|
Forum lotnictwa To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
radian
Dołączył: 26 Kwi 2006
Posty: 118
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPKK
|
Wysłany: Wto 14:47, 24 Paź 2006 Temat postu: |
|
|
Nie dość, że kolega w temacie, to jeszcze wykazuje niebywałe umiejętności czytania ze zrozumieniem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mathen
Dołączył: 16 Gru 2005
Posty: 45
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: wrocek
|
Wysłany: Czw 11:10, 26 Paź 2006 Temat postu: |
|
|
radian napisał: | Pieśń przyszłości, jeśli w ogóle do tego dojdzie. Koncepcja Singe European Sky zakłada - teoretycznie - możliwość zlecenia innemu podmiotowi (np. polskiej agencji) zapewniania służb ATS w danym kraju. Ale nie wydaje mi się, by - przynajmniej na razie - kraje rzuciły się realizować taki projekt. Z drugiej strony, terytoria tych krajów są na tyle małe, że aż prosi się o utworzenie jednego FIRu lub chociaż jednego organu działającego w tych FIRach. |
psotter napisał: | Koncepcja jest śliczna - stworzy się bloki przestrzeni niezależne od granic państwowych (przez co ich granice poziome będą rozsądne, a nie pokręcone), a instytucje zapewniające służby ATS będą konkurowały (np. opłatami nawigacyjnymi) o pracę w tych sektorach. Nie tylko uprości to zarządzanie przestrzenią na poziomie paneuropejskim, ale także umożliwi niektórym państwom zlikwidowanie deficytowych instytucji ATS. W małych krajach bowiem (np. wspomniane republiki nadbałtyckie) te służby nie są w stanie na siebie zarobić.
Cała sprawa póki co rozbija się o twardogłowych wojskowych i pojęcie "suwerenności w przestrzeni powietrznej". |
A czy ktoś wie (słyszał) o jakiś "konkretach" w tej kwestii?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
radian
Dołączył: 26 Kwi 2006
Posty: 118
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPKK
|
Wysłany: Pią 8:31, 27 Paź 2006 Temat postu: |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych]
Podpunkt "Jednolita Europejska Przestrzeń Powietrzna"
Poszczególne rozporządzenia dostępne są na [link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Marcin747
Dołączył: 22 Sty 2006
Posty: 320
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Czw 20:25, 21 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
Prezydent Lech Kaczyński podpisał ustawę o Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej. Na mocy tej ustawy powołana zostanie instytucja, której podstawowym zadaniem będzie zapewnienie bezpiecznej, ciągłej, płynnej i efektywnej żeglugi powietrznej.
Polska Agencja Żeglugi Powietrznej powstanie w wyniku wyodrębnienia z przedsiębiorstwa państwowego "Porty Lotnicze" (PPL) - Agencji Ruchu Lotniczego (ARL), realizującej w chwili obecnej zadania państwowego organu zarządzania ruchem lotniczym.
Ustawa o powołaniu Agencji umożliwia wywiązanie się Polski z międzynarodowych zobowiązań, w szczególności przepisów EUROCONTROL oraz przepisów Unii Europejskiej dotyczących utworzenia Jednolitej Europejskiej Przestrzeni Powietrznej.
Rozporządzenie Komisji (WE) nr 1794/2006 z 6 grudnia br. ustanawia wspólny schemat opłat za korzystanie ze służb żeglugi powietrznej. Wprowadzenie tego schematu wiąże się z koniecznością stworzenia odpowiednich przepisów dotyczących ustalania opłat nawigacyjnych, stanowiących podstawowe źródło przychodów instytucji zapewniających służby żeglugi powietrznej, w tym wydzielenia finansowego przychodów i kosztów tych służb, które to zasady są realizowane przez nowe zapisy ustawy o Państwowej Agencji Żeglugi Powietrznej.
Ponadto przepisy międzynarodowe stanowią, iż organ odpowiedzialny za zapewnienie służb żeglugi powietrznej powinien mieć zapewnioną przejrzystość stosunków finansowych oraz prowadzić sprawozdawczość finansową zgodnie z międzynarodowymi standardami rachunkowości. Służba ruchu lotniczego powinna być realizowana jako funkcja władzy publicznej, powinny być w niej stosowane adekwatne do wymogów międzynarodowych formy nadzoru i audytowania.
Zgodnie z przepisami UE i wymaganiami EUROCONTROL przychody z tytułu usług nawigacyjnych świadczonych przez Agencję będą mogły być wykorzystywane tylko na pokrywanie kosztów związanych ze świadczeniem usług nawigacyjnych oraz inne koszty związane z zapewnianiem służb żeglugi powietrznej, a nie jak dotychczas także na dotowanie wydatków na inne cele np. inwestycje w infrastrukturę lotniskową.
Jednocześnie ustawa o Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej dostosowując przepisy ustawy Prawo lotnicze do wymogów wynikających z przepisów międzynarodowych, zmienia dotychczasowe przepisy w zakresie zwolnień z opłat nawigacyjnych.
Polska Agencja Żeglugi Powietrznej będzie podlegała ministrowi właściwemu do spraw transportu. Obowiązki i uprawnienia państwowej władzy nadzorującej w stosunku do bieżącej realizacji zadań przez Agencję będzie wykonywał Prezes Urzędu Lotnictwa Cywilnego na zasadach określonych w ustawie Prawo lotnicze.
W czasie wojny i stanu wojennego Agencja będzie stanowiła część systemu obrony powietrznej i będzie podlegała Ministrowi Obrony Narodowej. Agencja będzie wykonywała także zadania służb żeglugi powietrznej w czasie stanu wyjątkowego we współdziałaniu z właściwymi służbami wojskowymi.
Należy oczekiwać, że funkcjonowanie Agencji przyczyni się do podniesienia sprawności i efektywności realizacji przez nią zadań, co wpłynie na wzrost jej konkurencyjności wobec innych instytucji zapewniających służby żeglugi powietrznej na rynku europejskim i podniesie poziom bezpieczeństwa i terminowość świadczonych usług.
Ustawa wejdzie w życie z dniem 1 kwietnia 2007 r.
ULC
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|