Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Prezes LOT odwołany

 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KrisM




Dołączył: 14 Gru 2005
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: STN/LTN/SZZ

PostWysłany: Wto 10:19, 20 Gru 2005    Temat postu: Prezes LOT odwołany

Prezes PLL LOT odwołany ze stanowiska

Rada nadzorcza odwołała prezesa Polskich Linii Lotniczych LOT Marka Grabarka - poinformowała spółka we wtorkowym komunikacie.

"Z funkcji członków zarządu rada odwołała Władysława Metelskiego oraz Piotra Dubno. Jednocześnie na tym samym posiedzeniu rada delegowała ze swojego składu Tomasza Kopoczyńskiego do wykonywania czynności prezesa zarządu PLL LOT SA do czasu wyłonienia w drodze konkursu nowego prezesa spółki" - napisano w komunikacie.

"Procedura konkursowa zostanie otwarta po następnym posiedzeniu rady nadzorczej, które odbędzie się w 29 grudnia" - dodano.

Spółka poinformowała, że ze składu rady nadzorczej ustąpił Sławomir Lachowski, a z funkcji przewodniczącego Piotr Czyżewski.

Przed dwoma tygodniami minister skarbu powiedział, że nie widzi podstaw do kontynuowania IPO LOT-u. Przeprowadzenie oferty publicznej ogranicza m.in. struktura właścicielska LOT-u, brak rzetelnych sprawozdań finansowych spółki i brak zgody między pracownikami a zarządem.

"Nie widzę podstaw do kontynuowania IPO LOT-u, poza kwestiami zobowiązań wynikających z umowy z syndykiem Swissair. W sytuacji, którą mamy w tej chwili nie można prowadzić publicznej oferty" - powiedział wtedy Andrzej Mikosz.

Minister dodał wtedy, że decyzje co do dalszych działań będzie w stanie podjąć po przeprowadzeniu rozmów z drugim największym udziałowcem LOT-u, syndykiem Swissairem.

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gabec
Moderator



Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KRK

PostWysłany: Wto 10:23, 20 Gru 2005    Temat postu:

Uprzedziles mnie chyba o sekunde z tym postem Razz
A wracajac do sedna, ta zmiana daje chyba odrobine nadziei ze wreszccie w LO bedzie sie lepiej działo.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
KrisM




Dołączył: 14 Gru 2005
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: STN/LTN/SZZ

PostWysłany: Wto 10:33, 20 Gru 2005    Temat postu:

Gabec napisał:
Uprzedziles mnie chyba o sekunde z tym postem Razz
A wracajac do sedna, ta zmiana daje chyba odrobine nadziei ze wreszccie w LO bedzie sie lepiej działo.


Coś w okolicach minuty Laughing
A wracając do sedna: mam nadzieję, że konkurs zostanie ogłoszony jak najszybciej, bo okres bezkrólewia nie jest niczym dobrym


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Artur




Dołączył: 29 Lis 2005
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Warszawa

PostWysłany: Śro 11:10, 21 Gru 2005    Temat postu:

KrisM napisał:
mam nadzieję, że konkurs zostanie ogłoszony jak najszybciej, bo okres bezkrólewia nie jest niczym dobrym


Mikosz zapowiadał, że nowy prezes powinien być powołany najpóźniej za 8 tygodni. Co oznaczałoby że pod koniec lutego powinniśmy mieć nowy zarząd. Poprzednio od ogłoszenia konkursu do jego rozstrzygnięcia upłynęły ponad 3 miesiące. Ale wydaje mi się, że nie czas jest tu najważniejszy, tylko osoba. Przy obecnych nastrojach w załodze, chyba trudno będzie znaleźć takiego prezesa, który będzie robił coś dobrego dla firmy, a jednocześnie nie zadarł ze związkami.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
.: reju :.




Dołączył: 15 Gru 2005
Posty: 88
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA

PostWysłany: Śro 11:23, 21 Gru 2005    Temat postu:

Miejmy nadzieje, że to będzie osoba, która popchnie troche tą linię do przodu i sie wszystko zmieni na lepsze. Żeczywiście czas nie jest najważniejszy... ważne jest to, jaka to będzie osoba i co zrobi dla LOTu... miejmy nadzieję, że zrobi wiele.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Witek Z
Moderator



Dołączył: 05 Paź 2005
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: WAW

PostWysłany: Śro 15:04, 21 Gru 2005    Temat postu:

No dobrze, pewnie zostanę uznany za bufona, ale nie mogę się powstrzymać od napisania tego postu, który - jak mniemam - rzuca trochę światła na problem. "Dlaczego nie chciałbym zostać prezesem LOTu?" To może głupie w świetle tego, że nikt mi nie proponuje i nie znam firmy, ale jako tzw. menager, wiem, że i tak bym nie chciał. A to dlatego, że:

1. Śmieszne zarobki - jak się wymyśliło "Ustawę antykominową" to trzeba sie liczyc z tym, że nikt z top kadry nie przyjdzie. Przeważnie bowiem ma już robotę, a jak nie ma to znaczy, że jest na outcie i go nikt nie weźmie. Możwe oczywiście przyjść i kombinować (w białych rękawiczkach, jak zarząd z czasów Szwajcarów, lub na chama). To oznacza, że mogą trafić do LOTu dwa rodzaje prezesów: naukowcy i urzędasy - obaj nie mają szans nic zreobić.

2. Niemożnośc zrobienia czegokolwiek - W tym światku obowiązuje coś takiego jak kolntrakty (pisane lub nie) Idę na prezesa czy zarządcę komisarycznego i zobowiązuje się zrobić to i to, w takim czasie. W strukturze LOTu nie podjąłbym się podpisania ambitnego kontraktu. Jak by się upierali, że to jednak ja mam być prezesem, to bym podpisał kontrakt rozlazły, ogólnikowy i bezpieczny, po czym bym siedział cicho na stołku A zatem na ambitnego menagera też bym nie liczył.

Reasumując, jak zwykle prowadzi to do wniosku: najpierw prywatyzacja, później reformy, a jak ktoś wierzy, że można odwrotnie, to jest...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
t.wojtek




Dołączył: 24 Paź 2005
Posty: 76
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Łódź

PostWysłany: Śro 15:41, 21 Gru 2005    Temat postu:

Witek Z napisał:
[...]
Reasumując, jak zwykle prowadzi to do wniosku: najpierw prywatyzacja, później reformy, a jak ktoś wierzy, że można odwrotnie, to jest...


I o to właśnie chodzi - firma musi mieć właściciela ryzykującego własne pieniądze. Niech on powoła zarząd, który będzie wydawał jego pieniądze, dogadywał się ze związkami zawodowymi i czerpał zyski z działalności. I niech ekonomia zadecyduje, czy opłaca się latać do Łodzi, Azji, czy tylko do Nowego Yorku i Chicago.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
polpol19




Dołączył: 14 Gru 2005
Posty: 140
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA

PostWysłany: Śro 17:53, 21 Gru 2005    Temat postu:

Witek Z - Popieram Cię w 100%

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
con13




Dołączył: 23 Paź 2005
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 19:31, 21 Gru 2005    Temat postu:

A rzecznik LOTu całą winę za masowe opóźnienia, odwoływania rejsów zrzuca na wszystkich tylko nie na siebie. Oczywiście najbardziej winne są Porty Lotnicze. Gratulacje! Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
polpol19




Dołączył: 14 Gru 2005
Posty: 140
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA

PostWysłany: Śro 20:36, 21 Gru 2005    Temat postu:

A czemu on jest winien ? Neutral Większość opóźnień LO wynika z winy PPLu lub pogody . A odwoływanie lotów wynika albo z awarii maszyny lub pogody .
A poza tym każdy ATR musi co tydzień iść na przegląd do hangaru wiec w najlepszym przypadku są wyłączane z eksploatacji na dobre kilka godzin wiec czasami brakuje samolotu do wykonania jakiegoś rejsu wiec mniej ważny rejs ( w którym jest mniej pasażerów ) jest odwoływany dla innego rejsu który jest bardziej opłacalny dla LO ...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
bedrzich




Dołączył: 22 Gru 2005
Posty: 132
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: OTBD

PostWysłany: Czw 10:40, 22 Gru 2005    Temat postu:

con13 napisał:
A rzecznik LOTu

Ten smutas to powinien byc nastepny do odstrzalu!!
Decyzja o odwolaniu prezesow to chyba najlepszy prezent swiateczny dla zdrowo myslacych LOTowcow!!
Szkoda tylko, ze nie doczekali tego pare lat temu...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
polpol19




Dołączył: 14 Gru 2005
Posty: 140
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPWA

PostWysłany: Czw 15:05, 22 Gru 2005    Temat postu:

bedrzich napisał:
con13 napisał:
A rzecznik LOTu

Ten smutas to powinien byc nastepny do odstrzalu!!


Ja tam do niego nic nie mam ...miałem okazje go poznać bardzo miły Pan


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
protz




Dołączył: 14 Gru 2005
Posty: 63
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 15:26, 22 Gru 2005    Temat postu:

polpol19 napisał:
bedrzich napisał:
con13 napisał:
A rzecznik LOTu

Ten smutas to powinien byc nastepny do odstrzalu!!


Ja tam do niego nic nie mam ...miałem okazje go poznać bardzo miły Pan


I jaki wygadany: [link widoczny dla zalogowanych]

Protz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szczypus77




Dołączył: 11 Lis 2005
Posty: 155
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Bielsko-Chybie

PostWysłany: Czw 21:02, 22 Gru 2005    Temat postu:

Oni nie mają być dobrzy,oni mają zarabiać pieniądze i pchać firmę do przodu. Kto się nie rozwija ten tak naprawdę cofa się w tył.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin