|
Forum lotnictwa To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Atco
Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Nie 12:14, 08 Sty 2006 Temat postu: |
|
|
Nadawanie callsignów nie wynika ze względów bezpieczeństwa. tylko zwyczajnie dla rozróżnienia.
Bardziej niebezpieczne jest jednoczesne przebywanie na łączności jednego organu ATC samolotów tej samej linii o podobnych numerach resjów, np. LOT 3943 i LOT 3949. Wtedy o pomyłkę nietrudno, a jednak nikt pod tym kątem nie układa rozkładów.
BTW swego czasu istniała amerykańska linia cargo wołająca się TOWER, co mim zdaniem było kompletnie bez sensu i nie wiem, kto jej taki callsign przyznał. Na szczęście (chyba) już nie istnieje.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
G@wron
Dołączył: 15 Gru 2005
Posty: 692
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Zamość - EPZA
|
Wysłany: Nie 12:38, 08 Sty 2006 Temat postu: |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych]
Ale mniejsza z tym
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
BN
Moderator
Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 1316
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Nie 12:40, 08 Sty 2006 Temat postu: |
|
|
Atco napisał: | Bardziej niebezpieczne jest jednoczesne przebywanie na łączności jednego organu ATC samolotów tej samej linii o podobnych numerach resjów, np. LOT 3943 i LOT 3949. Wtedy o pomyłkę nietrudno, a jednak nikt pod tym kątem nie układa rozkładów. |
Wlasnie, od jakiegos czasu zauwazylem ze np. rejsy Lufthansy do Katowic (i nie tylko) wolaja sie np. Lufthansa six mike alpha, zamiast Lufthansa 3290... Wynika to z pewnoscia z bezpieczenstwa i po jak napisales zeby sie nie pomylic Inne linie tez to stosuja, KLM, AFR, BAW itd.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
G@wron
Dołączył: 15 Gru 2005
Posty: 692
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Zamość - EPZA
|
Wysłany: Nie 12:54, 08 Sty 2006 Temat postu: |
|
|
A - Alfa
B - Bravo
C - Charlie
D - Delta
E - Echo
F - Foxtrot
G - Golf
H - Hotel
I - India
J - Juliett
K - Kilo
L - Lima
M - Mike
N - November
O - Oskar
P - Papa
Q - Quebec
R - Romeo
S - Sierra
T - Tango
U - Uniform
W - Whisky
V - Victor
X - X-ray
Y - Yankee
Z - Zulu
Pozdrawiam.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez G@wron dnia Nie 13:00, 08 Sty 2006, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Jachub
Dołączył: 18 Paź 2005
Posty: 400
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Warszawa-Wyględów
|
Wysłany: Nie 12:56, 08 Sty 2006 Temat postu: |
|
|
Polecam stronę [link widoczny dla zalogowanych]
Wyraźnie tam powiedziano, że niektóre callsign'y są nadane albo z powodów historycznych albo po to aby uniknąć zbieżności, pomyłki z callsigne'em ogólnie przyjętym dla jakiejś tam linii
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
.: reju :.
Dołączył: 15 Gru 2005
Posty: 88
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPWA
|
Wysłany: Nie 13:25, 08 Sty 2006 Temat postu: |
|
|
właśnie... "gwara" lotnicza miała długo drogę, żeby dojść do tego co jest dzisiaj... pewnie nie raz zadżały się pomyłki kontrola-pilot... przykładme może być alfabet lotniczy... alfa, bravo, charlie, itd. Alfabet ten powstał głównie po to aby nie było pomyłek. Tak samo jest z callsign'ami... Każda linia ma inny call... poprostu w powietrzu nie ma miejsca na jakie kolwiek pomyłki i niezrozumienia...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
matikson
Dołączył: 14 Paź 2005
Posty: 143
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPBY/BZG
|
Wysłany: Nie 15:37, 08 Sty 2006 Temat postu: |
|
|
Witam,
Ten alfabet nie jest jedynie używany w lotnictwie. Używają go wojska i kto wie czy nie na morzu.
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
.: reju :.
Dołączył: 15 Gru 2005
Posty: 88
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPWA
|
Wysłany: Śro 11:09, 11 Sty 2006 Temat postu: |
|
|
no wiem... jest używany przez wiele jednostek... ale cel jest ten sam... ułatwianie komunikacji... lecz w lotnictwie odgrywa dużą rolę... takie uproszczenia powstają, ponieważ niektóre wyrazy są do siebie podobne w wymowie... więc łatwo o pomyłkę...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wr50m2
Moderator
Dołączył: 11 Paź 2005
Posty: 663
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPSC,EPSD,TXL
|
Wysłany: Śro 13:20, 11 Sty 2006 Temat postu: |
|
|
Być może chodzi tez czasem o dzwięcznośc nazwy.
"Aer Lingus" byłoby prawie niesłyszalne przez radio. Za to "Shamrock" jest bardzo ostre w wymowie.
Inna strona:
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Piwi
Dołączył: 29 Paź 2005
Posty: 999
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Dąbrowa Górnicza [epkt_spotters]
|
Wysłany: Pon 18:42, 30 Sty 2006 Temat postu: |
|
|
Witam,
Przepraszam, że odnawiam ten wątek ale nie będę tworzył nowego do jednego małego pytania, a mianowicie - Praktycznie cały czas słyszę podchodzące samoloty do KTW meldujące coś takiego np.
"We will call you at Papa Tango"
Praktycznie to "Papa Tango" powtarza się b. często, i jest połączone chyba z pasem 27, bo zaraz po tym już jest "cleared to land runway 27"
Mogłby mi ktoś wytłumaczyć o co chodzi ?
Z góry dziękuję i pozdrawiam,
Piotrek
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
HG
Dołączył: 17 Paź 2005
Posty: 507
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pon 18:52, 30 Sty 2006 Temat postu: |
|
|
Piwi napisał: | Witam,
Przepraszam, że odnawiam ten wątek ale nie będę tworzył nowego do jednego małego pytania, a mianowicie - Praktycznie cały czas słyszę podchodzące samoloty do KTW meldujące coś takiego np.
"We will call you at Papa Tango"
Praktycznie to "Papa Tango" powtarza się b. często, i jest połączone chyba z pasem 27, bo zaraz po tym już jest "cleared to land runway 27"
Mogłby mi ktoś wytłumaczyć o co chodzi ?
Z góry dziękuję i pozdrawiam,
Piotrek |
PT czyli papa tango to radioltarnia bezkierunkowa (NDB) obslugujaca lotnisko KTW. Samolot podchodzacy do ladowania na 27 przelatujac nad ta pomoca w kierunku lotniska jest na krotkiej prostej. Najprawdopodobniej w instrukcji operacyjnej lotniska jest zapis, ze po minieciu PT samolot powinien otrzymac zgode na ladowanie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|