|
Forum lotnictwa To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
k_sko
Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 520
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Sob 18:43, 19 Lis 2005 Temat postu: |
|
|
Estraven napisał: | k_sko napisał: |
Ostatnio w KRK byłem w maju. Czyżby jeszcze płyty dorobili ?
|
k_sko, tekst jest z typu tych wytworów dziennikarskich, co zadane rolnikowi pytanie: "Rozumiem zatem, że to nie pan daje mleko, tylko pańskie krowy?" (z rysunku Mleczki). Po prostu nie ma co oczekiwać po nim szczególnego sensu. |
Bez komentarza.
KS
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jks
Dołączył: 02 Lis 2005
Posty: 115
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: DUB
|
Wysłany: Sob 20:21, 19 Lis 2005 Temat postu: |
|
|
k_sko napisał: | Terminal terminalem. W Krakowie to układ check-inów jest trochę dziwny, bo od strony wejścia a nie płyty. Jest długi, ale wąski. |
Tak bylo na wiosne. Teraz sa znowu od strony plyty (i jest ich znacznie wiecej), zdaje sie 18 (z nowymi plaskimi monitorami nad stanowiskami).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kameleon
Dołączył: 17 Paź 2005
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: bochnia/krakow/wroclaw
|
Wysłany: Sob 21:32, 19 Lis 2005 Temat postu: |
|
|
Zgadza sie sa juz od strony płyty i co z tego ze nawet przesunieto je o pare "cm" w głąb terminalu jak i tak nie poprawia to konfortu tłok jest nadal taki jaki był a bedzie jeszcze wiekszy bo jak wszem iwobec slychac zarowno NE jak i CO zapowiadaja nowe destynacje od wiosny a nalezy jeszcze dodac ze dojdzie Finair i pewnei Ryanair tez cos dorzuci.Tam naprawde potzrebny jest nowy terminal z prawdziwego zdarzenia cos takiego jak stary T1 na Okęciu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Airliner
Moderator
Dołączył: 30 Paź 2005
Posty: 1965
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPKK
|
Wysłany: Sob 22:00, 19 Lis 2005 Temat postu: |
|
|
kameleon napisał: | Zgadza sie sa juz od strony płyty i co z tego ze nawet przesunieto je o pare "cm" w głąb terminalu jak i tak nie poprawia to konfortu tłok jest nadal taki jaki był a bedzie jeszcze wiekszy bo jak wszem iwobec slychac zarowno NE jak i CO zapowiadaja nowe destynacje od wiosny a nalezy jeszcze dodac ze dojdzie Finair i pewnei Ryanair tez cos dorzuci.Tam naprawde potzrebny jest nowy terminal z prawdziwego zdarzenia cos takiego jak stary T1 na Okęciu |
I tak sie stanie tyle ze bedzie na wiosne 2007,
a tym roku bedzie odprawionych 1,6mln pasazerow.
Prognoza na 2006 przewiduje juz 2,5mln pasazerow.
Sytuacje poprawi oddany do uzytku nowa czesc terminala ktora jeszcze niezostala oficjalnie oddana.
Nie zmienia to faktu ze bedzie ciasno tym bardziej ze nowe linie juz czekaja na wiosne by uruchomic polaczenia z KRK.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
PiotrekEPGD
Dołączył: 22 Paź 2005
Posty: 26
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Nie 18:30, 20 Lis 2005 Temat postu: |
|
|
A sa gdzies jakies plany tego nowego terminalu co ma rzekomo powstac w Balicach. Bo bym se chetnie zobaczyl jak on bedzie wygladal i czy bedzie dobudowany do starego czy zbudowany w innym miejscu od nowa. No ale rzeczywiscie w Krakowie to powinni jak najszybciej strzelic nowy terminaik i to duzy zeby bylo na kilka lat zapasu .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kameleon
Dołączył: 17 Paź 2005
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: bochnia/krakow/wroclaw
|
Wysłany: Nie 18:40, 20 Lis 2005 Temat postu: |
|
|
Skoro mialo by to byc na wiosne 2007 to musialoby sie juz dziac cos powaznego z tymi planami biorac pod uwage sam przetarg to moze to trwac wieki.w dodatku ci nasi debile z miasta wojewodztwa i nie wiadiomo czego jeszcze caly czas sie kłócą wiec nie wieze w szybka i bez bolesna budowe nowego terminala.Jesli idzie o ta nowa czesc to mam nadzieje ze jak bede w lutym leciec z Krakowa do Londynu to ta czesc bedzie juz oddana.Zastanawia mnie tylko jak bedzie ona skomuniukowana z reszta budynku i płytą postojową bo puki co to nie ma rekawu a ta poczekalnia odlotowa jest na pierwszym pietrze wiec i tak pasazerowie musza ponownie schodzic do geat'ów na parter co mnozy i tak juz duzy tłok i scisk.Jesli ma ktos jakis plan tego rozwiązania to bardzo bym prosil o jakis skan albo przynajmniej opis. Sam mam jakies materialy ze strony pasażer.com ale tam akurat tego co mnie najbardziej interesuje to nie ma.Teraz sam mialem chrapke na robienie projektu tego terminala tzn nowego dla Balic ,na jednym z projektow na polibudzie ale moj koles od cwiczen mi odradzil bo nie bylismy obaj wstanie dostac programu takiego obiektu ,a robienie czegos na pale nie mialo sensu. Upsss ale sie rozpisalem.No nic jak ktos cos ma , albo wie to prosze o szersze informacje.Pozdro
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Airliner
Moderator
Dołączył: 30 Paź 2005
Posty: 1965
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPKK
|
Wysłany: Nie 20:27, 20 Lis 2005 Temat postu: |
|
|
PiotrekEPGD napisał: | A sa gdzies jakies plany tego nowego terminalu co ma rzekomo powstac w Balicach. Bo bym se chetnie zobaczyl jak on bedzie wygladal i czy bedzie dobudowany do starego czy zbudowany w innym miejscu od nowa. No ale rzeczywiscie w Krakowie to powinni jak najszybciej strzelic nowy terminaik i to duzy zeby bylo na kilka lat zapasu . |
Aktualnie w Balicach trwa budowa budynku administracyjno-technicznego ktory zostanie oddany do uzytku w pierwszej polowie 2006.
Takze na wiosne planowana jest budowa nowej straznicy dla lotniksowej strazy pozarnej. Po oddaniu tych dwoch budynkow rozpocznie sie rozbudowa terminala w kierunku budynku cargo poniewaz w chwili obecnej znajduja sie tam "baraczki" sluzb technicznych oraz budynek strazy pozarnej ktore uniemozliwiaja dalsza rozbudowe.
Za cessna widac powstajacy budynek.
[link widoczny dla zalogowanych]
Jest takze koncepcja przebudowy istniejacego budynku by rozdzielic odprawy i zrobic je na I pietrze , natomiast przyloty pozostawic na parterze co niezwykle udroznilo by istniejacy ruch.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
voitoosh
Dołączył: 23 Wrz 2005
Posty: 276
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Trzebinia (36 km W from EPKK)
|
Wysłany: Nie 21:39, 20 Lis 2005 Temat postu: |
|
|
Cytat: | Jest takze koncepcja przebudowy istniejacego budynku by rozdzielic odprawy i zrobic je na I pietrze , natomiast przyloty pozostawic na parterze co niezwykle udroznilo by istniejacy ruch. |
Na górze check-iny ? awantgardowy pomysł, a którędy paxowie będą schodzić do COBUSA ? Chyba, że zamontują rękawy
Btw. Kiedy planowany jest koniec budowy ? i W którym miejscu jest ten nowy budynek za Cessną, załóżmy, że stoję na tarasie i przed sobą mam drogę 'przepust' na drogi kołowania z parkingu na pas. czyli dokładnie opieram się o barierkę nad wyjściami z odprawy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Airliner
Moderator
Dołączył: 30 Paź 2005
Posty: 1965
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPKK
|
Wysłany: Nie 22:02, 20 Lis 2005 Temat postu: |
|
|
voitoosh napisał: | Cytat: | Jest takze koncepcja przebudowy istniejacego budynku by rozdzielic odprawy i zrobic je na I pietrze , natomiast przyloty pozostawic na parterze co niezwykle udroznilo by istniejacy ruch. |
Na górze check-iny ? awantgardowy pomysł, a którędy paxowie będą schodzić do COBUSA ? Chyba, że zamontują rękawy
Btw. Kiedy planowany jest koniec budowy ? i W którym miejscu jest ten nowy budynek za Cessną, załóżmy, że stoję na tarasie i przed sobą mam drogę 'przepust' na drogi kołowania z parkingu na pas. czyli dokładnie opieram się o barierkę nad wyjściami z odprawy |
1)W takim wariancie niezbedne sa rekawy.
2)Zakonczenie inwestycji to 1 polowa 2006.
Budynek powstaje na wschodnim krancu plyty postojowej obok stanowisk postojowych 7,8 i 9.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rob_sad
Dołączył: 22 Wrz 2005
Posty: 760
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Poznan
|
Wysłany: Pon 8:36, 21 Lis 2005 Temat postu: Re: Polskie lotniska zatkane |
|
|
Witek napisał: |
Poznań? Co za fachowy materiał
Terminal w POZ ma przepustowość 1,5 mln a odprawia 400tyś !! hehe
pozdro |
Widzisz, ale na szczescie ludzie mysla, a Tobie sie wydaje ze ile trwa proces inwestycyjny rozbudowy terminala ?? 6miesiecy???
Liczac ilosc obecnych polaczen POZ bedzie mial 700tys za rok
za 2 lata pewnie conajlmniej 850 za 3 moze i 1mln.
By rozbudowe zaczac za 3 lata by za 4-5 ja skonczyc trzeba sie za nia zabrac juz teraz.
Rozumiem ze Twoj komentarz to byl zart.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
k_sko
Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 520
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pon 9:51, 21 Lis 2005 Temat postu: |
|
|
Aby pasażerowie mogli zejść z góry na dół stosuje się na przykład taki wynalazek jak schody ruchome
KS
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Airliner
Moderator
Dołączył: 30 Paź 2005
Posty: 1965
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPKK
|
Wysłany: Pon 18:58, 21 Lis 2005 Temat postu: |
|
|
k_sko napisał: | Aby pasażerowie mogli zejść z góry na dół stosuje się na przykład taki wynalazek jak schody ruchome
KS |
tak ale nie jest to rozwiazanie z ktorego nalezy czerpac przyklad i rekawy znacznie podnosza komfort obslugi
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
k_sko
Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 520
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pon 20:03, 21 Lis 2005 Temat postu: |
|
|
OK, ale rękaw to będzie na poziomie płyty czy np piętro wyżej ? Na przeważającej liczbie lotnisk na świecie jest poziom odlotów i przylotów.
KS
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Witek
Administrator
Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 1333
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Skąd: Poznań
|
Wysłany: Wto 7:40, 22 Lis 2005 Temat postu: Re: Polskie lotniska zatkane |
|
|
rob_sad napisał: | Liczac ilosc obecnych polaczen POZ bedzie mial 700tys za rok
za 2 lata pewnie conajlmniej 850 za 3 moze i 1mln.
By rozbudowe zaczac za 3 lata by za 4-5 ja skonczyc trzeba sie za nia zabrac juz teraz. |
Byłeś kiedyś w terminalu na Ławicy?
Przyglądałeś sie jemu kiedyś?
Tu wcale nie trzeba ogromnych prac by go rozbudować do np 2 mln a wydaje mi sie, że POZ na aż tak duży ruch nie ma co liczyć przed 2015 rokiem
Problem terminalu jest taki, że od wybudowania go jest dużo za duży jak na zapotrzebowany ruch! Teraz będzie 410 tyś, za rok pewnie 800 za dwa 900, za trzy 1 100 i tak dalej... Rozbudowa terminala będzie pewnie trwać pół roku a przetarg rok!
Cytat: | Rozumiem ze Twoj komentarz to byl zart. |
hehe, to nie żart
O rozbudowie muszą mysleć takie porty jak GDN, WRO, KTW, KRK ale na pewno nie POZ!
O tym o czym teraz port mysli to wiecej betony, wyrównanie obecnego (chodzi to wcięcie), droga kołowania C, 300metrów pasa itp
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rob_sad
Dołączył: 22 Wrz 2005
Posty: 760
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Poznan
|
Wysłany: Wto 8:41, 22 Lis 2005 Temat postu: Re: Polskie lotniska zatkane |
|
|
Witek napisał: |
Byłeś kiedyś w terminalu na Ławicy?
Przyglądałeś sie jemu kiedyś?
Tu wcale nie trzeba ogromnych prac by go rozbudować do np 2 mln a wydaje mi sie, że POZ na aż tak duży ruch nie ma co liczyć przed 2015 rokiem |
Pewnie ze bylem. Owszem hol glowny po wywaleniu samochodow ma pow i kubature wystarczajaca na 1,5mln laczenie z kumulacjami kilku samolotow na raz. JEdnak stanowisk check-in wiecej sie nie wcisnie a czasem juz sa potrzebne. A powierzchnia gateow juz od dawna jest za mala - one byly projektowane tylko na ATR - przy jakiejkowliek wiekszej maszynie nie ma gdzie siedziec. Po za tym przydalby sie conajmniej jeszcze jeden.
Male lotniska nie maja plynnego ruchu. To ze terminal jest niby na 1,5mln pax nie oznacza ze poradzi on sobie z chwilowymi szczytami nawet przy ruchu 0,5mln.
OWszem rozbudowa plyty i drog dojazdowych do pasa jest wazniejsza obecnie.. Rowniez parkingi przy lotnisku pekaja w szwach. Ale conajmniej na 2010 rozbudowa musi byc zaplanowana.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|