|
Forum lotnictwa To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Markos
Dołączył: 04 Wrz 2006
Posty: 136
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Mińsk Mazowiecki
|
Wysłany: Pon 9:54, 30 Paź 2006 Temat postu: |
|
|
BN napisał: |
Nie obraź się, ale polecam zaprzestanie oglądania różnych programów na TVN, Discovery itp poświęconych katastrofom lotniczym a w zamian za to poczytać raporty z katastrof które są dostępne m.in w sieci Internet. |
Te programy właśnie są realizowane na podstawie skrupulatnej analizy zapisów czarnych skrzynek, zeznań świadków, autentycznych zdjęć oraz raportów z katastrof
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gabec
Moderator
Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KRK
|
Wysłany: Pon 10:12, 30 Paź 2006 Temat postu: |
|
|
Markos napisał: | BN napisał: |
Nie obraź się, ale polecam zaprzestanie oglądania różnych programów na TVN, Discovery itp poświęconych katastrofom lotniczym a w zamian za to poczytać raporty z katastrof które są dostępne m.in w sieci Internet. |
Te programy właśnie są realizowane na podstawie skrupulatnej analizy zapisów czarnych skrzynek, zeznań świadków, autentycznych zdjęć oraz raportów z katastrof |
Co z tego ze sa robione na podstawie skrupulatnie zebranych faktów jak Ty i tak nie do konca rozumiesz o co chodzilo i piszesz takie rzeczy jak z tym MD11 czy B747
@Stoarn
Emirates anulowali zamowienie nie dlatego ze A340 jest brzydki i malo komfortowy (wogole to chyba w tej chwili najcichszy samolot jaki lata) ale dlatego ze ekonomika odbiegaja daleko od B777
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Stoarn
Dołączył: 06 Sty 2006
Posty: 918
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPWA/EPGD/LSGG
|
Wysłany: Pon 10:29, 30 Paź 2006 Temat postu: |
|
|
Gabec napisał: | Emirates anulowali zamowienie nie dlatego ze A340 jest brzydki i malo komfortowy (wogole to chyba w tej chwili najcichszy samolot jaki lata) ale dlatego ze ekonomika odbiegaja daleko od B777 |
Dlaczego odbiega ekonomiką? Bo jest starszy! Zastosowane są w nim STARSZE rozwiązania niż w najnowszych B777. Przeważnie to co młodsze jest lepsze od starszego odpowiednika (większe doświadczenie), a więc i ekonomiczniejsze. To kolejny argument na to że nowe ATRki byłyby lepsze od tych, co latają obecnie....
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gabec
Moderator
Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KRK
|
Wysłany: Pon 10:51, 30 Paź 2006 Temat postu: |
|
|
Stoarn napisał: | Gabec napisał: | Emirates anulowali zamowienie nie dlatego ze A340 jest brzydki i malo komfortowy (wogole to chyba w tej chwili najcichszy samolot jaki lata) ale dlatego ze ekonomika odbiegaja daleko od B777 |
Dlaczego odbiega ekonomiką? Bo jest starszy! Zastosowane są w nim STARSZE rozwiązania niż w najnowszych B777. Przeważnie to co młodsze jest lepsze od starszego odpowiednika (większe doświadczenie), a więc i ekonomiczniejsze. To kolejny argument na to że nowe ATRki byłyby lepsze od tych, co latają obecnie.... |
Stoarn, masz pojecie ile A340 jest starszy od B777, bo na moj gust piszesz bzdury.
Z czysto pasazerskiego punktu widzenia przyjemniej leci sie A340!! tyle ze przy obecnych cenach ropy ten samolot ze wzgledu na CZTERY silniki jest drozszy w eksploatacji. Starszy czy mlodszy nie ma tu nic do rzeczy. To byly inne zalozenia konstrukcyjne.
Druga sprawa: Ile linii lotniczych jest sobie w stanie pozwolic na wymiane 10- max 15 letnich maszyn? nie oszukujmy sie, gdyby nie problemy z A380 i fakt ze znalazl sie chetny na A340 to Emirates nie mogliby bez odpowiednio wysokich kar anulowac zamowienia.
Ja tu nie mowie ze nie ma sensu wymiana ATR na nowsze (choc wolalbym juz Bombardiery), staram sie Markosowi uswiadomic ze samolot 17 nadaje sie do latania przez conajmniej kolejne 17 lat i bedzie to latanie rownie bezpieczne co komfortowe
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rob_sad
Dołączył: 22 Wrz 2005
Posty: 760
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Poznan
|
Wysłany: Pon 11:30, 30 Paź 2006 Temat postu: |
|
|
Z tego co wyszukalem:
A340-200/300 pierwszy lot 1991; pierwsze loty komercyjne 1993
A340-500/600 pierwsze loty komercyjne chyba 2002
B777-200 pierwszy lot 1994; pierwsze loty komercyjne 1995
B777-300 pierwszy lot 1997; pierwsze loty komercyjne 1998
jakby na to patrzec to zadan z nich nie jest ani starszy ani mlodszy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
szymonk2
Dołączył: 12 Gru 2005
Posty: 106
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPPO / EPWA
|
Wysłany: Pon 12:50, 30 Paź 2006 Temat postu: |
|
|
Wracając trochę do tematu...
Miałem okazję osobiście przetestowac nowe fotele w ostatni piątek. Moje refleksje sa następujace.
Fotele zostały stare, wymianie uległo obicie foteli i to co jest w środku (pewnie jakaś gąbka). Obicie jest ze skóry co daje się nawet wyczuć wchodząc do samolotu. Siedzi się wygodnie, fotele nie są grubsze, więc nie zmniejszyło się miejsce na nogi. Skóra jest dość gruba więc powinny wytrzymać czas jakiś.
Jedyne co mi osobiście nie przypadło do gustu to kolor, jakiś taki niewydarzony, choć pewnie to sprawa gustu. Ja zdecydowanie wolałbym ciemniejszy kolor nawiazujący do logo LOT'u.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Markos
Dołączył: 04 Wrz 2006
Posty: 136
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Mińsk Mazowiecki
|
Wysłany: Pon 13:47, 30 Paź 2006 Temat postu: |
|
|
Gabec to Ty chyba nie potrafisz czytać i rozumieć to co czytasz! Ja doskonale o tym wiem że 17 letnia maszyna może z powodzeniem polatać jeszcze wiele lat, nigdy nie napisałem że nie, mówiłem to zanim rozpętałe się ta cała dyskusja. Ja twierdzę tylko, że mimo możliwości długoletniego eksploatowania samolotu ryzyko jakiejkolwiek awarii wzrasta wprost proporcjonalnie do wieku maszyny (mimo iż krzywa ta nie idzie drastycznie w górę)
nazwa użytkownika to gabec a nie gabeć i prosiłbym aby tak zostało! /G
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Markos
Dołączył: 04 Wrz 2006
Posty: 136
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Mińsk Mazowiecki
|
Wysłany: Pon 14:22, 30 Paź 2006 Temat postu: |
|
|
przepraszam za literówkę w nazwie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Piter
Dołączył: 28 Sty 2006
Posty: 36
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pon 14:37, 30 Paź 2006 Temat postu: |
|
|
Zupełnie juz odbiegliśmy od tematu. Ale co do wieku: często 30-letni samolot będący w służbie to praktycznie zupełnie inna maszyna od tej, która 30 lat wcześniej wzbiła się w powietrze. Stare wyposażenie zostaje stopniowo zastępowane nowym.
Co mają powiedzieć użytkownicy B-52, który łącznie w służbie bedzie prawdopodobnie 80-100 lat!
Choć oczywiście to inna sytuacja, bo tu nie ma godnego następcy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Stoarn
Dołączył: 06 Sty 2006
Posty: 918
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPWA/EPGD/LSGG
|
Wysłany: Wto 11:10, 31 Paź 2006 Temat postu: |
|
|
Piter napisał: | Zupełnie juz odbiegliśmy od tematu. Ale co do wieku: często 30-letni samolot będący w służbie to praktycznie zupełnie inna maszyna od tej, która 30 lat wcześniej wzbiła się w powietrze. Stare wyposażenie zostaje stopniowo zastępowane nowym.
Co mają powiedzieć użytkownicy B-52, który łącznie w służbie bedzie prawdopodobnie 80-100 lat!
Choć oczywiście to inna sytuacja, bo tu nie ma godnego następcy. |
Zgodzę się, ale czy PLL naprawdę NIE STAĆ na wymianę? Starsze można przecież oddać, maszyna nie musi w jednej linii latać aż się rozsypie... Nie wszystko co nadaje się do latania, nadaje się do latania w szanującej się flagowej linii lotniczej. Tabor PKP PR jest przestarzały i syfny, ale jeździ sobie świetnie po torach. Czy to znaczy że jest OK? Nie, wszyscy na niego narzekamy. Też wolę Bombardiery, ale rozumiem, że to już zbytek na który nie możemy sobie pozwolić...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
k_sko
Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 520
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Wto 11:26, 31 Paź 2006 Temat postu: |
|
|
Stoarn napisał: | Gabec napisał: | Emirates anulowali zamowienie nie dlatego ze A340 jest brzydki i malo komfortowy (wogole to chyba w tej chwili najcichszy samolot jaki lata) ale dlatego ze ekonomika odbiegaja daleko od B777 |
Dlaczego odbiega ekonomiką? Bo jest starszy! Zastosowane są w nim STARSZE rozwiązania niż w najnowszych B777. Przeważnie to co młodsze jest lepsze od starszego odpowiednika (większe doświadczenie), a więc i ekonomiczniejsze. To kolejny argument na to że nowe ATRki byłyby lepsze od tych, co latają obecnie.... |
E tam. A A320 ? Też jest stary, a mmo wszystko nadal zbierają na niego zamówienia.
KS
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|