|
Forum lotnictwa To tu spotykają się pasjonaci lotnictwa by troszkę o nim podyskutować.
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
marcinj
Moderator
Dołączył: 29 Wrz 2005
Posty: 1499
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Czw 0:34, 19 Sty 2006 Temat postu: ryan szuka bazy |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lumix
Dołączył: 24 Paź 2005
Posty: 1467
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPRZ - Rzeszów City
|
Wysłany: Czw 0:40, 19 Sty 2006 Temat postu: odp |
|
|
.. ciągle szukają ...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
STYRO
Dołączył: 17 Lis 2005
Posty: 576
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Teneryfa, Wyspy Kanaryjskie, Hiszpania
|
Wysłany: Czw 1:29, 19 Sty 2006 Temat postu: |
|
|
Wrobelki cwierkaja, ze we Wroclawiu nie bedzie bazy... Natomiast stawiam na Lodz...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
t.wojtek
Dołączył: 24 Paź 2005
Posty: 76
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Łódź
|
Wysłany: Czw 11:14, 19 Sty 2006 Temat postu: |
|
|
STYRO napisał: | Natomiast stawiam na Lodz... |
Cytat: | Plan zakłada przewiezienie nawet 1,4 mln pasażerów w tym roku. |
Chciałbym ale nie wierzę, tu przecież właściwie nic nie ma, a skoro ambitne plany są już na ten rok, to nie wydaje się możliwe, by zdążyli cokolwiek wybudować.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mathen
Dołączył: 16 Gru 2005
Posty: 45
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: wrocek
|
Wysłany: Czw 13:08, 19 Sty 2006 Temat postu: |
|
|
Nie rozumiem, czy tu się podniecać? Ryan najpierw rozwija siatkę połączeń, a "bazę" tworzy dopiero, jak się okaże, że na danym lotnisku tych połączeń jest sporo. Lub innaczej: w przypadku Ryana wszelkie medialne fakty są mu na rękę, sam stara się jak może je tworzyć - ale bynajmniej nie warto opierać się na nich. Zrobi swoją bazę w Polsce dopiero wtedy, jak mu się będzie opłacało, i, parafrazując powiedzenie Ramsfelda, "ani dnia wcześniej".
Ale ciekawe są te statystyki:
Cytat: | Jedna maszyna rocznie przewozi około 400 tys. pasażerów. |
Miesięcznie, połączenie Ryana 7 razy w tygodniu, to jakieś 8-11 tys. PAX (11 to już śledzie w puszcze, jak np. na kierunku STN-WRO). Czyli 100-130 PAX rocznie. Stąd wniosek, że jeden samolot Ryana lata 3 - 3.5 raza dziennie? Bo nie, że jeden nowy kierunek to 400 PAX więcej !!!
Cytat: | Poza tym przyjmuje się, że 100 tys. pasażerów tworzy około stu nowych miejsc pracy w lokalnej gospodarce (hotele, restauracje, sklepy, firmy taksówkowe). - Każdy samolot w bazie oznacza zatem minimum 400 miejsc pracy - mówi Tomasz Kułakowski, dyrektor marketingu Ryanair na Europę Środkową. |
Jeśli nawet to i prawda (to co twierdzi FR, a co nie ma oparcia w oficjalnych wyliczeniach, dzielić należy przez 3), to trzeba pamiętać że gro z tego idzie na konto rozwoju nowych miejsc pracy w UK czy w Belgii, Niemczech.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Witek
Administrator
Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 1333
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Skąd: Poznań
|
Wysłany: Czw 19:49, 19 Sty 2006 Temat postu: |
|
|
Cytat: | Ryanair przygotowuje się do ostatecznego wyboru miejsca pod swoją bazę w naszym kraju. Według deklaracji Irlandczyków w tym roku linia zamierza pięciokrotnie zwiększyć liczbę przewiezionych pasażerów na polskich trasach, a to ewidentny znak, iż wybór lotniska na pierwszą w regionie Europy Środkowej bazę Ryanaira jest już w końcowej fazie. O umiejscowienie bazy w swoim mieście walczą lotniska we Wrocławiu, Łódzi, Poznaniu i Gdańsku. Jednak liderami w drodze po nią są dwa pierwsze porty.
Baza to gwarancja rozwoju portu, miasta, jak i regionu. To bogata siatka połączeń. To także dodatkowe miejsca pracy. Jest więc o co toczyć bój. A gra wchodzi w ostateczną rozgrywkę. Kto wygra? Centralna Łódź? Lotnisko na którym wszystko się zaczęło? A może całkiem ktoś inny?
Przedwczoraj (17.01) Michael Cawley, Chief Operating Officer w Ryanair, wizytował regionalne lotniska i rozmawiał na temat wyboru miejsca na przyszłą bazę. Jakie były rezulaty rozmów, odpowiedź poznamy z pewnością już wkrótce.
Paweł Cybulak |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ander
Moderator
Dołączył: 16 Paź 2005
Posty: 98
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPLL - Łódź
|
Wysłany: Czw 21:30, 19 Sty 2006 Temat postu: |
|
|
Ciekawostka z Łodzi [źródło - Urząd Miasta Łodzi]
Tanie irlandzkie linie lotnicze Ryanair chcą we współpracy z miastem zainwestować w rozwój łódzkiego portu lotniczego na Lublinku. Prezydent Łodzi Jerzy Kropiwnicki rozmawiał w tej sprawie z wiceprezesem Ryanaira Michaelem Cawley`em i Bernardem Bergerem, dyrektorem wydziału nowych tras irlandzkiego przewoźnika.
- Przedstawiciele Ryanaira twierdzą, że Łódź ze względu na swoje usytuowanie, port lotniczy, wyposażenie i potencjał rozwojowy ma możliwość przyjmowania nawet miliona pasażerów rocznie. Deklarowali, że chętnie potraktują Łódź jako jeden z głównych swoich portów na terenie Polski i w tej części Europy - mówił prezydent Jerzy Kropiwnicki.
Ryanair oczekuje zaangażowania finansowego ze strony miasta. Przewoźnikowi zależy na szybkiej decyzji władz Łodzi. Jak zapewnił prezydent Kropiwnicki odpowiedź na złożoną ofertę Ryanair dostanie w pierwszym kwartale tego roku. (A.M.)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Old
Dołączył: 19 Gru 2005
Posty: 325
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: WAW
|
Wysłany: Czw 21:38, 19 Sty 2006 Temat postu: |
|
|
Łódź idealnie pasuje na baze Ryanaira. Po pierwsze chyba jako jedyne lotnisko pozostaje poza strukturami PPL. Po drugie Ryanair jest i będzie tam głownym i dominującym przewoźnikiem. To mu daje przewagę w negocjacjach. Jest położona blisko Warszawy, w centrum kraju, z dobrymi dojazdami. Ale mogą być brane pod uwagę jeszcze inne względy. W każdym razie gdybym mial obstawiać, to Łódź byłaby zdecydowanym liderem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
stayyoung
Dołączył: 30 Lis 2005
Posty: 13
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: WAW
|
Wysłany: Czw 21:56, 19 Sty 2006 Temat postu: |
|
|
Glownym atutem Lodzi jest bliskosc WAW i moim zdaniem ona wlasnie ja dostanie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
HG
Dołączył: 17 Paź 2005
Posty: 507
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Czw 22:17, 19 Sty 2006 Temat postu: |
|
|
stayyoung napisał: | Glownym atutem Lodzi jest bliskosc WAW i moim zdaniem ona wlasnie ja dostanie. |
LCJ ma spore szanse. Jednak sa tez pewne minusy. Glowny to obecna infrastruktura - pas, plyty, drogi kolowania, terminal. Na poprawe tego trzeba conajmniej kilkadziesiat milionow euro. Organizowanie finansow, ogloszenie przetargow i ich rozstrzygniecie i w koncu budowa moze zajac 2-3 lata minimum. Przyklad Modlina pokazuje, ze nie jest to takie proste.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ander
Moderator
Dołączył: 16 Paź 2005
Posty: 98
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: EPLL - Łódź
|
Wysłany: Czw 22:36, 19 Sty 2006 Temat postu: |
|
|
Liczę na to, że chłopaki z Ryanaira wiedzą co robią składając takie propozycje. Bez względu na tę sprawę w czerwcu ma być pas 2500x60, nowy system swiatel podejscia, rezerwowe zasilanie i straznica. Zawsze jakas kropla w morzu potrzeb
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Witek
Administrator
Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 1333
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Skąd: Poznań
|
Wysłany: Sob 19:06, 21 Sty 2006 Temat postu: |
|
|
Cytat: | Jak pisze Głos Wielkopolski, irlandzki przewoźnik Ryanair szuka regionalnego lotniska, w którym powstanie swoisty hotel dla samolotów. Poznań Jest wśród miast, które mają szansę na zdobycie tej inwestycji.
Krzysztof Pawłowski, prezes Portu Lotniczego Pomań-Ławica potwierdza, że kilka dni temu spotkał się z przedstawicielem Ryanair'a. Nie chce jednak zdradzać szczegółów. - To są rozmowy handlowe - zastrzega prezes Pawłowski, który jednocześnie przyznaje, że na temat utworzenia w Poznaniu baz prowadzi właśnie rozmowy także z innymi przewoźnikami.
- To może być każdy z portów lotniczych, do których latamy, - wymijająco mówi Tomasz Kułakowski, dyrektor marketingu Ryanair na Europę Środkową, pytany o szansę Poznania na utworzenie bazy. Portu Lotniczego Poznań-Ławica przyznaje, że już od kilku miesięcy prowadzi rozmowy z kilkoma przewoźnikami na temat utworzenia baz. Jeszcze nie ma wyznaczonej konkretnej daty na podjęcie tej decyzji. Dojdzie do niej tak szybko, jak firma dojdzie do porozumienia z władzami lotniska i regionu.
Ryanair pojawił się na poznańskiej Ławicy jesienią 2005 roku. Na trzy miesiące przed uruchomieniem pierwszego połączenia do Londynu większość biletów była już sprzedana Dziś z poznańskiego portu samoloty Ryanair'a odlatują do Anglii codziennie i mają ponad 80 procentowe obłożenie. We wrześniu 2005 roku w Poznaniu gościł Michael O'Leary, prezes Ryanair'a. Już wtedy mówił, że jeśli sprzedaż biletów będzie się utrzymywała na tak wysokim poziomie, to istnieje szansa na to, by właśnie w stolicy Wielkopolski powstała baza dla samolotów przewoźnika Czy tak się jednak stanie? Czy Poznań ma warunki do stworzenia „hotelu" dla samolotów?
- Właśnie jesteśmy w trakcie rozmów na temat przejęcia dwóch płyt wojskowych, na których stoją hangary. Teraz nie można z nich korzystać, bo są zbyt niskie, więc gdyby powstała bazą to trzeba by wybudować nowe - mówi K. Pawłowski. O inwestycję Ryanair'a ubiegają się także inne porty lotnicze. Wybudowanie- bazy wiąże się z zatrudnieniem co najmniej kilkudziesięciu osób. To również gwarancja uruchomienia kolejnych połączeń. - Oczywiście, że zależy mi na tym, by w Poznaniu powstała baza. To są jednak bardzo trudne rozmowy - wyjaśnia prezes Pawłowski. Negocjacje dotyczą między innymi opłat postojowych, które przewoźnicy płacić będą portom za nocny postój samolotów.
źródło – Głos Wielkopolski |
Może jednak POZ nie jest tak daleko w tyle za WRO i LCJ w rywalizacji o bazę...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Witek
Administrator
Dołączył: 21 Wrz 2005
Posty: 1333
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Skąd: Poznań
|
Wysłany: Sob 19:07, 21 Sty 2006 Temat postu: |
|
|
ooo i jeszcze to znalazłem;
Cytat: | Władze województwa, miasta i lotniska namawiają szefów europejskiego potentata taniego latania do utworzenia pierwszej polskiej bazy na poznańskiej Ławicy. Chodzi o kolejne połączenia z Poznania, rozwój Wielkopolski i tysiące miejsc pracy.
Utworzenie polskiej bazy Ryanaira zapowiedział jesienią ub. roku w Poznaniu szef irlandzkiej linii Michael O'Leary. - Nie mamy bazy w Berlinie, a rynek polski bardzo dynamicznie się rozwija. Chciałbym, by powstała w Polsce w 2006 r. - mówił. Po co Ryanairowi baza? Czy nie wystarczy mu zwykłe lotnisko? Nie. Potrzebuje miejsca, gdzie nocami będą parkowały samoloty, gdzie będą serwisowane, gdzie będą tankować i gdzie będzie prowadzona obsługa biurowa.
Dajemy 600 tys. euro
O polską bazę Poznań walczy m.in. z Wrocławiem, Gdańskiem i Łodzią. O rywalizacji pisaliśmy w "Gazecie Wyborczej" w czwartek. Zaangażowali się w nią wszyscy właściciele poznańskiej Ławicy: port lotniczy, władze miasta i województwa. - Mamy szansę. Nasze lotnisko jest gotowe. Decyzja zapadnie w ciągu kilku najbliższych tygodni. Jednak wiąże się to z pieniędzmi, których linia oczekuje od samorządów, dlatego o szczegóły trzeba pytać polityków - oświadczył wczoraj Krzysztof Pawłowski, prezes Ławicy.
W rozmowach z Ryanairem bierze udział wiceprezydent Poznania Jerzy Stępień i Wojciech Jankowiak, dyrektor Departamentu Rozwoju Regionalnego Urzędu Marszałkowskiego. - Linia chce 150 tys. euro rocznie za jedno uruchomione połączenie. W tegorocznym budżecie mamy pieniądze na dwa, najchętniej na trasy do Rzymu i Sztokholmu. Za dwa połączenia chcą zapłacić też władze miasta - wymienia Jankowiak.
Czy Wielkopolska może być atrakcyjnym miejscem dla Ryanaira? - To region z bardzo dużym potencjałem. Coraz więcej mieszkańców lata i są to zarówno podróże turystyczne, jak i biznesowe. I, co ważne, Wielkopolanie mają zasobne portfele - mówi Tomasz Kułakowski, dyrektor marketingu Ryanair na Europę środkową.
Po co Poznaniowi baza?
Baza oznacza nowe miejsca pracy. Od razu kilkadziesiąt osób znajduje ją na lotnisku przy bieżącej obsłudze maszyn. Według Kułakowskiego każdy "bazowy" samolot przewozi rocznie 400 tys. osób, dzięki czemu powstanie ok. 400 miejsc pracy w lokalnej gospodarce (hotelach, restauracjach, sklepach, taksówkach itp.). Poza tym firmy już działające w miejscowości, gdzie będzie baza, będą przynosić większe przychody, bo pasażerowie z Europy Zachodniej postrzegają Polskę jako kraj tani i chętnie wydają tu pieniądze.
To oznacza, że otwarcie każdego nowego połączenia z "bazy" jest o wiele prostsze. Jeśli są chętni, Ryanair bardzo szybko wysyła stamtąd samolot. Do tego dochodzą połączenia sezonowe, np. zimowe wypady w Alpy czy letnie do śródziemnomorskich kurortów. O wiele trudniej o to ze zwykłych lotnisk, bo trzeba najpierw dolecieć do "bazy", by tam się przesiąść. O ile ceny biletów nie są problemem, bo wahają się w okolicach 100 zł za jeden przelot, to problemem jest przesiadka. Zdarza się, że wylot na miejsce jest możliwy dopiero następnego dnia.
żródło gazeta.pl |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|