|
Forum lotnictwa To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Atco
Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Nie 10:59, 27 Sie 2006 Temat postu: |
|
|
Nie że zapomnieli, mieli mieć włączony ale na przechwycenie wybrali się sami z siebie. Fakt, że nie pomyśleli o wyłączeniu. Ani o poinformowaniu kogokolwiek o ćwiczebnym przechwyceniu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
YoNasHek
Dołączył: 30 Gru 2005
Posty: 140
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Nie 14:37, 27 Sie 2006 Temat postu: |
|
|
wegi napisał: | Ja mówie o zmiechrzu/nocy. I napewno samolotu nie będzie widac z kilkudziesięciu kilometrów... |
Mylisz się. Widziałem samolot z odległości 120km (66NM) od Okęcia.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
YoNasHek
Dołączył: 30 Gru 2005
Posty: 140
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Nie 14:54, 27 Sie 2006 Temat postu: |
|
|
I tak jeszcze uzupełnię:
Wątek przeczytałem sobie z zainteresowaniem godnym artykułu w fakcie, w szczególności:
eloy napisał: | zasieki1 napisał: | przechodza wtedy na lot vfr i w ogole nie patrza na przyrzady. |
Problem w tym ze nie moga tego zrobic bez zgody wiezy. |
Nie, pilot podchodzący z widzialnością lotniska nie przechodzi na lot VFR. Co więcej, jeśli już mamy być szczegółowi: TYLKO pilot może przejść z lotu IFR do VFR, kontroler tylko przyjmuje informację o tym.
eloy napisał: | Podejscie wg ILS to nie racetrack. |
Racetrack jak najbardziej może być elementem podejścia ILS \ ILS-DME.
zasieki1 napisał: | podchodzila wg ilsa. na pewno miala jego wskazania. jednak piloci czesto "glupieja" widzac z powietrza lotnisko, szczegolnie w poznaniu, gdzie krzesiny maja betonowy, bialy pas, widoczny z daleka. przechodza wtedy na lot vfr i w ogole nie patrza na przyrzady. |
Dokładnie jest tak, że głupieją. Ja sam kilka razy widziałem, jak piloci dokręcali się, potwierdzając wzrokowy kontakt, na pas 33 na EPWA, a stabilizowali się na 29. Niestety.
Przypomnę tylko: podejście z widocznością, to nie przejście na lot VFR. A przy locie VFR jednak też dość mocno patrzy się na przyrządy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
zasieki1
Dołączył: 16 Paź 2005
Posty: 193
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Nie 15:24, 27 Sie 2006 Temat postu: |
|
|
YoNasHek napisał: |
Przypomnę tylko: podejście z widocznością, to nie przejście na lot VFR. A przy locie VFR jednak też dość mocno patrzy się na przyrządy. |
masz racje. z mojej strony to byl skrot myslowy. chodzilo mi oczywiscie o przejscie do podejscia z widocznoscia.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
protz
Dołączył: 14 Gru 2005
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Nie 16:54, 27 Sie 2006 Temat postu: |
|
|
zasieki1 napisał: |
masz racje. z mojej strony to byl skrot myslowy. |
Popularne wytłumaczenie ostatnio.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Atco
Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Nie 17:03, 27 Sie 2006 Temat postu: |
|
|
Tej, a co Wam się zepsuło z tym radiem jeśli to nie tajemnica?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
zasieki1
Dołączył: 16 Paź 2005
Posty: 193
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Nie 19:30, 27 Sie 2006 Temat postu: |
|
|
protz napisał: | zasieki1 napisał: |
masz racje. z mojej strony to byl skrot myslowy. |
Popularne wytłumaczenie ostatnio. |
czerpie natchnienie od najlepszych lgarzy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
A340-600
Dołączył: 14 Cze 2006
Posty: 97
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Poznań
|
Wysłany: Czw 23:40, 21 Wrz 2006 Temat postu: Re: Pilot pomylił lotniska <-- |
|
|
Gazeta Wyborcza | Lech Bojarski 2006-09-20
Czy leci z nami pilot, czyli jak Turcy w Krzesinach lądowali
Nie kiepska znajomość angielskiego, lecz sokoli wzrok pilota był przyczyną omyłkowego lądowania lądowania pasażerskiego boeinga 737 na lotnisku wojskowym
16 sierpnia powoli zapadał wieczór, gdy zaskoczeni wojskowi z 31. Bazy Lotniczej w Krzesinach zauważyli podchodzącą do lądowania charakterystyczną sylwetkę wielkiej maszyny. Dokładnie o godz. 19.48 czarterowy samolot tureckich linii Sky przyziemił na pasie startowym poznańskiej bazy. Wojskowi wiedzieli na szczęście, co w takich sytuacjach należy robić. Oficer dyżurny wszczął specjalną procedurę, której pierwszym krokiem było nawiązanie kontaktu z załogą. Biały Boeing 737, który stanął na pasie, został oświetlony i poddany dokładnej obserwacji. Z Ławicy przybył oddział straży granicznej ze specjalną grupą antyterrorystyczną i pirotechniczną, która jako pierwsza weszła na pokład samolotu. Na szczęście w środku nie czekała żadna przykra niespodzianka i samolot mógł ostatecznie polecieć na Ławicę.
Dlaczego turecki pilot posadził samolot na płycie 31. Bazy Lotniczej? Pierwsze hipotezy mówiły o kiepskiej komunikacji między jednym z pilotów - kobietą a wieżą na Ławicy. Pojawiły się pogłoski o słabej znajomości języka angielskiego u prowadzącej maszynę. Państwowa Komisja Badania Wypadków Lotniczych działająca przy Ministerstwie Transportu wykluczyła już jednak taką wersję wydarzeń. - Z zapisów rozmów między samolotem a wieżą na Ławicy jasno wynika, że nie było żadnych problemów z komunikacją - mówi Bogdan Fydrych, kierownik zespołu badającego poznański incydent. - Obie strony dobrze się rozumiały, nie trzeba było powtarzać komend - dodaje.
Zdaniem komisji, która do końca września przekaże oficjalną wersję raportu stronie tureckiej, winę za omyłkowe lądowanie w Krzesinach ponosi wyłącznie pilot. - Przede wszystkim kapitanem samolotu był mężczyzna, a kobieta jedynie drugim pilotem. Nie zawiodła technika ani procedury. Po prostu błąd popełnił człowiek za sterem - mówi Bogdan Fydrych. - Podchodził ścieżką do lądowania na Ławicę, ale musiał lekko odbić i, gdy zauważył po lewej stronie Krzesiny, poleciał właśnie tam. Wygląda na to, że kapitan bardziej zawierzył swoim oczom niż przyrządom - dodaje.
- Takie sytuacje się zdarzają i to nie tylko pilotom - komentuje Krzysztof Krawcewicz, redaktor naczelny czasopisma "Przegląd Lotniczy - Aviaton Revue", a zarazem pilot prywatny. - Ile razy kierowcy zdarza się zjechać z drogi nie tam, gdzie pokazuje mapa, ale tam gdzie mu się wydaje, że powinna być właściwa droga? - pyta retorycznie.
Źródło: [link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
zione
Dołączył: 03 Lis 2005
Posty: 339
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Dąbrowa Górnicza / EPKT
|
Wysłany: Pią 13:05, 22 Wrz 2006 Temat postu: |
|
|
heheheh a przez 13 stron na forum każdy podawał swoją wersje ROTFL !!!!!!!! i wychdzi właśnie jak niektóre teorie super znawców lotnictwa są gÓw..... warte <rotfl> pozdro
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
sterixx
Dołączył: 01 Kwi 2006
Posty: 66
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Świętochłowice
|
Wysłany: Pią 15:43, 22 Wrz 2006 Temat postu: |
|
|
zione napisał: | i wychdzi właśnie jak niektóre teorie super znawców lotnictwa są gÓw..... warte <rotfl> pozdro | DOKŁADNIE
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
A340-600
Dołączył: 14 Cze 2006
Posty: 97
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Poznań
|
Wysłany: Pią 19:06, 22 Wrz 2006 Temat postu: |
|
|
zione napisał: | heheheh a przez 13 stron na forum każdy podawał swoją wersje ROTFL !!!!!!!! i wychdzi właśnie jak niektóre teorie super znawców lotnictwa są gÓw..... warte <rotfl> pozdro |
Dlatego cisza jest hehehe
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
slepowron
Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KOAK
|
Wysłany: Pią 20:07, 22 Wrz 2006 Temat postu: |
|
|
zione napisał: | heheheh a przez 13 stron na forum każdy podawał swoją wersje ROTFL !!!!!!!! i wychdzi właśnie jak niektóre teorie super znawców lotnictwa są gÓw..... warte <rotfl> pozdro |
Nie wiem o czym piszesz. Glownym tematem na tych "13" stronach byla rzekoma nieznajomosc angielskiego - to sie okazalo bujda. Nastepna bujda bylo ze kapitan kobieta. Poza tym nikt sie specjalnie nie pomyli co naprawde spowodowalo ten incydent - pilot wierzacy swoim oczom a nie przyrzadom - co do tego nie bylo watpliwosci od pierwszej chwili.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Danny
Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1208
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EIDW
|
Wysłany: Pią 21:19, 22 Wrz 2006 Temat postu: |
|
|
Zasadniczo wszyscy mieli racje bo wszyscy mowili, ze przyczyna byl blad pilota
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|