|
Forum lotnictwa To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Danny
Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1208
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EIDW
|
Wysłany: Pon 15:16, 22 Maj 2006 Temat postu: PIA rozczarowana jakoscia i osiagami 772LR |
|
|
"The B-777s delivered to PIA earlier this year are stated to be not up to the required specification and the management has expressed its concern over its quality"
Caly artykul tutaj:
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
k_sko
Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 520
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pon 15:29, 22 Maj 2006 Temat postu: |
|
|
Ciekawe, ale artykuł trochę niespójny. Trzeba poczekać na ocene\ę przez bardziej wiarygodnego przewoźnika.
KS
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Witek Z
Moderator
Dołączył: 05 Paź 2005
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: WAW
|
Wysłany: Pon 16:14, 22 Maj 2006 Temat postu: |
|
|
Z tego co pamiętam, to jeden 777 PIA się zapalił (podwozie, czy silnik- nie pamiętam) bo Pakistańczycy z uporem leli inny olej niż kazał Boeing i była cała awantura. Mało wiarygodne źródło, nawet przy tak panicznym poszukiwaniu "sensacji" przez miłośników przegrywającego Airbusa
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
777_forever
Dołączył: 13 Lis 2005
Posty: 193
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 16:40, 22 Maj 2006 Temat postu: |
|
|
Już jest na forum na a.net. Cały artykuł to g*wno prawda, ci, którzy tam piszą się nie znają na operacjach lotniczych, i chodzi tylko i wyłącznie o politykę. Informacje czerpią z for internetowych. Temat ten proponuję zamknąć, bo wszystko już jest tutaj:
[link widoczny dla zalogowanych]
Nie warto powtarzać tego, co już tam jest.
M.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
slepowron
Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KOAK
|
Wysłany: Pon 17:21, 22 Maj 2006 Temat postu: |
|
|
777_forever napisał: | Już jest na forum na a.net. Cały artykuł to g*wno prawda, ci, którzy tam piszą się nie znają na operacjach lotniczych, i chodzi tylko i wyłącznie o politykę. |
Zgadza sie, cala notka jest "anonimowa" (nie bezposrednio z PIA) i najlepiej to podsumowal jeden gosc z Pakistanu:
"I think I can say with confidence that the author of that article is not well versed in the English language, and has absolutely no knowledge of actual aircraft operations. He probably heard from somewhere in PIA that the 777LR cannot go to maximum altitude immediately after take-off, and did not realize that this is normal operation. Don't take everything you hear in the media, especially aviation related, as being entirely true. Remember the apparent PIA scandal a few days back? "
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
777_forever
Dołączył: 13 Lis 2005
Posty: 193
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 17:53, 22 Maj 2006 Temat postu: |
|
|
Dokładnie o ten post mi chodziło, lecz nie chciało mi się szukać. Forumowicze pochodzący z Pakistanu widzą to tak samo.
M.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bartolomic
Dołączył: 22 Maj 2006
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 11:06, 24 Maj 2006 Temat postu: |
|
|
slepowron napisał: | He probably heard from somewhere in PIA that the 777LR cannot go to maximum altitude immediately after take-off, and did not realize that this is normal operation. " |
a moze mi ktos wytlumaczyc dlaczego tak wlasnie jest??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
slepowron
Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KOAK
|
Wysłany: Śro 16:45, 24 Maj 2006 Temat postu: |
|
|
bartolomic napisał: | slepowron napisał: | He probably heard from somewhere in PIA that the 777LR cannot go to maximum altitude immediately after take-off, and did not realize that this is normal operation. " |
a moze mi ktos wytlumaczyc dlaczego tak wlasnie jest?? |
tak jest bo czesto samolot jest za ciezki zaraz po starcie aby osiagnac swoj maksymalny pulap. Wykonuje wiec tzw. "step climb" - po "schodkach" do gory.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gabec
Moderator
Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KRK
|
Wysłany: Śro 16:47, 24 Maj 2006 Temat postu: |
|
|
slepowron napisał: | bartolomic napisał: | slepowron napisał: | He probably heard from somewhere in PIA that the 777LR cannot go to maximum altitude immediately after take-off, and did not realize that this is normal operation. " |
a moze mi ktos wytlumaczyc dlaczego tak wlasnie jest?? |
tak jest bo czesto samolot jest za ciezki zaraz po starcie aby osiagnac swoj maksymalny pulap. Wykonuje wiec tzw. "step climb" - po "schodkach" do gory. |
Tia... troche to dziwne ze 773 nie ma problemów a mniejszy 772LR z silnikami od 773 nie potrafi osiagnąc max altitude
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bedrzich
Dołączył: 22 Gru 2005
Posty: 132
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: OTBD
|
Wysłany: Śro 17:15, 24 Maj 2006 Temat postu: |
|
|
Gabec napisał: | Tia... troche to dziwne ze 773 nie ma problemów a mniejszy 772LR z silnikami od 773 nie potrafi osiagnąc max altitude |
Raczej dziwne byłoby, gdyby samolot, a zwłaszcza tej klasy wagowej (heavy) był zdolny po starcie z maksymalną MTOW od razu osiągnąć maksymalny pułap do jakiego jest certyfikowany
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
slepowron
Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KOAK
|
Wysłany: Śro 17:24, 24 Maj 2006 Temat postu: |
|
|
Gabec napisał: |
Tia... troche to dziwne ze 773 nie ma problemów a mniejszy 772LR z silnikami od 773 nie potrafi osiagnąc max altitude |
Nic w tym dziwnego. Problem jest w ilosci paliwa. Dla samolotow dalekiego zasiegu jak 777 czy 747 paliwo stanowi z reguly duzo wiekszy procent wagi startowej. Potem paliwo sie wypala i samolot po wielu godzinach lotu jest duzo lzejszy i moze leciec wyzej. Taki 747 moze stracic 30% swojej poczatkowej wagi. Oczywiscie prawa fizyki ktorych nie zmienisz dyktuja ze taki lekki samolot pownien byc w stanie leciec duzo wyzej.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bartolomic
Dołączył: 22 Maj 2006
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 18:38, 24 Maj 2006 Temat postu: |
|
|
a dlaczego wyzej jest trudniej - z powodu rozrzedzonego powietrza??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gabec
Moderator
Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KRK
|
Wysłany: Śro 18:47, 24 Maj 2006 Temat postu: |
|
|
slepowron napisał: | Gabec napisał: |
Tia... troche to dziwne ze 773 nie ma problemów a mniejszy 772LR z silnikami od 773 nie potrafi osiagnąc max altitude |
Nic w tym dziwnego. Problem jest w ilosci paliwa. Dla samolotow dalekiego zasiegu jak 777 czy 747 paliwo stanowi z reguly duzo wiekszy procent wagi startowej. Potem paliwo sie wypala i samolot po wielu godzinach lotu jest duzo lzejszy i moze leciec wyzej. Taki 747 moze stracic 30% swojej poczatkowej wagi. Oczywiscie prawa fizyki ktorych nie zmienisz dyktuja ze taki lekki samolot pownien byc w stanie leciec duzo wyzej. |
Tak, ale to czym lata PIA nie ma maksymalnej liczby dodatkowych zbiorników paliwa. Stad moje zdziwienie tymi "rewelacjami"
Oni to wogole powinni pomyslec o pilotach bo poki co nie ma kto latac nowymi maszynami
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
slepowron
Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KOAK
|
Wysłany: Pią 7:27, 26 Maj 2006 Temat postu: |
|
|
Gabec napisał: | Tak, ale to czym lata PIA nie ma maksymalnej liczby dodatkowych zbiorników paliwa.i |
nie wiem o jakich dodatkowych zbiornikach piszesz, 777-200LR ma najwiekszy zasieg ze wszystkiego co lata we flocie cywilnej.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gabec
Moderator
Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KRK
|
Wysłany: Pią 7:44, 26 Maj 2006 Temat postu: |
|
|
slepowron napisał: | Gabec napisał: | Tak, ale to czym lata PIA nie ma maksymalnej liczby dodatkowych zbiorników paliwa.i |
nie wiem o jakich dodatkowych zbiornikach piszesz, 777-200LR ma najwiekszy zasieg ze wszystkiego co lata we flocie cywilnej. |
Sugerowałbym lekture info na stronie Boeinga na temat B772LR. Różnica pomiędzy -ER oraz -LR to silniki! ! ! Każdy klient sam decyduje ile chce zbiorników -LR ma możliwość dołożenia paru dodatkowych kosztem cargo. Jeśli Ci pasuje kupujesz wersje z podstawowa liczba zbiorników (tak jak PIA) jeśli chcesz wiekszy zasieg kosztem cargo to kupujesz z inna wersje (cos do czego przymierzał sie Qantas)
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|