|
Forum lotnictwa To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
frik
Dołączył: 07 Wrz 2006
Posty: 420
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPWA
|
Wysłany: Wto 18:56, 09 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
Czy ktoś się orientuje czy jest już jakieś połączenie kolejowe lotniska z Warszawą, albo czy ma byc oddana do użytku takowa razem z samym portem lotniczym? Bo jeśli nie to całe przenosiny będą dla pasażerów bardzo kłopotliwe, drogą na Zegrze w godzinach szczytu się jedzie o wiele wiele gorzej (i dłużej) niż Żwirki i Wigury w godzinach szczytu... Bez jakiejś szybkiej kolejki która by przejeżdżała przez 3 dworce Warszawy to dojazd załatwi opłacalnośc lotu z Modlina (pasażerom przynajmniej).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Stoarn
Dołączył: 06 Sty 2006
Posty: 918
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPWA/EPGD/LSGG
|
Wysłany: Wto 22:39, 09 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
Jest tor, ale nie ma połączenia (jest połączenie z Modlinem jako miejscowością, tam tor dla pociągów towarowych, niezelektryfikowany odbija w kierunku lotniska, niewiele trzeba byłoby dobudować). Na razie tempo jazdy IC jest tragiczne. Wyjeżdżający z Centralnego o 16:50 (stojący tylko 3 min. na Wsch i bez zatrzymania dalej) mija stację Modlin o 17:50... Ale ma być remont torów, odcinek do Modlina idzie jako pierwszy, prędkość max=160-200 km/h...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
frik
Dołączył: 07 Wrz 2006
Posty: 420
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPWA
|
Wysłany: Śro 0:52, 10 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
Tam to powinni jakąś oddzielną linię dobudowac, bo jak po gdańskiej linii będą miały śmigac co piętnaście minut szynobusy na lotnisko to ruch kolejowy dla odmiany padnie. a jedno połączenie kolejowe co godzinę, dwie się trochę mija z celem...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
EMA_Crew
Dołączył: 09 Lis 2006
Posty: 75
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EGNX
|
Wysłany: Śro 0:53, 10 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
wystarczyloby gdyby taki szynobus kursowal 2x w ciagu 1h
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Stoarn
Dołączył: 06 Sty 2006
Posty: 918
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPWA/EPGD/LSGG
|
Wysłany: Śro 9:30, 10 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
Na linii Gdańskiej/odcinku do Modlina po remoncie, minimalny interwał między pociągami będzie wynosił 5 minut. Mamy więc 12 okienek, w które trzeba zmieścić 1-2 pociągi na Gdynię, jeden na Olsztyn, 2 na lotnisko plus ruch lokalny do Legionowa i Nasielska. Ten ostatni jedzie z Gdańskiego, ale na Targówku dzielimy jeszcze tory z SKM-okrężną (w planach). Między Płudami a Legionowem mamy na dodatek trzy tory. Nie powinno być problemu...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mathen
Dołączył: 16 Gru 2005
Posty: 45
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: wrocek
|
Wysłany: Śro 11:43, 10 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
To może do końca nie na temat, ale chciałbym zwrócić waszą uwagę na pewną kwestie:
rzadko widuje tak porządnie przygotowane artykuły: mimo wszystko Rzepa (jak na gazetę ogólnotematyczną) ma klasę.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Marcin747
Dołączył: 22 Sty 2006
Posty: 320
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Sob 10:02, 13 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
Lotnisko w Modlinie ma zostać otwarte w październiku 2008 roku.
2007-01-12 14:48
Lotnisko w Modlinie ma zostać otwarte w październiku 2008 roku - poinformował na piątkowej konferencji prasowej Artur Bujak z firmy Ernst&Young, która opracowała biznesplan dla tego lotniska.
Założono, że w pierwszym pełnym roku działalności, czyli w 2009, Modlin obsłuży 1 mln pasażerów, a w 2011 r. dojdzie do dwóch milionów rocznie.
Lotnisko w Modlinie ma być lotniskiem regionalnym, uzupełniającym ofertę lotniska im. F. Chopina na Okęciu.
Głównym klientem w ruchu pasażerskim mają być tam tzw. tanie linie lotnicze. Lotnisko ma również obsługiwać przewóz towarów przez pełną dobę.
Rozwój lotniska został podzielony na trzy etapy. W pierwszym etapie, w latach 2006-2008, ma być między innymi zbudowany terminal na 1,5 mln pasażerów, zmodernizowana i rozbudowana zostanie droga startowa, a także drogi kołowania, płyty postoju samolotów, przeprowadzony ma być remont hangarów, remont i rozbudowa budynków na lotnisku. Koszty tego etapu są obliczane na 256,6 mln zł.
W drugim etapie (w latach 2009 - 2017) terminal ma być rozbudowany do 3 mln pasażerów, ma też zostać zbudowany terminal cargo. W trzecim etapie do roku 2019 przewidziana jest między innymi budowa drugiego terminala pasażerskiego na 1,5 mln pasażerów rocznie.
Spółka zarządzająca lotniskiem planuje budowę parkingów: w pierwszym etapie na 877 miejsc postojowych, a w etapie drugim rozbudowę do 1300 miejsc, a w etapie trzecim budowę dodatkowych parkingów.
Biznesplan nie wyklucza, że dodatkowo zostanie uruchomione połączenie kolejowe lotniska w Modlinie z Warszawą - w projekcie lotniska zostało przewidziane miejsce na budowę stacji kolejowej. Niewykluczone również, że zostanie zbudowany lotniskowy hotel.
Lotniskiem będzie zarządzać spółka, w której po 31,66 proc. udziałów będą mieli: Agencja Mienia Wojskowego (AMW), Przedsiębiorstwo Państwowe Porty Lotnicze, województwo mazowieckie. Miasto Nowy Dwór Mazowiecki będzie miało 5,02 proc. Spółka ta już funkcjonuje, choć z nieco inną strukturą udziałów. AMW wniosła do spółki teren i nieruchomości, pozostali udziałowcy pokryli swoje udziały głównie wkładami pieniężnymi.
Jak powiedział PAP prezes AMW Maciej Maria Olex-Szczytowski, biznesplan został zaakceptowany przez udziałowców spółki, choć nie są wykluczone zmiany w tym harmonogramie, jeżeli zmienią się warunki realizacji inwestycji. (PAP)
Portal pb.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Stoarn
Dołączył: 06 Sty 2006
Posty: 918
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPWA/EPGD/LSGG
|
Wysłany: Sob 21:10, 13 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
Ależ ten biznesplan mnie rozbawił. "Nie wykluczamy budowy linii kolejowej...". Przecież to konieczność, nie ma sensu inaczej! To powinno być traktowane jako integralna część tej całej inwestycji, a nie na wieczne nigdy...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Huberts
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 72
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: WAW/EPWA
|
Wysłany: Sob 21:56, 13 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
Stoarn napisał: | Ależ ten biznesplan mnie rozbawił. "Nie wykluczamy budowy linii kolejowej...". Przecież to konieczność, nie ma sensu inaczej! To powinno być traktowane jako integralna część tej całej inwestycji, a nie na wieczne nigdy... |
I tu się z kolegą zgodzę. A nawet dorzucę więcej. Bo linia kolejowa powinna ruszyć w momencie otwarcia lotniska. A jak to nie nastąpi to żadna rozsądna linia lotnicza się tam nie przeniesie. No chyba że lubi latać na pusto . Bo niby jak paxy mają tam dojechać, PKS-em??? Toż by musieli ze 20 autobusów na godzinę puścić. Wliczając że taki arbuz np. Wizza bierze ok. 200 paxów + osoby towarzyszące razy optymistyczne 2 starty i 2 lądowania na godzinę to jakieś 600 osób na godzinę może się przewinąć przez transport w jedną i w drugą stronę minus te 200 co przyjadą własnymi 4-ma kółkami. Jakoś nie widzę rozwiązania transportem kołowym przy już obecnych korkach na wylocie z Wawy w kierunku Modlina. Z centrum bite 1,5h stania w korkach autobusem (albo lepiej). A na okęcie jakieś 20 minut no może 30 oczywiście komunikacją. Samochodem dojeżdżam z Grochowa na spotting na Wirażową w jakieś 15min.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
eu01
Dołączył: 18 Lis 2005
Posty: 625
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Sob 22:02, 13 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
I ja sie dołączę do opinii poprzedników. Linia kolejowa juz od chwili uruchomienia lotniska to koniecznosc. Bocznica kolejowa juz tam istnieje, podobnie jak istniała na Balicach. W Krakowie nie odbyło sie wszystko całkowicie bez przeszkód, potrzebowali bodaj roku na dostosowanie tego do ruchu pasazerskiego, ale zrobili to. Do otwarcia Modlina pozostaje jeszcze grubo ponad półtora roku, wiec o co znowu chodzi (pieniądze? nie az tak wiele!)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Stoarn
Dołączył: 06 Sty 2006
Posty: 918
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPWA/EPGD/LSGG
|
Wysłany: Sob 22:18, 13 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
Chodzi chyba o zaniedbanie/niefortunne sformułowanie przez Ernst & Young...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
EMA_Crew
Dołączył: 09 Lis 2006
Posty: 75
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EGNX
|
Wysłany: Sob 23:43, 13 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
z jednej strony macie racje w 200% ale sa lotniska ktore nie maja polaczen kolejowych a jednak funkcjonuja calkiem niezle tylko i wylacznie obslugiwane przez autobusy.
Chociazby East Midlands w UK czy BVA pod Paryzem albo GRO w Hiszpani
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
clmisiu
Dołączył: 19 Lis 2006
Posty: 141
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPKK
|
Wysłany: Sob 23:51, 13 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
Czy też Dublin... tam wszędzie są autobusy, które wożą ludzi m.in. na stacje kolejowe. Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Huberts
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 72
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: WAW/EPWA
|
Wysłany: Nie 8:37, 14 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
EMA_Crew napisał: | z jednej strony macie racje w 200% ale sa lotniska ktore nie maja polaczen kolejowych a jednak funkcjonuja calkiem niezle tylko i wylacznie obslugiwane przez autobusy.
Chociazby East Midlands w UK czy BVA pod Paryzem albo GRO w Hiszpani |
Tyle że zapewne połączenia drogowe tam na to pozwalają.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
EMA_Crew
Dołączył: 09 Lis 2006
Posty: 75
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EGNX
|
Wysłany: Nie 10:20, 14 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
Huberts napisał: | EMA_Crew napisał: | z jednej strony macie racje w 200% ale sa lotniska ktore nie maja polaczen kolejowych a jednak funkcjonuja calkiem niezle tylko i wylacznie obslugiwane przez autobusy.
Chociazby East Midlands w UK czy BVA pod Paryzem albo GRO w Hiszpani |
Tyle że zapewne połączenia drogowe tam na to pozwalają. |
co masz na mysli ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|