|
Forum lotnictwa To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
chavez
Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 434
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Echo-Papa-Golf-Delta
|
Wysłany: Pią 21:49, 27 Paź 2006 Temat postu: |
|
|
k_sko napisał: | Jakby kolor foteli zamienić na szary i dodać żółte wstawki to będziemy mieć wnętrze rodem z LH.
KS |
I zostałaby już tylko formalność parafowania stron umowy przejęcia LO przez LH
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
olekorlo
Dołączył: 10 Paź 2006
Posty: 40
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPGD
|
Wysłany: Pią 22:09, 27 Paź 2006 Temat postu: |
|
|
dobrze, że wymieniają fotele. Przydałoby się to również w niektórych 737 (chyba, że dokonano tego w ciągu ostatniego roku), leciałem w ub. roku z Frankfurtu do Warszawy to fotel był w bardzo kiepskim stanie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Witek Z
Moderator
Dołączył: 05 Paź 2005
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: WAW
|
Wysłany: Pią 22:39, 27 Paź 2006 Temat postu: |
|
|
"Problem" z ATRami polega na tym, że są bardzo dobre: niezawodne i tanie w eksploatacji. LOT nie pozwoli sobie na wymianę jednoczesną wielu rodzajów samolotów. Wymiana foteli w 72 to ruch oczywisty. To co się działo ostatnio to był po prostu Sajgon. Jedną rzecz należy jednak przyznać. Stare fotele w 72 choć stare i zniszczone dawały więcej miejsca niż z pozoru lepsze w 42 - a ci co mnie znają mogą potwierdzić że w zakresie ilości miejsca mogę uchodzić za klienta niezwykle wymagającego. Tak czy owak cieszę się bo wstyd trochę było przed wymagającymi klientami. Poza tym były naciski ze strony Lufy, bo im się feedowani paxowie (cóż za wspaniały neologizm!) płoszyli po locie kodszerowym (też ładne słowo, nie?) ELO. Jakby jeszcze plastiki tak strasznie nie skrzypiały w trakcie startu, to może bardziej strachliwa część pasażerów nie rozglądałaby się nerwowo czy to aby nie skrzydła odpadają...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Markos
Dołączył: 04 Wrz 2006
Posty: 136
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Mińsk Mazowiecki
|
Wysłany: Sob 12:35, 28 Paź 2006 Temat postu: |
|
|
Stoarn napisał: | Do wymiany są wszystkie ATRy. Bo są stare. I AT5 też są stare, bo mimo, że to nowa maszyna, w Eurolocie latają te najstarsze egzemplarze, z których jeden ma 12 lat! Martwi mnie trochę ta wymiana foteli, bo oznacza to, że nie nosi się nasz kochany LOT z zamiarem szybkiego pozbycia ATRek... |
Pewnie że świetnie by było jakby wymienili wszystkie ATRy na nowe, ale przecież 12 lat to wcale nie stare samoloty,a większość ma poniżej 10 lat
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Stoarn
Dołączył: 06 Sty 2006
Posty: 918
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPWA/EPGD/LSGG
|
Wysłany: Sob 15:34, 28 Paź 2006 Temat postu: |
|
|
Markos napisał: | Stoarn napisał: | Do wymiany są wszystkie ATRy. Bo są stare. I AT5 też są stare, bo mimo, że to nowa maszyna, w Eurolocie latają te najstarsze egzemplarze, z których jeden ma 12 lat! Martwi mnie trochę ta wymiana foteli, bo oznacza to, że nie nosi się nasz kochany LOT z zamiarem szybkiego pozbycia ATRek... |
większość ma poniżej 10 lat |
?? To że w LOCie lata 17 letni samolot, to nieznaczy że 12 lat to młody... ATR 72 mają od 10 do 15 lat... ATR 42 są z 1996 poza Echem (1994)... Przydałoby się odświeżyć...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Markos
Dołączył: 04 Wrz 2006
Posty: 136
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Mińsk Mazowiecki
|
Wysłany: Nie 8:23, 29 Paź 2006 Temat postu: |
|
|
Stoarn ten 17 letni to któryś z 737 ? Który dokładnie ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Stoarn
Dołączył: 06 Sty 2006
Posty: 918
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPWA/EPGD/LSGG
|
Wysłany: Nie 9:22, 29 Paź 2006 Temat postu: |
|
|
Markos napisał: | Stoarn ten 17 letni to któryś z 737 ? Który dokładnie ? |
Nie. Ta babcia to Gniezno. (762 LOA). Za rok już będzie pełnoletnia
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Markos
Dołączył: 04 Wrz 2006
Posty: 136
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Mińsk Mazowiecki
|
Wysłany: Nie 12:01, 29 Paź 2006 Temat postu: |
|
|
Stoarn napisał: |
Nie. Ta babcia to Gniezno. (762 LOA). Za rok już będzie pełnoletnia :D |
i zapewne polata do czasu dostarczenia Dreamlinerów
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Witek Z
Moderator
Dołączył: 05 Paź 2005
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: WAW
|
Wysłany: Nie 16:19, 29 Paź 2006 Temat postu: |
|
|
Leciałem 747 SUD KLMu, który w momencie lotu miał dokładnie 30 lat !! Więc proszę, was nie stosujmy tu miar właściwych dla samochodów, a nie samolotów. Wiek ATRów nie jest duży, to nie wiek, lecz stan decyduje o komforcie!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gabec
Moderator
Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KRK
|
Wysłany: Nie 16:31, 29 Paź 2006 Temat postu: |
|
|
Witek Z napisał: | Leciałem 747 SUD KLMu, który w momencie lotu miał dokładnie 30 lat !! Więc proszę, was nie stosujmy tu miar właściwych dla samochodów, a nie samolotów. Wiek ATRów nie jest duży, to nie wiek, lecz stan decyduje o komforcie! |
dla samochodow tez nie. moje autko jest juz troszke wiekowe a mimo wszystko wyglada nie gorzej niz 3 letnia Corolla znajomego. Wszystko zalezy od tego jak sie o sprzet dba.
Czynnikiem ktory w jakims sensie zmusza linie lotnicze do wymiany maszyn jest ekonomia. Albo latasz starymy nieekonomicznymi maszynami i oszczedzasz na zakupie nowych samolotow,ale wymieniasz flote i to co wydales na zakup odrabiasz poprzez nizsze spalanie czy tez tansze/rzadsze remonty.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bbb
Dołączył: 13 Paź 2005
Posty: 197
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: WAW
|
Wysłany: Nie 17:01, 29 Paź 2006 Temat postu: |
|
|
W lipcowym albo sierpniowym wydaniu firmowego biuletynu 'Żurawie' był wywiad z prezesem Kapisem. Z tego, co pamiętam mówił on, że w 2009 roku K2 ma rozpocząć proces wymiany floty.
BN
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Markos
Dołączył: 04 Wrz 2006
Posty: 136
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Mińsk Mazowiecki
|
Wysłany: Nie 21:30, 29 Paź 2006 Temat postu: |
|
|
Witek Z napisał: | Leciałem 747 SUD KLMu, który w momencie lotu miał dokładnie 30 lat !! Więc proszę, was nie stosujmy tu miar właściwych dla samochodów, a nie samolotów. Wiek ATRów nie jest duży, to nie wiek, lecz stan decyduje o komforcie! |
Leciałem An-2 (SP-KSA) który miał jeszcze więcej
bardziej zależy mi na bezpieczeństwie niż na komforcie
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Markos dnia Nie 21:35, 29 Paź 2006, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Witek Z
Moderator
Dołączył: 05 Paź 2005
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: WAW
|
Wysłany: Nie 21:32, 29 Paź 2006 Temat postu: |
|
|
Markos napisał: | Witek Z napisał: | Leciałem 747 SUD KLMu, który w momencie lotu miał dokładnie 30 lat !! Więc proszę, was nie stosujmy tu miar właściwych dla samochodów, a nie samolotów. Wiek ATRów nie jest duży, to nie wiek, lecz stan decyduje o komforcie! |
Leciałem An-2 który miał jeszcze więcej |
12 godzin? W rejsowym międzykontynentalnym locie pasażerskim? Jedną z najbardziej znanych linii lotniczych?
Tak czy siak, nie wiek tu rzutuje, a juz na pewno nie wiek 17 lat!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Markos
Dołączył: 04 Wrz 2006
Posty: 136
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Mińsk Mazowiecki
|
Wysłany: Nie 21:41, 29 Paź 2006 Temat postu: |
|
|
nawet przy najbardziej dokładnych i terminowych przeglądach ryzyko awarii w 30 czy nawet 17 letnim samolocie jest większe niż w nowym
Taki światowy i oblatany w najbardziej znanych liniach moderator powinien to wiedzieć
P.S. zapomniałeś jeszcze dopisać że leciałeś I klasą. Czy może swój międzykontynentalny lot spędziłeś jak reszta bydła w ekonomicznej, i to jeszcze w środkowym rzędzie...buahaha
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Markos dnia Nie 22:07, 29 Paź 2006, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Witek Z
Moderator
Dołączył: 05 Paź 2005
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: WAW
|
Wysłany: Nie 22:05, 29 Paź 2006 Temat postu: |
|
|
Taki światowy moderator, wie także, że - co pewnie Cię zdziwi - niektóre systemy w samolocie 4-ro letnim są starsze niż w 24-ro letnim. Wiek samolotu tym się różni od wieku samochodu, że zdecydowanie więcej podsystemów jest wymienianych - powiedziałbym prewencyjnie. To jest kwestia resursów i tyle! Jeśli przestrzega się standardów obsługi technicznej to samolot może latać... wiecznie. Dyskutowaliśmy np. o tym, że w USA samoloty latają dłużej niż w reszcie krajów.
Taki bystry uczestnik forum zapyta zapewnie z przekąsem: "To czemu samoloty nie latają wiecznie i czemu się je wymienia?" Otóż, głównie chodzi o zużycie moralne, a nie fizyczne (odsyłam do definicji tych pojęć w KŚT). Stare samoloty są przestarzałe, nieekonomiczne, niektóre rozwiązania odstają od standardów, a nie daje ich się wymienić. Ale ryzyko usterki technicznej nie wynika z wieku lecz z GENERACJI samolotu. Nowocześniejsze bywa bardziej niezawodne. Ale nowsze nie koniecznie. Jest tu na forum kilku inżynierów lotnictwa, więc mam nadzieję, że poprą autorytetem moją - ograniczoną ze wszech miar - wiedze na ten temat.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|