolnei katowice. Duzo wiekszy niz wawa. Jedna linie generuje ruch kolejnej, tym bardziej ze latac beda nie miejscowi a obcokrajowcy - ich nie zabraknie. Po za tym ilosc pax LCC i linii tradycyjnych to zawsze ilosc pax.
Specjalista nie jestem, ale wg mnie ten region ma potencjal duzo wiekszy niz wawa. Jesli chodzi o poz, gdn - przyrosty beda ale skokowe (juz duze w 2006), i potem juz mniejsze. A wroclaw - poki co ruch tradycyjny nie za duzy, a caly przyrost do LCC. To ze powstaje tam masa nowych firm nie oznacza rowniez ze tak bedzie zawsze. Wroclaw spelnia szereg czynnikow jakie przyciagaja iwnwestycje. A przyrost inwestycji czesc czynnikow poprawia (jest konkurencja musimy byc i my), czesc psuje (ceny ziemi pod wroclawiem, mniej taniej sily roboczej). Ten ped nie bedzie trwal wiecznie i jesli sa to scisle wyprofilowane firmy, z scisle okreslonym istniejacym juz rynkiem zbytu to wcale nie zwieksza one ruchu lotniczego. Zobaczymy
Tak czy inaczej w 2006 lotniska regionalne beda obslugiwaly juz 50% wszystkich pax.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Airliner
Moderator
Dołączył: 30 Paź 2005
Posty: 1965
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPKK
|
Wysłany: Śro 11:09, 21 Gru 2005 Temat postu: |
|
|
Witek Z napisał: | rob_sad napisał: | Wawka nawet z nowym terminalem dlugo jeszcze nie dojdze do 10mln...
A Krakow z cala pewnoscia za rok (na podstawie juz zapowiedzianych polaczen) grubo przekroczy 2mln. Katowice 1,5mln. Moze sam krakow czy katowice do wawki nie dojda. ALe z cala pewnoscia razem za kilka lat beda mialy wiecej - co do tego chyba nie ma watpilwosci ze obydwa te lotniska spokojnie moga miec popyt na 3-4mln pax docelowe (pameitajac ze czesc kosztem okecia). |
W życiu!!!!! Ruch KTW to w zasadzie same nofrilsy. Kraków ma potencjał na 2-3 mln. Bardzo łatwo jest mieć wysokie wskaźniki przyrostu jak się startuje z poziomu niemal zerowego (tak jak KTW) - dobry był przykład Łodzi. To trochę tak, jak to, że największy wzrost gospodarczy w ciągu ostatnich lat notuje Somalia. Jakby utrzymała trend to za 20 lat wyprzedzi Norwegię, ale nie utrzyma i nie wyprzedzi, tak jak KRK i KTW nie wyprzedzą WAW (która ma bardzo przyzwoite wskaźniki wzrostu). Jeśli się bawimy w proroków to ja jestem skłonny twierdzić, że okres apogeum wzrostu KRK i KTW już mamy za sobą. Teraz raczej czas na GDN i POZ - jak na takie prężne ośrodki to ruch jest wciąż marniutki. Oddzielną kwestię stanowi WRO, bo jak tak dalej będzie się rozwijać ekonomicznie i miasto i region, to może być za 5 lat liderem wśród regionalnych. Wciąż jednak z wynikiem poniżej 40% WAW |
No niekoniecznie zgodze sie z Toba.
Oczywiscie osobno KTW czy KRK nie maja szans na wyprzedzenie Okecia.
Natomiast aglomeracja "slasko-malopolska" jest najwiekszym skupiskiem ludnosci w naszym kraju oraz takze z czech i slowacji.
Co wiecej srednie zarobki na tym terenie naleza do ogolnopolskiej czolowki.
Wiec potencial jest ogromny tym bardziej ze te dwa regiony sa zaraz po Warszawie najbardziej atrakcyjne dla inwestorow.
Dodatkowo Krakow generuje ogromny ruch turystyczny ktory rozwija sie niezwykle dynamicznie i za kilka lat moze byc porownywalny z Praga.
Oczywiscie ze ruch na tych lotniskach bedzie glownie europejski ale i do USA.
Innym zagadnieniem jest ruch cargo ktory w KTW rozwiaja sie bardzo dobrze .
PS.Co do GDN,WRO,POZ... oczywiscie ze beda sie rozwijac dynamicznie ale to nieprzeszkadza rozwojowi KRK i KTW
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
stayyoung
Dołączył: 30 Lis 2005
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: WAW
|
Wysłany: Śro 18:06, 21 Gru 2005 Temat postu: |
|
|
o kurcze, jakie glupoty tu piszecie. KRK moze dociagnie do 2,2 - 2,5 mln maksymalnie, KTW pewnie kolo 2.
Chyba zapominacie ze WAW sie tez bardzo ladnie rozwija, zapelnienie samolotow caly czas sie zwieksza, otwarcie T2 zrobi swoje i bedzie kilka nowych polaczen.
Aspiracje KRK+KTW>=WAW uznaje za
myslalem ze to powazne forum...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
BN
Moderator
Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 1316
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Śro 18:34, 21 Gru 2005 Temat postu: |
|
|
stayyoung napisał: | o kurcze, jakie glupoty tu piszecie. KRK moze dociagnie do 2,2 - 2,5 mln maksymalnie, KTW pewnie kolo 2.
Chyba zapominacie ze WAW sie tez bardzo ladnie rozwija, zapelnienie samolotow caly czas sie zwieksza, otwarcie T2 zrobi swoje i bedzie kilka nowych polaczen.
Aspiracje KRK+KTW>=WAW uznaje za
myslalem ze to powazne forum... |
A ja twoja wypowiedz traktuje jako mega lol, gdyz pare lat temu nikt nie sadzil ze KTW bedzie mialo 1mln paksow w ciagu nie calego roku czy KRK 1,5mln. Ciekawe jaki ruch bedzie generowany w WAW? Biznes zgodze sie, turystyka takze (ale KRK tutaj za 2 lub 3 lata bedzie o niebo lepszy niz WAW). Sadze jesli do roku 2010 KRK zbuduje naprawde duzy terminal bedzie mogl smialo rozpoczac wyscig o numer jeden w Polsce. Nie zawsze najwiekszy ruch generowany jest w stolicy danego kraju (Niemcy, Szwajcaria itd). Jakby nie bylo czasy rzadzenia Okecia sie koncza i bardzo dobrze
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Piekny
Dołączył: 18 Lis 2005
Posty: 256
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Śro 18:49, 21 Gru 2005 Temat postu: |
|
|
stayyoung napisał: | o kurcze, jakie glupoty tu piszecie. KRK moze dociagnie do 2,2 - 2,5 mln maksymalnie, KTW pewnie kolo 2.
Chyba zapominacie ze WAW sie tez bardzo ladnie rozwija, zapelnienie samolotow caly czas sie zwieksza, otwarcie T2 zrobi swoje i bedzie kilka nowych polaczen.
Aspiracje KRK+KTW>=WAW uznaje za
myslalem ze to powazne forum... | ale Ty gosc jestes. hehehe, dowcip sie Ciebie trzyma. czlowieku KRK+KTW na pewno wyprzedza WAW. mozliwe ze samo KRK da rade! najwyzsza pora skonczyc z centralizacja wszystkiego co sie da w Polsce
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Atco
Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Śro 19:02, 21 Gru 2005 Temat postu: |
|
|
@ stayyoung: zapominasz, że to Kraków własnie ma 10 mln turytów rocznie i będzie ich coraz więcej.
Warszawie nie przybywa atrakcji ani mieszkańców, za to przybywa jej konkurencji. I nie jest Warszawa miastem mającym kilkanaście czy ponad 20% mieszkańców całego kraju (jak Praga czy Budapeszt), ale ledwie kilka procent.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rob_sad
Dołączył: 22 Wrz 2005
Posty: 760
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Poznan
|
Wysłany: Czw 8:25, 22 Gru 2005 Temat postu: |
|
|
stayyoung napisał: | o kurcze, jakie glupoty tu piszecie. KRK moze dociagnie do 2,2 - 2,5 mln maksymalnie, KTW pewnie kolo 2.
|
Nie piszemy tu o 2006 roku kiedy wlasnie bedzie jak piszesz. Ale o perspektywie 4-5 lat. Zdaje sie ze troche jestes niezorientowany w nowych trasach z krk.
Po za tym jaki widzisz zwiazek z nowym terminalem w wawie i naglym przyrostem pax ?? Nie ma ich teraz nie bedzie ich pozniej, to nie terminal wozi ludzi a samoloty.. byc moze beda to robic po prostu punktualniej i obecny kilkunastoprocentow wzrost w wawie bedzie po prostu nadal mozliwy. Pameitaj tez ze lotniska regionalne po czesci rozwijaja sie kosztem pax w wawie, czasem realacja jest podwojna, jednam pax wiecej na regionalnym = 2x mniej na okeciu (bo przesiadka).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
styrian
Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 87
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Stolyca
|
Wysłany: Czw 11:16, 22 Gru 2005 Temat postu: |
|
|
To równanie nie jest spełnione. Zapominasz, że z portów regionalnych latają głównie no-frillsy, które generują głównie nowy ruch - ludzie którzy np do UK jeździli autobusami przesiedli sie do samolotów. Z KRK i tak nie wiele osób przesiadało się w WAW - blisko są też porty w PRG i niedalego do VIE. Ja bym się o pozycję lidera WAW nie martwił. KRK ma duży potencjał, ale żeby go wykorzystać, potrzebuje nowy terminal, a nie kurnik, jaki teraz oferuje paxom i liniom lotniczym. Jeżeli szybki wzrost będzie utrzymany - a będzie, to za kilka lat (2-3) KRK się będzie blokować, tak jak WAW teraz.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|