|
Forum lotnictwa To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Witek
Administrator
Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 1333
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Skąd: Poznań
|
Wysłany: Czw 9:27, 03 Lis 2005 Temat postu: Niemiecki apetyt na polskich pasażerów |
|
|
Jak donosi Puls Biznesu tuż za zachodnią granicą rośnie konkurent dla polskich portów lotniczych. Nowe lotnisko Berlin Brandenburg International (BBI) ma być gotowe w 2011 r.
Jego władze liczą na setki tysięcy pasażerów z Polski. Już dziś Berliner Flughafen, firma zarządzająca portem, promuje usługi w zachodniej części naszego kraju.
- Dynamika ruchu pasażerskiego w Polsce jest rekordowa i krajowe porty zaczynają się korkować. Nie ma więc co się dziwić niemieckim apetytom na naszych pasażerów - ocenia prof. Andrzej Ruciński z katedry rynku transportowego Uniwersytetu Gdańskiego.
LOT alternatywą
Berlińskie lotnisko zmusi do przebudowy strategii nie tylko polskie porty lotnicze, ale także przewoźników. Potężny port przesunie bowiem część ruchu na zachód, czyli pod skrzydła mocnych linii lotniczych. W nowej rzeczywistości znajdzie się głównie LOT, którego Star Alliance połączył m.in. z niemiecką Lufthansą.
- Jesteśmy w sojuszu z Lufthansą i będziemy współpracować, a nie wyrywać sobie pasażerów - zapowiada Krzysztof Ziębiński, dyrektor biura spraw międzynarodowych i strategii aliansowej LOT.
Narodowy przewoźnik liczy, że obroni się lataniem na Wschód.
- Naszą szansą są połączenia do wschodniej i południowej Europy oraz Azji. Gdy LOT powróci na trasy do Pekinu, to podróżnym z Berlina będzie prościej lecieć przez Warszawę niż cofać się do innego niemieckiego portu. Zwłaszcza że w Niemczech często bezpośrednie połączenia do Azji są wyprzedane i klienci szukają alternatywy - mówi Krzysztof Ziębiński. LOT będzie musiał dopasować się także na krótkich trasach.
- Po powstaniu nowego lotniska zwiększy się prawdopodobnie częstotliwość połączeń Warszawa?Berlin ? dodaje Krzysztof Ziębiński.
Głównie dlatego, że obecne podberlińskie lotniska - Schoenefeld, Tegel i Tempelhof - ustępują pola Frankfurtowi i Monachium w obsłudze ruchu tranzytowego. Nowe lotnisko ma ambicje stać się największym niemieckim węzłem przesiadkowym.
Sposób na konkurenta
Polskie porty mają szanse zneutralizować wpływ konkurenta, jeśli w najbliższych sześciu latach przygotują się do walki o klienta.
- Nie ma co obrażać się na sąsiadów, tylko rozbudowywać nasze lotniska i stwarzać przewoźnikom warunki do rozszerzania działalności w Polsce - mówi prof. Andrzej Ruciński.
- Nawet jeśli ruch przeniesie się do Berlina, to będziemy walczyć, by pasażerowie stamtąd przylatywali do nas - zapowiada Paweł Jastrzębski, prezes Międzynarodowego Portu Kraków-Balice.
źródło - Puls Biznesu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bbb
Dołączył: 13 Paź 2005
Posty: 197
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: WAW
|
Wysłany: Czw 10:20, 03 Lis 2005 Temat postu: Re: Niemiecki apetyt na polskich pasażerów |
|
|
Witek napisał: | Głównie dlatego, że obecne podberlińskie lotniska - Schoenefeld, Tegel i Tempelhof - ustępują pola Frankfurtowi i Monachium w obsłudze ruchu tranzytowego. Nowe lotnisko ma ambicje stać się największym niemieckim węzłem przesiadkowym. |
...i na ambicjach się pewnie skończy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wr50m2
Moderator
Dołączył: 11 Paź 2005
Posty: 663
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPSC,EPSD,TXL
|
Wysłany: Czw 10:57, 03 Lis 2005 Temat postu: Re: Niemiecki apetyt na polskich pasażerów |
|
|
bbb napisał: | Witek napisał: | Głównie dlatego, że obecne podberlińskie lotniska - Schoenefeld, Tegel i Tempelhof - ustępują pola Frankfurtowi i Monachium w obsłudze ruchu tranzytowego. Nowe lotnisko ma ambicje stać się największym niemieckim węzłem przesiadkowym. |
...i na ambicjach się pewnie skończy. |
Eee, dlaczego? Z tego co mogę zaobserwować na własnym podwórku, mieszkańcy północno-zachodnej Polski prawie wcale nie korzystają z polskich lotnisk.
Wyjazd na Okęcie to prawdziwa wyprawa, tym bardziej, że pociągiem jedzie się 5 godzin. Nie wspominając o kosztach.
W miastach i miasteczkach woj. zachodniopomorskiego transport osobowy na berlińskie lotniska to rynek na którym toczy się zaciekła walka.
Skoro za 50 zł, w ciągu 2 godzin można dostać się na europejskie lotnisko, to po co tłuc się PKP do stolicy?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez wr50m2 dnia Czw 10:58, 03 Lis 2005, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rob_sad
Dołączył: 22 Wrz 2005
Posty: 760
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Poznan
|
Wysłany: Czw 10:58, 03 Lis 2005 Temat postu: |
|
|
To ma szanse zadzialac tylko przy zalozeniu kilku conajmniej poalczen LOTNICZYCH dziennie z tego lotniska do polskich lotnisk i przy zalozeniu ze tego berlinskiego lotniska ilsoc polaczen bedzie przynajmniej taka jak w monachium. W kazdym innym przypadku powodzenia zycze
Polacy juz teraz tez maja swoje wymagania i za 200zl roznicy w cenie nie beda sie tluc do berlina na wlasna reke.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wr50m2
Moderator
Dołączył: 11 Paź 2005
Posty: 663
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPSC,EPSD,TXL
|
Wysłany: Czw 11:00, 03 Lis 2005 Temat postu: |
|
|
rob_sad napisał: | Polacy juz teraz tez maja swoje wymagania i za 200zl roznicy w cenie nie beda sie tluc do berlina na wlasna reke. |
I tu jest właśnie pies pogrzebany. Dokładnie to samo mozna powiedzieć o jeździe do Wawy.
Oczywiście można też polecieć do stolicy. Ale koszt tych połączeń Eurolotem jest - według mnie - kosmiczny.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rob_sad
Dołączył: 22 Wrz 2005
Posty: 760
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Poznan
|
Wysłany: Czw 11:09, 03 Lis 2005 Temat postu: |
|
|
dokladnie tak jest.. ale ciagle mi sie wydaje ze wiele osob ma tak zakodowane ze lata sie z wawy ze nawet nie pyta i nie sprawdza ceny polaczenia z ich wlasnego lotniska kilkadziesiat km od domu myslac ze bedzie duuuzo drozej. Owszem trzeba troche dopalcic ale na ogol nie jest to wiecej niz 150zl co jest porowywalne z transportem pkp czy pks i tansze niz dojazd wlasnym samochodem + parking. Nie mowiac juz o komforcie braku ryzyka odpowiedzialnosci za spoznienie na wlasciwy rejs.
Takim lotniskiem przyciagnac moga jedynie szczecin gdzie wlasne lotnisko jest dosyc daleko i nie ma zbyt wiele polaczen oraz zielona gore.
Po za tym nie wydaje mi sie by wszystkie linie od razu chetnie zaczely do tego berlina latac. Nawet dzis berlin nie moze sie cieszy duzo wieksza siatka polacen niz wawa. A monachium ma jeszcze spory zapas przepustowosci.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Estraven
Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 589
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Poznań
|
Wysłany: Czw 11:32, 03 Lis 2005 Temat postu: |
|
|
rob_sad napisał: |
Po za tym nie wydaje mi sie by wszystkie linie od razu chetnie zaczely do tego berlina latac. Nawet dzis berlin nie moze sie cieszy duzo wieksza siatka polacen niz wawa. |
I to jest chyba zasadniczy "haczyk" całej imprezy, czyli budowy BBI - dla kogo go zbudować? Jak zostało wspmniane, tradycyjne niemieckie centra (Fraknfurt, Monachium) nie zechcą przecież z patriotyzmu oddać połączeń na rzecz restaurowanej stolicy, trzeba więc spojrzeć na wschód. Skłonny jestem przypuszczać, że ten Drang nach Osten jest w tym przypadku czymś na kształt deski ratunku - najpierw zapewne były ambicje Berlina, aby wrócić do czasów dawnej świetności, potem dopiero mogło zacząć się główkowanie, jak właściwie, a dokładniej - dzięki komu - to zrobić. I padło na nas
Zaś plus - w tej sytuacji Niemcy będą na pewno bardziej zainteresowane budową linii kolejowej typu TGV z Berlina do Poznania i dalej na wschód (inwestycja została wstępnie zatwierdzona na lata 2007-2013).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bbb
Dołączył: 13 Paź 2005
Posty: 197
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: WAW
|
Wysłany: Czw 16:09, 03 Lis 2005 Temat postu: Re: Niemiecki apetyt na polskich pasażerów |
|
|
wr50m2 napisał: | bbb napisał: | Witek napisał: | Głównie dlatego, że obecne podberlińskie lotniska - Schoenefeld, Tegel i Tempelhof - ustępują pola Frankfurtowi i Monachium w obsłudze ruchu tranzytowego. Nowe lotnisko ma ambicje stać się największym niemieckim węzłem przesiadkowym. |
...i na ambicjach się pewnie skończy. |
Eee, dlaczego? Z tego co mogę zaobserwować na własnym podwórku, mieszkańcy północno-zachodnej Polski prawie wcale nie korzystają z polskich lotnisk. |
Nie chodziło mi o ambicje nowego lotniska w kwestii obsługi pasażerów z Polski. Kwestionuje jednak to, że nagle wszystkie linie lotnicze świata wraz z Lufthansą przerzucą się na lotnisko Berlin Brandenburg. To jest tak jakby Hoop Cola chciała nagle zawojować rynek i zagrozić wieloletnim liderom rynku: Coca Coli i Pepsi.
BN
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
eu01
Dołączył: 18 Lis 2005
Posty: 625
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pon 16:21, 21 Lis 2005 Temat postu: Apetyt skończy się czkawką |
|
|
Five Polish men believed to be on their way to the match against England at Old Trafford were arrested after a fight broke out on a plane.
The group were detained at Liverpool's John Lennon Airport when their flight landed at about 8pm.
Members of the group, who were described as being very drunk, were alleged to have assaulted a female member of the cabin crew on board an easyJet flight from Berlin to Liverpool.
A spokeswoman for Merseyside Police said they were arrested on suspicion of endangering the safety of an aircraft, assault and public order offences.
Wiedzieliście o tym? Ja znalazłem dopiero dziś. Czyli krótko: polscy kibice piłkarscy już zaakceptowali Berlin jako miejsce rozpoczęcia podróży a samoloty easyJeta jako miejsce bijatyk. Oj, skończy się czkawką...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|