Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

plotka o A370
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slepowron




Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KOAK

PostWysłany: Nie 9:12, 07 Maj 2006    Temat postu: plotka o A370

[link widoczny dla zalogowanych]

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gabec
Moderator



Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KRK

PostWysłany: Nie 12:29, 07 Maj 2006    Temat postu: Re: plotka o A370

slepowron napisał:
http://iagblog.blogspot.com/2006/05/airbus-370.html

Plotka i raczej na tym poziomie zostanie. Bo niby co... Airbus nagle znajdzie kase na 2 modele samolotow w tym jeden zrobiony od podstaw a jeszcez rok temu było pieniedzy na jeden model zrobiony od podstaw? No way Exclamation


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
G@wron




Dołączył: 15 Gru 2005
Posty: 692
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Zamość - EPZA

PostWysłany: Nie 14:05, 07 Maj 2006    Temat postu:

Po za tym ma się to nijak do założeń Airbusa, czyli max pax w A380 Razz Taka plotka jak 797 Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Adams_




Dołączył: 22 Paź 2005
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA

PostWysłany: Nie 14:49, 07 Maj 2006    Temat postu:

W kazdej plotce jest nic prawdy. Jaka przyszlosc czeka 346 gdy na niebie kroluje 773? Poza tym majac opracowane i dopracowane metody produkowania nowych konstrukcji ala 350, moga wykorzystac je do opracowania czegos co zapelni luke pomiedzy 359 a 388.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slepowron




Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KOAK

PostWysłany: Nie 18:56, 07 Maj 2006    Temat postu:

oczywiscie ta plotka pochodzi z airliners.net. Jest tam dluga dyskusja - niektorzy uwazaja ze to brzmi calkiem prawdopodobnie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gabec
Moderator



Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KRK

PostWysłany: Nie 20:09, 07 Maj 2006    Temat postu:

Adams_ napisał:
W kazdej plotce jest nic prawdy. Jaka przyszlosc czeka 346 gdy na niebie kroluje 773? Poza tym majac opracowane i dopracowane metody produkowania nowych konstrukcji ala 350, moga wykorzystac je do opracowania czegos co zapelni luke pomiedzy 359 a 388.

A350 bedzie zmodyfikowana A330 - nic rewolucyjnego Airbus tam nie wprowadzi.
A370 powinien miec podobnie jak B787 kompozytowy kadlub (jeszcze niedawo Airbus twierdzil ze takie rozwiazanie jest niebezpieczne, skad oni wezma technologie?

Dodatkowo skad oni chca wziac silniki. Boeing do ewentualnego B787-10 który ma sie pojawic 2012 bedzie uzywał silnikow od B787-9 przez co ucierpi zasieg. A370 do mniejszej wersji bedzie potrzebowal ok 85 kN ciagu (do wieksze jeszcze wiecej). Jak oni maja zamiar sobie z tym poradzic, 4 silniki?? nie sadze, wyzsze koszty remontow. Uzyja obecnych GE90 ? Wtedy wiekszosc oszczednosci wezmie w leb.

Kolejna sprawa - koszty/kasa. A350. Airbus planował wydac ok 5 miliardow dolarow, jakim cudem oni chca aby im sie to zwrocilo? ile musza sprzedac A350 aby ten model byl rentowny? Dodatkowo: A380, A350 + jeszcze wojskowy, w sumie pewnie ponad 20 mld euro. Zaden z tych samolotow jeszcze sie nie odrobil. Czy oni beda mieli dodatkowe 8-10 mld euro (albo nawet tylko dolarow) aby pozwolic sobie na nowy model? w 2014 pasowaloby miec juz na ukoczeniu nastepce A320...
A co sie stanie gdy powtorzy sie cos w stylu WTC i caly przemysl lotniczy znowu siadnie? Czy takie odwazne inwestycje nie sa nazby ryzykowne?

I jeszcze jedna kwestia - kanibalizm whalejeta. Jesli A370 bedzie rownie lub bardziej ekonomiczny niz B787-10 to sprzedaz A380 totalnie klapnie, gdyz mniejszy samolot bedzie mial mniejsze koszty an jednego pasazera, przez co bardziej bedzie sie opłacało go kupic. Ok wiem ze sa huby gdzie sa problemy ze slotami... ale ile jest takich lotnisK???

Wg mnie ta informacja to tylko plotka, nie widze ekonomicznego uzasadnienia aby Airbus stowrzyl 2 ROŻNE modele.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slepowron




Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KOAK

PostWysłany: Nie 20:16, 07 Maj 2006    Temat postu:

Gabec napisał:

Wg mnie ta informacja to tylko plotka, nie widze ekonomicznego uzasadnienia aby Airbus stowrzyl 2 ROŻNE modele.

Mi sie tez wydaje ze jakby mial robic ten A370 to by zarzucil A350. Mi sie tez wydaje ze to plotka, lapali by za duzo srok za ogon.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gabec
Moderator



Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KRK

PostWysłany: Nie 20:20, 07 Maj 2006    Temat postu:

slepowron napisał:
Gabec napisał:

Wg mnie ta informacja to tylko plotka, nie widze ekonomicznego uzasadnienia aby Airbus stowrzyl 2 ROŻNE modele.

Mi sie tez wydaje ze jakby mial robic ten A370 to by zarzucil A350. Mi sie tez wydaje ze to plotka, lapali by za duzo srok za ogon.


Jeszcze jedna sprawa. A350-800 bezdie zabieral ok 300 ludzi. kolejny mniejszy A321 zabiera 190. Czy to nie za duza roznica? czy nie lepiej zamiast isc w gore lepiej byloby stworzyc konkurenta dla B787-8? Poki co z tych 350+ zamowien na B787 bylo własnie na mniejsza wersje!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Frequent flyer




Dołączył: 05 Lut 2006
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Toroncie

PostWysłany: Pon 5:06, 08 Maj 2006    Temat postu:

Gabec zastanow sie stary zanim cos napiszesz... A czy do 787-10 nie mozna uzyc silnikow z 773???Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gabec
Moderator



Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KRK

PostWysłany: Pon 5:18, 08 Maj 2006    Temat postu:

Frequent flyer napisał:
Gabec zastanow sie stary zanim cos napiszesz... A czy do 787-10 nie mozna uzyc silnikow z 773???Smile

Z pelnym szacunkiem... przeczytaj dokladnie zanim cos napiszesz.
Sa 2 powody dla ktorych GE90 nei beda uzyte:1/ ekonomia ktora jest gorsza niz w GEnX czy TRENT1000, 2/ najprawdopodobniej GE nei zmieszcza sie pod skrzydlem


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Danny




Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1208
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EIDW

PostWysłany: Pon 9:41, 08 Maj 2006    Temat postu:

Gabec napisał:
Adams_ napisał:
W kazdej plotce jest nic prawdy. Jaka przyszlosc czeka 346 gdy na niebie kroluje 773? Poza tym majac opracowane i dopracowane metody produkowania nowych konstrukcji ala 350, moga wykorzystac je do opracowania czegos co zapelni luke pomiedzy 359 a 388.

A350 bedzie zmodyfikowana A330 - nic rewolucyjnego Airbus tam nie wprowadzi.
A370 powinien miec podobnie jak B787 kompozytowy kadlub (jeszcze niedawo Airbus twierdzil ze takie rozwiazanie jest niebezpieczne, skad oni wezma technologie?

Dodatkowo skad oni chca wziac silniki. Boeing do ewentualnego B787-10 który ma sie pojawic 2012 bedzie uzywał silnikow od B787-9 przez co ucierpi zasieg. A370 do mniejszej wersji bedzie potrzebowal ok 85 kN ciagu (do wieksze jeszcze wiecej). Jak oni maja zamiar sobie z tym poradzic, 4 silniki?? nie sadze, wyzsze koszty remontow. Uzyja obecnych GE90 ? Wtedy wiekszosc oszczednosci wezmie w leb.

Kolejna sprawa - koszty/kasa. A350. Airbus planował wydac ok 5 miliardow dolarow, jakim cudem oni chca aby im sie to zwrocilo? ile musza sprzedac A350 aby ten model byl rentowny? Dodatkowo: A380, A350 + jeszcze wojskowy, w sumie pewnie ponad 20 mld euro. Zaden z tych samolotow jeszcze sie nie odrobil. Czy oni beda mieli dodatkowe 8-10 mld euro (albo nawet tylko dolarow) aby pozwolic sobie na nowy model? w 2014 pasowaloby miec juz na ukoczeniu nastepce A320...
A co sie stanie gdy powtorzy sie cos w stylu WTC i caly przemysl lotniczy znowu siadnie? Czy takie odwazne inwestycje nie sa nazby ryzykowne?

I jeszcze jedna kwestia - kanibalizm whalejeta. Jesli A370 bedzie rownie lub bardziej ekonomiczny niz B787-10 to sprzedaz A380 totalnie klapnie, gdyz mniejszy samolot bedzie mial mniejsze koszty an jednego pasazera, przez co bardziej bedzie sie opłacało go kupic. Ok wiem ze sa huby gdzie sa problemy ze slotami... ale ile jest takich lotnisK???

Wg mnie ta informacja to tylko plotka, nie widze ekonomicznego uzasadnienia aby Airbus stowrzyl 2 ROŻNE modele.


Krotko mowiac co by nie bylo Boeing rzadzi Rolling Eyes


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gabec
Moderator



Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KRK

PostWysłany: Pon 10:02, 08 Maj 2006    Temat postu:

Danny napisał:

Krotko mowiac co by nie bylo Boeing rzadzi Rolling Eyes

Moglbys sie wysilic i napisac cos konstruktywnego albo poprostu nic nie pisac skoro masz w ten sposob sie wypowiadac


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Danny




Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1208
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EIDW

PostWysłany: Pon 13:19, 08 Maj 2006    Temat postu:

Gabec napisał:
Danny napisał:

Krotko mowiac co by nie bylo Boeing rzadzi Rolling Eyes

Moglbys sie wysilic i napisac cos konstruktywnego albo poprostu nic nie pisac skoro masz w ten sposob sie wypowiadac


Po prostu napisalem w jednym zdaniu teze Twojego wywodu.

Co do konkretow to ta plotka o A370 nie jest pozbawiona prawdy. Jakkolwiek by sie nazywal (A370 czy A350-1000) bedzie to trzecia i najwieksza wersja tego samolotu. Prawdopodobnie tez kadlub jednak zostanie poszerzony tak aby miescic 9 siedzen w rzedzie.

Tak wiec nowy samolot Airbusa bedzie w trzech wersjach pokrywajacych zarowno 787 jak i 777. Pewnie podczas Faranborough dowiemy sie wiecej.

Ze to nie tylko plotka swiadczy chociazby fakt ze GE i PW zawiazaly konsorcjum ktore bedzie budowac silniki to tego samolotu:
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gabec
Moderator



Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KRK

PostWysłany: Pon 13:51, 08 Maj 2006    Temat postu:

Danny napisał:
Gabec napisał:
Wg mnie ta informacja to tylko plotka, nie widze ekonomicznego uzasadnienia aby Airbus stowrzyl 2 ROŻNE modele.


Po prostu napisalem w jednym zdaniu teze Twojego wywodu.



To w takim razie nie do konca zrozumiałes to co czytaleś. Ja cały czas udowadniałem ze Airbus raczej nie zdecyduje sie na 2 RÓŻNE MODELE. To co piszesz jest prawda... ale A370 ma powstac zamiast A350 a nie jako dodatkowy model.
Tak, PW i GE w ramach GA czy jak im sie to zwie chca implementowac rozwiązania z GEnX i stosowac jest do A350/A370. Ale... jeśli Airbus będzie miał nowe silniki to cyz nie uważasz ze tak samo i Boeing będzie dysponował tymi silnikami, a jeśli tak to B787-11 moze być równie dostępny.
Jedno jest pewne, zapowiada sie ciekawa przyszlość na rynku samolotów. Mam tylko nadzieje ze zaostrzająca się rywalizacja nie odbije sie na bezpieczeństwie

EDIT:
[link widoczny dla zalogowanych]

A tak na marginesie, zdaje sie ze w ubiegłym roku albo w 2004 kierownictwo Airbusa twierdziło ze nie potrzebuja całkowicie nowego samlotu aby konkurowac z Dreamlinerem


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Gabec dnia Pon 14:01, 08 Maj 2006, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Danny




Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1208
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EIDW

PostWysłany: Pon 14:00, 08 Maj 2006    Temat postu:

Gabec napisał:
[/b]. To co piszesz jest prawda... ale A370 ma powstac zamiast A350 a nie jako dodatkowy model.


Bedzie to jeden samolot. W zwiazku z tym ze bedzie mial nowa szersza "cross section" i inne zmiany w stosunku do A350 to moga go nazwac A370 dla celow marketingowych ale z pewnoscia nie powstana dwa dwusilnikowe modele samolotow w przedziale 250-400 pax rownoczesnie. Bedzie to jeden model w trzech wersjach.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Danny dnia Pon 14:15, 08 Maj 2006, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Strona 1 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin