|
Forum lotnictwa To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gabec
Moderator
Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KRK
|
Wysłany: Pon 11:13, 21 Sie 2006 Temat postu: |
|
|
Atco, mozesz nam uchylic rabka tajemnicy i napisac co bylo rzeczywista przyczyna tego incydentu?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
psotter
Dołączył: 08 Lis 2005
Posty: 286
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pon 14:22, 21 Sie 2006 Temat postu: |
|
|
Błąd w nawigacji popełniony przez załogę statku powietrznego.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
slepowron
Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KOAK
|
Wysłany: Pon 19:22, 21 Sie 2006 Temat postu: |
|
|
Atco napisał: | Idąc tokiem Twojego rozumowania można odnieść wrażenie, że KAŻDY organ ATC w USA prowadzi kontrolę radarową., |
Nie zrozumiales "toku" mojego rozumowania. Kazdy samolot (minim. wysokosc) wyposazony w transponder jest u KOGOS (ATC) na ekranie w USA bez wzgledu czy jest aktywnie sledzony czy nie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Atco
Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pon 21:59, 21 Sie 2006 Temat postu: |
|
|
Tak samo jak w Polsce, niekoniecznie musi to być ATC, może być FIS.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bedrzich
Dołączył: 22 Gru 2005
Posty: 132
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: OTBD
|
Wysłany: Wto 0:45, 22 Sie 2006 Temat postu: |
|
|
slepowron napisał: |
Kazdy samolot (minim. wysokosc) wyposazony w transponder jest u KOGOS (ATC) na ekranie |
To wcale nie jest takie oczywiste - niekoniecznie wszystkie male samoloty maja wogole transpondery, a dodatkowo wyp. w mod C - czyli wskazania wysokosci.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
slepowron
Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KOAK
|
Wysłany: Wto 1:55, 22 Sie 2006 Temat postu: |
|
|
bedrzich napisał: |
niekoniecznie wszystkie male samoloty maja wogole transpondery, a dodatkowo wyp. w mod C - czyli wskazania wysokosci. |
Dletego napisalem - te ktore maja.
Cytat: | Tak samo jak w Polsce, niekoniecznie musi to być ATC, może być FIS. |
Widac ze nie tak samo bo jak bylo potrzeba to akurat takie glowne lotnisko jak Lawica (czy approach) nie mialo takiego 737 na ekranie. Jesli to byla jakas awaria no to rozumiem a inaczej to tylko musze wywnioskowac ze cos nie jest tak z tym "pokryciem".
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Atco
Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Wto 7:49, 22 Sie 2006 Temat postu: |
|
|
Widocznie tak samo. Może ja używam jakiegoś niezrozumiałego języka, jeżeli czegoś nie rozumiesz, to napisz, czego.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
eu01
Dołączył: 18 Lis 2005
Posty: 625
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pią 21:22, 25 Sie 2006 Temat postu: |
|
|
Jeden z forumowiczów na pprune (forum profesjonalnych pilotów) przyznał sie, ze o mały włos byłby zrobił to samo:
Cytat: | Did nearly the same thing years ago, in a KingAir. Pulled up because I could not see the football stadium you pass on medium finals, was told by EPPO "you are approaching wrong airfield" and "you are not the first to do so".
Was before 911, so I was sort of lucky not to become a potential terrorist.
Was in late afternoon,after a long day, was blinded by sunlight and didn´t care what the GPS told me.
Tough me a lesson. Feel sorry for the crew. Hope they go out of that without major harm... |
Czyli kontroler pomógł (i z pewnoscia pilot jest mu wdzieczny).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Atco
Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pią 22:01, 25 Sie 2006 Temat postu: |
|
|
Z tego morał że warto słuchać kontrolerów.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Airliner
Moderator
Dołączył: 30 Paź 2005
Posty: 1965
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPKK
|
Wysłany: Pią 22:39, 25 Sie 2006 Temat postu: |
|
|
Atco napisał: | Z tego morał że warto słuchać kontrolerów. |
Niekoniecznie,
a pamietasz zderzenie Tupoleva 154 z Boeingiem 757 nad Überlingen z 2002 roku?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wegi
Moderator
Dołączył: 13 Cze 2006
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPBY
|
Wysłany: Pią 22:42, 25 Sie 2006 Temat postu: |
|
|
Błagam, nie zaczynajmy...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Atco
Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pią 22:46, 25 Sie 2006 Temat postu: |
|
|
Airliner napisał: | Atco napisał: | Z tego morał że warto słuchać kontrolerów. |
Niekoniecznie,
a pamietasz zderzenie Tupoleva 154 z Boeingiem 757 nad Überlingen z 2002 roku? |
Ogólną zasadą jest pierwszeństwo TCASa przed instrukcjami ATC. Tak było przed 2002 rokiem, jest i zapewne będzie.
Niepodążenie za RA jest błędem pilota, a nie kontrolera.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Atco
Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pią 22:54, 25 Sie 2006 Temat postu: |
|
|
BTW ale może to mod wydzieli do innego wątku.
Miałem kiedyś na szkoleniu omawiany najbardziej chyba kuriozalny przypadek związany z TCASem.
Metro leci na FL170 bodaj w mocno zatłoczonej przestrzeni. Ze względu na duży ruch kontroler ma filtr na niektóre serie squawków - należące do wojskowych. Innymi słowy nie widzi częsci samolotów.
Nagle Metro mówi, że wykonuje RA nie mając żadnego ruchu wokół siebie - w każdym razie kontroler nic nie widzi.
Metro leci za tym "descend, descend", za chwile dostaje "climb, climb" i te wszystkie "adjust descent/climb rate" i tak w kółko Macieju.
Po kilku minutach pilot głupieje do imentu, bo co wejdzie, to ma schodzić i odwrotnie, więc w końcu zaczyna lecieć poziomo a TCAS wyje swoje. Kontroler nadal nic nie widzi.
Okazało się, ze armia (zaznaczam, rzecz nie dzieje się w Polsce, żeby nie było że szkaluję LWP) nie mówiąc nic nikomu wysłała jakiś swój aeroplan na przechwycenie nieszczęsnego Metra. Coś tam wojskowego uwiesiło mu się na ogonie.
Komentarz po omówieniu tego przypadku był taki, że pilot Metra prawdopodobnie pogodził się z myślą, że porwało go UFO.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
zasieki1
Dołączył: 16 Paź 2005
Posty: 193
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pią 23:21, 25 Sie 2006 Temat postu: |
|
|
Atco napisał: |
Komentarz po omówieniu tego przypadku był taki, że pilot Metra prawdopodobnie pogodził się z myślą, że porwało go UFO. |
fajne, nie slyszalem o tym jeszcze
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|