|
Forum lotnictwa To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Austrian
Moderator
Dołączył: 01 Paź 2005
Posty: 286
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Warszawa (EPWA)
|
Wysłany: Sob 20:24, 06 Sty 2007 Temat postu: Pytanie o "opcje" kupna samolotów |
|
|
Pytanie nie jest proste dlatego nie zamieszczam go w dziale prostych pytań.
Czy ktoś wie na czym polega takie stwierdzenie, że linia lotnicza X kupiła np. 5 samolotów typu Y i złożyła 4 dalsze opcje na zakup kolejnych maszyn. Nie chodzi mi o ogólną odpowiedź bo mniej więcej wiem. Może ktoś jednak wie czy tzw. opcja ma jakieś prawne bądź ekonomiczne konsekwencje.
Czy opcje zakupu dają pierwszeństwo w zamówieniu, jakieś mniejsze ceny... Ma ktoś na ten temat szerszą wiedzę? Po co są i do czego służą te opcje?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
slepowron
Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KOAK
|
Wysłany: Sob 20:29, 06 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
Mi sie wydaje ze opcje sa po prostu gwarancja ceny. Wynogocjowales kontrakt i chcesz miec pewnosc ze cena nie pojdzie w gore jak poprosisz o nastepne. Kontrakt ma oczywiscie prawne konsekwencje.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Austrian
Moderator
Dołączył: 01 Paź 2005
Posty: 286
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Warszawa (EPWA)
|
Wysłany: Sob 20:31, 06 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
No właśnie nie jestem pewny czy tylko to. Może ktoś z Was ma szerszą wiedzę na ten temat, bo męczy mnie to zagadnienie od pewnego czasu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Huby
Dołączył: 17 Gru 2005
Posty: 207
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Sob 20:35, 06 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
Niechcialby naklamac, ale OPCJA jest pojeciem pochodzacym z ekonomi. Zabezpiecza posiadacza opcji np. przed wzrostem kursu waluty, lub podwyzka stop procentowych.
Posiadacz opcji moze ja zrealizowac lub nie. Nie ponosi szczegolnych konsekwencji, jednak opcja zazwyczaj kosztuje. Jest forma jakby zabezpieczenia.
Przykladem takiej tranzakcji moze byc opcja na walute. Posiadacz opcji(ktory ja wykupil) moze w przyszlosci(okreslony termin) zakupic walute po cenie ustalonej w dniu zakupu opcji. Zabezpiecza sie w ten sposob przed wzrostem kursu, a co za tym idzie przed ryzykiem walutowym.
Wystawaca opcji zarabia jesli posiadacz jej nie wykorzysta.
I tyle jesli chodzi o ekonomie.... Jesli chodzi o samoloty, to wydaje mi sie ze jest to forma tzw. cukierka. Przy zakupie dostajesz prawo powiekszenia zamowienia w ramach jednej tranzakcji. Dzieki temu nie musisz ustawiac sie w kolejce od nowa... Jednak to sa moje domysly i nie chce sie zbytnio zaglebiac.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Austrian
Moderator
Dołączył: 01 Paź 2005
Posty: 286
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Warszawa (EPWA)
|
Wysłany: Sob 20:43, 06 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
... a mówiłem, że problem nie jest wcale prosty
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
slepowron
Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KOAK
|
Wysłany: Sob 20:46, 06 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
Huby napisał: |
Posiadacz opcji moze ja zrealizowac lub nie. Nie ponosi szczegolnych konsekwencji, jednak opcja zazwyczaj kosztuje. Jest forma jakby zabezpieczenia.
|
Prosze nie mieszaj facetowi w glowie. Opcje w rynku commodities (a dokladnie tzw. PUTS i CALLS) to zupelnie co innego. One nie tylko kosztuja ale i traca na wartosci w miare uplywu czasu. Opcje na samoloty nic nie kosztuja i klient moze sie z nich latwo wycofac bez ponoszenia zadnych konsekwencji finansowych. PUTS i CALLS zwiazane sa z rynkiem FUTURES.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Huby
Dołączył: 17 Gru 2005
Posty: 207
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Sob 20:52, 06 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
slepowron napisał: | Huby napisał: |
Posiadacz opcji moze ja zrealizowac lub nie. Nie ponosi szczegolnych konsekwencji, jednak opcja zazwyczaj kosztuje. Jest forma jakby zabezpieczenia.
|
Prosze nie mieszaj facetowi w glowie. Opcje w rynku commodities (a dokladnie tzw. PUTS i CALLS) to zupelnie co innego. One nie tylko kosztuja ale i traca na wartosci w miare uplywu czasu. Opcje na samoloty nic nie kosztuja i klient moze sie z nich latwo wycofac bez ponoszenia zadnych konsekwencji finansowych. |
Nie mialem zamiaru nikomu w glowie mieszac. Nie sadzisz ze nazewnictwo jestpochodne od opcji z ekonomi ??? A ze ewoluowalo w danej branzy to juz co innego... Na rynkach finansowych wystepuja rowniez opcje bezplatne np. tzw. sweeter-y. Sa one dodawane np. do pakietu akcji i daja prwo pierwokupu akcji danej firmy w przyszlosci. Nie widzisz podobienstwa ???
Pozdrawiam nie macac w glowie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gabec
Moderator
Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 1866
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: KRK
|
Wysłany: Sob 20:52, 06 Sty 2007 Temat postu: |
|
|
Wg mojej wiedzy majac opcje masz zagwarantowana cene oraz ewentualna date dostarczenia. Przy prawach zakupu cene juz jest inna (z reguly wyzsza) - negocjowana w momencie zgloszenia checi zakupu dalszych sztuk, pewna masz date dostarczenia
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|