|
Forum lotnictwa To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
eu01
Dołączył: 18 Lis 2005
Posty: 625
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Wto 21:51, 31 Paź 2006 Temat postu: Nie masz czystego konta? Przestajesz istnieć! |
|
|
Dwie firmy, których samoloty uległy tragicznym wypadkom, przestaja istniec. Niemal równoczesnie ogłoszono o zakonczeniu dzialalnosci Heliosa (zmiana nazwy na A-Jet jednak nie wystarczyła) oraz zniknieciu Pulkovo Airlines.
Ostatnie loty AJeta na przełomie roku... Cytat: | AJet, successor company to Helios Airways, will end its flight schedule within three months | ... o Pulkovie natomiast wiadomo, ze zostało połaczone z Rossija Cytat: | The Rossia state transport company has completed the reorganization of Pulkovo state unitary aviation company. Pulkovo has merged with Rossia. The joint company, GKT Rossia, is registered in St. Petersburg and retains all rights and responsibilities of Pulkovo. | Taki to ich los.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
matiX
Dołączył: 28 Maj 2006
Posty: 212
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: TARNÓW
|
Wysłany: Wto 22:31, 31 Paź 2006 Temat postu: |
|
|
Widac w tym temacie polityka zmiany nazwy tak jak w przypadku hipermarketow nie dziala... Tylko ze z tego co wiem to zmiany nazw hipermarketow spowodowane sa oplatami
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Witek Z
Moderator
Dołączył: 05 Paź 2005
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: WAW
|
Wysłany: Wto 23:00, 31 Paź 2006 Temat postu: |
|
|
Helios to mała firma - i tak jestem pełen podziwu, że tyle wytrzymali po tej katastrofie. Ale Pulkovo...? Duża i dość prężna firma. Ciekawe...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
BartekR
Dołączył: 26 Maj 2006
Posty: 66
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Śro 16:57, 01 Lis 2006 Temat postu: |
|
|
Osobiście wolałbym, żeby te linie dalej sobie istniały i kto chce nimi latał. Bo po ich upadku, nigdy nie wiesz, w jakiej innej linii znajdzie zatrudnienie management, który tak kierował firmą, że dopuścił do zaniedbań technicznych, zatrudniania niewykwalifikowanego personelu czy wprowadzenia procedur przedkładających oszczędności nad bezpieczeństwo.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Markos
Dołączył: 04 Wrz 2006
Posty: 136
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Mińsk Mazowiecki
|
Wysłany: Śro 21:51, 01 Lis 2006 Temat postu: |
|
|
BartekR napisał: | Osobiście wolałbym, żeby te linie dalej sobie istniały i kto chce nimi latał. Bo po ich upadku, nigdy nie wiesz, w jakiej innej linii znajdzie zatrudnienie management, który tak kierował firmą, że dopuścił do zaniedbań technicznych, zatrudniania niewykwalifikowanego personelu czy wprowadzenia procedur przedkładających oszczędności nad bezpieczeństwo. |
Akurat w przypadku Heliosa trudno mówić o zaniedbaniach technicznych, raczej o błędnej i niezrozumiałej decyzji pilota, który przy braku hermetyzacji zamiast zejść na poziom umożliwiający oddychanie wznosił się dalej aż wszyscy stracili przytomność
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
voyager747
Dołączył: 28 Lut 2006
Posty: 308
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: WAW
|
Wysłany: Śro 22:24, 01 Lis 2006 Temat postu: |
|
|
Podobnie swoją karierę zakończyło Aeroperu po tej katastrofie o której był film na National Geografic. Ale np. Alaska ciągle lata a wiemy jakie były przyczyny katastrofy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
BartekR
Dołączył: 26 Maj 2006
Posty: 66
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Czw 1:46, 02 Lis 2006 Temat postu: |
|
|
Markos napisał: | Akurat w przypadku Heliosa trudno mówić o zaniedbaniach technicznych, raczej o błędnej i niezrozumiałej decyzji pilota, który przy braku hermetyzacji zamiast zejść na poziom umożliwiający oddychanie wznosił się dalej aż wszyscy stracili przytomność |
Przecież pisałem o różnych przyczynach - siłą rzeczy wszystkie z nich nie mogły dotyczyć jednego przypadku. Jeśli w Heliosie mamy do czynienia z sytuacją, gdzie OBU pilotów podejmuje oczywiście błędną decyzję (albo jeszcze nie daj Boże, o czym chodziły pogłoski, z powodu braku znajomości języka nie byli oni w stanie wystarczająco się porozumieć) - i to nie w momencie, gdy mają na nią kilka sekund, lecz trochę więcej czasu - to to wygląda na nieodpowiednią i niewystarczająco kompetentną (za to prawdopodobnie tańszą) kadrę i również za doprowadzenie do takiego stanu i w ogóle możliwości zaistnienia takiego wypadku winny jest również management.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Markos
Dołączył: 04 Wrz 2006
Posty: 136
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Mińsk Mazowiecki
|
Wysłany: Czw 11:42, 02 Lis 2006 Temat postu: |
|
|
Kiedyś widocznie były inne czasy, nie było tanich linii, bo na szczęście LOT pozbierał się jakoś a lata 80-te były naprawdę ciężkie (1980 "Kopernik", 1987 "Kościuszko")
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Huby
Dołączył: 17 Gru 2005
Posty: 207
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Czw 21:08, 02 Lis 2006 Temat postu: |
|
|
BartekR napisał: | Osobiście wolałbym, żeby te linie dalej sobie istniały i kto chce nimi latał. |
Lecialem tymi liniami z wakcji jakis czas temu i musze Ci powiedziec ze nie mialem wplywu na wybor operatora. Pamietaj, ze nie kazdy podrozujacy(nawet nie 10%) wie czym leci i jest swiadom swojej sytuacji. Jesli linia traci jeden z czterech b737 to cos jest nie tak i ja dziekuje.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Witek Z
Moderator
Dołączył: 05 Paź 2005
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: WAW
|
Wysłany: Czw 22:15, 02 Lis 2006 Temat postu: |
|
|
To nie zupełnie jest tak. Mój profesor od statystyki (niech Pan mu przebaczy) mawiał, że sa małe kłamstwa, duże kłamstwa i statystyki. rzeczywiście Helios stracił 1/4 maszyn, a mnie sie nawet wydawało, że 1/3, ale trzeba tez wspomnieć, że dwie pozostałe to były zupełnie nowe NG, podczas gdy rozbił sie stary -300. O ile pamiętam.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Markos
Dołączył: 04 Wrz 2006
Posty: 136
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Mińsk Mazowiecki
|
Wysłany: Czw 22:58, 02 Lis 2006 Temat postu: |
|
|
Witek Z czy to nie Ty kłóciłeś się ze mną że wiek samolotu nie ma nic wspólnego z jego bezpiecznym lataniem ? A jednak teraz jakby zaprzeczyłeś sam sobie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
slepowron
Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KOAK
|
Wysłany: Czw 23:15, 02 Lis 2006 Temat postu: |
|
|
voyager747 napisał: | Ale np. Alaska ciągle lata a wiemy jakie były przyczyny katastrofy. |
Nie kazda katastrofa, nawet jesli sie okaze ze linia jest za nia odpowiedzialna, nie konczy sie zamknieciem linii. Jakby tak bylo to spora czesc swiatowych przewoznikow lotniczych by sie zamykala przy pierwszym wypadku.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
BartekR
Dołączył: 26 Maj 2006
Posty: 66
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Czw 23:16, 02 Lis 2006 Temat postu: |
|
|
Huby napisał: | Lecialem tymi liniami z wakcji jakis czas temu i musze Ci powiedziec ze nie mialem wplywu na wybor operatora. Pamietaj, ze nie kazdy podrozujacy(nawet nie 10%) wie czym leci i jest swiadom swojej sytuacji. Jesli linia traci jeden z czterech b737 to cos jest nie tak i ja dziekuje. |
Miałeś taki wpływ na wybór operatora, że nie musiałeś kupować wycieczki, którą on obsługuje.
Jeśli 90% podróżnych i tak nie zwraca uwagi na to, z kim leci, to dla nich wszystko jedno czy będą lecieli z firmą, która ma na koncie jakieś tragedie, czy z inną firmą, do której przeszedł management tej pierwszej i zarządza nią w nie zmieniony sposób.
Natomiast tych 10% podróżnych, którzy zwracają uwagę na takie drobiazgi, być może wolałoby mieć okazję ominąć co bardziej niepewnych operatorów. Jeśli stara linia by istniała, przynajmniej wiedzieliby co omijać. Jeśli na jej gruzach management stworzy inną linię, albo po prostu przejdzie do innych linii nadal w takim samym stylu nimi zarządzać, masz jakby mniejsze szanse wyśledzić, gdzie Pan X z Y odpowiedzialni za linie Helios w tej chwili maczają palce.
Ot i cały tok mojego rozumowania. Dzisiaj tak naprawdę nie wiemy gdzie pracują ludzie odpowiedzialni za zatrudnianie niekompetentnych pilotów w Heliosie albo za wprowadzanie procedur jawnie dyskryminujących bezpieczeństwo na rzecz oszczędności (ta syberyjska linia) - czyli które firmy w tej chwili narażają swoich klientów na niebezpieczeństwo z powodu stylu zarządzania tych osób. Gdyby te linie nie upadły, przynajmniej wiadomo byłoby, których przewoźników omijać.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Markos
Dołączył: 04 Wrz 2006
Posty: 136
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Mińsk Mazowiecki
|
Wysłany: Czw 23:33, 02 Lis 2006 Temat postu: |
|
|
chciałem tylko nadmienić, że nie każda katastrofa spowodowana jest przez bład pilota czy zły serwis. Z reguły powoduje je wiele czynników, nieszczęśliwych zbiegów okoliczności lub po prostu awarii których nie da się przewidzieć. Nawet w BA kiedyś szybę w kabinie pilotów źle zamontowano i wystrzeliła
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
slepowron
Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KOAK
|
Wysłany: Czw 23:45, 02 Lis 2006 Temat postu: |
|
|
Markos napisał: | Nawet w BA kiedyś szybę w kabinie pilotów źle zamontowano i wystrzeliła |
To juz by podchodzilo pod zly serwis. Zly serwis jest jednym z najrzadszych przyczyn wypadkow (tylko 3%). Blad zalogi ludzkiej jest na 1-ym miejscu - 55%.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|