Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

plotka o A370
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gabec
Moderator



Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KRK

PostWysłany: Pon 14:04, 08 Maj 2006    Temat postu:

Danny napisał:
Gabec napisał:
[/b]. To co piszesz jest prawda... ale A370 ma powstac zamiast A350 a nie jako dodatkowy model.


Nie, bedzie to jeden samolot. W zwiazku z tym ze bedzie mial nowa szersza "cross section" i inne zmiany w stosunku do A350 to moga go nazwac A370 dla celow marketingowych ale z pewnoscia nie powstana dwa dwusilnikowe modele samolotow w przedziale 350-400 pax rownoczesnie. Bedzie to jeden model w trzech wersjach.
no... dokładnie taki był punkt mojego widzenia, który skrytykowałeś jednym bezsensownym zdaniem. milo ze jednak po dluzszym namyśle zgadzasz sie z moja teza Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gabec
Moderator



Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KRK

PostWysłany: Pon 14:14, 08 Maj 2006    Temat postu:

Ja mam jeszcze 2 pytania:
1/ oto jak wygląda stan jeśli chodzi o zakupione samoloty wielkosci A370-1000
Singapore (nowe 773ER)
Cathay (nowe 773ER)
Emirates (nowe 773ER)
BA (maja zarezerwowane sloty 773ER )
South African (nowe 346)
JAL + ANA (nowe 773ER)
AF (nowe 773ER)
KLM (nowe 772ER + 8x773ER)
AC(nowe 773ER)
LH(nowe 346HGW)
VS(nowe 346HGW
Kto został? Qatar.... moze LH z A343 ? no i Chińczycy tylko ze Ci maja to do siebe ze zamawiają u jednych i u drugich. troche poźno sie zorientowali. Leahy mial racje w tym swoim piśmie ze A350 w obecnej konfiguracji jest do kitu, oraz ze A340 jest nieekonomiczny.

2/ Airbus sprzedał ok 100 A350 z dostawa na 2010/2011. Jak uważasz, czy linie bedą zachwycone jeśli kaze sie im czekac dodatkowe 2-4 lata? i to co najzabawniejesze, Airbus ma w nosie obecnych klientow, chce aby pierwsza latała wersja -900 a nie -800 na ktora ma zamowienia liczac ze przynajmniej jedna z linii Singapure albo Emirates zdedyduje sie na zakup ich wyrobu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Danny




Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1208
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EIDW

PostWysłany: Pon 14:25, 08 Maj 2006    Temat postu:

Pytanie 1)

Samoloty projektuje sie nie na rok przyszly a na 15-20 lat po EIS wiec to ze linie maja juz takie samoloty niczego nie przesadza. W przeciekach bylo, ze ten nowy samolot ma miec spalanie paliwa o 20% mniejsze od 773 wiec moze zyskac duzo zamowien zwlaszcza, ze bedize pochodzil z wiekszej rodziny.

Btw: BA nie ma slotow na 773 tylko ogolnie na 777. KLM zamowil tylko 3 razy 773 tak przynajmniej podaja na boeing.com.

Pytanie 2)
Pierwsza powstanie wersja 900 z tego co czytalem. Nie rozumiem tez jak obliczyles ze zmiana srodkowej czesci kadluba w projekcie spowoduje az 4 lata opoznienia??? Pamietaj tez ze Airbus ma dobre rozwiazanie tymczasowe - A330 ktory nadal jest bardzo dobrym samolotem i wciaz znajduje klientow.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gabec
Moderator



Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KRK

PostWysłany: Pon 14:53, 08 Maj 2006    Temat postu:

Danny napisał:
Pytanie 1)

Samoloty projektuje sie nie na rok przyszly a na 15-20 lat po EIS wiec to ze linie maja juz takie samoloty niczego nie przesadza. W przeciekach bylo, ze ten nowy samolot ma miec spalanie paliwa o 20% mniejsze od 773 wiec moze zyskac duzo zamowien zwlaszcza, ze bedize pochodzil z wiekszej rodziny.

Tak... ale powiedzmy optymistycznie w 2016/2018 Boeing wypusci Y3. Z przecieków wynika ze B787-11 ma miec 30% mniejsze spalanie niz B773ER Wink

Przypatrz sie. EIS A370-1000 przewidziany jest na 2014, załozmy realnie 2015. Ile mozna sprzedac wiecej przez 2-3 lata. 100-150 maszyn? Nie wiecej zwlaszcza ze mowimy o dosc duzym samolocie. Dodatkowo, co sie stanie a A380? czy przypadkiem sprzedaz nie siadzie tak jak siadla sprzedaz B747?

Danny napisał:
Btw: BA nie ma slotow na 773 tylko ogolnie na 777. KLM zamowil tylko 3 razy 773 tak przynajmniej podaja na boeing.com.

KLM 3 + 5 przez ILFC

Danny napisał:

Pierwsza powstanie wersja 900 z tego co czytalem. Nie rozumiem tez jak obliczyles ze zmiana srodkowej czesci kadluba w projekcie spowoduje az 4 lata opoznienia??? Pamietaj tez ze Airbus ma dobre rozwiazanie tymczasowe - A330 ktory nadal jest bardzo dobrym samolotem i wciaz znajduje klientow.

Ułatwie Ci zrozumienie moich wywodów zadając pytanie. W który roku ma być gotowa wersja A370-800, zdaje się ze później niż -900.

Zgodze sie w pełnej rozciągłości ze A330 jest baaaardzo udana konstrukcja. Niestety nie mialem mozliwosci sie nim przeleciec,ale wszystko przedemna Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Piwi




Dołączył: 29 Paź 2005
Posty: 999
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Dąbrowa Górnicza [epkt_spotters]

PostWysłany: Pon 15:12, 08 Maj 2006    Temat postu:

Również popieram, A330 jest bardzo udanym samolotem. Miałem przyjemność lecieć nim już dwa razy (Austrian Airlines i Cathay Pacific) no i szczerze mówiąc wywarły na mnie mieszane uczucia. Może trafiłem akurat na takie dwa egzemplarze (bardzo możliwe), gdzie w środku wszystko było całkowicie rozluzowane, np. skrzypiące siedzenia, niedomykające się luki bagażowe itp.
Ale mimo wszystko bardzo przyjemne samoloty, chyba jedne z najbardziej udanych Airbus'ów. Oby A350/370 były równie udane, tego Airbusowi życzę.

Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Danny




Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1208
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EIDW

PostWysłany: Wto 10:39, 09 Maj 2006    Temat postu:

Mamy kolejne potwierdzenie tych plotek:
[link widoczny dla zalogowanych]

The -800 is aimed at the 787-3/8/9 and will continue to be billed as Airbus’s A330-200 replacement. The -900 is similarly aimed at the 777-200ER and 787-10, while the -1000, with seating for around 350, will for the first time give Airbus a very large twin with the range and similar payload capability of the 777-300ER.

The new plan would call for the introduction of the -900 first, with the -800 following and the -1000 coming last in late 2013 or early 2014.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
k_sko




Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 520
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Wto 10:42, 09 Maj 2006    Temat postu:

To tym bardziej sens ma zaprojektowanie nowego przekroju kadłuba, bo obecny bazowany na A300 może nie wytrzymać przedłużenia do wersji -1000.
Może panowie w Airbusie wreszcie konkretnie pomyślą.

KS


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slepowron




Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KOAK

PostWysłany: Wto 18:27, 09 Maj 2006    Temat postu:

Ciekawa dyskusja na airliners.net na temat materialow z ktorych beda budowac A370 (czy jak to sie bedzie nazywac). Okazuje sie ze Airbus nie ma zamiaru budowac kadluba z kompozytow tylko z Al-Li (aluminium-lithium). Al-Li jest ciekawym materialem ktory kiedys Boeing rozwazal ale porzucil gdyz uznal ze kompozyty sa duzo bardziej obiecujace. Jest spekulacja ze Airbus nie ma gotowej technologii do budowania kadlubow kompozytowych na tak duza skale i dlatego pozostal przy czyms co maja opanowane - Al-Li. Al-Li wymaga duzo czestszej "opieki" niz kompozyty.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gabec
Moderator



Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KRK

PostWysłany: Wto 18:57, 09 Maj 2006    Temat postu:

slepowron napisał:
Ciekawa dyskusja na airliners.net na temat materialow z ktorych beda budowac A370 (czy jak to sie bedzie nazywac). Okazuje sie ze Airbus nie ma zamiaru budowac kadluba z kompozytow tylko z Al-Li (aluminium-lithium). Al-Li jest ciekawym materialem ktory kiedys Boeing rozwazal ale porzucil gdyz uznal ze kompozyty sa duzo bardziej obiecujace. Jest spekulacja ze Airbus nie ma gotowej technologii do budowania kadlubow kompozytowych na tak duza skale i dlatego pozostal przy czyms co maja opanowane - Al-Li. Al-Li wymaga duzo czestszej "opieki" niz kompozyty.

A czy przypadkiem Boeing nie porzucil Al-Li ze wzgledu na ewentualne problemy z peknieciami i trudnosci z reperacja? Ciekaw jestem jak Airbus sobie z tym poradzi?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slepowron




Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KOAK

PostWysłany: Wto 19:25, 09 Maj 2006    Temat postu:

Gabec napisał:
A czy przypadkiem Boeing nie porzucil Al-Li ze wzgledu na ewentualne problemy z peknieciami i trudnosci z reperacja??

Trafiles w 10-tke.
Faktycznie Boeing rozwazal juz Al-Li jak zabierali sie za budowe 777. Dwie rzeczy wtedy dyktowaly ze porzucili to. Po pierwsze cena po drugie byly klopoty z peknieciami. W niektorych miejscach takie pekniecie byloby tolerowane w innych nie. Boeing uznal ze bylaby to skomplikowana sprawe zrobienie pelnej dokumentacji co do tych roznych "miejsc" i dodatkowe niepotrzebne zajecie dla mechanikow probujacych ustalic czy dane pekniecie jest OK czy nie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gabec
Moderator



Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KRK

PostWysłany: Wto 19:53, 09 Maj 2006    Temat postu:

slepowron napisał:
Gabec napisał:
A czy przypadkiem Boeing nie porzucil Al-Li ze wzgledu na ewentualne problemy z peknieciami i trudnosci z reperacja??

Trafiles w 10-tke.
Faktycznie Boeing rozwazal juz Al-Li jak zabierali sie za budowe 777. Dwie rzeczy wtedy dyktowaly ze porzucili to. Po pierwsze cena po drugie byly klopoty z peknieciami. W niektorych miejscach takie pekniecie byloby tolerowane w innych nie. Boeing uznal ze bylaby to skomplikowana sprawe zrobienie pelnej dokumentacji co do tych roznych "miejsc" i dodatkowe niepotrzebne zajecie dla mechanikow probujacych ustalic czy dane pekniecie jest OK czy nie.


Czyli coś mi z nauki angielskiego jeszcze zostało pomimo ze ponad 2 lata z nikim nie gadałem (a juz mi ktos zarzucil nie tak dawno ze nie do konca rozumie co jest napisane). Takie info na temat Al-Li wyczytalem własnie na airliners.net. Ciekawi mnie jeszcze jedna sprawa. Boeing chciał zbudowac B777-100 ale sie okazało ze taki model byłby nieekonomiczny. Czy przypadkiem w dobie nowych silnikow i materiałow A35(7)0-800 nie bedzie zbyt ciezki aby rywalizowac z B787-9 ? Poki co narazie głowna walka bedzie sie toczyla pomiedzy B787-10 oraz A35(7)0-900 - tak na mój gust na najblizszych targach roztrzygnie sie przyszlosc nowego modelu, gdyz najprawdopodobniej Singapure oraz Emirates oglosza swoje duuuza zamowienia (tak na oko około 100 pewnych maszyn + 100 opcji). Zapowiada sie baaardzo zacieta walka, ciekaw jestem jak bardzo z cena zejda producenci.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
G@wron




Dołączył: 15 Gru 2005
Posty: 692
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Zamość - EPZA

PostWysłany: Wto 20:49, 09 Maj 2006    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]

a lufthansie nie pasuje ani A350 a ni 787 Wink Chcą większego zasięgu, więcej pod linkiem Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slepowron




Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KOAK

PostWysłany: Wto 21:13, 09 Maj 2006    Temat postu:

G@wron napisał:
a lufthansie nie pasuje ani A350 a ni 787 Wink Chcą większego zasięgu, więcej pod linkiem Smile


ten ma za malo siedzen a ten za maly zasieg. Moze powinni kupic 777-LR ale i ten pewnie im z jakiegos powodu nieodpowiada. Kazda linia lubi widziwiac i wyobrazac sobie ze specjalnie dla nich zbuduja samolot. Dla SIA tez ani 787 ani A350 nie dobry. Albo jak dobry to cena za duza. I tak w kolko ... Surprised


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gabec
Moderator



Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KRK

PostWysłany: Wto 21:38, 09 Maj 2006    Temat postu:

slepowron napisał:
G@wron napisał:
a lufthansie nie pasuje ani A350 a ni 787 Wink Chcą większego zasięgu, więcej pod linkiem Smile


ten ma za malo siedzen a ten za maly zasieg. Moze powinni kupic 777-LR ale i ten pewnie im z jakiegos powodu nieodpowiada. Kazda linia lubi widziwiac i wyobrazac sobie ze specjalnie dla nich zbuduja samolot. Dla SIA tez ani 787 ani A350 nie dobry. Albo jak dobry to cena za duza. I tak w kolko ... Surprised

SIA na dzisiejszym spotkaniu podjela decyzje o przystapieniu do koncowych negocjacji, wiec ich mozna zostawic w spokoju. Co do LH to najprawdopodobniej graja na czas,chacac zobaczyc co to wreszcie Airbus wymysli, bo poki co na dobra sprawe to nie wiadomo nad czym sie zastanawiac, skoro niby A350 ma zostac unicestwiony zanim tak naprawde sie narodzi. Moim zdaniem takze i to zamowienie bedzie w duzej mierze zalezalo od SIA oraz Emirates, jesli oni zamowia Boeinga to Airbus chacac nie wypasc z rynku bedzie musial baaaaaaaaardzo zejsc z cena


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gabec
Moderator



Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KRK

PostWysłany: Śro 18:38, 10 Maj 2006    Temat postu:

No i mamy...
Airbus to Spend $10 Bln on New Plane as Orders Sag
.... JEDEN całkiem nowy samolot!

Ciekaw jestem ile ten błąd ich kosztował i to nie tylko ile poszlo kasy w A350 ale ile stracili przez te 2 lata gdy oglosili ze ich A330 jest na tyle dobry ze nie potrzebuja nic nowego aby konkurowac z B787
"...The all-new plane represents Airbus's fifth attempt to come up with a competitor to the 787. Between 2003, when Boeing began marketing the 787, and last October, Airbus announced four different versions, each based on the existing A330-200. As Airbus failed to reach its target of 200 A350 orders last December, the planemaker began exploring possibilities for an all-new plane, the people said. "
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
Strona 2 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin