|
Forum lotnictwa To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
slepowron
Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KOAK
|
Wysłany: Czw 22:40, 15 Cze 2006 Temat postu: nikogo to nie interesuje ... |
|
|
bo tu wszyscy gadaja tylko o duzych samolotach ale ciekawe rzeczy dzieje sie w swiecie mniejszych samolotow. W listopadzie Cessna ma w koncu pokazac samolot jednosilnikowy nad ktorym pracuja do tej pory w tajemnicy. Ma to byc tzw. "Cirrus killer" a wiec konkurencja dla Cirrusa ktory jest obecnie najlepiej sprzedajacym sie jednosilnikowym samolotem na swiecie. Ciekawe co Cessna ma na deskach projektanckich - aluminiowy czy z kompozytow i jaki silniki - diesla czy na benzyne lotnicza, dolno czy gorno-plat, 4 -ro czy 6-o ososbowy, ze spadochronem czy bez, (prawie pewne ze bedzie ze stalym podwoziem) itp.. To moze zadecydowac czym ja bede latac za pare lat ...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Witek Z
Moderator
Dołączył: 05 Paź 2005
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: WAW
|
Wysłany: Czw 22:57, 15 Cze 2006 Temat postu: |
|
|
A ja wierzę, że za parę lat zarówno Ty, jak i ja będziemy latać najnowszym, oszałamiającym dzieckiem Edka Margańskiego, czyli EM-11 Orka. Na razie jest 2 silnikowa, ale jak rozmowy z PW się powiodą to będzie jednosilnikowa... odrzutowa. Jak dorze pójdzie to już pod koniec 2007 zacznie się poważna produkcja.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gabec
Moderator
Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KRK
|
Wysłany: Czw 23:04, 15 Cze 2006 Temat postu: |
|
|
z tego co pamietam obiecales Witku ze jakies 2 tygodnie temu napiszesz cos wiecej na ten temat... czekamy
a tak na marginesie, to beda 2 wersje (2 silnikowa i odrzutowa) czy tez ewentualnie tylko odrzutowa?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
slepowron
Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KOAK
|
Wysłany: Czw 23:10, 15 Cze 2006 Temat postu: |
|
|
Witek Z napisał: | A ja wierzę, że za parę lat zarówno Ty, jak i ja będziemy latać najnowszym, oszałamiającym dzieckiem Edka Margańskiego, czyli EM-11 Orka. Na razie jest 2 silnikowa, ale jak rozmowy z PW się powiodą to będzie jednosilnikowa... odrzutowa. Jak dorze pójdzie to już pod koniec 2007 zacznie się poważna produkcja. |
Ja moge spac spokojnie. Mnie na lataniem taki samolotem stac nie bedzie. Poza tym szybkosc odrzutowca jest dla mnie za duza - naprawde wolalbym fajny jednosilnikowy turboprop - np. taki Socata TMB 850 (bardzo szybki jak na turboprop). Ale znowu takie zabawki nie na moja kieszen.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Witek Z
Moderator
Dołączył: 05 Paź 2005
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: WAW
|
Wysłany: Czw 23:32, 15 Cze 2006 Temat postu: |
|
|
Wersją podstawową będzie oczywiście śmigłowa. Już na etapie projektowania cała konstrukcja (100% kompozyt) została przygotowana do hermetyzacji. Rezygnacja z jednego silnika powinna zrównoważyć koszt wprowadzenia odrzutowego. Nowy model PW daje możliwości. No a cała maszyna latałaby ponad pogodą. To oraz większa dostępność paliwa do odrzutowców to głowne argumenty za odrzutem. Oczywiście pamiętam, że miałem o tym napisać, ale to mogę zrobić tylko z biura bo tam mam memorandum Margańskiego na temat przyszłości odrzutu w GA, no a w robocie ciągle nie mam czasu... Ale napiszę
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
michals
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 112
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pią 0:26, 16 Cze 2006 Temat postu: |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych] można sobie na temat nowych cessn poczytać. Oprócz tego projektu wymienionego przez slepowrona, który pewnie zastąpi całą rodzinę 172, 182 i 206, cessna pracuje tez nad samolotem w segmencie light sport aircraft (LSA), który chyba będzie czymś w rodzaju następcy 150-tki.
Przyznam, że nie śledzę za bardzo, co się z orką dzieje, dlatego to co napisał Witek Z to dla mnie spore zaskoczenie. I to zarówno sam pomysł użycia na tej maszynie silnika odrzutowego, jak i ewentualny sposób jego zamontowania. Przecież to się będzie napewno wiązało ze sporymi zmianami w konstrukcji. I gdzie, u licha, ten pojedynczy silnik ma być umieszczony??? Domyślam się, że "na dachu", ale to by trzeba było usterzenie zmieniać
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
STYRO
Dołączył: 17 Lis 2005
Posty: 576
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Teneryfa, Wyspy Kanaryjskie, Hiszpania
|
Wysłany: Pią 0:51, 16 Cze 2006 Temat postu: |
|
|
Witek Z napisał: | A ja wierzę, że za parę lat zarówno Ty, jak i ja będziemy latać najnowszym, oszałamiającym dzieckiem Edka Margańskiego, . :lol: |
Witku - Ty latasz? Masz licencje? Pytam, bo zaskoczyles mnie - z tego co pamietam to lubisz spedzac czas w ATR :-P i nie lubisz ciasnych samolotow;-)
Jesli dojdzie do produkcji to jaka mialaby byc cena wersji podstawowej?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
slepowron
Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KOAK
|
Wysłany: Pią 2:03, 16 Cze 2006 Temat postu: |
|
|
Witek Z napisał: | Wersją podstawową będzie oczywiście śmigłowa. Już na etapie projektowania cała konstrukcja (100% kompozyt) została przygotowana do hermetyzacji. |
Jak dotad hermetyzacja prawie podwajala koszt samolotu. Zobaczymy jak to u nich bedzie.
Cytat: | To oraz większa dostępność paliwa do odrzutowców to głowne argumenty za odrzutem. |
Turboprop lata na to samo paliwo co odrzutowy poza tym sa juz silniki tlokowe ktore tez swietnie lataja na paliwo odrzutowe. Wszystko rozbija sie o cene i kogo na co stac. Koszt eksploatacji silnika odrzutowego jest wiekszy od ukladu turboprop a ten z kolei duzo wiekszy (kilkakrotnie) od silnikow tlokowych. Ja nie mam ambicji latac ponad pogoda - taniej jest ominac pogode albo zatrzymac sie w hotelu. Poza tym w rejonie FL180-FL250 jest naprawde pusto, lak latasz wyzej to nagle lalatsz z Boeingami i innymi - robi sie ciasno. Nie mowiac juz o takich prozaicznych sprawach jak dostanie ubezpieczenia - musisz sie wykazac niezlym nalotem aby z toba wogole rozmawiali. O ile wiem to Cirrus tez pracuje nad 1-o silnikowym odrzutowcem a wiec to taka teraz moda. Jak kogos stac na takie przyjemnosci to dlaczego nie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Spitfire
Dołączył: 08 Sty 2006
Posty: 97
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPWA
|
Wysłany: Pią 10:54, 16 Cze 2006 Temat postu: |
|
|
Witek Z napisał: | A ja wierzę, że za parę lat zarówno Ty, jak i ja będziemy latać najnowszym, oszałamiającym dzieckiem Edka Margańskiego, czyli EM-11 Orka. Na razie jest 2 silnikowa, ale jak rozmowy z PW się powiodą to będzie jednosilnikowa... odrzutowa. Jak dorze pójdzie to już pod koniec 2007 zacznie się poważna produkcja. |
Oj Witek Witek Orka to bardzo porzadny i dobry samolot
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gabec
Moderator
Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KRK
|
Wysłany: Pią 11:05, 16 Cze 2006 Temat postu: |
|
|
Spitfire napisał: |
Oj Witek Witek Orka to bardzo porzadny i dobry samolot |
Spitfire, sadze ze Witek Z jest ostatnia osoba ktora powiedzialaby zle slowo na temat orki.
podsylam link do informacji na temat tego samolociku
[link widoczny dla zalogowanych]
oraz kilka fotek znalezionych a a.net
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Czy moglbys ktos wkleic pare info na temat samolotu o ktorym pisal Slepowron, ja chwilowo nie mam na to czasu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Witek Z
Moderator
Dołączył: 05 Paź 2005
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: WAW
|
Wysłany: Pią 11:08, 16 Cze 2006 Temat postu: |
|
|
Michals: Mam przed sobą dokument (niestety papierowy) pod tytułem ELO-Jet Orka autorstwa Edka Margańskiego. Nie mam niestety czasu, żeby zeskanować projekt i zawiesić gdzieś. Opisowo powiem tak: silnik na dachu z wlotem nieco z tyło od krawędzi natarcia skrzydła. Konsekwencją jest zmiana ogona z układu klasycznego na układ V.
Styro: Robię licencję na 172
Mam poważne pytanie. Czy bylibyście zainteresowani spotkaniem w Bielsku Białej na lotnisku w trakcie którego Edward Margański mógłby nam opwiedzieć o konstrukcji i wszystko pokazać. To się wiąże z kosztem dotarcia do Bielska i ewentualnego noclegu. Ja mógłbym zorganizować "wycieczkę" po zakładach: nie tylko M&M ale też innych, tylko nie wiem czy byliby chętni.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
michals
Dołączył: 30 Kwi 2006
Posty: 112
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pią 12:57, 16 Cze 2006 Temat postu: |
|
|
Witek Z - dzięki za wyjaśnienie. Mocno mnie zaintrygowałeś tymi informacjami. Mam w związku z tym masę pytań, którymi nie chciałbym Cię teraz zamęczać, dlatego postanowiłem cierpliwie i pokornie czekać, aż chwilka czasu na zeskanowanie tego dokumentu się znajdzie .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ojcie_c
Dołączył: 10 Gru 2005
Posty: 187
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KPHL/EPRZ
|
Wysłany: Pią 13:51, 16 Cze 2006 Temat postu: |
|
|
Cokolwiek by to bylo, mam nadzieje ze to, co wyjdzie w kategorii "Light Sport" bedzie o wiele ladniejsze od tego paskudztwa jakim jest Cessna 152.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pb299
Dołączył: 09 Paź 2005
Posty: 207
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: z lasu
|
Wysłany: Pią 13:55, 16 Cze 2006 Temat postu: |
|
|
Witek Z napisał: | Czy bylibyście zainteresowani spotkaniem w Bielsku Białej na lotnisku w trakcie którego Edward Margański mógłby nam opwiedzieć o konstrukcji i wszystko pokazać. To się wiąże z kosztem dotarcia do Bielska i ewentualnego noclegu. Ja mógłbym zorganizować "wycieczkę" po zakładach: nie tylko M&M ale też innych, tylko nie wiem czy byliby chętni. |
Tak.
/p.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
slepowron
Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KOAK
|
Wysłany: Pią 20:48, 16 Cze 2006 Temat postu: |
|
|
Tu jest bardzo zgrabny samolocik z kompozytow z pojedynczym silnikiem odrzutowym (i on juz LATA!):
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|