|
Forum lotnictwa To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bedrzich
Dołączył: 22 Gru 2005
Posty: 132
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: OTBD
|
Wysłany: Pią 14:49, 18 Sie 2006 Temat postu: |
|
|
zasieki1 napisał: |
skad ta pewnosc?
|
Ano chociażby stąd, że korespondencję radiową prowadzi pilot nielecący - czyli Pani pilot.
Chociaż to nie ma i tak znaczenia - z prawnego punktu widzenia, jeśli F/O odstawi największego nawet babola to i tak za de ciąga się kapitana i już.
A tak na marginesie - od głupot wypisywanych przes żurnalistów to już naprawde ręce opadają... Słaba znajomość angielskiego? Tak się składa, że poznałem ostatnimi czasy wielu tureckich pilotów i śmiem twierdzić, że znają ten język lepiej niż wielu naszych pilotów. Ciągle mam przed oczami niektórych naszych "geniuszy przestworzy" z ich "Kali kochać, Kali lubić"
Ale to w końcu lotnictwo a nie konkurs na literackiego Nobla po angielsku
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gabec
Moderator
Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KRK
|
Wysłany: Pią 14:54, 18 Sie 2006 Temat postu: |
|
|
IAR napisał: | Wieża poznańskiego lotniska Ławica za wcześnie zezwoliła na lądowanie samolotu i dlatego doszło do pomyłki pilota. To wstępne ustalenia firmy Skyairlines, której maszyna przedwczoraj zamiast na Ławicy wylądował na wojskowym lotnisku w Krzesinach. 200 pasażerów wracało z wakacji w Turcji. Stanowisko tureckiego przewoźnika dotarło dziś do tour-operatora.
Sławomir Szulz z firmy GTI Travel, Skyairlines powiedział Radiu Merkury, że po wydaniu zezwolenia na lądowanie, pilot widział przed sobą lotnisko w Krzesinach, dlatego tam posadził maszynę. Przewoźnik utrzymuje też, że wieża kontrolna powinna prowadzić samolot i widzieć go przed wydaniem zezwolenia na lądowanie.
Tymczasem rzecznik Polskich Portów Lotniczych Artur Burak powiedział, że pilot tureckiego samolotu ignorował polecenia obsługi naziemnej lotniska Ławica. Gdy rozpoczął procedurę podejścia do lądowania, został poinformowany przez kontrolera ruchu lotniczego, że wykonuje ją błędnie i że powinien skorygować lot. Zdaniem rzecznika, w całym incydencie nie było winy kontrolera ruchu.
Według Sławomira Orłowskiego z 31. Bazy Lotniczej Poznań-Krzesiny, po wylądowaniu samolotu były ogromne problemy z porozumieniem się z załogą. Pani kapitan była w silnym stresie, a jej angielski pozostawiał wiele do życzenia. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wegi
Moderator
Dołączył: 13 Cze 2006
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPBY
|
Wysłany: Pią 14:55, 18 Sie 2006 Temat postu: |
|
|
Ale w koncu ICAO normuje przepisty dot. znajomości język angielskiego. Zasiek głupot nie gadaj - jak nie zrozumiała by tak prostej instrukcji to by jej do cessny nie wstawili. Zresztą nawet jak ona z jakichś przyczyn by nie zrozumiała polecenia, zrozumiałby je kapitan i vice versa. A nawet jak obydwoje nie to jest ten magiczny wprost zwrot 'say again, pls' A informacja ta była od rzecznika linii, który przynajmniej zdementował tą plotkę. Ale jak widac, niektórzy dalej ją powielają
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Marex
Dołączył: 24 Gru 2005
Posty: 175
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pią 15:39, 18 Sie 2006 Temat postu: |
|
|
planes.cz napisał: | Další mýlka letiště se stala v Polsku. Boeing 737 turecké společnosti Sky Airlines na charterové lince Antalya - Poznaň - Antalya přistál místo na civilním letišti Poznaň - Lawica na vojenské základně Krzesiny. Podle prvních zpráv byla chyba na straně pilota, který udržoval radiové spojení s řizením letového provozu na letišti Lawica, ale stroj přitom vedl směrem na jiné letiště. Po vyjasnění situace byl Boeing 737 z vojenského propuštěn na přelet do původní destinace a dále zpět do Antalye. Letiště Krzesiny se nachází jihovýchodně od Poznaně, Lawica je západně. Vzdušná vzdálenost mezi místy je 11 kilometrů.
|
coś pięknego!!!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Marex
Dołączył: 24 Gru 2005
Posty: 175
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pią 15:44, 18 Sie 2006 Temat postu: |
|
|
mam nadzieję że się kiedyś doczekamy prawdy o tym ciekawym i dziwnym zdarzeniu.....
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MaciejBZG
Dołączył: 22 Sty 2006
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPBY
|
Wysłany: Pią 15:44, 18 Sie 2006 Temat postu: |
|
|
Na moje to jest cos nietak . Każde lotnisko ma inna procedure oraz inna czestotliwosc ILS , przeciez to jest niemozliwe wrecz aby pomylic lotnisko, jak wieczorem mozna wyladowac bez ILS ? Zreszta nawet jesli pani pilot ladowala to przeciez w kokpicie pilotow jest dwoch. Zgadzam sie z Dominikiem ze jesli nieznalaby angielskiego to by do Boeinga nieweszla ani nawet do owej Cessny.
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wegi
Moderator
Dołączył: 13 Cze 2006
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPBY
|
Wysłany: Pią 16:14, 18 Sie 2006 Temat postu: |
|
|
Do znudzenia LĄDOWAŁ KAPITAN. I kręcili visuala (jakby kręcili ILS najpradwopodobniej nie byłoby problemu)
D.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
protz
Dołączył: 14 Gru 2005
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pią 16:14, 18 Sie 2006 Temat postu: |
|
|
MaciejBZG napisał: | jak wieczorem mozna wyladowac bez ILS ?
Pozdrawiam |
Tak jak rano, w południe i w nocy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kaczy
Moderator
Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 661
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Poznań
|
Wysłany: Pią 16:19, 18 Sie 2006 Temat postu: |
|
|
Prosze mi wytłumaczyć jedno. Pilot oświadczył że poderwanie maszyny (kiedy się dowiedział że ląduje na złym lotnisku) byłoby niebezpieczne. No jak?Przecież samolot można poderwac nawet po przyziemieniu a tutaj jeszcze był w powietrzu!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wegi
Moderator
Dołączył: 13 Cze 2006
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPBY
|
Wysłany: Pią 16:21, 18 Sie 2006 Temat postu: |
|
|
Pasa by mu nie starczyło? Samolot nie był skonfigurowany na taką ewentualnośc? V1 byłoby poniżej minimów (może nawet obliczonego nie mieli?) (jak w powietrzu chciał poderwac to moze ponizej DH był?)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
krzys121
Administrator
Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 514
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pią 16:31, 18 Sie 2006 Temat postu: |
|
|
Prosze sie nie smiac , cytat z dzisiejszej "Gazety Poznanskiej":
Cytat: | ..Skąd biorą sie takie pomyłki?- Zwykle piloci latają według wskazań przyrządów. Tanie linie lotnicze jednak lecą na tzw. "wizual", czyli po prostu lądują, gdy widzą lotnisko i pas. Ławica i Krzesiny są położone blisko siebie. 2-3 stopnie odchylenia mają kursy obu pasów. Krzesiny musaiły być podświetlone, pilot zobaczył lotnisko i po prostu wylądował. Gdyby używał przyrządów, mógłby zidentyfikować to lotnisko. Każde bowiem ma swój kod rozpoznawczy wysyłany alfabetem Morse'a. Wtedy wiedziałby, że to pomyłka. Nie znał Poznania, nie wiedział, że są dwa takie obiekty. Zgubiła go w tym wypadku rutyna i pewność- mówi polski pilot. Dodaje, że tanie linie oszczędzają na paliwie i tzw. resursie.Co to oznacza?[...]Pilot opierając się tylko na tym, co widzi, skraca czas lotu. Nieużywanie przyrządów, jeżeli tylko są dobre warunki atmosferyczne, moe kest niebezpieczne dla pasażerów." |
Juz wiedze, jak spada liczba osob latajacych tzw. tanimi liniami, po lekturze tego tekstu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
stenus
Dołączył: 13 Gru 2005
Posty: 323
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Warszawa/Bruksela
|
Wysłany: Pią 16:43, 18 Sie 2006 Temat postu: |
|
|
Polska Agencja Prasowa:
Cytat: | SKY Airlines: Błąd poznańskich kontrolerów lotów
Według tureckich linii lotniczych SKY Airlines, których czarterowy samolot w środę wylądował w Poznaniu na wojskowym lotnisku w Krzesinach zamiast na lotnisku "Ławica", przyczyną pomyłki było niewłaściwe prowadzenie pilota samolotu przez wieżę kontrolną.
Stanowisko linii Sławomir Szulc z warszawskiej firmy GTI, współpracującej ze Sky Airlines.
Według tureckich linii, piloci rozpoczęli lądowanie, bo widzieli lotnisko i byli przekonani, że kontrolerzy "Ławicy" widzą ich samolot i dlatego wydali im zgodę na lądowanie. SKY Airlines w swoim stanowisku przekazały też, że kapitan i drugi pilot samolotu są doświadczonymi pilotami, przepracowali na swoich stanowiskach ponad 10 tys. godzin. Rzecznik prasowy Agencji Ruchu Lotniczego Artur Burak powiedział w piątek PAP, że zarzut, iż tureccy piloci byli źle prowadzeni przez poznańskich kontrolerów lotu, jest błędny. "To nie prawda, że wieża kontrolna może wydać zgodę na rozpoczęcie lądowania dopiero po nawiązaniu kontaktu wzrokowego z samolotem" - oświadczył PAP Burak.
Z informacji uzyskanych przez PAP ze źródeł zbliżonych do poznańskiej "Ławicy" i Urzędu Lotnictwa Cywilnego wynika, że pilotująca samolot Turczynka słabo mówiła po angielsku i miała poważne kłopoty w nawiązaniu kontaktu z poznańskimi kontrolerami lotów.
Rzecznik prasowy MON płk Piotr Paszkowski podał w czwartek, że czarterowy samolot tureckich linii SKY w środę o godz. 19.48 wylądował na pasie wojskowego lotniska 31. Bazy Lotniczej Poznań- Krzesiny, zamiast na cywilnym lotnisku Poznań-Ławica. Oficer dyżurny bazy wszczął procedurę "Renegade" w związku z nieautoryzowanym lądowaniem obcego samolotu - podał rzecznik MON.
Paszkowski poinformował, że wojsko miało utrudniony kontakt z dowódcą załogi, ponieważ kobieta-kapitan samolotu słabo mówiła po angielsku i była bardzo zdenerwowana. Jako dodatkowy argument, by zastosować wzmożone środki, wojsko uznało obecność w kokpicie samolotu jednego z pasażerów. Rzecznik podał, że Agencja Ruchu Lotniczego wyjaśni, skąd w kabinie pilotów, do której wchodzić nie mogą osoby postronne, znalazła się taka osoba.
Oddział Straży Granicznej z grupą antyterrorystyczną i pirotechniczną z lotniska Poznań-Ławica dotarł do wojskowej bazy po prawie dwóch godzinach od lądowania samolotu - o godz. 21.40 - podał Paszkowski. Na pokładzie samolotu było 177 osób. Zbadano trzeźwość załogi samolotu, dokonano oględzin wnętrza maszyny, sprawdzono też zapas paliwa na dalszy lot. Samolot odleciał na Ławicę, gdzie wylądował o godz. 22.42 - podał rzecznik MON. Około godz. 0.30 samolot z kolejną grupą polskich turystów odleciał do Turcji.
|
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MaciejBZG
Dołączył: 22 Sty 2006
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPBY
|
Wysłany: Pią 16:44, 18 Sie 2006 Temat postu: |
|
|
protz chodzilo mi o to ze jak wprowadzono ILS Ławicy to jak mógł wylądowac na wojskowym , no wiesz w nocy bez ILS gdzie widoczność znacznie spada lądowanie staje sie dość trudne
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Pawel_
Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 88
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KRK
|
Wysłany: Pią 17:00, 18 Sie 2006 Temat postu: |
|
|
Czy rozmowy z wieza sa nagrywane? Jezeli tak, to powinno to uciac spekulacje kto zawinil i czy F/O znala dobrze angielski czy nie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|