Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Polska Agencja Żeglugi Powietrznej
Idź do strony Poprzedni  1, 2
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
radian




Dołączył: 26 Kwi 2006
Posty: 118
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPKK

PostWysłany: Wto 14:47, 24 Paź 2006    Temat postu:

Nie dość, że kolega w temacie, to jeszcze wykazuje niebywałe umiejętności czytania ze zrozumieniem.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mathen




Dołączył: 16 Gru 2005
Posty: 45
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: wrocek

PostWysłany: Czw 11:10, 26 Paź 2006    Temat postu:

radian napisał:
Pieśń przyszłości, jeśli w ogóle do tego dojdzie. Koncepcja Singe European Sky zakłada - teoretycznie - możliwość zlecenia innemu podmiotowi (np. polskiej agencji) zapewniania służb ATS w danym kraju. Ale nie wydaje mi się, by - przynajmniej na razie - kraje rzuciły się realizować taki projekt. Z drugiej strony, terytoria tych krajów są na tyle małe, że aż prosi się o utworzenie jednego FIRu lub chociaż jednego organu działającego w tych FIRach.

psotter napisał:
Koncepcja jest śliczna - stworzy się bloki przestrzeni niezależne od granic państwowych (przez co ich granice poziome będą rozsądne, a nie pokręcone), a instytucje zapewniające służby ATS będą konkurowały (np. opłatami nawigacyjnymi) o pracę w tych sektorach. Nie tylko uprości to zarządzanie przestrzenią na poziomie paneuropejskim, ale także umożliwi niektórym państwom zlikwidowanie deficytowych instytucji ATS. W małych krajach bowiem (np. wspomniane republiki nadbałtyckie) te służby nie są w stanie na siebie zarobić.

Cała sprawa póki co rozbija się o twardogłowych wojskowych i pojęcie "suwerenności w przestrzeni powietrznej".

A czy ktoś wie (słyszał) o jakiś "konkretach" w tej kwestii?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
radian




Dołączył: 26 Kwi 2006
Posty: 118
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPKK

PostWysłany: Pią 8:31, 27 Paź 2006    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]

Podpunkt "Jednolita Europejska Przestrzeń Powietrzna"
Poszczególne rozporządzenia dostępne są na [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marcin747




Dołączył: 22 Sty 2006
Posty: 320
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 20:25, 21 Gru 2006    Temat postu:

Prezydent Lech Kaczyński podpisał ustawę o Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej. Na mocy tej ustawy powołana zostanie instytucja, której podstawowym zadaniem będzie zapewnienie bezpiecznej, ciągłej, płynnej i efektywnej żeglugi powietrznej.

Polska Agencja Żeglugi Powietrznej powstanie w wyniku wyodrębnienia z przedsiębiorstwa państwowego "Porty Lotnicze" (PPL) - Agencji Ruchu Lotniczego (ARL), realizującej w chwili obecnej zadania państwowego organu zarządzania ruchem lotniczym.

Ustawa o powołaniu Agencji umożliwia wywiązanie się Polski z międzynarodowych zobowiązań, w szczególności przepisów EUROCONTROL oraz przepisów Unii Europejskiej dotyczących utworzenia Jednolitej Europejskiej Przestrzeni Powietrznej.

Rozporządzenie Komisji (WE) nr 1794/2006 z 6 grudnia br. ustanawia wspólny schemat opłat za korzystanie ze służb żeglugi powietrznej. Wprowadzenie tego schematu wiąże się z koniecznością stworzenia odpowiednich przepisów dotyczących ustalania opłat nawigacyjnych, stanowiących podstawowe źródło przychodów instytucji zapewniających służby żeglugi powietrznej, w tym wydzielenia finansowego przychodów i kosztów tych służb, które to zasady są realizowane przez nowe zapisy ustawy o Państwowej Agencji Żeglugi Powietrznej.

Ponadto przepisy międzynarodowe stanowią, iż organ odpowiedzialny za zapewnienie służb żeglugi powietrznej powinien mieć zapewnioną przejrzystość stosunków finansowych oraz prowadzić sprawozdawczość finansową zgodnie z międzynarodowymi standardami rachunkowości. Służba ruchu lotniczego powinna być realizowana jako funkcja władzy publicznej, powinny być w niej stosowane adekwatne do wymogów międzynarodowych formy nadzoru i audytowania.

Zgodnie z przepisami UE i wymaganiami EUROCONTROL przychody z tytułu usług nawigacyjnych świadczonych przez Agencję będą mogły być wykorzystywane tylko na pokrywanie kosztów związanych ze świadczeniem usług nawigacyjnych oraz inne koszty związane z zapewnianiem służb żeglugi powietrznej, a nie jak dotychczas także na dotowanie wydatków na inne cele np. inwestycje w infrastrukturę lotniskową.

Jednocześnie ustawa o Polskiej Agencji Żeglugi Powietrznej dostosowując przepisy ustawy Prawo lotnicze do wymogów wynikających z przepisów międzynarodowych, zmienia dotychczasowe przepisy w zakresie zwolnień z opłat nawigacyjnych.

Polska Agencja Żeglugi Powietrznej będzie podlegała ministrowi właściwemu do spraw transportu. Obowiązki i uprawnienia państwowej władzy nadzorującej w stosunku do bieżącej realizacji zadań przez Agencję będzie wykonywał Prezes Urzędu Lotnictwa Cywilnego na zasadach określonych w ustawie Prawo lotnicze.

W czasie wojny i stanu wojennego Agencja będzie stanowiła część systemu obrony powietrznej i będzie podlegała Ministrowi Obrony Narodowej. Agencja będzie wykonywała także zadania służb żeglugi powietrznej w czasie stanu wyjątkowego we współdziałaniu z właściwymi służbami wojskowymi.

Należy oczekiwać, że funkcjonowanie Agencji przyczyni się do podniesienia sprawności i efektywności realizacji przez nią zadań, co wpłynie na wzrost jej konkurencyjności wobec innych instytucji zapewniających służby żeglugi powietrznej na rynku europejskim i podniesie poziom bezpieczeństwa i terminowość świadczonych usług.

Ustawa wejdzie w życie z dniem 1 kwietnia 2007 r.
ULC


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin