Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Numery lotów
Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Atco




Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Nie 12:14, 08 Sty 2006    Temat postu:

Nadawanie callsignów nie wynika ze względów bezpieczeństwa. tylko zwyczajnie dla rozróżnienia.
Bardziej niebezpieczne jest jednoczesne przebywanie na łączności jednego organu ATC samolotów tej samej linii o podobnych numerach resjów, np. LOT 3943 i LOT 3949. Wtedy o pomyłkę nietrudno, a jednak nikt pod tym kątem nie układa rozkładów.

BTW swego czasu istniała amerykańska linia cargo wołająca się TOWER, co mim zdaniem było kompletnie bez sensu i nie wiem, kto jej taki callsign przyznał. Na szczęście (chyba) już nie istnieje.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
G@wron




Dołączył: 15 Gru 2005
Posty: 692
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Zamość - EPZA

PostWysłany: Nie 12:38, 08 Sty 2006    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]
Ale mniejsza z tym Razz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
BN
Moderator



Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 1316
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Nie 12:40, 08 Sty 2006    Temat postu:

Atco napisał:
Bardziej niebezpieczne jest jednoczesne przebywanie na łączności jednego organu ATC samolotów tej samej linii o podobnych numerach resjów, np. LOT 3943 i LOT 3949. Wtedy o pomyłkę nietrudno, a jednak nikt pod tym kątem nie układa rozkładów.


Wlasnie, od jakiegos czasu zauwazylem ze np. rejsy Lufthansy do Katowic (i nie tylko) wolaja sie np. Lufthansa six mike alpha, zamiast Lufthansa 3290... Wink Wynika to z pewnoscia z bezpieczenstwa i po jak napisales zeby sie nie pomylic Smile Inne linie tez to stosuja, KLM, AFR, BAW itd.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
G@wron




Dołączył: 15 Gru 2005
Posty: 692
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Zamość - EPZA

PostWysłany: Nie 12:54, 08 Sty 2006    Temat postu:

A - Alfa
B - Bravo
C - Charlie
D - Delta
E - Echo
F - Foxtrot
G - Golf
H - Hotel
I - India
J - Juliett
K - Kilo
L - Lima
M - Mike
N - November
O - Oskar
P - Papa
Q - Quebec
R - Romeo
S - Sierra
T - Tango
U - Uniform
W - Whisky
V - Victor
X - X-ray
Y - Yankee
Z - Zulu


Pozdrawiam.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez G@wron dnia Nie 13:00, 08 Sty 2006, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Jachub




Dołączył: 18 Paź 2005
Posty: 400
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Warszawa-Wyględów

PostWysłany: Nie 12:56, 08 Sty 2006    Temat postu:

Polecam stronę [link widoczny dla zalogowanych]
Wyraźnie tam powiedziano, że niektóre callsign'y są nadane albo z powodów historycznych albo po to aby uniknąć zbieżności, pomyłki z callsigne'em ogólnie przyjętym dla jakiejś tam linii


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
.: reju :.




Dołączył: 15 Gru 2005
Posty: 88
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA

PostWysłany: Nie 13:25, 08 Sty 2006    Temat postu:

właśnie... "gwara" lotnicza miała długo drogę, żeby dojść do tego co jest dzisiaj... pewnie nie raz zadżały się pomyłki kontrola-pilot... przykładme może być alfabet lotniczy... alfa, bravo, charlie, itd. Alfabet ten powstał głównie po to aby nie było pomyłek. Tak samo jest z callsign'ami... Każda linia ma inny call... poprostu w powietrzu nie ma miejsca na jakie kolwiek pomyłki i niezrozumienia...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
matikson




Dołączył: 14 Paź 2005
Posty: 143
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPBY/BZG

PostWysłany: Nie 15:37, 08 Sty 2006    Temat postu:

Witam,

Ten alfabet nie jest jedynie używany w lotnictwie. Używają go wojska i kto wie czy nie na morzu.

Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
.: reju :.




Dołączył: 15 Gru 2005
Posty: 88
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA

PostWysłany: Śro 11:09, 11 Sty 2006    Temat postu:

no wiem... Smile jest używany przez wiele jednostek... ale cel jest ten sam... ułatwianie komunikacji... lecz w lotnictwie odgrywa dużą rolę... takie uproszczenia powstają, ponieważ niektóre wyrazy są do siebie podobne w wymowie... więc łatwo o pomyłkę...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wr50m2
Moderator



Dołączył: 11 Paź 2005
Posty: 663
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPSC,EPSD,TXL

PostWysłany: Śro 13:20, 11 Sty 2006    Temat postu:

Być może chodzi tez czasem o dzwięcznośc nazwy.

"Aer Lingus" byłoby prawie niesłyszalne przez radio. Za to "Shamrock" jest bardzo ostre w wymowie.

Inna strona:

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Piwi




Dołączył: 29 Paź 2005
Posty: 999
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Dąbrowa Górnicza [epkt_spotters]

PostWysłany: Pon 18:42, 30 Sty 2006    Temat postu:

Witam,
Przepraszam, że odnawiam ten wątek ale nie będę tworzył nowego do jednego małego pytania, a mianowicie - Praktycznie cały czas słyszę podchodzące samoloty do KTW meldujące coś takiego np.

"We will call you at Papa Tango"

Praktycznie to "Papa Tango" powtarza się b. często, i jest połączone chyba z pasem 27, bo zaraz po tym już jest "cleared to land runway 27"

Mogłby mi ktoś wytłumaczyć o co chodzi ?

Z góry dziękuję i pozdrawiam,
Piotrek


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
HG




Dołączył: 17 Paź 2005
Posty: 507
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 18:52, 30 Sty 2006    Temat postu:

Piwi napisał:
Witam,
Przepraszam, że odnawiam ten wątek ale nie będę tworzył nowego do jednego małego pytania, a mianowicie - Praktycznie cały czas słyszę podchodzące samoloty do KTW meldujące coś takiego np.

"We will call you at Papa Tango"

Praktycznie to "Papa Tango" powtarza się b. często, i jest połączone chyba z pasem 27, bo zaraz po tym już jest "cleared to land runway 27"

Mogłby mi ktoś wytłumaczyć o co chodzi ?

Z góry dziękuję i pozdrawiam,
Piotrek

PT czyli papa tango to radioltarnia bezkierunkowa (NDB) obslugujaca lotnisko KTW. Samolot podchodzacy do ladowania na 27 przelatujac nad ta pomoca w kierunku lotniska jest na krotkiej prostej. Najprawdopodobniej w instrukcji operacyjnej lotniska jest zapis, ze po minieciu PT samolot powinien otrzymac zgode na ladowanie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin