Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

PIA rozczarowana jakoscia i osiagami 772LR
Idź do strony 1, 2  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Danny




Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1208
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EIDW

PostWysłany: Pon 15:16, 22 Maj 2006    Temat postu: PIA rozczarowana jakoscia i osiagami 772LR

"The B-777s delivered to PIA earlier this year are stated to be not up to the required specification and the management has expressed its concern over its quality"

Caly artykul tutaj:
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
k_sko




Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 520
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 15:29, 22 Maj 2006    Temat postu:

Ciekawe, ale artykuł trochę niespójny. Trzeba poczekać na ocene\ę przez bardziej wiarygodnego przewoźnika.

KS


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Witek Z
Moderator



Dołączył: 05 Paź 2005
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: WAW

PostWysłany: Pon 16:14, 22 Maj 2006    Temat postu:

Z tego co pamiętam, to jeden 777 PIA się zapalił (podwozie, czy silnik- nie pamiętam) bo Pakistańczycy z uporem leli inny olej niż kazał Boeing i była cała awantura. Mało wiarygodne źródło, nawet przy tak panicznym poszukiwaniu "sensacji" przez miłośników przegrywającego Airbusa Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
777_forever




Dołączył: 13 Lis 2005
Posty: 193
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon 16:40, 22 Maj 2006    Temat postu:

Już jest na forum na a.net. Cały artykuł to g*wno prawda, ci, którzy tam piszą się nie znają na operacjach lotniczych, i chodzi tylko i wyłącznie o politykę. Informacje czerpią z for internetowych. Temat ten proponuję zamknąć, bo wszystko już jest tutaj:

[link widoczny dla zalogowanych]

Nie warto powtarzać tego, co już tam jest.

M.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slepowron




Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KOAK

PostWysłany: Pon 17:21, 22 Maj 2006    Temat postu:

777_forever napisał:
Już jest na forum na a.net. Cały artykuł to g*wno prawda, ci, którzy tam piszą się nie znają na operacjach lotniczych, i chodzi tylko i wyłącznie o politykę.


Zgadza sie, cala notka jest "anonimowa" (nie bezposrednio z PIA) i najlepiej to podsumowal jeden gosc z Pakistanu:

"I think I can say with confidence that the author of that article is not well versed in the English language, and has absolutely no knowledge of actual aircraft operations. He probably heard from somewhere in PIA that the 777LR cannot go to maximum altitude immediately after take-off, and did not realize that this is normal operation. Don't take everything you hear in the media, especially aviation related, as being entirely true. Remember the apparent PIA scandal a few days back? "


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
777_forever




Dołączył: 13 Lis 2005
Posty: 193
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Warszawa

PostWysłany: Pon 17:53, 22 Maj 2006    Temat postu:

Dokładnie o ten post mi chodziło, lecz nie chciało mi się szukać. Smile Forumowicze pochodzący z Pakistanu widzą to tak samo.

M.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bartolomic




Dołączył: 22 Maj 2006
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Warszawa

PostWysłany: Śro 11:06, 24 Maj 2006    Temat postu:

slepowron napisał:
He probably heard from somewhere in PIA that the 777LR cannot go to maximum altitude immediately after take-off, and did not realize that this is normal operation. "


a moze mi ktos wytlumaczyc dlaczego tak wlasnie jest??


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slepowron




Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KOAK

PostWysłany: Śro 16:45, 24 Maj 2006    Temat postu:

bartolomic napisał:
slepowron napisał:
He probably heard from somewhere in PIA that the 777LR cannot go to maximum altitude immediately after take-off, and did not realize that this is normal operation. "


a moze mi ktos wytlumaczyc dlaczego tak wlasnie jest??

tak jest bo czesto samolot jest za ciezki zaraz po starcie aby osiagnac swoj maksymalny pulap. Wykonuje wiec tzw. "step climb" - po "schodkach" do gory.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gabec
Moderator



Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KRK

PostWysłany: Śro 16:47, 24 Maj 2006    Temat postu:

slepowron napisał:
bartolomic napisał:
slepowron napisał:
He probably heard from somewhere in PIA that the 777LR cannot go to maximum altitude immediately after take-off, and did not realize that this is normal operation. "


a moze mi ktos wytlumaczyc dlaczego tak wlasnie jest??

tak jest bo czesto samolot jest za ciezki zaraz po starcie aby osiagnac swoj maksymalny pulap. Wykonuje wiec tzw. "step climb" - po "schodkach" do gory.

Tia... troche to dziwne ze 773 nie ma problemów a mniejszy 772LR z silnikami od 773 nie potrafi osiagnąc max altitude


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bedrzich




Dołączył: 22 Gru 2005
Posty: 132
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: OTBD

PostWysłany: Śro 17:15, 24 Maj 2006    Temat postu:

Gabec napisał:
Tia... troche to dziwne ze 773 nie ma problemów a mniejszy 772LR z silnikami od 773 nie potrafi osiagnąc max altitude

Raczej dziwne byłoby, gdyby samolot, a zwłaszcza tej klasy wagowej (heavy) był zdolny po starcie z maksymalną MTOW od razu osiągnąć maksymalny pułap do jakiego jest certyfikowany


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slepowron




Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KOAK

PostWysłany: Śro 17:24, 24 Maj 2006    Temat postu:

Gabec napisał:

Tia... troche to dziwne ze 773 nie ma problemów a mniejszy 772LR z silnikami od 773 nie potrafi osiagnąc max altitude


Nic w tym dziwnego. Problem jest w ilosci paliwa. Dla samolotow dalekiego zasiegu jak 777 czy 747 paliwo stanowi z reguly duzo wiekszy procent wagi startowej. Potem paliwo sie wypala i samolot po wielu godzinach lotu jest duzo lzejszy i moze leciec wyzej. Taki 747 moze stracic 30% swojej poczatkowej wagi. Oczywiscie prawa fizyki ktorych nie zmienisz dyktuja ze taki lekki samolot pownien byc w stanie leciec duzo wyzej.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bartolomic




Dołączył: 22 Maj 2006
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Warszawa

PostWysłany: Śro 18:38, 24 Maj 2006    Temat postu:

a dlaczego wyzej jest trudniej - z powodu rozrzedzonego powietrza??

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gabec
Moderator



Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KRK

PostWysłany: Śro 18:47, 24 Maj 2006    Temat postu:

slepowron napisał:
Gabec napisał:

Tia... troche to dziwne ze 773 nie ma problemów a mniejszy 772LR z silnikami od 773 nie potrafi osiagnąc max altitude


Nic w tym dziwnego. Problem jest w ilosci paliwa. Dla samolotow dalekiego zasiegu jak 777 czy 747 paliwo stanowi z reguly duzo wiekszy procent wagi startowej. Potem paliwo sie wypala i samolot po wielu godzinach lotu jest duzo lzejszy i moze leciec wyzej. Taki 747 moze stracic 30% swojej poczatkowej wagi. Oczywiscie prawa fizyki ktorych nie zmienisz dyktuja ze taki lekki samolot pownien byc w stanie leciec duzo wyzej.

Tak, ale to czym lata PIA nie ma maksymalnej liczby dodatkowych zbiorników paliwa. Stad moje zdziwienie tymi "rewelacjami"
Oni to wogole powinni pomyslec o pilotach bo poki co nie ma kto latac nowymi maszynami


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slepowron




Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KOAK

PostWysłany: Pią 7:27, 26 Maj 2006    Temat postu:

Gabec napisał:
Tak, ale to czym lata PIA nie ma maksymalnej liczby dodatkowych zbiorników paliwa.i

nie wiem o jakich dodatkowych zbiornikach piszesz, 777-200LR ma najwiekszy zasieg ze wszystkiego co lata we flocie cywilnej.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gabec
Moderator



Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KRK

PostWysłany: Pią 7:44, 26 Maj 2006    Temat postu:

slepowron napisał:
Gabec napisał:
Tak, ale to czym lata PIA nie ma maksymalnej liczby dodatkowych zbiorników paliwa.i

nie wiem o jakich dodatkowych zbiornikach piszesz, 777-200LR ma najwiekszy zasieg ze wszystkiego co lata we flocie cywilnej.

Sugerowałbym lekture info na stronie Boeinga na temat B772LR. Różnica pomiędzy -ER oraz -LR to silniki! ! ! Każdy klient sam decyduje ile chce zbiorników -LR ma możliwość dołożenia paru dodatkowych kosztem cargo. Jeśli Ci pasuje kupujesz wersje z podstawowa liczba zbiorników (tak jak PIA) jeśli chcesz wiekszy zasieg kosztem cargo to kupujesz z inna wersje (cos do czego przymierzał sie Qantas)
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin