|
Forum lotnictwa To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mercutio
Dołączył: 08 Mar 2006
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Katowice
|
Wysłany: Śro 23:13, 06 Gru 2006 Temat postu: Odwołany lot Wizz. Reklamować czy nie??? |
|
|
Przeleciałem się pierwszy raz tanią linią (Wizz) i po całkiem udanym pierwszym rejsie nastąpił niemiły powrót.
28.11 mieliśmy wrócić z CIA do KTW. Pojechaliśmy na lotnisko, odprawiono nas, wydano karty pokładowe, przepuszczono przez gate, załadowano do autobusu i... przewieziono na arrivals, załadowano do autobusów i przetransportowano na FCO tylko po to, żeby poinformować, że "flight was cancelled"
Uzasadnienie: mgła.
Tyle, że rodziny które czekały na pasażerów w KTW informowały, że lotnisko funkcjonuje normalnie.
Poza tym sądząc z rozkładu, ten samolot miał przylecieć z BUD i dopiero z CIA udać się do KTW.
Kiedy nas odprawiano na godzinę przed odlotem powinien być już w powietrzu.
Ponieważ większość pasażerów przebukowano potem na lot 2 dni później przypuszczam, że Wizz wykorzystując pretekst złych warunków atmosferycznych odwołał lot dla oszczędności mając kiepski LF na obu lotach.
Wydaje mi się, że powiniennem napisać do ULC prośbę o wyjaśnienie sytuacji i jeśli mgła nie była bezpośrednią przyczyną odwołania lotu domagać się odszkodowania (zwrotu kosztów biletu?)
Mam rację?
I jeszcze jedno pytanie.
Czy ADR (Aeroporti di Roma), który nas odprawiał ma prawo odmówić mi wydania na piśmie informacji o odwołaniu lotu i jego przyczynie?
Wydaje mi się, że nie.
Pozdrówka dla wszystkich
Kamil
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KubaN
Dołączył: 30 Wrz 2005
Posty: 798
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Gdańsk EPGD
|
Wysłany: Śro 23:17, 06 Gru 2006 Temat postu: Re: Odwołany lot Wizz. Reklamować czy nie??? |
|
|
mercutio napisał: | Przeleciałem się pierwszy raz tanią linią (Wizz) i po całkiem udanym pierwszym rejsie nastąpił niemiły powrót.
28.11 mieliśmy wrócić z CIA do KTW. Pojechaliśmy na lotnisko, odprawiono nas, wydano karty pokładowe, przepuszczono przez gate, załadowano do autobusu i... przewieziono na arrivals, załadowano do autobusów i przetransportowano na FCO tylko po to, żeby poinformować, że "flight was cancelled"
Uzasadnienie: mgła.
Tyle, że rodziny które czekały na pasażerów w KTW informowały, że lotnisko funkcjonuje normalnie.
Poza tym sądząc z rozkładu, ten samolot miał przylecieć z BUD i dopiero z CIA udać się do KTW.
Kiedy nas odprawiano na godzinę przed odlotem powinien być już w powietrzu.
Ponieważ większość pasażerów przebukowano potem na lot 2 dni później przypuszczam, że Wizz wykorzystując pretekst złych warunków atmosferycznych odwołał lot dla oszczędności mając kiepski LF na obu lotach.
Wydaje mi się, że powiniennem napisać do ULC prośbę o wyjaśnienie sytuacji i jeśli mgła nie była bezpośrednią przyczyną odwołania lotu domagać się odszkodowania (zwrotu kosztów biletu?)
Mam rację?
I jeszcze jedno pytanie.
Czy ADR (Aeroporti di Roma), który nas odprawiał ma prawo odmówić mi wydania na piśmie informacji o odwołaniu lotu i jego przyczynie?
Wydaje mi się, że nie.
Pozdrówka dla wszystkich
Kamil |
Tylko po co ten cały szum. Ja rozumiem tą sytuację i tez byłbym wkurzony ale to jest low-cost więc nie zapłaciłeś dużo za bilet. Jakby to był tradycyjny przewoźnik i szło by o większą kasę to może wtedy bym się zdecydował na to. Ale tutaj - ile bólu głowy będziesz miał z tego całego zamieszania - a ile dostaniesz odszkodowania... wg mnie się nie opłaca.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
RES
Dołączył: 16 Paź 2005
Posty: 749
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: RZE
|
Wysłany: Śro 23:20, 06 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
opłaca nie opłaca spróbować warto, chodzi o zasady.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Danny
Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1208
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EIDW
|
Wysłany: Czw 9:35, 07 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
Mgla = odwolany nie z winy przewoznika. Marne szanse.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KubaN
Dołączył: 30 Wrz 2005
Posty: 798
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Gdańsk EPGD
|
Wysłany: Czw 16:11, 07 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
Danny napisał: | Mgla = odwolany nie z winy przewoznika. Marne szanse. |
Ale kolega mercutio pisze, że była wtedy dobra pogoda na Pyrzowicach. Jednak muszę Ci przyznać rację jeżeli chodzi o marne szanse - przewoźnik twierdzi że była mgła, może to być ściema ale kto jest mocniejszą stroną? Przewoźnik teoretycznie ma większą moc bo jest dużą instytucją co w ogóle nie ma się na poziomie do paxa.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Danny
Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1208
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EIDW
|
Wysłany: Czw 16:14, 07 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
Dobra pogoda to pojecie wzgledne, zwlaszcza jesli byla oceniana przez oczekujace rodziny.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mercutio
Dołączył: 08 Mar 2006
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Katowice
|
Wysłany: Czw 17:06, 07 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
No właśnie, może ktoś wie jak rzeczywiście w ten dzień wygladała sytuacja. Czy Pyrzowice tak jak inne lotniska były zamknięte czy też pracowały normalnie? Rodziny mogły widzieć np. tylko lądowania.
Jeśli wina jest po stronie Wizz to bym nie odpuszczał.
Suma biletów za 6 osób nie jest znowu taka malutka, a dodatkowe 2 dni w Rzymie swoje kosztowały.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Danny
Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1208
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EIDW
|
Wysłany: Czw 17:08, 07 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
Mozesz podac dane i numer rejsu?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wojtekf
Dołączył: 08 Lut 2006
Posty: 235
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: 53°34'N , 14°49'E
|
Wysłany: Czw 17:30, 07 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
Walcz o swoje. Nie ważne, że był to low-cost.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mercutio
Dołączył: 08 Mar 2006
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Katowice
|
Wysłany: Czw 17:30, 07 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
Wtorek, 28 Listopad 06 W6 146 odlot Rzym-Ciampino godz. 09:10 przylot do Katowice godz. 11:10
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Danny
Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1208
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EIDW
|
Wysłany: Czw 17:36, 07 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
Ciekawa sprawa - czyzby Wizz oszukiwal statystyki?
Historical Flight Report Results
Flight: (W6) Wizzair 146
Date: Nov 28, 2006
Status: Unknown Status
Duration: 2h 00m
Equipment: 320
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
CR9
Dołączył: 15 Lis 2006
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPWR
|
Wysłany: Sob 11:16, 09 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
Oto co na ten temat mowi prawo (dyrektywa UE261)
Odwołanie
1. W przypadku odwołania lotu, pasażerowie których to odwołanie dotyczy:
a) otrzymują pomoc od obsługującego przewoźnika lotniczego, zgodnie z art.8; oraz
b) otrzymują pomoc od obsługującego przewoźnika lotniczego, zgodnie z art. 9 ust. 1 lit. a) i art. 9 ust. 2, jak również, w przypadku zmiany trasy, gdy racjonalnie spodziewany czas startu nowego lotu ma nastąpić co najmniej jeden dzień po planowym starcie odwołanego lotu, pomoc określoną w art. 9 ust. 1 lit. b) i c); oraz
3. Obsługujący przewoźnik lotniczy nie jest zobowiązany do wypłaty rekompensaty przewidzianej w art. 7, jeżeli może dowieść, że odwołanie jest spowodowane zaistnieniem nadzwyczajnych okoliczności, których nie można było uniknąć pomimo podjęcia wszelkich racjonalnych środków
Artykuł 8
Prawo do zwrotu należności lub zmiany planu podróży
1. W przypadku odwołania do niniejszego artykułu, pasażerowie mają prawo wyboru pomiędzy:
a) - zwrotem w terminie siedmiu dni, za pomocą środków przewidzianych w art. 7 ust. 3, pełnego kosztu biletu po cenie za jaką został kupiony, za część lub części nie odbytej podróży oraz za część lub części już odbyte, jeżeli lot nie służy już dłużej jakiemukolwiek celowi związanemu z pierwotnym planem podróży pasażera, wraz z, gdy jest to odpowiednie,
- lotem powrotnym do pierwszego miejsca odlotu, w najwcześniejszym możliwym terminie;
b) zmianą planu podróży, na porównywalnych warunkach, do ich miejsca docelowego, w najwcześniejszym możliwym terminie; lub
c) zmianą planu podróży, na porównywalnych warunkach, do ich miejsca docelowego, w późniejszym terminie dogodnym dla pasażera, w zależności od dostępności wolnych miejsc.
Artykuł 9
Prawo do opieki
1. W przypadku odwołania do niniejszego artykułu, pasażerowie otrzymują bezpłatnie:
a) posiłki oraz napoje w ilościach adekwatnych do czasu oczekiwania;
b) zakwaterowanie w hotelu w przypadku:
─ gdy występuje konieczność pobytu przez jedną albo więcej nocy, lub
─ gdy zachodzi konieczność pobytu dłuższego niż planowany przez pasażera;
c) transport pomiędzy lotniskiem a miejscem zakwaterowania (hotelem lub innym).
2. Ponadto, pasażerom bezpłatnie przysługują dwie rozmowy telefoniczne, dwa dalekopis, dwie przesyłki faksowe lub e-mailowe.
Jest to skrot tego co ma zastosowanie w Twoim przypadku.
Pozniewaz nie zrezygnowales a przebukowales sie na nastepny lot NALEZY Ci sie opieka ze strony przewoznika (czy na pweno przedstawiciel WIZZ nie oferowal hoteli/posilkow? bo jezeli tak to dalsza cześć odpada). Kiedy nie otrzymales opieki ze strony przewoaznika i masz jakiekolwiek rachunki/paragomy za:
-przejazd z i na lotnisko do miajsca pobytu (musiales gdzies sie podziac przez 2 dni),
-noclegi
-posilki
Przeslij skarge do Wizz (list polecony z potwierdzeniem odbioru) zalaczajac KOPIE rachunkow z zadaniem zwrotu poniesionych kosztow. W tresci powolaj sie na zacytowane paragrafy (caly tekst na stronie ulc-prawa pasazera). Jezeli wyraza zgode to moga zarzadac orginalow.
Nie ma znaczenie ze jest to LCC czy tez ze powodem byla pogoda. Pogoda zwalnia ich od wyplaty odszkodowania. W KTW tego dnia do poludnia nie bylo zby ciekawie i ciezko bedzie udowodnic ze skasowali rejs z innych przyczyn.
Jezeli nie zaakceptuja twojego roszczenia - przeslij ( i poinformuj ich o tym fakcie) skarge do ULC to powinno zadzialac.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
macx
Dołączył: 03 Sty 2006
Posty: 49
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Sob 23:09, 09 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
w przypadku odwolania rejsu z przyczyn niezaleznych od przewoznika pasazer nie ma prawa do odszkodowania.
jednoczesnie na zyczenie pasazera obsluga lotniska(agent handlingowy obslugujacy dana linie)moze wystawic zaswiadczenie informujace o odwolaniu lotu. Na tym zaswiadczeniu powinna sie rowniez znalezc informacja o przyczynie skasowania rejsu.
pozdro
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|