|
Forum lotnictwa To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
zasieki1
Dołączył: 16 Paź 2005
Posty: 193
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Czw 8:30, 17 Sie 2006 Temat postu: |
|
|
ils y
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
eloy
Dołączył: 21 Gru 2005
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPPO/EGLL
|
Wysłany: Czw 8:34, 17 Sie 2006 Temat postu: |
|
|
Podejscie ILS Y.
ps. dubelek, przepraszam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
slepowron
Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KOAK
|
Wysłany: Czw 8:38, 17 Sie 2006 Temat postu: |
|
|
zasieki1 napisał: | podchodzila wg ilsa. na pewno miala jego wskazania. |
Nie ma na to zadnej gwarancji, wrecz przeciwnie - w takim 737 ILS ci sie ustawia automatycznie zgodnie z lotniskiem docelowym zaprogramowanym w planie lotu ktry siedzi w FMC. Jesli jej plan lotu przewidywal ladowanie na innym lotnisku wiec prawie napewno jej ILS byl nastawiony na zla (dobra) czestotliwosc - czestotliwosc Lawicy. A wiec patrzac na wskazania ILS babina by sie mogla zorientowac ze cos nie tak.
Niestety takie wypadki sie zdarzaja - piloci sa tak podnieceni ze widza lotnisko, ze to musi byc napewno "to", ze zapominaja o minimalnym chocby sprawdzeniu co sie dzieje na przyrzadach. Normalny blad ludzki, jakkolwiek dla zawodowego pilota to jest to lekka kompromitacja.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez slepowron dnia Czw 8:40, 17 Sie 2006, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Coddy
Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 624
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Czw 8:40, 17 Sie 2006 Temat postu: |
|
|
No jezeli to byl ILS Y - to ja nie wiem jak ona mogła pomylić
te lotniska...
Żebym miał jasność (na lataniu znam się niewiele - tyle co się
nauczyłem z nasłuchu EPWA ) - rozumiem, że w/g tej
procdury wchodzi się na VOR LAW robi racetrack'a i siada?
Pzdr,
Paweł.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
eloy
Dołączył: 21 Gru 2005
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPPO/EGLL
|
Wysłany: Czw 8:40, 17 Sie 2006 Temat postu: |
|
|
zasieki1 napisał: | przechodza wtedy na lot vfr i w ogole nie patrza na przyrzady. |
Problem w tym ze nie moga tego zrobic bez zgody wiezy.
Powinni babie odebrac licencje. Po kiego ma mapy, przyrzady, pomoce radionawigacyjne, skoro nie chce (nie umie) z tego korzystac.
Podejscie wg ILS to nie racetrack.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
slepowron
Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KOAK
|
Wysłany: Czw 8:46, 17 Sie 2006 Temat postu: |
|
|
eloy napisał: | Problem w tym ze nie moga tego zrobic bez zgody wiezy.
. |
Ona mogla dostac wszystkie pozwolenia ale z .. innej wiezy.
Nawet bez ILS mogla sie zorientowac ze cos nie tak - dolny display w 737 napewno pokazal jej docelowe lotnisko lekko w innym miejscu - to byloby tym wyrazniejsze im mniejsza byla skala mapy.
Cytat: | Podejscie wg ILS to nie racetrack. |
Jak uzywaz ILS tylko jako "podpore" a tak to lecisz VFR to jak najbardziej racetrack
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
eloy
Dołączył: 21 Gru 2005
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPPO/EGLL
|
Wysłany: Czw 8:55, 17 Sie 2006 Temat postu: |
|
|
slepowron napisał: | eloy napisał: | Problem w tym ze nie moga tego zrobic bez zgody wiezy.
. |
Ona mogla dostac wszystkie pozwolenia ale z .. innej wiezy.
Nawet bez ILS mogla sie zorientowac ze cos nie tak - dolny display w 737 napewno pokazal jej docelowe lotnisko lekko w innym miejscu - to byloby tym wyrazniejsze im mniejsza byla skala mapy.
Cytat: | Podejscie wg ILS to nie racetrack. |
Jak uzywaz ILS tylko jako "podpore" a tak to lecisz VFR to jak najbardziej racetrack |
To wszystko sie kupy nie trzyma. Skoro miala kontakt z EPPO TWR (a miec musiala) to jakim cudem dostala zgode z innej wiezy. Jezeli robila Y, to LOC a pozniej APP na autopilocie zaprowadzily by ja jak po sznurku na Lawice.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
krzys121
Administrator
Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 514
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Czw 8:55, 17 Sie 2006 Temat postu: |
|
|
Nie mylicie czasami racetracku z kregiem nad lotniskowym (traffic pattern)?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Barni(lotnik)
Dołączył: 22 Maj 2006
Posty: 209
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Czw 9:00, 17 Sie 2006 Temat postu: |
|
|
Jak doświadczona pani pilot mogła pomylić lotniska !! A tak na wesoło czyżby konkurencja dla Direct Fly albo Poznań powinnień miec drugie lotnisko w Krzesinach !!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
TK
Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 210
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: 2 mile od WAW
|
Wysłany: Czw 9:00, 17 Sie 2006 Temat postu: |
|
|
FiliP napisał: | Podobna sytuacja miała miejsce chyba dwa lata temu,kiedy zaloga ATR-42 LOT'u pomyliła lotniska w Kaliningradzie i wylądowała na wojskowym zamiast na cywilnym. |
To nie było zupełnie tak.
Zacznijmy od tego, że LOT jak dotąd nie miał w swoim świadectwie przewoźnika lotniczego (AOC) ATRów 42. Tamten rejs (którego przypadek już kiedyś omawialiśmy na tym forum) był realizowany dla LOTu przez załogę i samolot EuroLOTu. Ten, z pozoru drobny, szczegół ma duże znaczenie z punktu widzenia obowiązujących przepisów lotniczych.
FiliP napisał: | O ile pamietam,to chyba zostali zatrzymani do złożenia wyjaśnień,a samolot na kilka dni uziemiony... |
Przesadzasz z zatrzymaniem pilotów i tymi kilkoma dniami. Oczywiście załoga musiała złożyć wyjaśnienia, ale nikt ich nie zatrzymywał na siłę (tzn. nie byli aresztowani). Cała sytuacja trwała niecałe 1,5 dnia (od momentu wylotu w WAW do powrotu do kraju). ATRek na lotnisku w Czkałowsku stał około 24 godz. po czym został przebazowany do Chrabrowa a stamtąd wieczorem wrócił do WAW.
Największy problem polegał zresztą nie na tym, że lotnisko w Czkałowsku jest lotniskiem wojskowym (nota bene należy do marynarki wojennej FR), tylko na tym, że podczas niefortunnego lądowania było lotniskiem zamkniętym dla jakiegokolwiek ruchu lotniczego.
BRGDS
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
slepowron
Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KOAK
|
Wysłany: Czw 9:04, 17 Sie 2006 Temat postu: |
|
|
eloy napisał: | To wszystko sie kupy nie trzyma. Skoro miala kontakt z EPPO TWR (a miec musiala) to jakim cudem dostala zgode z innej wiezy. Jezeli robila Y, to LOC a pozniej APP na autopilocie zaprowadzily by ja jak po sznurku na Lawice. |
Trzyma sie tylko trzeba rozumiec jak ATC dziala i jak dzialaja przyrzady w 737 (lub w kazdym innym samolocie tego typu).
Dostala pozwolenie z wiezy EPPO na wykonanie podejscia "visual" (spekulacja bo nie wiem dokladnie co wieza jej powiedziala). Piloci takie podejscia wykonuja RECZNIE bez autopilota. Zobaczyla lotnisko (nie to) i wyladowala "visual" tak na co dostala zgode. Doswiadczeni piloci z reguly w taki wypadku uzywaja ILS jako dodatkowa pomoc aby ustawic sie dobrze na pas ale to nie jest konieczne. Ona najwyrazniej nie spojrzala na ILS. Oczywiscie wieza EPPO z ktora ona byla w kontakcie musiala byc lekko zdziwiona ze nikt nie wyladowal.
Jak by musiala wykonac pelna procedure IFR to oczywiscie jest praktycznie NIEmozliwoscia wyladowanie na zlym lotnisku.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez slepowron dnia Czw 9:08, 17 Sie 2006, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
krzys121
Administrator
Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 514
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Czw 9:08, 17 Sie 2006 Temat postu: |
|
|
Cytat: | Piloci takie podejscia wykonuja RECZNIE bez autopilota |
Z tego co wiem nie jest to do konca prawda. Czesto stosuje sie autopilota, chocby ze wzgledu na tak blahy powod, jak komfort pasazerow.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
eloy
Dołączył: 21 Gru 2005
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPPO/EGLL
|
Wysłany: Czw 9:11, 17 Sie 2006 Temat postu: |
|
|
slepowron napisał: | Trzyma sie tylko trzeba rozumiec jak ATC dziala i jak dzialaja przyrzady w 737 (lub w kazdym innym samolocie tego typu). |
To akurat troche wiem. Wirtualnie, ale wystarczy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
slepowron
Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KOAK
|
Wysłany: Czw 9:12, 17 Sie 2006 Temat postu: |
|
|
krzys121 napisał: | Cytat: | Piloci takie podejscia wykonuja RECZNIE bez autopilota |
Z tego co wiem nie jest to do konca prawda. Czesto stosuje sie autopilota, chocby ze wzgledu na tak blahy powod, jak komfort pasazerow. |
To jest prawda. Podejscia "visual" wyknowane sa prawie wylacznie recznie (powiedzmy od wysokosci 1 km w dol) i z komfortem pasazerow to nic nie ma wspolnego - piloci rownie lagdnie (nawet lagodniej) poprowadza samolot co autopilot.
Teraz dopiero zauwazylem ze jest to moj post numer 737
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
zasieki1
Dołączył: 16 Paź 2005
Posty: 193
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Czw 9:30, 17 Sie 2006 Temat postu: |
|
|
slepowron napisał: | zasieki1 napisał: | podchodzila wg ilsa. na pewno miala jego wskazania. |
Nie ma na to zadnej gwarancji, wrecz przeciwnie - w takim 737 ILS ci sie ustawia automatycznie zgodnie z lotniskiem docelowym zaprogramowanym w planie lotu ktry siedzi w FMC. Jesli jej plan lotu przewidywal ladowanie na innym lotnisku wiec prawie napewno jej ILS byl nastawiony na zla (dobra) czestotliwosc - czestotliwosc Lawicy. A wiec patrzac na wskazania ILS babina by sie mogla zorientowac ze cos nie tak.
Niestety takie wypadki sie zdarzaja - piloci sa tak podnieceni ze widza lotnisko, ze to musi byc napewno "to", ze zapominaja o minimalnym chocby sprawdzeniu co sie dzieje na przyrzadach. Normalny blad ludzki, jakkolwiek dla zawodowego pilota to jest to lekka kompromitacja. |
toz o tym mowie. w FMS miala lawice i wszystko szlo dobrze (chyba nie wyobrazasz sobie, ze wsiadla w turcji do samolotu i oboje z kapitanem zaprogramowali w FMSie krzesiny?!) dopoki nie wyjrzala za okno. a jak wyjrzala, to szlag wzial przyrzady i pooooszlo...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|