|
Forum lotnictwa To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gabec
Moderator
Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KRK
|
Wysłany: Czw 11:58, 19 Paź 2006 Temat postu: |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych]
Cytat: | W przetargu na 23 nowe śmigłowce Lotniczego Pogotowia Ratunkowego oferty złożyły Agusta, Eurocopter i PZL Świdnik. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
marcin_EPKK
Dołączył: 30 Sty 2006
Posty: 840
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPKK Chrzanów
|
Wysłany: Czw 13:40, 19 Paź 2006 Temat postu: |
|
|
A jakie konkretnie śmigłowce? A109/Mi2/EC-135?
Trzymam kciuki za Eurocoptera.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pb299
Dołączył: 09 Paź 2005
Posty: 207
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: z lasu
|
Wysłany: Czw 14:06, 19 Paź 2006 Temat postu: |
|
|
marcin_EPKK napisał: | A jakie konkretnie śmigłowce? A109/Mi2/EC-135? |
Swidnik nie chce powiedzieć, co wystawia.
marcin_EPKK napisał: | Trzymam kciuki za Eurocoptera. |
A ja nie, bo już coś jest z przetargiem nie tak:
[link widoczny dla zalogowanych]
Puls Biznesu napisał: |
Puls Biznesu
Polski rząd dyskryminuje włoskie helikoptery
2006-10-19
Katarzyna Kapczyńska
Agusta twierdzi, że została celowo wyeliminowana z rywalizacji o 500 mln zł. Poszło o 4 cm.
Przetarg na dostawę 23 helikopterów dla Lotniczego Pogotowia Ratunkowego jeszcze na dobre nie ruszył, a już budzi wiele kontrowersji. Jeden z oferentów, włoska firma Agusta Westland, ma poważne zastrzeżenia do Ministerstwa Zdrowia, organizatora przetargu. Spółka uważa, że zapisy specyfikacji eliminują z gry jej produkty. Sprawę pewnie będzie musiał rozstrzygnąć zespół arbitrów. Odwołanie Włochów trafiło już do Urzędu Zamówień Publicznych (UZP).
— Jeśli wykonawca uzna, że działania zamawiającego są niezgodne z przepisami, ma prawo wnieść protest, a potem odwołanie do UZP. Urząd nie komentuje natomiast spraw w trakcie ich rozstrzygania — mówi Anita Wichniak-Olczak, rzecznik UZP.
Jeśli Augusta wypadnie z walki o kontrakt wart 500 mln zł, przetarg może stanąć pod znakiem zapytania.
Walka na centymetry
W poniedziałek wnioski o dopuszczenie do przetargu złożyli: Agusta, PZL Świdnik i francuski Eurocopter. Zdaniem przedstawicieli włoskiego dostawcy, z zapisów specyfikacji wynika, że śmigłowiec nie powinien być dłuższy niż 13 m.
„Wymaganie wskazane w punkcie 3.2 Części 1 — śmigłowce załącznika „Opis potrzeb i wymagań” wprowadza ograniczenie, bez żadnego technicznego i racjonalnego uzasadnienia, prowadzące do wyeliminowania z niniejszego postępowania śmigłowców Agusta A109 Power, różniącego się od maksymalnego wymiaru określonego przez zamawiającego zaledwie o 4 cm. Należy podkreślić, iż różnica 4 cm nie odgrywa żadnego znaczenia z punktu widzenia zastosowania śmigłowca, a co za tym idzie wymóg taki służy wyłącznie eliminacji jednego z wykonawców” — napisali przedstawiciele koncernu.
Kolejnym punktem eliminującym Włochów ma być zapis wymagający wyposażenia śmigłowców w podwozie płozowe, a nie kołowe, jakie mają jej maszyny.
„W większości krajów lotnicze służby ratownicze korzystają ze śmigłowców wyposażonych w podwozie kołowe, w tym z ponad 230 śmigłowców A109 pełniących służbę w 25 krajach (w tym jeden śmigłowiec w Lotniczym Pogotowiu Ratunkowym)” — dodali przedstawiciele Agusty.
— Jako przewodniczący zespołu konkursowego nie mogę komentować tej sprawy bez konsultacji z pozostałymi członkami. Specyfikację przygotowali eksperci, a nie tylko urzędnicy ministerstwa. Po przeanalizowaniu sprawy ustosunkujemy się do zarzutów — mówi Jarosław Pinkas, wiceminister zdrowia odpowiedzialny za przetarg.
Propozycja wyjścia
Trudno rozstrzygnąć, kto ma rację w tym sporze. Trudno też znaleźć niezależnych ekspertów. Pracownicy Urzędu Lotnictwa Cywilnego nie mogą komentować sprawy, bo zostali powołani do komisji, która doradza ministerstwu przy przetargu.
Przedstawiciele prywatnego rynku usług lotniczych uważają, że rząd zamiast angażować się w przetargi, które mogą skończyć się oskarżeniami o faworyzowanie, powinien wprowadzić usługi komercyjne.
— Długość śmigłowca z medycznego punktu widzenia nie ma znaczenia. Ważna jest wielkość i wyposażenie kabiny w sprzęt medyczny. Zgadzam się natomiast, że lepsze są płozy niż podwozie kołowe. Pozwalają one lepiej rozłożyć ciężar śmigłowca przy lądowaniu. Dziwi mnie, że z budżetu wydaje się gigantyczne pieniądze na śmigłowce dla lotniczego pogotowia, które świadczy przecież także usługi komercyjne. Korzystniejszym rozwiązaniem byłoby podpisanie przez Narodowy Fundusz Zdrowia umowy z firmami, które posiadają flotę śmigłowców, wysokiej jakości sprzęt medyczny i mogą świadczyć usługi ratownictwa lotniczego — uważa Tadeusz Beliwar, właściciel firmy Adviser Air, świadczącej usługi lotniczego transportu medycznego. |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Maciupeq
Dołączył: 05 Wrz 2006
Posty: 183
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Czw 14:09, 19 Paź 2006 Temat postu: |
|
|
Roberth napisał: |
Agusta jest obecnie jedynym nowym śmigłowcem w LPR, dlatego przetarg jest ogłoszony na kolejne, docelowo ma być ich 24 (23+1). Przetarg jest konsekwencją Ustawy uchwalonej przez Sejm w czerwcu ubiegłego roku. Spośród tych 24 śmigłowców 20 ma latać operacyjnie (docelowo 20 baz), pozostałe 4 będą stanowić rezerwę.
Oczywiście, że Agusta nie nadaje się na samolot bo to w końcu śmigłowiec.
Negatywne opinie o tym typie wygłaszają zazwyczaj ludzie, którzy znają go ze słyszenia, widywali na zdjęciach bądź przez płot. |
...Lub ci, którzy startują w tym przetargu. Swego czasu, żona jako tłumacz aplikowała do tłumaczenia dokumentacji technicznej jednego ze smigłowców mających brać udział w tym przetargu. Jak się facet zlecający to tłumaczenie zjerzył jak wspomniała o Auguście. Zaczął najeżdżać, że to, że tamto a nic konkretnego nie powiedział, ale on z konkurencji więc reakcja zrozumiała.
Osobiście to sobie lubię popatrzec na Augustę jak wieczorem wraca do bazy, bo łądnie się świeci. ale jak inne też będą takie łądne to też chętnie popatrzę
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
marcin_EPKK
Dołączył: 30 Sty 2006
Posty: 840
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPKK Chrzanów
|
Wysłany: Czw 14:12, 19 Paź 2006 Temat postu: |
|
|
Wydaje mi się że Eurocopter jest najbardziej uniwersalny, "wielozadaniowy", sprawdza się już w wielu krajach. A za to sporo się pisze o usterkach w naszej jedynej Auguście.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Maciupeq
Dołączył: 05 Wrz 2006
Posty: 183
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pią 10:12, 20 Paź 2006 Temat postu: |
|
|
Może lubię teorie spiskowe, ale i tak uważam, że wygra nie najlepszy, ale ten kto ma dobre wkręty i wie komu i ile dać.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|