|
Forum lotnictwa To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Marcin747
Dołączył: 22 Sty 2006
Posty: 320
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Wto 7:44, 17 Paź 2006 Temat postu: Polska Agencja Żeglugi Powietrznej |
|
|
Niczym nieograniczone płace, brak obowiązku stosowania prawa zamówień publicznych - tak będzie funkcjonował nowy urząd: Polska Agencja Żeglugi Powietrznej, zapowiada "Parkiet". Budżet państwa ma to kosztować 130 milionów złotych. Gazeta twierdzi, że nowy urząd "wyczyści" kasę właściciela polskich lotnisk - Przedsiębiorstwa Państwowego Porty Lotnicze. Nie dość bowiem, że zostanie utworzony na bazie jego majątku, to dodatkowo odbierze mu ponad połowę rocznych przychodów z tytułu nadzoru nad ruchem lotniczym nad terytorium Polski. W ub.r. firma pobrała od przewoźników z tego tytułu ponad 450 milionów złotych. Pieniądze, które PPL zarabiał na tej działalności, przeznaczane były m.in. na rozbudowę lotnisk. Dziennik stawia pytanie, czy po powstaniu nowego urzędu i pozbawieniu PPL części pieniędzy, takie inwestycje nadal będą możliwe. Resort transportu twierdzi, że powołując nowy urząd wypełnia zobowiązania wobec Unii Europejskiej. Tymczasem według "Parkietu" w innych krajach nie tworzono nowych instytucji. Wystarczyło powołanie spółki zależnej od właściciela lotnisk. (PAP)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
YoNasHek
Dołączył: 30 Gru 2005
Posty: 140
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Wto 8:37, 17 Paź 2006 Temat postu: |
|
|
Po pierwsze "Parkiet" zachował się jak brukowiec:
"DFS Deutsche Flugsicherung GmbH is responsible for air traffic control in Germany. As a company organised under private law, DFS is 100% owned by the Federal Republic of Germany."
"National Air Traffic Control Services became National Air Traffic Services when it was made part of the Civil Aviation Authority (CAA) when that organisation was established in April 1972. Privatisation was first mooted in 1992, and although that debate came and went, it was recognised that as a service provider, NATS should be operated at some distance from its regulator (the CAA), so NATS was re-organised into a Companies Act company in April 1996 and became a wholly-owned subsidiary of the CAA."
"Skyguide is a non-profit making public limited company. Over 99% of the share capital of 100 million Swiss francs (65 million Euro) is in the hands of the Swiss Confederation. Skyguide is financed through fees which are paid by the users of its services"
"DGAC is fully state-owned agency providing air services in France."
To tylko kilka przykładów, w sumie, niekompetencji "PARKIETu"
Poza tym wszyscy wiedzą, na rozbudowe jakich lotnisk było to przeznaczane. A porty lotnicze muszą być atrakcyjne, wtedy nie będą miały problemów z kasą. Poza tym wydaje się p. redaktorowi, że wytropił sensację - a nawet nie spróbował zainteresować się, jakie są koszty zapewnienia bezpieczeństwa w niebie (utrzymania urządzeń, inwestycji w nowe, prąd, dozór, dublowanie urządzeń, inwestycje i wiele wiele innych). Zawsze się tak słodko to pisze.
Poza tym zgodnie z założeniem UE, instytucja musi się refinansować i generalnie jej opłaty mają pokrywać tylko koszty zapewnienia i utrzymania bezpieczeństwa, a zatem w przypadku polski pewnie i zmienią się opłaty trasowe. I już tyle wpływać nie będzie...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Atco
Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Wto 8:38, 17 Paź 2006 Temat postu: |
|
|
1. Powinno się płacić kontrolerom 850brutto, niech żyją miłością do lotnictwa.
2. Budżetu Państwa wydzielenie PANS nie będzie kosztować ani zlotówki.
3. To raczej PPL powstał na bazie majątku ARL.
4. Wydawanie pieniędzy zarobionych na usługach nawigacyjnych na budowę terminali jest sprzeczne z zasadami przyjętymi w Eurocontrol.
5. Ostatnie zdanie jest bzdurą.
Pismacy jak nie myśleli, tak nie myślą.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gabec
Moderator
Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KRK
|
Wysłany: Wto 8:50, 17 Paź 2006 Temat postu: |
|
|
Atco napisał: | 1. Powinno się płacić kontrolerom 850brutto, niech żyją miłością do lotnictwa.
2. Budżetu Państwa wydzielenie PANS nie będzie kosztować ani zlotówki.
3. To raczej PPL powstał na bazie majątku ARL.
4. Wydawanie pieniędzy zarobionych na usługach nawigacyjnych na budowę terminali jest sprzeczne z zasadami przyjętymi w Eurocontrol.
5. Ostatnie zdanie jest bzdurą.
Pismacy jak nie myśleli, tak nie myślą. |
Czekalem wlasnie na Twoj komentarz w tej sprawie, bo czytajac te wypociny cos mi sie wydawalo ze kolejny "znaFca" redaktor uswiadamianie spoleczenstwa jak to wladza marnotrawi publiczne pieniadze.
Co do poziomu pismakow to juz mi rece opadaja. Wlasnie czytam na wyborczej artykul o "super" samochodach CBA - poziom rodem z PRL'u ...szkoda gadac ;(
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Maciupeq
Dołączył: 05 Wrz 2006
Posty: 183
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Wto 14:06, 17 Paź 2006 Temat postu: |
|
|
Jak brak dobrego tematu, to trzeba na siłe cos wykołowac, byleby brzmialo ladnie, pleps i tak uwierzy ile ludzi przeczyta to co tu napisaliscie, a lie tylko ten artykół w gazecie?
P.S. sorry za brak niektórych ogonków, ale piszę jedoczesnie karmiac córę z butelki
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rkosarzycki
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 69
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Poznań
|
Wysłany: Wto 16:02, 17 Paź 2006 Temat postu: |
|
|
córa wyciąga oprócz ogonków także ortografię
pleps
ARTYKÓŁ
no dobra czepiam sie ale wlasnie stracilem tysiaka to sie wsciekam
pozdro
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
zasieki1
Dołączył: 16 Paź 2005
Posty: 193
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Wto 16:09, 17 Paź 2006 Temat postu: |
|
|
rkosarzycki napisał: | córa wyciąga oprócz ogonków także ortografię
pleps
ARTYKÓŁ
no dobra czepiam sie ale wlasnie stracilem tysiaka to sie wsciekam
pozdro |
pko bp, softbank czy swiecie?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rkosarzycki
Dołączył: 19 Cze 2006
Posty: 69
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Poznań
|
Wysłany: Śro 8:30, 18 Paź 2006 Temat postu: |
|
|
forex
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Marcin747
Dołączył: 22 Sty 2006
Posty: 320
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pon 7:55, 23 Paź 2006 Temat postu: |
|
|
Powstanie Polska Agancja Żeglugi Powietrznej. Nastąpi to dokładnie 1 stycznia 2007 roku - czytamy w "Parkiecie".
I już wiadomo, że będzie musiała zwrócić 130 milionów złotych, które otrzyma z budżetu państwa na start.
Nowy urząd będzie utrzymywał się z własnych przychodów, jednak - zdaniem Ministerstwa Transportu - potrzebuje wsparcia finansowego w początkowym okresie działalności.
Agencja będzie nowym urzędem centralnym, sprawującym nadzór nad ruchem powietrznym nad terytorium Polski. Do końca roku to głównie kompetencje jednostki Przedsiębiorstwa Państwowego Porty Lotnicze - Agencji Ruchu Lotniczego. Ta jest obecnie najbardziej dochodową częścią PPPL. Między innymi z opłat nawigacyjnych generuje ponad połowę przychodów. W ub. roku było to ponad 450 mln zł, w tym 340 mln zł z samych lotów tranzytowych bez lądowania na polskich lotniskach.
Jak oceniają specjaliści wpłaty z tego tytułu będą rosły w miarę rozwoju rynku lotniczego w Polsce i zwiększającej się liczby lotów.
źródło: Parkiet
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Atco
Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pon 12:44, 23 Paź 2006 Temat postu: |
|
|
No i mógł się parkiet nie dać podpuścić i napisać po ludzku od razu, ale woleli się skompromitować.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mathen
Dołączył: 16 Gru 2005
Posty: 45
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: wrocek
|
Wysłany: Pon 13:14, 23 Paź 2006 Temat postu: |
|
|
Atco napisał: | 1. Powinno się płacić kontrolerom 850brutto, niech żyją miłością do lotnictwa.
2. Budżetu Państwa wydzielenie PANS nie będzie kosztować ani zlotówki.
3. To raczej PPL powstał na bazie majątku ARL.
4. Wydawanie pieniędzy zarobionych na usługach nawigacyjnych na budowę terminali jest sprzeczne z zasadami przyjętymi w Eurocontrol.
5. Ostatnie zdanie jest bzdurą.
Pismacy jak nie myśleli, tak nie myślą. |
Dokładnie! Chociaż ostatnie zdanie wyartykułowałbym trochę innaczej. Większości pismaków płaci się nie za myślenie, tylko łapanie sensacji, to i efekty są jakie są.
Marcin747 napisał: |
Agencja będzie nowym urzędem centralnym, sprawującym nadzór nad ruchem powietrznym nad terytorium Polski. |
Na przełomie 2003/2004 słyszałem, że wtedy planowany nowy Urząd ma też poniekąd przejąć kontrolę nad niebiem Litwy, Łotwy i Estoni. Chociaż to za dużo powiedziane - nie każdy z tych krajów ma mieć osobny urząd, tylko te cztery (a może i więcej) będą mieć jeden wspólny.
Czy ktoś coś słyszał więcej w tym temacie?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
radian
Dołączył: 26 Kwi 2006
Posty: 118
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPKK
|
Wysłany: Pon 15:19, 23 Paź 2006 Temat postu: |
|
|
Pieśń przyszłości, jeśli w ogóle do tego dojdzie. Koncepcja Singe European Sky zakłada - teoretycznie - możliwość zlecenia innemu podmiotowi (np. polskiej agencji) zapewniania służb ATS w danym kraju. Ale nie wydaje mi się, by - przynajmniej na razie - kraje rzuciły się realizować taki projekt. Z drugiej strony, terytoria tych krajów są na tyle małe, że aż prosi się o utworzenie jednego FIRu lub chociaż jednego organu działającego w tych FIRach.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
psotter
Dołączył: 08 Lis 2005
Posty: 286
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pon 15:49, 23 Paź 2006 Temat postu: |
|
|
Koncepcja jest śliczna - stworzy się bloki przestrzeni niezależne od granic państwowych (przez co ich granice poziome będą rozsądne, a nie pokręcone), a instytucje zapewniające służby ATS będą konkurowały (np. opłatami nawigacyjnymi) o pracę w tych sektorach. Nie tylko uprości to zarządzanie przestrzenią na poziomie paneuropejskim, ale także umożliwi niektórym państwom zlikwidowanie deficytowych instytucji ATS. W małych krajach bowiem (np. wspomniane republiki nadbałtyckie) te służby nie są w stanie na siebie zarobić.
Cała sprawa póki co rozbija się o twardogłowych wojskowych i pojęcie "suwerenności w przestrzeni powietrznej".
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
RZE
Dołączył: 12 Wrz 2006
Posty: 138
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: RZ-ÓW
|
Wysłany: Pon 16:04, 23 Paź 2006 Temat postu: |
|
|
czyli nic nowego jak kolejne stoli dla swoich ludzi ...i kolejny nikomu na nic nie potrzebny urzad
a mialo byc tanie panstwo <lol>
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|