|
Forum lotnictwa To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Old
Dołączył: 19 Gru 2005
Posty: 325
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: WAW
|
Wysłany: Wto 1:25, 28 Mar 2006 Temat postu: |
|
|
marcinj napisał: | nie no to rozumiem. ale z drugiej strony CSA nie ma lowcosta. i to jest chyba większa różnica. można równie dobrze powiedzieć, że skoro CSA nie ma lowcosta, to nie możemy w ogóle uwzględniać Centralwings. |
Mi (i chyba Danny'emu też) chodziło o to, że ostatnio Lot się chwalił dobrym wynikiem finansowym PLL LOT S.A. Jednocześnie wiadomo o stratach Centralwings i Eurolotu. Gdyby te spółki nie były wyodrębnione z Lotu, to ich strata byłaby odjęta od zysku Lotu i wynik byłby gorszy i tyle. To a propos wyniku.
Natomiast jeśli chodzi o przewiezionych paxów i ilośc połączeń też nalezy dodac do Lotu spółki zależne. Centralwings wprost przejął połączenie Lotu na Gatwick.
Inną sprawą jest sens porównań Lotu z CSA. Statystyka nie oddaje wszystkiego. Czechy nie są naszym lustrzanym odbiciem i wyciąganie "genialnych" wnisków na podstawie liczb niewiele daje. W każdym razie życzę im aby się udało z A340 we flocie. Trochę obawiam się o losy tej pięknej konstrukcji, słabo się ostatnio sprzedaje.
I przy okazji pytanie - co Smartwings (i Travel Service) mają wspólnego z CSA ? Z tego co pamiętam to zakończenie lotów czeskiego Fischera było spowodowane właśnie powrotem CSA na rynek czarterów, a przecież nie rywalizowałaby z własną spółką (Travel Service) ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Witek Z
Moderator
Dołączył: 05 Paź 2005
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: WAW
|
Wysłany: Wto 8:37, 28 Mar 2006 Temat postu: |
|
|
To nie jest tak. O ile mogę się częściowo zgodzić co do Eurolotu, to już do Centralwingsa nie. Gdyby nie było EuroLotu to by połączenia realizował lot, więc wynik finansowy tej spółki można od biedy inkorporować w wynik LOTu. Ale ruch realizowany przez Centrala jest "extra" jak by nie było Centralwinga to by nie było tego ruchu. Central tylko w bardzo nieznacznym stopniu ZASTĄPIŁ połaczenia LOTowskie. Poza tym straty Centrala wynikają z procesu tworzenia spółki - przynajmniej w pewnym zakresie. Ja nie słyszałem jeszcze o linii lotniczej, która w początkowym okresie nie przynosiłaby strat.
A i jeszcze jedno. Straty, czyli ujemny wynik finansowy netto, zgodnie z Ustawą o rachunkowości trzeba pokryć. Można to zrobić albo przychodami okresów przyszłych lub ubiegłych, albo podwyższeniem kapitału. W przypadku obu linii, straty są pokrywane podwyższeniami kapitałów własnych. A podwyższenia tego dokonuje właściciel, czyli PLL LOT SA. Rzeczywiście robi to w ramach rachunku przepływów kapitałowych, a nie rachunku wyników, ale na dłuższą metę (za pośrednictwem cash flow) ruch ten musi się odbić na wynikach spółki matki. Tak więc to nie do końca jest tak, że da się topić straty. Jeśli coś przynosi straty długofalowe (jak ELO) to te wyniki wcześniej czy później odbiją się na kondycji spółki matki.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Danny
Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1208
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EIDW
|
Wysłany: Wto 10:28, 28 Mar 2006 Temat postu: |
|
|
Old napisał: |
Mi (i chyba Danny'emu też) chodziło o to, że ostatnio Lot się chwalił dobrym wynikiem finansowym PLL LOT S.A. Jednocześnie wiadomo o stratach Centralwings i Eurolotu. Gdyby te spółki nie były wyodrębnione z Lotu, to ich strata byłaby odjęta od zysku Lotu i wynik byłby gorszy i tyle. To a propos wyniku. |
Dokladnie tak. Przyklad: LOT ma podpisane leasingi na 737 po wysokich cenach. Sam nie potrafi ich wykorzystac i ponosilby na nich duza strate wiec przenosi samoloty do C0 i juz ma zyski. Teraz to problem C0. Strata w Centralwings owszem byla planowana - 8 mln zl. Wyszlo 68 mln.
Jak zwykle w tego typu "low-costach" tworzonych przez tradycyjnych przewoznikow zapomniano, ze podstawa strategi LCC sa niskie koszty a nie niskie ceny.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Witek Z
Moderator
Dołączył: 05 Paź 2005
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: WAW
|
Wysłany: Wto 10:43, 28 Mar 2006 Temat postu: |
|
|
Danny napisał: |
Jak zwykle w tego typu "low-costach" tworzonych przez tradycyjnych przewoznikow zapomniano, ze podstawa strategi LCC sa niskie koszty a nie niskie ceny. |
To ładne
Oczywiście masz rację, ale czy uważasz, że tworzenie Centralwinga było w założeniu metodą topienia kosztów. Moim zdaniem NIE!!! To że tak im wyszło, to jest oczywiście konsekwencja wielu czynników, głównie wysokich kosztów (choć myślę, że leasingowych w średnim stopniu). Powtórzę: nie powstanie Centrala spowodowałoby, że znaczna część tych kosztów (na pewno większość) by się nie pojawiła
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
marcinj
Moderator
Dołączył: 29 Wrz 2005
Posty: 1499
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Wto 16:40, 28 Mar 2006 Temat postu: |
|
|
no właśnie. tym się chyba strata od zysku różni, że zysk łatwo utopić, a stratę? chyba we łzach...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|