Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Nie masz czystego konta? Przestajesz istnieć!
Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
frik




Dołączył: 07 Wrz 2006
Posty: 420
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA

PostWysłany: Pią 0:03, 03 Lis 2006    Temat postu:

Markos napisał:
chciałem tylko nadmienić, że nie każda katastrofa spowodowana jest przez bład pilota czy zły serwis. Z reguły powoduje je wiele czynników, nieszczęśliwych zbiegów okoliczności lub po prostu awarii których nie da się przewidzieć. Nawet w BA kiedyś szybę w kabinie pilotów źle zamontowano i wystrzeliła
Chodzi o tego startującego z Londynu któremu też prawie wyrwało na zewnątrz kapitana? Tam to była wina mechanika, który do zamocowania szyby nie użył śrub podawanych w instrukcji, tylko "takich które były niemal identyczne jego zdaniem".

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Markos




Dołączył: 04 Wrz 2006
Posty: 136
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Mińsk Mazowiecki

PostWysłany: Pią 12:58, 03 Lis 2006    Temat postu:

jak pokazuje historia nawet jednym z najbardziej renomowanych firm na świecie przytrafiaja się poważne zaniedbania, oby tylko wyciągnięto z tego jakieś wnioski i nie powtarzano więcej tych samych błedów

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
MaciejBZG




Dołączył: 22 Sty 2006
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPBY

PostWysłany: Pią 13:07, 03 Lis 2006    Temat postu:

Dokładnie. Technika idzie ciągle na przód każda katastrofa bądz awaria daje nowe doświadczenia, które mają na celu zapobieganie podobnym zdarzeniom w przyszlości, oby ich bylo jak najmiej.

Pzdr.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
BartekR




Dołączył: 26 Maj 2006
Posty: 66
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 14:49, 03 Lis 2006    Temat postu:

Oczywiście, że przyczyny bywają różne. Ale za wiele tragedii współodpowiedzialność ponoszą zarządzający linią.

Tak było moim zdaniem w przypadku tej syberyjskiej linii, której piloci zdecydowali się na ryzykowny manewr w celu zaoszczędzenia na paliwie - bo od oszczędności paliwowych zależała wysokość ich premii. To przecież nikt inny tylko management doprowadził do całej tej sytuacji, bo przecież gdyby spalenie większej ilości paliwa nie kosztowało nic pilotów osobiście, najprawdopodobniej nie doszłoby do tej tragedii.

Nie śledziłem tego, jak zakończyło się śledztwo dotyczące Heliosa, ale jeśli pogłoski mówiące o tym, że kapitan i FO nie byli w stanie się porozumieć, bo nie mówili w żadnym wspólnym języku (angielskim?!) - to jest to również ewidentna współodpowiedzialność managementu, który nigdy nie powinien był zatrudnić takich ludzi. W końcu FO jest na pokładzie nie tylko po to, żeby pierdzieć w fotel, bo gdyby tak było wystarczyłby manekin z odpowiednią dmuchawą.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Witek Z
Moderator



Dołączył: 05 Paź 2005
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: WAW

PostWysłany: Pią 15:44, 03 Lis 2006    Temat postu:

Markos napisał:
Witek Z czy to nie Ty kłóciłeś się ze mną że wiek samolotu nie ma nic wspólnego z jego bezpiecznym lataniem ? A jednak teraz jakby zaprzeczyłeś sam sobie


Nie klociłem się bo nie ma oco - moja racja jest oczywista - różnica pomiędzy -300 a -700 jest różnicą kosmiczną nie ze względu na wiek lecz ze względu na nowoczesność technologiczną i techniczną. I to jest właśnie esencja zagadnienia, której zarówno tam jak i tu zdajesz się nie rozumieć Laughing


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Markos




Dołączył: 04 Wrz 2006
Posty: 136
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Mińsk Mazowiecki

PostWysłany: Pią 16:34, 03 Lis 2006    Temat postu:

a z czego wynika ta nowoczesność technologiczna i techniczna ? nie z wieku ? widzę, że jesteś tak samo uparty jak ja, może damy już spokój by nie zaśmiecać forum
pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slepowron




Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KOAK

PostWysłany: Pią 18:56, 03 Lis 2006    Temat postu:

BartekR napisał:
- bo od oszczędności paliwowych zależała wysokość ich premii. To przecież nikt inny tylko management doprowadził do całej tej sytuacji

to wola o pomste do nieba i jest podobne do kapitana pozwalacego pasazerom na stanie w kokpicie podczas startow i ladowan (nastepny przyklad co "tam" robia). Kultura 'bezpieczenstwa' jest niestety u nich czyms nieznanym.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
BartekR




Dołączył: 26 Maj 2006
Posty: 66
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 23:02, 03 Lis 2006    Temat postu:

slepowron napisał:
BartekR napisał:
- bo od oszczędności paliwowych zależała wysokość ich premii. To przecież nikt inny tylko management doprowadził do całej tej sytuacji

to wola o pomste do nieba i jest podobne do kapitana pozwalacego pasazerom na stanie w kokpicie podczas startow i ladowan (nastepny przyklad co "tam" robia). Kultura 'bezpieczenstwa' jest niestety u nich czyms nieznanym.


Zgadza się. Dlatego wolałbym, żeby ta linia nie upadła tylko dalej sobie latała - i co bardziej świadomi mieliby szansę jej uniknąć. A po ich upadku ten sam management będzie wprowadzał swoje świetlane pomysły zatrudniony w innej linii - i wtedy już nie wiesz, w której...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin