Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

nikogo to nie interesuje ...
Idź do strony 1, 2  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slepowron




Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KOAK

PostWysłany: Czw 22:40, 15 Cze 2006    Temat postu: nikogo to nie interesuje ...

bo tu wszyscy gadaja tylko o duzych samolotach ale ciekawe rzeczy dzieje sie w swiecie mniejszych samolotow. W listopadzie Cessna ma w koncu pokazac samolot jednosilnikowy nad ktorym pracuja do tej pory w tajemnicy. Ma to byc tzw. "Cirrus killer" a wiec konkurencja dla Cirrusa ktory jest obecnie najlepiej sprzedajacym sie jednosilnikowym samolotem na swiecie. Ciekawe co Cessna ma na deskach projektanckich - aluminiowy czy z kompozytow i jaki silniki - diesla czy na benzyne lotnicza, dolno czy gorno-plat, 4 -ro czy 6-o ososbowy, ze spadochronem czy bez, (prawie pewne ze bedzie ze stalym podwoziem) itp.. To moze zadecydowac czym ja bede latac za pare lat ... Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Witek Z
Moderator



Dołączył: 05 Paź 2005
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: WAW

PostWysłany: Czw 22:57, 15 Cze 2006    Temat postu:

A ja wierzę, że za parę lat zarówno Ty, jak i ja będziemy latać najnowszym, oszałamiającym dzieckiem Edka Margańskiego, czyli EM-11 Orka. Na razie jest 2 silnikowa, ale jak rozmowy z PW się powiodą to będzie jednosilnikowa... odrzutowa. Jak dorze pójdzie to już pod koniec 2007 zacznie się poważna produkcja. Laughing

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gabec
Moderator



Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KRK

PostWysłany: Czw 23:04, 15 Cze 2006    Temat postu:

z tego co pamietam obiecales Witku ze jakies 2 tygodnie temu napiszesz cos wiecej na ten temat... czekamy Wink

a tak na marginesie, to beda 2 wersje (2 silnikowa i odrzutowa) czy tez ewentualnie tylko odrzutowa?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slepowron




Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KOAK

PostWysłany: Czw 23:10, 15 Cze 2006    Temat postu:

Witek Z napisał:
A ja wierzę, że za parę lat zarówno Ty, jak i ja będziemy latać najnowszym, oszałamiającym dzieckiem Edka Margańskiego, czyli EM-11 Orka. Na razie jest 2 silnikowa, ale jak rozmowy z PW się powiodą to będzie jednosilnikowa... odrzutowa. Jak dorze pójdzie to już pod koniec 2007 zacznie się poważna produkcja. Laughing

Ja moge spac spokojnie. Mnie na lataniem taki samolotem stac nie bedzie. Poza tym szybkosc odrzutowca jest dla mnie za duza - naprawde wolalbym fajny jednosilnikowy turboprop - np. taki Socata TMB 850 (bardzo szybki jak na turboprop). Ale znowu takie zabawki nie na moja kieszen.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Witek Z
Moderator



Dołączył: 05 Paź 2005
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: WAW

PostWysłany: Czw 23:32, 15 Cze 2006    Temat postu:

Wersją podstawową będzie oczywiście śmigłowa. Już na etapie projektowania cała konstrukcja (100% kompozyt) została przygotowana do hermetyzacji. Rezygnacja z jednego silnika powinna zrównoważyć koszt wprowadzenia odrzutowego. Nowy model PW daje możliwości. No a cała maszyna latałaby ponad pogodą. To oraz większa dostępność paliwa do odrzutowców to głowne argumenty za odrzutem. Oczywiście pamiętam, że miałem o tym napisać, ale to mogę zrobić tylko z biura bo tam mam memorandum Margańskiego na temat przyszłości odrzutu w GA, no a w robocie ciągle nie mam czasu... Ale napiszę

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
michals




Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 112
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 0:26, 16 Cze 2006    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych] można sobie na temat nowych cessn poczytać. Oprócz tego projektu wymienionego przez slepowrona, który pewnie zastąpi całą rodzinę 172, 182 i 206, cessna pracuje tez nad samolotem w segmencie light sport aircraft (LSA), który chyba będzie czymś w rodzaju następcy 150-tki.

Przyznam, że nie śledzę za bardzo, co się z orką dzieje, dlatego to co napisał Witek Z to dla mnie spore zaskoczenie. I to zarówno sam pomysł użycia na tej maszynie silnika odrzutowego, jak i ewentualny sposób jego zamontowania. Przecież to się będzie napewno wiązało ze sporymi zmianami w konstrukcji. I gdzie, u licha, ten pojedynczy silnik ma być umieszczony??? Domyślam się, że "na dachu", ale to by trzeba było usterzenie zmieniać


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
STYRO




Dołączył: 17 Lis 2005
Posty: 576
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Teneryfa, Wyspy Kanaryjskie, Hiszpania

PostWysłany: Pią 0:51, 16 Cze 2006    Temat postu:

Witek Z napisał:
A ja wierzę, że za parę lat zarówno Ty, jak i ja będziemy latać najnowszym, oszałamiającym dzieckiem Edka Margańskiego, . :lol:


Witku - Ty latasz? Masz licencje? Pytam, bo zaskoczyles mnie - z tego co pamietam to lubisz spedzac czas w ATR :-P i nie lubisz ciasnych samolotow;-)

Jesli dojdzie do produkcji to jaka mialaby byc cena wersji podstawowej?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slepowron




Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KOAK

PostWysłany: Pią 2:03, 16 Cze 2006    Temat postu:

Witek Z napisał:
Wersją podstawową będzie oczywiście śmigłowa. Już na etapie projektowania cała konstrukcja (100% kompozyt) została przygotowana do hermetyzacji.

Jak dotad hermetyzacja prawie podwajala koszt samolotu. Zobaczymy jak to u nich bedzie.
Cytat:
To oraz większa dostępność paliwa do odrzutowców to głowne argumenty za odrzutem.

Turboprop lata na to samo paliwo co odrzutowy poza tym sa juz silniki tlokowe ktore tez swietnie lataja na paliwo odrzutowe. Wszystko rozbija sie o cene i kogo na co stac. Koszt eksploatacji silnika odrzutowego jest wiekszy od ukladu turboprop a ten z kolei duzo wiekszy (kilkakrotnie) od silnikow tlokowych. Ja nie mam ambicji latac ponad pogoda - taniej jest ominac pogode albo zatrzymac sie w hotelu. Poza tym w rejonie FL180-FL250 jest naprawde pusto, lak latasz wyzej to nagle lalatsz z Boeingami i innymi - robi sie ciasno. Nie mowiac juz o takich prozaicznych sprawach jak dostanie ubezpieczenia - musisz sie wykazac niezlym nalotem aby z toba wogole rozmawiali. O ile wiem to Cirrus tez pracuje nad 1-o silnikowym odrzutowcem a wiec to taka teraz moda. Jak kogos stac na takie przyjemnosci to dlaczego nie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Spitfire




Dołączył: 08 Sty 2006
Posty: 97
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA

PostWysłany: Pią 10:54, 16 Cze 2006    Temat postu:

Witek Z napisał:
A ja wierzę, że za parę lat zarówno Ty, jak i ja będziemy latać najnowszym, oszałamiającym dzieckiem Edka Margańskiego, czyli EM-11 Orka. Na razie jest 2 silnikowa, ale jak rozmowy z PW się powiodą to będzie jednosilnikowa... odrzutowa. Jak dorze pójdzie to już pod koniec 2007 zacznie się poważna produkcja. Laughing


Oj Witek Witek Orka to bardzo porzadny i dobry samolot Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gabec
Moderator



Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KRK

PostWysłany: Pią 11:05, 16 Cze 2006    Temat postu:

Spitfire napisał:


Oj Witek Witek Orka to bardzo porzadny i dobry samolot Very Happy

Spitfire, sadze ze Witek Z jest ostatnia osoba ktora powiedzialaby zle slowo na temat orki.

podsylam link do informacji na temat tego samolociku
[link widoczny dla zalogowanych]

oraz kilka fotek znalezionych a a.net
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Czy moglbys ktos wkleic pare info na temat samolotu o ktorym pisal Slepowron, ja chwilowo nie mam na to czasu


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Witek Z
Moderator



Dołączył: 05 Paź 2005
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: WAW

PostWysłany: Pią 11:08, 16 Cze 2006    Temat postu:

Michals: Mam przed sobą dokument (niestety papierowy) pod tytułem ELO-Jet Orka autorstwa Edka Margańskiego. Nie mam niestety czasu, żeby zeskanować projekt i zawiesić gdzieś. Opisowo powiem tak: silnik na dachu z wlotem nieco z tyło od krawędzi natarcia skrzydła. Konsekwencją jest zmiana ogona z układu klasycznego na układ V.

Styro: Robię licencję na 172

Mam poważne pytanie. Czy bylibyście zainteresowani spotkaniem w Bielsku Białej na lotnisku w trakcie którego Edward Margański mógłby nam opwiedzieć o konstrukcji i wszystko pokazać. To się wiąże z kosztem dotarcia do Bielska i ewentualnego noclegu. Ja mógłbym zorganizować "wycieczkę" po zakładach: nie tylko M&M ale też innych, tylko nie wiem czy byliby chętni.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
michals




Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 112
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 12:57, 16 Cze 2006    Temat postu:

Witek Z - dzięki za wyjaśnienie. Mocno mnie zaintrygowałeś tymi informacjami. Mam w związku z tym masę pytań, którymi nie chciałbym Cię teraz zamęczać, dlatego postanowiłem cierpliwie i pokornie czekać, aż chwilka czasu na zeskanowanie tego dokumentu się znajdzie Wink .

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ojcie_c




Dołączył: 10 Gru 2005
Posty: 187
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KPHL/EPRZ

PostWysłany: Pią 13:51, 16 Cze 2006    Temat postu:

Cokolwiek by to bylo, mam nadzieje ze to, co wyjdzie w kategorii "Light Sport" bedzie o wiele ladniejsze od tego paskudztwa jakim jest Cessna 152.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pb299




Dołączył: 09 Paź 2005
Posty: 207
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: z lasu

PostWysłany: Pią 13:55, 16 Cze 2006    Temat postu:

Witek Z napisał:
Czy bylibyście zainteresowani spotkaniem w Bielsku Białej na lotnisku w trakcie którego Edward Margański mógłby nam opwiedzieć o konstrukcji i wszystko pokazać. To się wiąże z kosztem dotarcia do Bielska i ewentualnego noclegu. Ja mógłbym zorganizować "wycieczkę" po zakładach: nie tylko M&M ale też innych, tylko nie wiem czy byliby chętni.

Tak.

/p.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slepowron




Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KOAK

PostWysłany: Pią 20:48, 16 Cze 2006    Temat postu:

Tu jest bardzo zgrabny samolocik z kompozytow z pojedynczym silnikiem odrzutowym (i on juz LATA!):

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin