|
Forum lotnictwa To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
chavez
Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 434
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Echo-Papa-Golf-Delta
|
Wysłany: Pon 10:55, 24 Lip 2006 Temat postu: Pojemniejsze E-170/190 |
|
|
ATW Online podaje:
"Embraer last week unveiled plans to offer higher-capacity variants of its 170/190 E-Jets. The modifications will not require structural changes or new testing. The 170, now at 78 seats, also will be offered with 80. The 86-seat 175 will be offered with 88 seats, the 108-seat 190 with 114 and the 118-seat 195 with 122. "Embraer has identified a growing demand for high-capacity configured E-Jets," VP-Market Intelligence-Airline Market Luiz Sergio Chiessi said. "We are talking mainly about low-cost and Regional carrier applications. For an operator choosing a 114-seat Embraer 190, for instance, the revenue potential can be increased by up to 14% when compared to the standard all-economy, 32-in. pitch, 100-seat configuration."
Myślę, że LOT-owi na rączkę takie coś. Być może będzie chciał już całkiem odpuścić sobie średnio-dystansowe Airbusy i Benki. Rozumiem, że ten "upgrade" odbędzie się kosztem wygody pasażerów...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
stenus
Dołączył: 13 Gru 2005
Posty: 323
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Warszawa/Bruksela
|
Wysłany: Pon 12:23, 24 Lip 2006 Temat postu: Re: Pojemniejsze E-170/190 |
|
|
chavez napisał: | Myślę, że LOT-owi na rączkę takie coś. Być może będzie chciał już całkiem odpuścić sobie średnio-dystansowe Airbusy i Benki. Rozumiem, że ten "upgrade" odbędzie się kosztem wygody pasażerów... |
A czy to zle, ze LOT bedzie mial flote z samych Embraerow + 787? No i cos mniejszego na krajowki...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Adams_
Dołączył: 22 Paź 2005
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPWA
|
Wysłany: Pon 12:40, 24 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
Jak na linie regionalna to calkiem dobrze ...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
stenus
Dołączył: 13 Gru 2005
Posty: 323
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Warszawa/Bruksela
|
Wysłany: Pon 12:45, 24 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
Adams_ napisał: | Jak na linie regionalna to calkiem dobrze ... |
Hmmmm.... a jakby mial flote 100 Emrbaerow, to taki regionalizm?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Adams_
Dołączył: 22 Paź 2005
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPWA
|
Wysłany: Pon 13:30, 24 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
stenus napisał: | Adams_ napisał: | Jak na linie regionalna to calkiem dobrze ... |
Hmmmm.... a jakby mial flote 100 Emrbaerow, to taki regionalizm? |
Musielibysmy miec powierzchnie Francji lub Niemiec Ja wiem, ze do FRA polaczen jest kilka dziennie ale tam fruwaja E45 i E70.
A319/320 zabiera 140-180 osob, naprawde nie ma tras by zapelnic przynajmniej 80% pokladu?
Tak czy inaczej majac flote Emraerow i ATRow, mamy regionalne trasy na regionalnych samolotach. Na dokladke 767 na chartery + Ameryka Polnocna.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
chavez
Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 434
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Echo-Papa-Golf-Delta
|
Wysłany: Pon 15:11, 24 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
Nie martwi mnie flota złożona z Embraerów, tylko tak jakby martwię się trochę na zapas, jeśli LO wybrałby te gęściej upakowane E170/175/195, bo to ze stratą dla wygody paxa by było.
Daj Boże taki "regionalizm" na 100 Embraerów
Myślę, że ten regionalizm to nie wielkością, lecz zasięgiem samolotów należałoby mierzyć, a E170 to i do Izraela by chyba doleciał...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
stenus
Dołączył: 13 Gru 2005
Posty: 323
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Warszawa/Bruksela
|
Wysłany: Pon 15:26, 24 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
20 B787 + 100 Embraerow (roznych typow od 195 po 145) - czy nie bylaby to wymarzona flota LOTu? 145 mozna pzreciez wykorzystywac na krajowkach.
Ah, rozmarzylem sie....
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Danny
Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1208
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EIDW
|
Wysłany: Pon 19:26, 24 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
stenus napisał: | 20 B787 + 100 Embraerow (roznych typow od 195 po 145) - czy nie bylaby to wymarzona flota LOTu? 145 mozna pzreciez wykorzystywac na krajowkach.
Ah, rozmarzylem sie.... |
145 na krajowce = mega straty. Miejsce 145 jest na pustyni.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Witek Z
Moderator
Dołączył: 05 Paź 2005
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: WAW
|
Wysłany: Wto 10:27, 25 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
Z mojego punktu widzenia lepiej że są 4 połaczenia dziennie do X na 145-170, niż żeby miały być 2 na 737-320: mam większą swobodę wyboru, a przy lotach służbowych ma to kolosalne znaczenie
Co do ołówków, to chyba rzeczywiście będą czekać na pustyni na koniec kryzysu paliwowego (o ile coś takiego jak koniec kryzysu może nastąpić). Myślę, że w tym kontekście najwłaściwsza byłaby tu... Pustynia Arabska
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Spitfire
Dołączył: 08 Sty 2006
Posty: 97
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPWA
|
Wysłany: Wto 10:43, 25 Lip 2006 Temat postu: Re: Pojemniejsze E-170/190 |
|
|
stenus napisał: | chavez napisał: | Myślę, że LOT-owi na rączkę takie coś. Być może będzie chciał już całkiem odpuścić sobie średnio-dystansowe Airbusy i Benki. |
A czy to zle, ze LOT bedzie mial flote z samych Embraerow + 787? No i cos mniejszego na krajowki... |
Oczywiscie ze zle
stenus napisał: | Adams_ napisał: | Jak na linie regionalna to calkiem dobrze ... |
Hmmmm.... a jakby mial flote 100 Emrbaerow, to taki regionalizm? |
mam nadzieje ze to ironia
chavez napisał: | Nie martwi mnie flota złożona z Embraerów, tylko tak jakby martwię się trochę na zapas, jeśli LO wybrałby te gęściej upakowane E170/175/195, bo to ze stratą dla wygody paxa by było.
Daj Boże taki "regionalizm" na 100 Embraerów
Myślę, że ten regionalizm to nie wielkością, lecz zasięgiem samolotów należałoby mierzyć, a E170 to i do Izraela by chyba doleciał... |
stenus napisał: | 20 B787 + 100 Embraerow (roznych typow od 195 po 145) - czy nie bylaby to wymarzona flota LOTu? 145 mozna pzreciez wykorzystywac na krajowkach.
Ah, rozmarzylem sie.... |
I ty sie z tego cieszysz?? Wez sie ogarnij czlowieku
LOT ma sie rozwijac - czaisz rozwijac!! a tymczasem kupuje samoloty o mniejszej pojemnosci niz uzywane dotychczas na tych samych trasach i to ma byc rozwoj?? A swoje B737 oddaje doslownie konkurencji (CLW).
Ta "modernizacja" moze doprowadzic LOT do upadku. Jezeli LOT mialby te 100 Emb to 70 staloby na ziemi i nie latalo bo by byly popsute (w tym najnowsze). Trzeba sie rozwijac a nie cofac!! Kupno samolotow o poj 70-80 ma sens jezeli ma sie podstawowe samoloty sredniego zasiegu (b737, A320). Jakby tak bylo jak tutaj wiekszosc z was wypisuje (nie wszyscy) to swiat stanolby na glowie a lowcosty latalyby EMB195 A czemu tak nie jest??
Wiekszosc wypowiedzi ktore tutaj przeczytalem miesza sie z niekompetencja i graniczy z szalenstwem:
stenus napisał: | 20 B787 + 100 Embraerow (roznych typow od 195 po 145) - czy nie bylaby to wymarzona flota LOTu? |
to co niektorzy pisza jest chore
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Spitfire
Dołączył: 08 Sty 2006
Posty: 97
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPWA
|
Wysłany: Wto 10:51, 25 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
Witek Z napisał: | Z mojego punktu widzenia lepiej że są 4 połaczenia dziennie do X na 145-170, niż żeby miały być 2 na 737-320: mam większą swobodę wyboru, a przy lotach służbowych ma to kolosalne znaczenie
Co do ołówków, to chyba rzeczywiście będą czekać na pustyni na koniec kryzysu paliwowego (o ile coś takiego jak koniec kryzysu może nastąpić). Myślę, że w tym kontekście najwłaściwsza byłaby tu... Pustynia Arabska |
Witus - co z tego ze masz x5 polaczen dziennie na ERJ czy EMB jezeli i tak ktores z tych polaczen zostanie odwolane (ktore to polaczenie to juz kwestia losowego wyboru przez komputer pokladowy
EMB/ERJ ) . Co z tego wynika nie trudno sie domyslic=mega straty...
Idea duzej frekwencji polaczen dziennie nie jest zla dla pasazera, wrecz przeciwnie jest dla paxa idealna ale trzeba to jeszcze dobrze rozpatrzyc w kwestii czysto matematycznej, a z tym juz gorzej jak sie ma taka flote jak LOT
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
stenus
Dołączył: 13 Gru 2005
Posty: 323
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Warszawa/Bruksela
|
Wysłany: Wto 11:02, 25 Lip 2006 Temat postu: Re: Pojemniejsze E-170/190 |
|
|
Spitfire napisał: | to co niektorzy pisza jest chore |
Zamiast obrazac ludzi, bys lepiej sam cos zaproponowal. Zadna to filozofia napisac "tu wszystko jest chore i ludzie pisza chore rzeczy".
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gabec
Moderator
Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KRK
|
Wysłany: Wto 11:35, 25 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
[quote="Spitfire"] Witek Z napisał: | Z mojego punktu widzenia lepiej że są 4 połaczenia dziennie do X na 145-170, niż żeby miały być 2 na 737-320: mam większą swobodę wyboru, a przy lotach służbowych ma to kolosalne znaczenie
Co do ołówków, to chyba rzeczywiście będą czekać na pustyni na koniec kryzysu paliwowego (o ile coś takiego jak koniec kryzysu może nastąpić). Myślę, że w tym kontekście najwłaściwsza byłaby tu... Pustynia Arabska |
Cytat: |
Witus - co z tego ze masz x5 polaczen dziennie na ERJ czy EMB
|
Wow, jakie nam tu zażyłości wychodza Panie Moderatorze prosze zapanować nad swoimi wielbicielami, to nie miejsce na takie słowne pieszczoty
Cytat: | jezeli i tak ktores z tych polaczen zostanie odwolane (ktore to polaczenie to juz kwestia losowego wyboru przez komputer pokladowy
EMB/ERJ ) . Co z tego wynika nie trudno sie domyslic=mega straty...
|
A wracając do tematu, to czy lepiej aby odwołac rejsc z 70 paxami lecacymi Embraerem czy tez 140 lecacymi Boiengiem??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Witek Z
Moderator
Dołączył: 05 Paź 2005
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: WAW
|
Wysłany: Wto 13:05, 25 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
Spitfire: Sądząc po tenie wypowiedzi masz bardzo skrystalizowane poglądy i podejmowanie jakiejkolwiek dyskusji nie ma sensu. Proszę na przyszłość o unikanie sformułowań nadmiernie emocjonolnych.
Co do meritum nie masz racji w ani jednym zdaniu Twoje pojęcie rozwoju firmy opiera się na dziewiętnastowiecznych poglądach Oskara Langego. Wiemy, że za rozwój byś uznał zakup 20 747 i latanie po kraju na 737. Tak jak za rozwój kraju uznałbyś budowę 20 nowych kopalni i 7 elektrowni, o walcowniach stali nie wspominając. Model, który Ci się marzy zastosowała CSA z mizernym skutkiem finansowym. Ale pewnie to nie zmieni Twojego przekonania...
Wituś
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Spotter
Dołączył: 18 Paź 2005
Posty: 523
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: GDN
|
Wysłany: Wto 13:39, 25 Lip 2006 Temat postu: |
|
|
Rozwoj przedsiebiortswa nalezy rozumiec poprzez inwestowanie majace na celu przyniesienie bardziej wymiernych zyskow.
To, ze LO zamieni flote 50 maszyn typu 737 na flote 65 maszyn typu E70 to tez jest rozwoj. Bo linia bedzie miala wiecej maszyn, bedzie mogla wiecej latac i bedzie miala wieksza elastycznosc, co bezposrednio sie przyczynia do zwiekszenia przychodow i zyskow.
Wiadomo, ze lepiej dac maszyne wieksza, bo zabierze wiecej i wiecej mozna zarobic, ale z drugiej strony mozna tez sporo stracic. Kazdy chyba zna zasady przychodow i kosztow zwiazanych z Load Factorem.
Wracajac do meritum sprawy i tematu, czyli pojemniejszych Embrionow. Coz, dla pax'a jest to naprawde zla wiadomosc. Obecnie maszyny te moga byc kupowane z 31" pitchem. A tak sie chyba zmniejszy do 30" a to juz jest naprawde malo. Na szczescie LO ma 32".
Moim zdaniem Embraer tym ruchem stara sie przypodobac tanim liniom. Tak prosze panstwa - TANIM. Jak wiadomo, embraery sa bardzo ekonomicznymi maszynami (mowa o serii E-jet'ow). A obecnie tani korzystaja z maszyn A319/320 oraz 737. Maszyny te zabieraja min 140-150 pax. I taki park maszynowy pozwala wchodzic tylko na trasy gdzie jest DUZY popyt. Bo pzreciez tam gdzie srednio zapelnia maszyne 80-90 pax, to nie beda latac. A przeciez na takiej trasie tez mozna zarabiac - wozac ich mniejszymi maszynami. Taka linia zdobywa prestiz i pozycje na rynku i poniekad wchodzi w monopolizm na srednio oblozonych trasach.
Wezmy taka trase WAW-PRG. C0 latal, ale sie wycofal, bo mieli za malo chetnych pax. Srenio ich bylo ok. 100 na rejs. Majac E90 mogliby spokojnie latac i zarabiac na tej trasie.
Ale mowie - to tylko moja teoria.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|