|
Forum lotnictwa To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bedrzich
Dołączył: 22 Gru 2005
Posty: 132
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: OTBD
|
Wysłany: Pią 9:53, 28 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
Przy kilkunastoletnich samolotach, a takie są Lotowskie 737, każdy nowy będzie jak objawienie - postęp jest wszędzie, także w sferze urządzenia kabin samolotów pasażerskich . Ale ostatnie wariactwa na rynku ropy pokazały, że ekonomiczność małych jetów spadła znacząco. Efekt? Kasowanie zamówień na Emb-145 i podobnej klasy, zaś turbopropy wracają do łask.
A gustami ani myślę dyskutować, więc EOT jak dla mnie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
chavez
Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 434
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Echo-Papa-Golf-Delta
|
Wysłany: Pią 10:38, 28 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
ER4 jest dużo starszą, mniej ekonomiczną i mniej komfortową konstrukcją, więc nie ma się co dziwić że są wycofywane.
Natomiast takie ekonomiczne regional-jety jak E70 family będą służyć jeszcze długo. Wiele osób chwali komfort latania E70-tką, znacznie więcej niż nie-chwali, a to już fakt, a nie tylko gusta.
Pozdroofka
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bedrzich
Dołączył: 22 Gru 2005
Posty: 132
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: OTBD
|
Wysłany: Pią 11:20, 28 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
Założe się, że w odświeżonym wnętrzu 10 letniego 737 też by chwalili.
chavez napisał: | Natomiast takie ekonomiczne regional-jety jak E70 family będą służyć jeszcze długo. |
Owszem, będą, ale na drugorzędnych trasach lub w drugorzędnych liniach. Niestety LOT wprowadzając na powiedzmy "poważne" kierunki - FRA, LHR, CDG itp regional jeta sam się postawił w drugim szeregu. Na wielu lotniskach małe jety stoją na płycie, z dala od rękawów - a to także stanowi o komforcie lotu - wsiadanie podczas deszczu czy śniegu po schodkach jest średnio przyjemne. Oczywiście nie jest to winą przewoźnika, że kier. autobusu wywali państwa na płytę i rura a tu pada, ale ludzie i tak swoje wiedzą i psioczą na kogo? Brawo! Na linię której bilet mają. A posłuchalibyście czasem tych komentarzy w autobusie podczas jazdy, czasem wcale nie takiej krótkiej! I to wcale nie Polaków...
Ekonomia to poważna dziedzina, więc się nie będę wymądrzał, ale weźcie też proszę pod uwagę, że niektóre lotniska, szczególnie duże, mają tak skonstruowany system opłat, żeby regulować ruch małych samolotów i np. opłata za EMB145 czy 737 jest podobna czy wręcz identyczna. Chyba ma to wpływ na koszty? A te bagaże co się nie mieszczą w ładowniach przy komplecie pasażerów, bo udźwig owszem jest, ale nie ma przestrzeni - to nie kosztuje?
Reasumując - prochu nie wymyślimy, ale IMHO na głównych trasach powinny latać większe samoloty - 737, 320 i takie samoloty powinny stanić trzon na trasach średnioeuropejskich w średniej linii jaką jest (jeszcze) LOT, czego wszystkim serdecznie życzę.
W końcu - gdyby się nie opłacało latać na 737, 320, to na EMB przesiadłby się i Ryan, i Easy i inni
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gabec
Moderator
Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KRK
|
Wysłany: Pią 11:35, 28 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
bedrzich napisał: |
Owszem, będą, ale na drugorzędnych trasach lub w drugorzędnych liniach. Niestety LOT wprowadzając na powiedzmy "poważne" kierunki - FRA, LHR, CDG itp regional jeta sam się postawił w drugim szeregu. Na wielu lotniskach małe jety stoją na płycie, z dala od rękawów - a to także stanowi o komforcie lotu - wsiadanie podczas deszczu czy śniegu po schodkach jest średnio przyjemne. Oczywiście nie jest to winą przewoźnika, że kier. autobusu wywali państwa na płytę i rura a tu pada, ale ludzie i tak swoje wiedzą i psioczą na kogo? Brawo! Na linię której bilet mają. A posłuchalibyście czasem tych komentarzy w autobusie podczas jazdy, czasem wcale nie takiej krótkiej! I to wcale nie Polaków...
|
Z tego co pamietam ze kazdym razem gdy lecialem przez Monachium lub Frankurt byłe dowozony autobusem niezaleznie czy lecialem Lotowskim ER45 czy B737/A320 Lufthansy. Wielkość samolotu nie ma tu nic do rzeczy!
bedrzich napisał: |
Ekonomia to poważna dziedzina, więc się nie będę wymądrzał, ale weźcie też proszę pod uwagę, że niektóre lotniska, szczególnie duże, mają tak skonstruowany system opłat, żeby regulować ruch małych samolotów i np. opłata za EMB145 czy 737 jest podobna czy wręcz identyczna. Chyba ma to wpływ na koszty? A te bagaże co się nie mieszczą w ładowniach przy komplecie pasażerów, bo udźwig owszem jest, ale nie ma przestrzeni - to nie kosztuje?
Reasumując - prochu nie wymyślimy, ale IMHO na głównych trasach powinny latać większe samoloty - 737, 320 i takie samoloty powinny stanić trzon na trasach średnioeuropejskich w średniej linii jaką jest (jeszcze) LOT, czego wszystkim serdecznie życzę.
|
masz racje z ta ekonomia i szkoda ze nie poprzestales na pierwszym przecinku. POwiezd mi jaki sens jest latac B737 który zabiera 150+ ludzi gdy akurat na dany lot przewidziano 45 pasażerów i wszyscy mieszcza sie w embraerku? Z tego co sie orientuje LO nawet na gdzien przed odlotem potrafi zmienic samolot który ma leciec w zależności od zapotrzebowania na dodatkowe miejsca.
bedrzich napisał: |
W końcu - gdyby się nie opłacało latać na 737, 320, to na EMB przesiadłby się i Ryan, i Easy i inni |
Tak jak pisałem, lepiej abyś poprzestał na pierwszym przecinku
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Danny
Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1208
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EIDW
|
Wysłany: Pią 11:43, 28 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
To czy stoisz przy rekawie zalezy od tego ile placisz a nie czym latasz. Zdarzalo mo sie wsiadac do ER4 przez rekaw zas do 757 z plyty.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
chavez
Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 434
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Echo-Papa-Golf-Delta
|
Wysłany: Pią 11:59, 28 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
Przesadzasz trochę, Embki 170 w takich hubach jak FRA chodzą do rękawów.
Oto [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Zaraz przytoczę więcej z innych portów, choć 2 E70 w jednym porcie przy rękawach to chyba nie przypadek. A komfort jest wyżsy i tyle, choćby dlatego że jest układ 2-2 a nie 3-3, więc pod względem komfortu E95 będzie bił na łeb 735 i mów co chcesz.
Będą mniejsze samoloty ale większe oferowanie, co paxowi biznesowemu bardziej się spodoba.
Pozdroofka
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez chavez dnia Pią 12:13, 28 Kwi 2006, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lamer
Dołączył: 22 Mar 2006
Posty: 89
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pią 12:08, 28 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
No czekajcie... A kto powiedział, że E70 mają w LOT być zamiast 737? Przecież następca 737 jeszcze nie został wybrany jak sądzę. Wg mnie to E70 raczej pretenduje do zastępcy ATR7...
A tak przy okazji to zdarzyło mi się kilka razy wsiadać/wysiadać nawet do 767 po schodkach...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
G@wron
Dołączył: 15 Gru 2005
Posty: 692
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Zamość - EPZA
|
Wysłany: Pią 12:34, 28 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
E70 zamiast 737 napewno nie, ale E95 chętnie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gabec
Moderator
Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KRK
|
Wysłany: Pią 12:37, 28 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
G@wron napisał: | E70 zamiast 737 napewno nie, ale E95 chętnie |
Ewentualnie zamiast B735 ale juz nie zamiast B734. Lot potrzebuje B737/A320 - embraery beda ewentualnie dodatkiem,ale nie wyprał całkowicie wiekszym maszyn.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
G@wron
Dołączył: 15 Gru 2005
Posty: 692
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Zamość - EPZA
|
Wysłany: Pią 12:47, 28 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
Max. 118 paxów zmieści E95 więc za 735 nadaje się, ale co do 734 masz rację, trzeba 737NG/A320. Albo Embraer nie poprzestanie na E95 i powiększy rodzinę E-Jetów, ale to chyba mało prawdopodobne.
Ps. Temat wałkowany dziesiątki razy więc szkoda go rozwijać
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Danny
Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1208
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EIDW
|
Wysłany: Pią 13:18, 28 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
To raczej wieksze maszyny beda dodatkiem. Ile obecnie LOT ma Benkow a ile Embraerow?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
G@wron
Dołączył: 15 Gru 2005
Posty: 692
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Zamość - EPZA
|
Wysłany: Pią 13:44, 28 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
9x 737 (3x734, 6x735)
25 Embraerów (11 ERJ 145, 10 E70, 1+3 E75)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Witek Z
Moderator
Dołączył: 05 Paź 2005
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: WAW
|
Wysłany: Pią 14:39, 28 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
Ha, no właśnie. Nie dalej jak 3 godziny temu zadaliśmy to pytanie panu Leszkowi Chorzewskiemu. Powiedział (może nie wprost, ale bardzo jasno), że jak tylko powstanie nowy zarząd to rozpoczną proces wyboru następców 737. I o ile można zastąpić 735 przez E190, na które jest opcja, o tyle maszyny większe typu 734 - w liczbie około 5 szt, będą musiały być kupione od A lub B. Nie cytuję tylko interpretuję z kontekstu rozmowy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gabec
Moderator
Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KRK
|
Wysłany: Pią 14:55, 28 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
Witek Z napisał: | Ha, no właśnie. Nie dalej jak 3 godziny temu zadaliśmy to pytanie panu Leszkowi Chorzewskiemu. Powiedział (może nie wprost, ale bardzo jasno), że jak tylko powstanie nowy zarząd to rozpoczną proces wyboru następców 737. I o ile można zastąpić 735 przez E190, na które jest opcja, o tyle maszyny większe typu 734 - w liczbie około 5 szt, będą musiały być kupione od A lub B. Nie cytuję tylko interpretuję z kontekstu rozmowy |
No to chyba nic dziwnego, bo mimo wszystkosa trasy na ktore LO potrzebuje wiekszych maszyn (73G?,738?). Tylko ciekaw jestem kiedy oni zaczna wybierac te nowe maszyny skoro chyba wczoraj znowu nie udało sie powolac zarządu.
A właśnie, co tam ciekawego jeszcze p.Chorzewski mówił?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bedrzich
Dołączył: 22 Gru 2005
Posty: 132
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: OTBD
|
Wysłany: Pią 14:56, 28 Kwi 2006 Temat postu: |
|
|
Gabec napisał: |
Z tego co pamietam ze kazdym razem gdy lecialem przez Monachium lub Frankurt byłe dowozony autobusem niezaleznie czy lecialem Lotowskim ER45 czy B737/A320 Lufthansy. Wielkość samolotu nie ma tu nic do rzeczy! |
We FRA to akurat najczęściej zależy od aktualnego ruchu na lotnisku
Gabec napisał: |
POwiezd mi jaki sens jest latac B737 który zabiera 150+ ludzi gdy akurat na dany lot przewidziano 45 pasażerów i wszyscy mieszcza sie w embraerku? Z tego co sie orientuje LO nawet na gdzien przed odlotem potrafi zmienic samolot który ma leciec w zależności od zapotrzebowania na dodatkowe miejsca.
|
Ale rzadko z tego korzystano - może teraz jest lepiej?. Ponadto to raczej nie ekonomia a niestety polityka firmy pt: "Jak pozbyć się pasażerów". Przykład? Do FRA, CDG, MUC przed 2000r latało po ok 90 i więcej pasażerów, a czasem i 400 były przebookowane i to przy 2 (conajmniej) lotach dziennie. Normą było ustalanie limitów bookingu na np:48 na kilka miesięcy przed przyjściem 145 - w efekcie pasażerowie odchodzili z kwitkiem. Na trasy o małej ilości paps wysyłano 737, zaś tam gdzie przebookowane był 145 nikt sobie tym gitary nie zawracał. Dla handlowców czynnikiem nr1 stał się load factor - łatwiej jest o 90 czy 100% przy 48 miejscach niż 108. Polityka likwidowania przedstawicieli na lotniskach też nie ma tu nic do rzeczy zapewne?? No a kraju udział LOTu wzrósł znacząco?
Gabec napisał: |
Tak jak pisałem, lepiej abyś poprzestał na pierwszym przecinku |
No to jestem spokojny o przyszłość!!
Chociaż - mam pytanie - czy jest różnica w potencjale przewozowym pomiędzy 10 EMB170 a 10 737-500? A może to jest nieistotne dla firmy stawiającej na ROZWÓJ?
I na koniec - chciałbym być dobrze zrozumiany - nie chodzi mi o dokopanie firmie, z którą mimo wszystko jestem (byłem) związany. We wszystkim należy zachować umiar i właściwe proporcje - jeśli LOT ma być feederem dla Star Alliance i podstawą ma być 5 lotów dziennie do FRA czy MUC - oki - EMB rulez! Ale jeśli ma być ważnym graczem Narodowym średniej klasy z ambicjami long range, to mimo wszystko proprcje pomiędzy liczebnością floty krótkiego a średniego zasięgu chyba jednak są nienajlepsze - ostatnie 10 lat podstawą działalności zajęły się Embraery, a reszta poszła w odstawkę. Potem niebo się otworzyło i płacz że nie ma pasażerów.
Chyba nowe szefostwo firmy ma o czym myśleć...
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez bedrzich dnia Pią 15:27, 28 Kwi 2006, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|