 |
Forum lotnictwa To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
slepowron
Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KOAK
|
Wysłany: Pon 22:58, 08 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
SITOR napisał: | Uważaja, że Wa-wa jest juz zbyt obciążona, |
Ciekawe kto uwaza i jakiej skali uzywaja. Bo jak na ilosc pasazerow i ilosc pasow startowych to Okeciu jest daleko do prawdziwego "obciazenia" biorac pod uwage swiatowe normy. Moze brakuje im terminali ale to zupelnie inna sprawa.
3500 km pas startowy = 12000 stop to dobry swiatowy standard. Pelno zaladowany 747 do lotu transoceanicznego w upalny dzien akurat tyle potrzebuje
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez slepowron dnia Pon 23:04, 08 Sty 2007, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Adams_
Dołączył: 22 Paź 2005
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPWA
|
Wysłany: Pon 23:04, 08 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
Jak czartery i lcc wyniasa sie z EPWA, Okecie bedzie puste
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
eu01
Dołączył: 18 Lis 2005
Posty: 625
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pon 23:04, 08 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
W tym samym czasie budowane beda Modlin i Sochaczew? Cos dla MOL (moze czekac kto zaoferuje wiecej). Przy czym bazy moga byc dwie. Oczywiscie nie Modlin i Sochaczew równoczesnie ale np. [(Modlin albo Sochaczew) i (Kraków albo Wrocław)].
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
EMA_Crew
Dołączył: 09 Lis 2006
Posty: 75
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EGNX
|
Wysłany: Pon 23:25, 08 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
Adams_ napisał: | Jak czartery i lcc wyniasa sie z EPWA, Okecie bedzie puste  |
no jezeli C0 i Wizz by sie wyniesli do tego np Easy by rowniez przeniosl operacje do modlina + chartery to na okeciu zostal by tak naprawde tylko LOT
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Changi
Dołączył: 18 Gru 2005
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pon 23:35, 08 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
Mysle, ze zaden z LCC by nie zostal- jezeli będzie dojazd do lotniska plus niższe oplaty to LOT będzie rzeczywiście niepodzielnym krolem na Okęciu.
Co do C0 to na 99% wyniesie się z Okęcia w chwili uruchomienia Modlina.
P.S. Na mapce jest chyba bląd...szerokośc pasa 80m???? To jest niespotykane.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
slepowron
Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KOAK
|
Wysłany: Pon 23:39, 08 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
Changi napisał: |
P.S. Na mapce jest chyba bląd...szerokośc pasa 80m???? To jest niespotykane. |
Masz racje. Ktos chcial pewnie napisac 60 m.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
EMA_Crew
Dołączył: 09 Lis 2006
Posty: 75
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EGNX
|
Wysłany: Pon 23:54, 08 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
jesli chodzi o szeroksc to chyba pomylka ale po co w modlinie az tak dlugi pas mysle ze 2800-3000 by w zupelnosci wystarczyl
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
slotnik
Dołączył: 05 Lut 2006
Posty: 9
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 0:15, 09 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
Pas na Babicach ma 90 m szerokości...więc wszystko jest możliwe biorąc pod uwagę wojskową przeszłość lotniska.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
YoNasHek
Dołączył: 30 Gru 2005
Posty: 140
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Wto 7:36, 09 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
Dywagacje możemy prowadzić do rana, ale fakty są takie, że patrząc na poczynania przewoźników można zadać sobie jedno tylko pytanie:
Czy jeśli linia lotnicza osiąga zyski na Okęciu, to będzie opłacało się jej wynieść do Modlina, tylko ze względu na charakter lotniska ?
Moim zdaniem nie. I Ci, co dziś osiągają dobre LF i dobry zysk w WAW zostaną. Bo po co mają inwestować w zmiany, skoro tutaj czują się jak ryba w wodzie.
Ktoś poruszył temat przepustowości - dokładnie, nawet mając do dyspozycji 18h na dobę nieograniczonych operacji, jest jeszcze sporo do wykorzystania. Bardziej obawiam się, że infrastruktura terminalu tego nie wytrzyma, bo same drogi startowe jak najbardziej.
Obawiam się, że Modlin będzie lotniskiem dla FR, czarterów, airtaxi i cargo, co istotnie odblokuje pewne zasoby WAW dla zwykłych lotów.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
eu01
Dołączył: 18 Lis 2005
Posty: 625
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Wto 8:35, 09 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
YoNasHek napisał: | Czy jeśli linia lotnicza osiąga zyski na Okęciu, to będzie opłacało się jej wynieść do Modlina, tylko ze względu na charakter lotniska ?
Moim zdaniem nie. I Ci, co dziś osiągają dobre LF i dobry zysk w WAW zostaną. Bo po co mają inwestować w zmiany, skoro tutaj czują się jak ryba w wodzie. |
Przepraszam, ale który low-cost czuje się na Okęciu jak ryba w wodzie? Sky narzekał publicznie i ograniczył loty, C0 też narzekał (przynajmniej od pewnego czasu) choć nie ograniczył, Wizz radzi sobie ale "happy" nie jest. AirBerlin zniknął, EZY ogranicza się do minimum, Ryan pojawi się chyba raczej na przekór samemu sobie. Ten kto pierwszy wyniesie się do Modlina/Sochaczewa zaoferuje tańsze bilety, a pasażerowie zaczną kalkulować...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gabec
Moderator
Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KRK
|
Wysłany: Wto 9:15, 09 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
eu01 napisał: |
Przepraszam, ale który low-cost czuje się na Okęciu jak ryba w wodzie? Sky narzekał publicznie i ograniczył loty, C0 też narzekał (przynajmniej od pewnego czasu) choć nie ograniczył, Wizz radzi sobie ale "happy" nie jest. AirBerlin zniknął, EZY ogranicza się do minimum, Ryan pojawi się chyba raczej na przekór samemu sobie. Ten kto pierwszy wyniesie się do Modlina/Sochaczewa zaoferuje tańsze bilety, a pasażerowie zaczną kalkulować... |
O ile te bilety moga byc tansze? o roznice w oplatach lotniskowych, czyli na oko 30-40 zl? jesli tak to latanie do Modlina bedzie mijalo sie z celem, bo trzebabedzie zaplacic za dojazd + dodatkowo poswiecic troche czasu ktory rowniez ma swoja cene. Obawiam sie ze pasazerowie realnie na tym baaardzo niewiele zyskaja
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
PanPstryk
Dołączył: 05 Maj 2006
Posty: 159
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: LHR/EGLL
|
Wysłany: Wto 10:04, 09 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
Pasazerowie nie zyskaja. Ale dla linii to bedzie raj. A ludzie to kupia - sila reklamy zrobi swoje.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
eu01
Dołączył: 18 Lis 2005
Posty: 625
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Wto 10:14, 09 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
Tak np. EZY komentował przed ponad 2 laty wycofanie się z ZRH. Cytat: | Ray Webster, the chief executive at easyJet, said the soaring charges at Zurich had hurt earnings on the previously-profitable route.
The company claimed its Luton-Zurich route was now its most expensive network.
"No airline likes to remove services from its network, but our focus on enhancing margins and reducing costs is relentless," said Mr Webster.
He explained that airports and ground handling charges accounted for almost a third of easyJet’s operational costs - higher than most other airlines and it was not looking to channel any more into these areas.
"This is a rip-off, particularly as our customers do not value the airport experience - they simply use them to get from A to B," complained Mr Webster. | Zauważcie, że opłaty lotniskowe stanowiły trzecią część kosztów operacyjnych easyJeta.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jester
Dołączył: 29 Paź 2005
Posty: 37
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Mielec
|
Wysłany: Wto 10:30, 09 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
Modlin wydaje się być doskonałym miejscem pod lotnisko dla low-cost, szkoda tylko, że to wszystko idzie jak krew z nosa. Poza tym rozbijanie "uwagi" samorządu województwa na Modlin i Sochaczew jest co najmniej niewskazane.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Huberts
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 72
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: WAW/EPWA
|
Wysłany: Wto 17:47, 09 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
Gabec napisał: | O ile te bilety moga byc tansze? o roznice w oplatach lotniskowych, czyli na oko 30-40 zl? jesli tak to latanie do Modlina bedzie mijalo sie z celem, bo trzebabedzie zaplacic za dojazd + dodatkowo poswiecic troche czasu ktory rowniez ma swoja cene. Obawiam sie ze pasazerowie realnie na tym baaardzo niewiele zyskaja |
No cóż dla mieszkańców Wawy i ludzi mieszkających na południe od stolicy to na pewno nie będzie taniej bo na dojazd do lotniska zużyją te 30-40 złociszy (albo i więcej).
To lotnisko ma sens dla mieszkańców północnego Mazowsza i regionów sąsiednich (w tym także np. Mazur i Białostotczyzny póki nie będą mieli lotniska w regione) bo nie muszą się pchać do Warszawy żeby wsiąść do samolotu. Co prawda linie operujące z Modlina mogłyby zaafundować swoim pasażerom jakąś darmową (lub mocno ulgową) linię autobusową lub kolejową, tylko że wtedy doliczą sobie to do cen biletów lotniczych i różnica cen pomiędzy WAW a Modlinem zniknie.
To takie moje przemyślenia na szybko...
Pzdr.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|