Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

nowinki LOT
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
falubaz




Dołączył: 13 Sty 2006
Posty: 160
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 11:41, 21 Kwi 2006    Temat postu:

YoNasHek napisał:
franek napisał:
Tak potocznie nazywa się mieszkańców Warszawy . Nie ede przytaczał jak obrażliwie - ja nie mam zamiaru kogoś obrazić . Chciałem tylko się wyrazić , że z innych polskich lotnisk już nie lata tylko LOT . Za kilka lat linia ta przestanie się liczyć na innych lotniskach


Ale oni chyba mają taki zamysł: WAW i KRK.
Z reszty krajówka do WAW...


i taka jest polityka LO, dochodzą jeszcze połączenia do hubów w niemczech obsługiwanych wspólnie z LH. Moga się ewentualnie pojawić połączenie do innych hubów Stara, jesli bedzą wspólne umowy np z SK, LX cz OS.
Nie ma co liczyć na to, że LO w formule lini tradycyjnej zacznie nagle latać
np z GDN do PAR czy z POZ do AMS. Nie ma sensu dowozić pasażerów do hubów konkurencji. Jedynie LO może zacząć latać z regionów do BRU, bo tam powoli zaczyna rosąnąć ruch tzw biznesowy. Regiony tak naparwdę na razie bedą się rozwijały głównie w oparciu o low costy.
Linie tradycyjne bardzo ostrożnie patrzą na wchodzenie do portów regionalnych.... dla nich nadal WAW i KRK/KTW to cała śmietanka w Polsce...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Danny




Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1208
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EIDW

PostWysłany: Pią 11:49, 21 Kwi 2006    Temat postu:

YoNasHek napisał:
franek napisał:
Tak potocznie nazywa się mieszkańców Warszawy . Nie ede przytaczał jak obrażliwie - ja nie mam zamiaru kogoś obrazić . Chciałem tylko się wyrazić , że z innych polskich lotnisk już nie lata tylko LOT . Za kilka lat linia ta przestanie się liczyć na innych lotniskach


Ale oni chyba mają taki zamysł: WAW i KRK.
Z reszty krajówka do WAW...


Myslalem, ze LOT to "Polish Airlines" ale skoro dla LO Polska konczy sie w WAW to powinni sie przemianowac na "Warsaw Airways" (nie ublizajac Warszawiakom).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Witek Z
Moderator



Dołączył: 05 Paź 2005
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: WAW

PostWysłany: Pią 12:00, 21 Kwi 2006    Temat postu:

Danny napisał:
YoNasHek napisał:
franek napisał:
Tak potocznie nazywa się mieszkańców Warszawy . Nie ede przytaczał jak obrażliwie - ja nie mam zamiaru kogoś obrazić . Chciałem tylko się wyrazić , że z innych polskich lotnisk już nie lata tylko LOT . Za kilka lat linia ta przestanie się liczyć na innych lotniskach


Ale oni chyba mają taki zamysł: WAW i KRK.
Z reszty krajówka do WAW...


Myslalem, ze LOT to "Polish Airlines" ale skoro dla LO Polska konczy sie w WAW to powinni sie przemianowac na "Warsaw Airways" (nie ublizajac Warszawiakom).


A AirFrance na AirParis (nie ujmując nic Paryżanom)
Będzie problem z Iberią, bo AirMadrit już chyba zajęty
Aefoflot na AeroMoscow
itd.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Atco




Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 12:06, 21 Kwi 2006    Temat postu:

Ale zgodzisz się, że niewiele krajów jest równie scentralizowanych (to bardzo ogólna uwaga niekoniecznie odnosząca się do lotnictwa) jak Polska?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
falubaz




Dołączył: 13 Sty 2006
Posty: 160
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 12:18, 21 Kwi 2006    Temat postu:

Atco napisał:
Ale zgodzisz się, że niewiele krajów jest równie scentralizowanych (to bardzo ogólna uwaga niekoniecznie odnosząca się do lotnictwa) jak Polska?

Jasne, Polska jest scentralizowana i należy to zmieniać.
Wszystkie rządy to mówiły, ale jakoś niewiele robiły. A ten który powstanie to chyba też niczym sie nie popisze.. Crying or Very sad

Jednak to chyba nie jest największy problem w lotnictwie w Polsce. I jeżeli już jest to bardziej dotyczy portów lotniczych niż linii lotniczych.
Na dziś linie lataja tam gdzie widzą interes do zrobienia, a niestety ( a może stety) najwięcej ich leży w WAW i w KRK/KTW.
I płakanie, że nikt nie chce latać do POZ nic tu nie zmieniiiiii ( dodam, że jestem z POZ). Dopóki linie lotnicze się nie przekonają, że mozna tu zrobic dobry interes to tu nie wejdą. W liniach lotniczych nie pracuja idioci i nikt im nie płaci za generowanie strat, dlatego nad kazdym nowym kierunkim długo i rzetelnie się zastanawiają. ( dotyczy to także LCC).
I jak słyszę, że w RZE jaet za mało połączeń, to chcę się spytać kto tam ma latać i w jakiej formule. Bo na dziś to 80 biletów lotniczych sprzedanych tam to bilety za wielką wodę, i daltego LO lata 3 razy do WAW i nigdzie więcej nie bedzie latał. FR lata do LON bo na ten kierunek jest potencjał, na FRA juz brakło chetnych......
I tak by można z innymi miastami.
Porównójmy nasze marzenia o lataniu z realnymi mozliwościami popytu i podaży........
uff ale sie nagadałaem Rolling Eyes


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gabec
Moderator



Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KRK

PostWysłany: Pią 12:19, 21 Kwi 2006    Temat postu:

Atco napisał:
Ale zgodzisz się, że niewiele krajów jest równie scentralizowanych (to bardzo ogólna uwaga niekoniecznie odnosząca się do lotnictwa) jak Polska?

w jakim sensie scentralizowanych?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
falubaz




Dołączył: 13 Sty 2006
Posty: 160
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 12:19, 21 Kwi 2006    Temat postu:

z tym RZE to miało być 80% SORRY

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Atco




Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 12:21, 21 Kwi 2006    Temat postu:

W sensie: stolica + prowincja, nawet jeśli stolicę zamieszkuje 5% mieszkańców kraju.
Centralne to, centralne tamto. Brak delegatur większości agencji rządowych a jeśli są, to o bardzo ograniczonych kompetencjach. Całkowity brak jakiejkolwiek autonomii regionów kraju. Centralny budżet. Wymieniać można długo ale to OT.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Atco




Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 12:24, 21 Kwi 2006    Temat postu:

falubaz napisał:
( dodam, że jestem z POZ)


Z tym nickiem to chyba z Zielonej Góry?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gabec
Moderator



Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KRK

PostWysłany: Pią 12:47, 21 Kwi 2006    Temat postu:

Atco napisał:
W sensie: stolica + prowincja, nawet jeśli stolicę zamieszkuje 5% mieszkańców kraju.
Centralne to, centralne tamto. Brak delegatur większości agencji rządowych a jeśli są, to o bardzo ograniczonych kompetencjach. Całkowity brak jakiejkolwiek autonomii regionów kraju. Centralny budżet. Wymieniać można długo ale to OT.

Ale jaki ma to zwiazek z lotnictwem, ze co, niby chciałbyś aby LO dowozil urzedników do delegatur w calym kraju a Ty, Ja i inni byśmy za to płacili? dziekuje za takie rozwiazanie. Juz wole aby LO mial latal mniej ale nie za moje pieniadze.
falubaz ma racje, linie lotnicze beda lataly tam gdzie im sie to oplaca a ze w Polsce generalnie niewiele sie lata (nie liczac WAW,KTW,KRK) to dlatego tak ciezko z nowymi polaczeniami. myslisz ze gdyby Rzeszów nie płacil dosc duzych pieniedzy ponoc za reklame regionu na ich www to oni by tam latali? KRK nie chciał płacic wiec poczatkowo RYR nie latal do KRK - jakos szybko sie otrzasneli i zrozumieli ze KRK to nie RZE


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Atco




Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 12:51, 21 Kwi 2006    Temat postu:

Atco napisał:
Ale zgodzisz się, że niewiele krajów jest równie scentralizowanych (to bardzo ogólna uwaga niekoniecznie odnosząca się do lotnictwa) jak Polska?


Którego ze słów w zdaniu "to bardzo ogólna uwaga niekoniecznie odnosząca się do lotnictwa" nie rozumiesz?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marcin_EPKK




Dołączył: 30 Sty 2006
Posty: 840
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPKK Chrzanów

PostWysłany: Pią 13:31, 21 Kwi 2006    Temat postu:

tak off-topic to mam pytanie ile kosztuje litr paliwa lotniczego i za ile kupić można 737 albo E70, i ile palą (nie żebym zakładał linię Wink ale z ciekawości)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
6182




Dołączył: 24 Mar 2006
Posty: 808
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Szczecin

PostWysłany: Pią 21:46, 21 Kwi 2006    Temat postu:

JET-A1 3.9981 z akcyzą /2.7365 bez akcyzy
AVGAS 100LL 5,85 zł z akcyzą/4,03 bez akcyzy

Ceny z [link widoczny dla zalogowanych] policzone wg dzisiejszego kursu dolara

[link widoczny dla zalogowanych]

Embraerów ani cen innych samolotów nie podają-co do zużycia paliwa poszukaj na stronach producentów-na pewno mają jakieś techniczne broszurki do ściągnięcia Razz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
eu01




Dołączył: 18 Lis 2005
Posty: 625
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Sob 9:14, 22 Kwi 2006    Temat postu: mniej sztampy

Rozwinę trochę wątek falubaza, choć będzie to off-topic (bo miało być o Locie).
falubaz napisał:
płakanie, że nikt nie chce latać do POZ nic tu nie zmieni
Płakanie może nie, ale np. zmiany personalne mogłyby odnieść jakiś skutek. Do rozwoju połączeń (i lotniska) nie wystarczy bowiem postawa typu "miejsce jest, chcecie to latajcie" tylko trzeba w miejsce rutynowej pasywności wykazać się aktywną działalnością menedżerską - i dopiero wtedy widać jakieś skutki. Właśnie Poznań ma ogromny niewykorzystany potencjał i nikt by o dojeździe do Berlina nawet nie myślał, gdyby miał rozbudowaną (i równie tanią) siatkę połączeń na miejscu.
falubaz napisał:
I jak słyszę, że w RZE jaet za mało połączeń, to chcę się spytać kto tam ma latać i w jakiej formule. Bo na dziś to 80 biletów lotniczych sprzedanych tam to bilety za wielką wodę, i daltego LO lata 3 razy do WAW i nigdzie więcej nie bedzie latał. FR lata do LON bo na ten kierunek jest potencjał, na FRA juz brakło chetnych......
Właśnie z uwagi na specyfikę regionu swoją niszę mogłyby tu znaleźć firmy, które właśnie próbują swego szczęścia gdzie indziej. Aż się ciśnie na usta taki np. Aer Lingus, który mógłby rzeszowianom i całemu podkarpaciu zaoferować nie tylko loty do Irlandii ale (z przesiadką tamże) i do Nowego Jorku. W wielu przypadkach dokładna znajomość potrzeb i zwyczajów "miejscowych" to klucz do sukcesu. Nieporozumieniem był HHN, ale to nie przekreśla innych 'kombinacji'.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Witek Z
Moderator



Dołączył: 05 Paź 2005
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: WAW

PostWysłany: Sob 10:00, 22 Kwi 2006    Temat postu: Re: mniej sztampy

eu01 napisał:
nikt by o dojeździe do Berlina nawet nie myślał, gdyby miał rozbudowaną (i równie tanią) siatkę połączeń na miejscu.


Ale - drogi eu01 - problem polega właśnie na tym, że nigdy nie będzie mieć "rozbudowanej (i równie taniej) siatki" bo to jest kwestia S K A L I
NIKT nie zrobi równie taniej siatki z POZ, bo potencjał Berlina jest nieporównywalny. Wszyscy są błyskotliwymi menagerami, poza tymi którzy rzeczywiście mają coś do powiedzenia. POZ pozostanie portem regionalnym. Za chwilę będzie miał autostradę i nie będzie się opłacało rozwijać lotniska w takiej skali, żeby mogło konkurować z Nowym Berlinem. I nie piszę tego ani złośliwie, ani warszawocentrycznie, tylko uważam, że wprowadzeni trochę "realu" do tych matrixowych dyskusji się przyda. W Europie rozwija się model Hubowy. Huby zakładają LINIE a nie PORTY. POZ nie jest bazą ani jednej linii, więc nie jest możliwe, aby rozbudować tak duża i tanią siatkę.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
Strona 2 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin