Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Pilot pomylił lotniska <--
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 9, 10, 11, 12, 13  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bedrzich




Dołączył: 22 Gru 2005
Posty: 132
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: OTBD

PostWysłany: Pią 19:01, 18 Sie 2006    Temat postu:

A tak na marginesie - czy się zmieniła jakoś znacząco ostatnio sytuacja geopolityczna kraju bo nie zauważyłem?? Przecie Turcja to nasz aliant z NATO! To o co taka afera?
Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
xyhoo




Dołączył: 28 Lis 2005
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: POZ

PostWysłany: Pią 19:01, 18 Sie 2006    Temat postu:

wegi napisał:
Do znudzenia Wink LĄDOWAŁ KAPITAN. I kręcili visuala (jakby kręcili ILS najpradwopodobniej nie byłoby problemu)


W tym sens że robili ILS a nie visuala. I co do tego nie mam wątpliwości.
Jeżeli pilot dostaje podejście ILS, potem zgłasza wieży prostą to dostaje lądowanie. Wszystko zgodnie z przepisami. Piloci dali ciała. A wystarczy dokiładnie czytać mapę...[/quote]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Estraven




Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 589
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Poznań

PostWysłany: Pią 19:13, 18 Sie 2006    Temat postu:

bedrzich napisał:
A tak na marginesie - czy się zmieniła jakoś znacząco ostatnio sytuacja geopolityczna kraju bo nie zauważyłem?? Przecie Turcja to nasz aliant z NATO! To o co taka afera?
Wink

Skądkolwiek byłby ten samolot - reakcja bazy musiała być taka sama - liczy się, że to intruz, którego nikt nie zapraszał ani nie oczekiwał. To, że maszyna była z sojuszniczego w zasadzie kraju mogło mieć ewentualnie wpływ na ciąg dalszy - że jeszcze tego samego wieczoru puszczono ją na Ławicę, chociaż czy naprawdę miało, tego nie wiem.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
zasieki1




Dołączył: 16 Paź 2005
Posty: 193
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 19:33, 18 Sie 2006    Temat postu:

xyhoo napisał:
wegi napisał:
Do znudzenia Wink LĄDOWAŁ KAPITAN. I kręcili visuala (jakby kręcili ILS najpradwopodobniej nie byłoby problemu)


W tym sens że robili ILS a nie visuala. I co do tego nie mam wątpliwości.
Jeżeli pilot dostaje podejście ILS, potem zgłasza wieży prostą to dostaje lądowanie. Wszystko zgodnie z przepisami. Piloci dali ciała. A wystarczy dokiładnie czytać mapę...
[/quote]

krzychu, tlumacze to od 2 dni. ale wszyscy teorie spskowa wesza. piloci dali ciala, tak jak juz wilu przed nimi, tyle, ze mniejszymi samolotami i nie zawsze z pelnym ladowaniem


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
meschiash
Gość






PostWysłany: Pią 19:37, 18 Sie 2006    Temat postu:

Od A do Z robione są z igły widły. Osobiście oglądałem w TVN24 wywiad z jednym z pilotów 767 LOT-u, który nie dał się omamić reporterskim podchwytliwym pytaniom. Stwierdził, że takie zdarzenia pojawiają się nawet u Polskich pilotów i nikt o tym nie mówi. Jest to zupełna normalność.
Takim specyficznym miejscem, gdzie pojawiają się pomyłki jest Wiedeń i Bratysława. Oba lotniska są w zasięgu wzroku przy dobrej widoczności.
Gdyby Krzesiny nie były wojskowe, temat ten zająłby 3 strony a nie 10 Smile
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marex




Dołączył: 24 Gru 2005
Posty: 175
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Kraków

PostWysłany: Pią 19:51, 18 Sie 2006    Temat postu:

Paweł_EPWR napisał:
A tutaj opis sytuacji od strony wojskowej: [link widoczny dla zalogowanych]


jednak wojskowi piszą coś o tym nieszczęsnym niedostatecznym angielskim naszej pani pilot....


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Bentka




Dołączył: 18 Sie 2006
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPZA Zamosc Kwadrat

PostWysłany: Pią 20:27, 18 Sie 2006    Temat postu:

Ja też słyszałem ze przyczyną byla slaba znajomosc jezyka angielskiego :] Takie czasy... ze piloci angielskiego nie znają Sad cieszmy sie ze my mamy pilotów odnoszących sukcesy i nie wywołujących afer Smile Laughing

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
yankee




Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 20:31, 18 Sie 2006    Temat postu:

Cytat:
jednak wojskowi piszą coś o tym nieszczęsnym niedostatecznym angielskim naszej pani pilot....
a ci "wojskowi" to pewnie wszyscy CPE mają w kieszeni i Dona Browna w oryginale na wartowni czytają... Kto lądował w MATZ-tach ten wie że różnie bywa i sądze że pani pilot mogałaby w niejednej jednostce angielski wykładać. Problemy w porozumieniu sie pewnie były ale nie zwalałbym całej winy na turecką załogę...

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez yankee dnia Pią 21:17, 18 Sie 2006, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marex




Dołączył: 24 Gru 2005
Posty: 175
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Kraków

PostWysłany: Pią 20:36, 18 Sie 2006    Temat postu:

jak się trochę zdenerwowali to im się mieszało....

może zaczeła mieszać angielski z tureckim... nasi pomyśleli może że wzięła 170 kilka osób w jasyr.... Laughing

nieeeeeeeeee to nie te czasy Cool


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slepowron




Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KOAK

PostWysłany: Pią 20:49, 18 Sie 2006    Temat postu:

yankee napisał:
Problemy w porozumieniu sie pewnie były ale nie zwalałbym całej winy na turecką załogę...

Raczej sie z tym zgodze - kto wiej jak oni do niej zagadneli, moze poprawnym gramatycznym angielskim ale ze strasznym polskim akcentem i baba juz troche zdenerwowana zupelnie sie pogubila. A swoja droga ona juz dostala nauczke i pewnie wiecej nigdy nie wyladuje na zlym lotnisku, za to beda inni. Razz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pewazz




Dołączył: 18 Sty 2006
Posty: 165
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: WAW

PostWysłany: Pią 20:55, 18 Sie 2006    Temat postu:

Proste, za jakiś czas proponuję loty widokowe pt. "Śladami Sky Airlines".

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Arkadius




Dołączył: 22 Lis 2005
Posty: 104
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Warszawa/Legionowo

PostWysłany: Pią 21:14, 18 Sie 2006    Temat postu:

bedrzich napisał:
zasieki1 napisał:

skad ta pewnosc?

Ano chociażby stąd, że korespondencję radiową prowadzi pilot nielecący - czyli Pani pilot.
Chociaż to nie ma i tak znaczenia - z prawnego punktu widzenia, jeśli F/O odstawi największego nawet babola to i tak za de ciąga się kapitana i już.
A tak na marginesie - od głupot wypisywanych przes żurnalistów to już naprawde ręce opadają... Słaba znajomość angielskiego? Tak się składa, że poznałem ostatnimi czasy wielu tureckich pilotów i śmiem twierdzić, że znają ten język lepiej niż wielu naszych pilotów. Ciągle mam przed oczami niektórych naszych "geniuszy przestworzy" z ich "Kali kochać, Kali lubić"
Ale to w końcu lotnictwo a nie konkurs na literackiego Nobla po angielsku
Smile
No..Koledzy, jak myślę i z tego co widzę w profilu i wogóle Wink mamy tutaj pewne źródło informacji Wink więc nie pozostaje nic innego jak...czytać,to co kolega pisze, czytać i czytac i uczyć się Wink Bo to źródło zapewne jeszcze wieeeeelu ciekawych informacji Smile A tak wogóle to mam jeszcze pytanie...Czy za taki incydent grożą załodze jakieś sankcje??Jak to jest w liniach lotniczych?? Czy traktowane jest to jako zwykła sprawa i przechodzi się do porządku dziennego??Czy też załoga[kapitan] kierowana jest na dod. szkolenie??Egzamin czy coś takiego??

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slepowron




Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KOAK

PostWysłany: Pią 21:23, 18 Sie 2006    Temat postu:

Arkadius napisał:
to mam jeszcze pytanie...Czy za taki incydent grożą załodze jakieś sankcje??Jak to jest w liniach lotniczych?? Czy traktowane jest to jako zwykła sprawa i przechodzi się do porządku dziennego??

Obawiam sie ze to bardzo zalezy od danej linii lotniczej ale raczej w tych "cywilizowanych" liniach nie traktuje sie tego jako "normalke". Najczesciej w takich wypadkach zawiesza sie pilota na pewnien czas, wysyla na do-szkolenie, itp. Tu nie doszlo do zadnego wypadku (samolot i pasazerowie nie zostali uszkodzeni) - gdyby doszlo to sankcje bylyby zupelnie inne.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kaczy
Moderator



Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 661
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Poznań

PostWysłany: Pią 21:43, 18 Sie 2006    Temat postu:

Nie wiem czy było...z gazeta.pl


"Chcę zwrócić uwagę, że w tym roku było to już co najmniej siódme omyłkowe podejście samolotu do lądowania na Krzesinach. Podchodzili tam już m. in. Niemcy i Anglicy. Kłopoty z lądowaniami w Poznaniu wynikają ze skandalicznych procedur jakie obowiązują w kontroli lotów na ŁawicyDla pilotów z zagranicy jest nie do pojęcia, że kontroler na tak poważnym lotnisku nie widzi ich na radarze. Owszem na wieży jest wskaźnik radarowy, jednak nie posiadający certyfikatu.Ponieważ kontrolerzy używali podglądu sytuacji do informowania pilotów o odchyłkach od prawidłowej ścieżki (co zapobiegło już wielokrotnie katastrofom) Agencja Ruchu Lotniczego postanowiła wyłączyć go w ogóle, w myśl zasady: "Nie ma radaru, nie ma podstaw do udzielania rad - nie ma odpowiedzialności. A pilot niech ląduje, gdzie mu wypadnie, wina będzie jego a my będziemy czyści"."


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
BN
Moderator



Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 1316
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 22:53, 18 Sie 2006    Temat postu:

Ten tekst to jest autorstwa "dziennikarza" z gazeta.pl czy jakis komentarz?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 9, 10, 11, 12, 13  Następny
Strona 10 z 13

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin