Forum Forum lotnictwa Strona Główna Forum lotnictwa
To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Ruch lotniczy w rejonie Nowego Jorku
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slepowron




Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KOAK

PostWysłany: Śro 3:30, 22 Mar 2006    Temat postu:

Gabik, w KSFO ogrodzenie lotniska po stronie polnocnej przechodzi dzielnica przemyslowo-handlowa, biegnie wzdluz drogi. Nie wiem komu by sie chcialo stac zaraz przy plocie bo jak sie przejdzie na druga strone ulicy to jest sie na chodniku i nikt z tamtad nie moze ciebie wygonic i widocznosc jest nawet duzo lepsza. Nawet jak sie odejdzie dwie trzy ulice od ogrodzenia to masz samoloty przelatujace ci 50 m nad glowa - nie wiem co spotterowi wiecej do szczescia potrzeba.
Lotnisko Truckee (KTRK) w Kalifornii w gorach jest kompletnie niekontrolowane (brak wiezy). Mozesz latwo tam autem wjechac na sam teren lotniska,zaparkowac kolo powiedzmy drogiego Falcona lub Gulfstream ktory przywiozly bogatych ludzi na narty i go dobrze obmacac. Czasami nawet pilot jest w srodku, grzeje APU i czeka jak ludzie z nart wroca. Az dziw bierze ze tak naprawde tego nikt lepiej nie pilnuje. Jakby ktos uwierzyl w to co chavez pisze to powinno za kazdym krzakiem byc dwoch agentow ktorzy tylko czekaja aby pozbawic cie twoich "praw" obywatelskich.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gabik




Dołączył: 06 Lis 2005
Posty: 614
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KORD/EPKK

PostWysłany: Śro 4:47, 22 Mar 2006    Temat postu:

Jest roznie, poprzecznie i podluznie.... Ja w Chicago juz dwa razy mialem do czynienia z panami z czarnego Forda Crown Victoria (dla niewtajemnieczonych FBI) i ze trzy razy z policja (raz nawet pan policjant z syndromem Johna Wayne siegal po bron bo mialem rece w kieszeni - zimno bylo). Ale obeszlo sie na pouczeniach i tyle . Zdjecia skasowalem przy nich - ale od czego jest Easy Recovery Pro ? Odzyskalem zaraz po powrocie do domu...
I tak to jest . Za samo patrzenie niktjeszcze nikogo nie zamknal. Czasami jak stoje z lufa 300mm w reku to sie policjant zainteresuje (te przypadki to byly na goracym uczynku jak robilem zdjecie - -dwa razy przez "oczko" w plocie gdzie byla tabliczka "restricted area. keep out. do not trespassing. Violators will be arrested or prosecuted...) i zapyta ale zeby zamykal czy tam mandatem karal to sie nie zdarzylo. A jak wiemy na ORD ruch spory... I policja sie czasami zakreci w miejscu gdzie mozna spotterow spotkac.
Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
chavez




Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 434
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Echo-Papa-Golf-Delta

PostWysłany: Śro 11:44, 22 Mar 2006    Temat postu:

Wkurzasz mnie Slepowron, sprawdz PW bo nie będe sie z Toba szarpał publicznie.

A co do tematu, na JFK też nie jest różowo.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gabik




Dołączył: 06 Lis 2005
Posty: 614
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KORD/EPKK

PostWysłany: Śro 14:22, 22 Mar 2006    Temat postu:

Panowie , panowie . Spokojnie. Nie musimy sie od razu klocic. Wystarczy delikatnie wyjasnic pare spraw i tyle , po co odrazu takie slowa. Zreszta ten temat jest szeroki i w roznych regionach swiata jest roznie . W jednym miejscu cie zamkna za samo patrzenie a gdzie indziej moze sobie z aparatem stac , na szyi skaner i lornetka i nikt z tego nie bedzie problemow robil.
Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wr50m2
Moderator



Dołączył: 11 Paź 2005
Posty: 663
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPSC,EPSD,TXL

PostWysłany: Śro 14:53, 22 Mar 2006    Temat postu:

Atco napisał:
.... te trasy są opublikowane - podobnie jak w Polsce...


Co masz na myśli?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
marcinw




Dołączył: 09 Sty 2006
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: POZ, ORD

PostWysłany: Śro 16:48, 22 Mar 2006    Temat postu:

Gabik napisał:
Jest roznie, poprzecznie i podluznie.... Ja w Chicago juz dwa razy mialem do czynienia z panami z czarnego Forda Crown Victoria (dla niewtajemnieczonych FBI) i ze trzy razy z policja (raz nawet pan policjant z syndromem Johna Wayne siegal po bron bo mialem rece w kieszeni - zimno bylo). Ale obeszlo sie na pouczeniach i tyle . Zdjecia skasowalem przy nich - ale od czego jest Easy Recovery Pro ? Odzyskalem zaraz po powrocie do domu...
I tak to jest . Za samo patrzenie niktjeszcze nikogo nie zamknal. Czasami jak stoje z lufa 300mm w reku to sie policjant zainteresuje (te przypadki to byly na goracym uczynku jak robilem zdjecie - -dwa razy przez "oczko" w plocie gdzie byla tabliczka "restricted area. keep out. do not trespassing. Violators will be arrested or prosecuted...) i zapyta ale zeby zamykal czy tam mandatem karal to sie nie zdarzylo. A jak wiemy na ORD ruch spory... I policja sie czasami zakreci w miejscu gdzie mozna spotterow spotkac.
Pozdrawiam


juz kilka razy bylem na ORD, mam takie ladne miejsce tylko aparat do d...y Smile ale bardzo jestem ciekaw gdzie ty sie ustawiasz ze swoja lunetą (nie jestem expertem w lokalizacjach, ale troszke znam okolice... troszke - moge opisc budynki Smile) )
jedyne misejsce jakie znam to z widokiem na 27L (uliczka przy dwoch biurowcach).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gabik




Dołączył: 06 Lis 2005
Posty: 614
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KORD/EPKK

PostWysłany: Śro 17:50, 22 Mar 2006    Temat postu:

-> marcinw
Wlasnie tam. Przy USG parking. Swietny widok na 27L. Ale tez przy 22R na parkingu na ostatnim biurowcem przy Higgins (budynek na sprzedaz wiec nikt sie nie czepia). Od zachodu to przy opuszczonym barze przy York Rd. - widok na 9R , kolo przejazdu kolejowego na Touhy Ave - widok na 32R , na terminalu #5 (trzeba placic za paking) widok na starty z 14L. Rowniez za stacja kolejowa w Bensenville - widok na podejscie 4L , na Crgo City (tyle ze tam lapia) widok na kolowanie maszyn typu 747 glownie cargo na pas 32L. Jest jeszcze cala masa miejsc , niekiedy ryzykownych. A najlepszy jest widok z I-294 na podejscie 27L i 9R tyle ze stac nie mozna - ale ja zawsze otwieram maske i bagaznik i udaje ze sie cos zepsulo...
Wracajac do tematu to mysle ze Atco chodzilo o AIPP. Tam sa pedeefy i mozna wszystko ladnie pobrac i wydrukowac. A w USA jest airnav i tez sa pedeefy z calymi procedurami podejscia , trasami itd...
Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Atco




Dołączył: 06 Paź 2005
Posty: 1284
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 20:13, 22 Mar 2006    Temat postu:

SIDy, STARy i procedury podejścia sa ogólnodostepne, każdy może sobie sprawdzić, którędy i na jakiej wysokości latają samoloty.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slepowron




Dołączył: 15 Paź 2005
Posty: 1520
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KOAK

PostWysłany: Śro 21:45, 22 Mar 2006    Temat postu:

Gabik napisał:
A w USA jest airnav i tez sa pedeefy z calymi procedurami podejscia , trasami

Airnav jest swietnym zrodlem. Sam z tego czesto korzystam nawet w mojej pracy zawodowej (ktora Z ATC ma troche wspolnego).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gabik




Dołączył: 06 Lis 2005
Posty: 614
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KORD/EPKK

PostWysłany: Śro 23:20, 22 Mar 2006    Temat postu:

Nie dosc ze swietnym to jescze czesto uaktualnianym , np. ceny paliwa na danym lotnisku , ilosc odprawionych maszyn itd. Jak szukam jakiegos lotniska w USA czy Kanadzie to tam wlasnie siegam. Ostatnio wlasnie patrzylem jakie sa trasy zejscia (downwind) do ILSow , tzn przez ktore waypoints przebiegaja. Bardzo ciekawa lektura...
Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wr50m2
Moderator



Dołączył: 11 Paź 2005
Posty: 663
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: EPSC,EPSD,TXL

PostWysłany: Czw 12:08, 23 Mar 2006    Temat postu:

Gabik napisał:
... w depeszach acars jest tez przenoszony dzwiek....


W jakiej postaci?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gabik




Dołączył: 06 Lis 2005
Posty: 614
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KORD/EPKK

PostWysłany: Czw 18:52, 23 Mar 2006    Temat postu:

W postaci modulowanej amplitudowo z zakresu 300 - 3000 Hz kodowane cyfrowo tak ze zdekodujesz to tylko dekoderem acarsa. Jak podlaczylem skaner do kompa i uruchomilem wacars to co chwile pojawialy sie glosy pilotow w glosnikach. Krotkie wiadomosci. A niemysle zeby moj skaner byl tak zdolny i poza czestotliwosciami acarsa (tak byl wystrojony) odbieral cos wiecej (w tym momencie nie skanowal). I niemysle tez zeby byly dzwieki nadawane na czestotliwosci na ktorej leci acars.
Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Togal




Dołączył: 07 Paź 2005
Posty: 185
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 20:26, 23 Mar 2006    Temat postu:

Gabik napisał:
I niemysle tez zeby byly dzwieki nadawane na czestotliwosci na ktorej leci acars.

Nie rozumiem Gabik. Piszesz to co wyżej, a wcześniej, że miałeś radio dostrojone do częstotliwości ACARS.
Albo coś nie tak z Twoim radiem, albo....słyszysz głosy Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gabik




Dołączył: 06 Lis 2005
Posty: 614
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: KORD/EPKK

PostWysłany: Czw 22:34, 23 Mar 2006    Temat postu:

Totez wlasnie zmierzam do tego ze wraz z depeszami acars jest dzwiek. I na czestoltliwosci acarsa byl dzwiek. On jest jakos wmodulowany w sygnal acarsa i dlatego po zdekodowaniu go w kompie oprocz wiadomosci i danych byl rowniez dzwiek. Byly to krotkie informacje jakby komendy wydawane przez pilota. I radio pracowalo TYLKO na czestocie acarsa a glosy byly. Chyba ze praca kompa wplynela na czestotliwosci heterodyny (lub ktorejs posredniej) i to tak dziwnie dzialalo.
Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Togal




Dołączył: 07 Paź 2005
Posty: 185
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 22:54, 23 Mar 2006    Temat postu:

Gabik,
Wydaje mi się, że jednak coś nie tak u Ciebie z heterodyną (lub z którąś pośrednią). ACARS nie transmituje głosów pilotów.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Forum lotnictwa Strona Główna -> Lotnictwo cywilne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
Strona 2 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin