|
Forum lotnictwa To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wegi
Moderator
Dołączył: 13 Cze 2006
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPBY
|
Wysłany: Śro 23:07, 16 Sie 2006 Temat postu: |
|
|
Ustalmy jedną rzecz: w EPPO nie ma zbliżania, więc o radarze nie może byc mowy (obszar odznacza sobie tag i pa pa samolocie z ekranu). Więc mowienie ze kontroler widzial, ze samolot leci w zlym kierunku nie moze miec zbytnio miejsca (tak samo vis - kontroler nie widzi samolotu kilkanascie kilometrow przed pasem). Byc moze w Krzesinach pas byl oświetlony, etc. Bo na pewno na ciemnym lotnisku pilot by nie wylądował..
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Akusz
Dołączył: 30 Cze 2006
Posty: 53
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Poznań / Luboń
|
Wysłany: Śro 23:26, 16 Sie 2006 Temat postu: |
|
|
Feralny B737 tuż nad moim domem odleciał przed chwilą do Antalyi papa
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
psotter
Dołączył: 08 Lis 2005
Posty: 286
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Śro 23:32, 16 Sie 2006 Temat postu: |
|
|
HG napisał: | psotter napisał: | Podgląd radarowy na poznańskiej wieży [...] |
ale od kilku ladnych miesiecy juz go nie ma :( |
Czyli podgląd radarowy na wieżach jest obecnie przez "specjalistów" postrzegany jako zagrożenie bezpieczeństwa. Niech sobie najpierw specjaliści w stolicy zlikwidują tracer, to będziemy mieli dopiero pole do dyskusji nad ich zastosowaniem.
wegi napisał: | Ustalmy jedną rzecz: w EPPO nie ma zbliżania, więc o radarze nie może byc mowy |
W Poznaniu stoi radar pracujący na potrzeby obszaru. Zobrazowanie (jako podgląd, nie do celów kontroli radarowej) było dostarczane na wieżę.
wegi napisał: |
(tak samo vis - kontroler nie widzi samolotu kilkanascie kilometrow przed pasem). |
W dobrych warunkach pogodowych, jeśli pilot włączy światła lądowania - jest to możliwe. A światła lądowania w nocy widać czasem i na kilkadziesiąt km.
wegi napisał: |
Byc moze w Krzesinach pas byl oświetlony, etc. Bo na pewno na ciemnym lotnisku pilot by nie wylądował..
|
W dzień - czemu nie?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wegi
Moderator
Dołączył: 13 Cze 2006
Posty: 381
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPBY
|
Wysłany: Śro 23:46, 16 Sie 2006 Temat postu: |
|
|
Ja mówie o zmiechrzu/nocy. I napewno samolotu nie będzie widac z kilkudziesięciu kilometrów...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
slepowron
Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KOAK
|
Wysłany: Śro 23:59, 16 Sie 2006 Temat postu: |
|
|
wegi napisał: | Ustalmy jedną rzecz: w EPPO nie ma zbliżania, więc o radarze nie może byc mowy (obszar odznacza sobie tag i pa pa samolocie z ekranu). |
Swoja droga nauczylem sie czegosc z tego - ze pokrycie radarowe jest tak kiepskie w Polsce. W USA obojetnie czy to jest zblizanie (approach) czy nie, kazdy samolot ktory leci nie nizej niz powiedzmy 3 tys. stop (teren nie gorzysty) jest w zasiegu jakiegos radaru FAA. Pokrycie jest praktycznie kompletne.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Kaczy
Moderator
Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 661
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Poznań
|
Wysłany: Czw 0:10, 17 Sie 2006 Temat postu: |
|
|
Nawet jesli by był radar(ten co ostatnio) to dokładność jego nie pozwoliłaby chyba na odczytanie takich szczegółów w lądowaniu ( około 6 kilometrów różnicy równoległych podejśc 29 i 30)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
slepowron
Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KOAK
|
Wysłany: Czw 0:29, 17 Sie 2006 Temat postu: |
|
|
Kaczy napisał: | Nawet jesli by był radar(ten co ostatnio) to dokładność jego nie pozwoliłaby chyba na odczytanie takich szczegółów w lądowaniu ( około 6 kilometrów różnicy równoległych podejśc 29 i 30) |
No to chyba mial byc dowcip
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
bzik
Dołączył: 10 Lis 2005
Posty: 93
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Poznan
|
Wysłany: Czw 6:21, 17 Sie 2006 Temat postu: |
|
|
Chyba go widzialem wczoraj przed 20.00 nad Malta, szedl w kierunku Swarzedza, moze troche bardziej na poludnie. Dziwilo mnie, ze lecac w tym kierunku ma wysuniete podwozie...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Quantas
Moderator
Dołączył: 26 Wrz 2005
Posty: 1150
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Pyrlandia
|
Wysłany: Czw 7:16, 17 Sie 2006 Temat postu: |
|
|
Od EPKS do EPPO jest ponad 10 km.
Dla mnie największą tajemnicą jest że przechodząc nad LAW który jest na terenie Ławicy nie zapamiętało babsko choćby takiego szczegółu że na lotnichu jest jeden pas a nie dwa jak na Krzesinach (w użyciu jeden).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
medmatthew
Dołączył: 17 Cze 2006
Posty: 254
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPBY
|
Wysłany: Czw 7:40, 17 Sie 2006 Temat postu: |
|
|
eh... i jak tu spokojnie lecieć kiedy za sterami siedzi kobieta
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
cyfer
Dołączył: 28 Mar 2006
Posty: 541
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPPO/POZ
|
Wysłany: Czw 7:55, 17 Sie 2006 Temat postu: |
|
|
Quantas napisał: | Teraz pytanie czy przechodził idąc z CZE nad LAW ? Bo jeśli tak to znaczy że piloci zdrowo zakręceni byli. Widzieli choćby wygląd lotniska a i tak pomylili.No chyba że tak jak mówi Cyfer wyprostował się schodząc z kręgu i nagle po lewej zobaczył EPKS i stwierdził że za mocno skręcił. Chociaz dziwi że przy wizualu o 19.50 światła podejścia Ławicy były zgaszone no bo jeśli się świeciły to nie sposób ich nie zauważyć przy ładnej pogodzie z tych kilkunastu km.
...
|
Zdecydowanie potwierdzam swoją wersje jego "podejścia", skoro kol. bzik napisał że widział go w okolicy Swarzędza z wysuniętym podwoziem to wyjaśnia dlaczego ja widziałem na wprost światła, bo poprostu pierwotnie wykonywał zwrot prawidłowo. Widoczność była względnie niezła pomimo lekkiego zachmurzenia skoro ja go widziałem to nie ma takiej opcji żeby on nie widział Ławicy. Kiedyś przy mocnych opadach deszczu (czyt. niskich chmurach) byłem z kumplem na 18 piętrze wieżowca Akademii Ekonomicznej (w sumie to nadal jestem jej studentem) i widok pasa był całkiem niezły, a jak włączyli światła to ślepy by go nie widział. Wieżowiec AE jest oddalony od mojego wczorajszego miejsca o ok. 1km w linii prostej, także przy wczorajszej pogodzie NIE MA takiej możliwości żeby nie widzieć EPPO, chyba że ktoś zapomniał włączyć lamp... ale to wątpliwe.
Pozostaje wersja że pilot robił wywiad dla Al-Kaidy bo Polska jest tak atrakcyjna dla terrorystów że szok. A szczególnie nasze lądowisko w Poznaniu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
eloy
Dołączył: 21 Gru 2005
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPPO/EGLL
|
Wysłany: Czw 8:03, 17 Sie 2006 Temat postu: |
|
|
Zadziwiajaca sprawa. Nie chce mi sie wierzyc ze, nawet podchodzac visual, nie miala nastawionej czestotliwosci pasa 110.3 oraz LAW 115.8. A jezeli miala, to co jej pokazywal GS podczas ladowania? Podejscie ILS raczej wykluczam - zaprowadzil by ja bezblednie na Lawice.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
FiliP
Dołączył: 26 Paź 2005
Posty: 78
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: POZ/EPPO
|
Wysłany: Czw 8:24, 17 Sie 2006 Temat postu: |
|
|
Podobna sytuacja miała miejsce chyba dwa lata temu,kiedy zaloga ATR-42 LOT'u pomyliła lotniska w Kaliningradzie i wylądowała na wojskowym zamiast na cywilnym.O ile pamietam,to chyba zostali zatrzymani do złożenia wyjaśnień,a samolot na kilka dni uziemiony...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
zasieki1
Dołączył: 16 Paź 2005
Posty: 193
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Czw 8:26, 17 Sie 2006 Temat postu: |
|
|
wegi napisał: | Ustalmy jedną rzecz: w EPPO nie ma zbliżania, więc o radarze nie może byc mowy |
ustalmy jedna rzecz: w EPPO jest zblizanie. proceduralne.
wegi napisał: | Ja mówie o zmiechrzu/nocy. I napewno samolotu nie będzie widac z kilkudziesięciu kilometrów... |
to ladowanie odbywalo sie za dnia. samolot w nocy, przy dobrej pogodzie widac znad konina (ladujaca z prostej poczta). a raz z poznania obserwowalem smuge kondensacyjna samolotu (charakterystycznie zabarwiona na rozowo podczas zachodu slonca), ktory byl nad mniej wiecej hannoverem.
eloy napisał: | Zadziwiajaca sprawa. Nie chce mi sie wierzyc ze, nawet podchodzac visual, nie miala nastawionej czestotliwosci pasa 110.3 oraz LAW 115.8. A jezeli miala, to co jej pokazywal GS podczas ladowania? Podejscie ILS raczej wykluczam - zaprowadzil by ja bezblednie na Lawice. |
podchodzila wg ilsa. na pewno miala jego wskazania. jednak piloci czesto "glupieja" widzac z powietrza lotnisko, szczegolnie w poznaniu, gdzie krzesiny maja betonowy, bialy pas, widoczny z daleka. przechodza wtedy na lot vfr i w ogole nie patrza na przyrzady. tego lata przymiarki do krzesin to na lawicy plaga. wynika to oczywiscie z braku tracera, o czym ktos juz tu wspominal.
p.s. swoja droga weszenie sensacji przez pismakow osiaga szczyty. przed chwila w tvn24 redaktor pytal jakiegos pulkownika czy istniala, w przypadku tego ladowania, mozliwosc zastosowania procedury renegate!!!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Coddy
Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 624
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Czw 8:29, 17 Sie 2006 Temat postu: |
|
|
Możecie mi powiedzieć którą procedurą w/g AIP-u myślicie,
że podchodziła? Chciałbym sobie to obejrzeć,
jak mówiecie że przelatywała nad LAW to raczej nie było to 6-1-1
(ILS / DME Z) a raczej 6-2-1 (VOR/DME)
Pzdr,
Paweł Guraj.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|