Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Pilot pomylił lotniska <--
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 10, 11, 12, 13  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Kaczy
Moderator



Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 661
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Poznań

PostWysłany: Pią 22:55, 18 Sie 2006    Temat postu:

Krzysztof Krawcewicz - redaktor naczelny miesięcznika "Przegląd Lotniczy - Aviation Revue", pilot prywatny, w swoich artykułach od dawna zajmuje się problemami organizacji ruchu lotniczego w Polsce.

całość:
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
psotter




Dołączył: 08 Lis 2005
Posty: 286
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 23:00, 18 Sie 2006    Temat postu:

Danny napisał:
Wiec niech ARL ujawni nagranie na dowod ze pani pilot nie znala zngielskiego i bedzie po sprawie.

Tego tylko brakuje, żeby publikować nagrania korespondencji radiowej w celu udowodnienia czegoś tam plebsowi...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
zasieki1




Dołączył: 16 Paź 2005
Posty: 193
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 23:16, 18 Sie 2006    Temat postu:

albo pan krzysztof krawcewicz nie autoryzowal tego artykulu, albo wie, ze gdzies tam dzwoni, ale nie wie dokladnie gdzie.

"Nie ma radaru, nie ma podstaw do udzielania rad - nie ma odpowiedzialności. A pilot niech ląduje, gdzie mu wypadnie, wina będzie jego a my będziemy czyści".

nigdzie nie jest powiedziane, ze lotnisko komunikacyjne z proceduralna kontrola zblizania musi posiadac podglad radarowy (oczywiscie jestem zdania, ze ow podglad na lawicy jest bardzo pomocny). ergo, nie mozna winic kontrolera, ze nie ma podgladu z radaru i wina jest zawsze (no, prawie zawsze) po stronie pilota, ktory wyladuje na innym lotnisku. ot co.

"Samolot znajdował się już poniżej wysokości krytycznej"

nie znam pojecia wysokosc krytyczna.

"To, że piloci przymierzali się do lądowania na Krzesinach, które zauważyli jako pierwsze lotnisko jest naturalnym odruchem"

rozumiem, ze czytanie map, czyli de facto przygotowanie sie do lotu, nie jest naturalnym odruchem...

"Decyzję pilot podejmuje w deficycie czasu - samolot w ciągu jednej minuty przebywa ponad 10 km"

nie znam typu samolotu, ktory w fazie podejscia koncowego leci 10 km na minute.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slepowron




Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KOAK

PostWysłany: Pią 23:30, 18 Sie 2006    Temat postu:

Oczywiscie ze radar by sie przydal i ze to dosc dziwne ze pokrycie radarowe w Polsce jest takie kiepskie ale to w zaden nie usprawiedliwia pilotow. Jak 757 wpadl na gore w Kolumbii pare lat temu to tez sie mowilo ze wylaczony radar na lotnisku w Cali sie do tego przyczynil ale tak naprawde to piloci postanowili sobie poleciec na "skroty" .. zupelnie podobnie jak z tymi Krzesinami.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bedrzich




Dołączył: 22 Gru 2005
Posty: 132
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: OTBD

PostWysłany: Pią 23:38, 18 Sie 2006    Temat postu:

meschiash napisał:
Osobiście oglądałem w TVN24 wywiad z jednym z pilotów 767 LOT-u

I to z nie byle jakim pilotem - był to Janusz Centka czyli "najświeższy" szybowcowy mistrz świata w klasie club jak się nie mylę!
A co do konsekwencji - mogą być różne i zależą w zasadzie od linii. Może to być upomnienie czy nagana, poprzez doszkolenie aż w skrajnych przypadkach - zwolnienie z pracy, chociaż mam nadzieję, że nie w tym przypadku, bo w końcu samolot i pasażerowie byli mimo wszystko bezpieczni (w miarę - nie licząc kałachów SG)
Chociaż - gdyby nie zeszłotygodniowe zamieszanie w Anglii to pewnie nikt by na to nie zwrócił uwagi...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slepowron




Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KOAK

PostWysłany: Sob 0:36, 19 Sie 2006    Temat postu:

psotter napisał:
Danny napisał:
Wiec niech ARL ujawni nagranie na dowod ze pani pilot nie znala zngielskiego i bedzie po sprawie.

Tego tylko brakuje, żeby publikować nagrania korespondencji radiowej w celu udowodnienia czegoś tam plebsowi...

Zupelnie sie zgadzam. Takie sprawy traktuje sie poufnie miedzy zainteresowanym stronami. To nie nalezy do "publiki" aby roztrzasac w jakim stopniu ona znala angielski.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Danny




Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1208
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EIDW

PostWysłany: Sob 8:04, 19 Sie 2006    Temat postu:

Mylisz sie. Opinia publiczna ma prawo wiedziec czy piloci linii Sky sa odpowiednio wykfalifikowani. Zwlaszcza setki tych ktorzy jeszcze tego lata z nimi poleca na wakacje. Rezultaty wszelkich sledztw na temat incydentow lotniczych sa jawne i transkrypty rozmow rowniez sa upubliczniane.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
psotter




Dołączył: 08 Lis 2005
Posty: 286
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Sob 10:20, 19 Sie 2006    Temat postu:

Danny napisał:
Mylisz sie. Opinia publiczna ma prawo wiedziec czy piloci linii Sky sa odpowiednio wykfalifikowani.

Nie musi do tego celu słuchać zapisu korespondencji. Tym bardziej mogłoby to doprowadzić do nieprawdziwych oskarżeń o nieznajomość języka. Pomyśl sobie, że ktoś bierze zapis poprawnej frazeologicznie korespondencji i zanosi do anglisty, który wynajduje kilkadziesiąt błędów w gramatyce i składni.

Danny napisał:

Rezultaty wszelkich sledztw na temat incydentow lotniczych sa jawne i transkrypty rozmow rowniez sa upubliczniane.

Rezultaty są jawne, materiały zebrane w trakcie dochodzenia już niekoniecznie - o tym, czy w raporcie zawrzeć transkrypt decyduje PKBWL. O pomyśle publikacji zapisu dźwiękowego to nawet nie słyszałem. W znanych mi biuletynach BL na przestrzeni ostatnich lat nie przypominam sobie załączenia do nich transkryptu, jedynie w opisie wypadku są krótkie cytaty ("O godz. 12:00 pilot zgłosił tsiamto, po czym otrzymał zezwolenie na owamto").


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
protz




Dołączył: 14 Gru 2005
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Sob 20:00, 19 Sie 2006    Temat postu:

Danny napisał:
Wiec niech ARL ujawni nagranie na dowod ze pani pilot nie znala zngielskiego i bedzie po sprawie. A tak mamy juz w onecie atykul mowiacy ze zawinili kontrolerzy:
[link widoczny dla zalogowanych]


A jakie komentarze... typowo onetowe niestety.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Atco




Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Nie 20:50, 20 Sie 2006    Temat postu:

@ slepowron: coś Ty się uparł z tym kiepskim pokryciem radarowym w Polsce?
Pokrycie może być 100% kraju od 100ft, ale co z tego, jeśli nie ma WSKAźNIKA na którym ma być widać zobrazowanie - a o tym cały czas jest mowa.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slepowron




Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KOAK

PostWysłany: Nie 23:34, 20 Sie 2006    Temat postu:

Atco napisał:
@ slepowron: coś Ty się uparł z tym kiepskim pokryciem radarowym w Polsce?
Pokrycie może być 100% kraju od 100ft, ale co z tego, jeśli nie ma WSKAźNIKA na którym ma być widać zobrazowanie - a o tym cały czas jest mowa.


co to jest "zobrazowanie" ????


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Atco




Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 6:47, 21 Sie 2006    Temat postu:

Na miłość boską, ślepowron.
Jeżeli wyłączę w domu monitor od komputera to czy to oznacza, że tym samym nie mam dostepu do internetu?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slepowron




Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KOAK

PostWysłany: Pon 8:03, 21 Sie 2006    Temat postu:

Atco napisał:

Pokrycie może być 100% kraju od 100ft, ale co z tego, jeśli nie ma WSKAźNIKA na którym ma być widać zobrazowanie - a o tym cały czas jest mowa.

Sluchaj, wcale nie wiem czy o tym tu "mowa". Jedni pisza ze wieza nie ma "podgladu radarowego" inni ze radar jest tylko bez certyfikatu. A ty wyjechales teraz z tym "zobrazowaniem". A swoja droga nie ma na to bardziej fachowych terminow, bo brzmi to jak dziecinnada. Trudno mi sie z tech tekstow zorientowac co jest a czego nie ma. Mnie nie obchodzi czy nie ma samego radaru, nie ma kabla, nie ma wtyczki czy nie ma ekranu. Po prostu nie ma i tyle. Obiektywnie chcialbym wiedziec (nie, do zycia mi to nie jest potrzebne) jakie jest pokrycie radarowe w Polsce i jak dotad trudno sie cokolwiek zorientowac poza tym ze cos mi sie wydaje ze z tym pokryciem raczej jest kiepsko - jak jest inaczej to chetnie poslucham.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Pewazz




Dołączył: 18 Sty 2006
Posty: 165
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: WAW

PostWysłany: Pon 8:30, 21 Sie 2006    Temat postu:

Ślepowron poczytaj sobie AIP Polska i nie zawracaj ludziom głowy.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Atco




Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pon 11:10, 21 Sie 2006    Temat postu:

Zobrazowanie - display
Pokrycie - coverage.
Przecież to nie to samo. Idąc tokiem Twojego rozumowania można odnieść wrażenie, że KAŻDY organ ATC w USA prowadzi kontrolę radarową.,


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 10, 11, 12, 13  Następny
Strona 11 z 13

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin